21 תשובות
כי הם פחות מודעים להשלכות על הבריאות כי רק מה שכתוב בתנך חשוב ולימודי ליבה לא
שואל השאלה:
^^^^ זה נכון בדקו את זה
מה הקשר אחי? זה שאני דתי לא אומר שאני שותה יותר שתייה קלה מחילוני

^^^מי אמר שלימודי ליבה לא חשוב?


וואו כ"כ הרבה הכללות על כלום
פרינסנס, יש הבדל בין הכללה לעובדה, דתיים שותים יותר שתייה קלה מקבוצות אחרות, זאת עובדה
שואל השאלה:
אני יודע שזה מחליל אבל לא אמרתי שכולם אמרתי שבכללי
אני דיברתי על חרדים וגם לא בהכללה חשוב לי להבהיר!!
יש לכם מקור שתומך בעובדה הזאת?
אם זה עובדתית אז זה קצת עצוב כי גם ה לא ברא את השתייה קלה ואנחנו יצרנו את זה אזז כאילו אם הם כבר עושים מצוות..
שואל השאלה:
קישור
שואל השאלה:
הציבור החרדי ברכישת שתייה מתוקה בשיעור של 79% לעומת 51% בציבור הכללי. זה בקישור
זה גם למה הם לא מיתחסנים, מתחתנים במישפחה, לא לוקחות חומצה פולית בהריון..
"כי אלוהים ישמור עליהם"
אנונימית
יש הבדל בין דתי לחרדי

מעבר לזה שמה השאלה הזאת בדיוק משנה? מה המהות שלה חוץ מלנסות להראות בכח שהחרדים לא בסדר?


^חרדים כן מתחסנים הם לא מתחתנים בהכרח במשפחה אלא בשידוכים בכללי ולגבי חומצה פולית אין לי שמץ מה זה אז אני לא יודע
אני מניח שאם הם חיים אז זה לא כ"כ מסוכן
שואל השאלה:
סתם אני מתעניין בדעות של דתיים
דעתי היא שאם הם חיים אז אין עם זה ממש בעיה כאילו אני לא מעודד את זה אבל גם לא אומר להם משהו כי זה בחירה שלהם וזה דבר שהסכנה בו היא לא כ"כ גדולה אז אין מה להקצין את זה
אם כבר ההיפך, הן לוקחות חומצה פולית בהריון וכל הדברים האלו היום, כי עמוק עמוק בפנים הן יודעות ש"אלוהים" ממש לא ישמור עליהן.

והיום החרדיות האינטיליגנטיות (אומנם הן מיעוט קטן מבין החרדיות) כן מודעות לכך שיש לפעול על מנת לשנות דברים ושהאל לא באמת דואג ומשנה משהו במציאות.
אנונימית
לא יודעת מי סיפר לך את השטויות האלו אבל חומצה פולית צריכה אנזים מיוחד בגוף שיפרק אותה אחרת היא הופכת למסרטנת. לרוב בני האדם אין את האנזים המולד הזה בכלל וצריך לקחת אותו כתוסף מיוחד, מי שלוקחת חומצה פולית בהריון ללא התוסף של האנזים עושה טעות ולילד שלה יכול להתפתח סרטן ברחם אז תניחי לחרדיות ותעשי את הטעויות שלך בעצמך עם החומצה הפולית בהריון שלך^

אלוהים ישמור על מי שלא לוקחת חומצה פולית ותודה לאל שהיא לא.
אנונימית
אז לוקחים פולאט...או את הגרסא הטובה. זה לא קשור לעצם הדיון.
אנונימית
הנקודה היא לא חומצה פולית (או הגרסא הטובה שלה). את בכלל לא מבינה. הנקודה היא שאם עכשיו מישהו עוקר לי את העיניים, אף "אל" לא ישמור עלי. זה שאת לא מודעת למה שקורה בעולם, גורם לך לחיות בפנטזיה וכנראה שאת נהנת מזה. אז שיהיה לך בהצלחה.
אנונימית
חחח את באמת חושבת שזה קשור רק לפולאט?
את יודעת כמה מסרטן זה חומצה פולית?
זה ואסטרוגן במזון זה מסרטן נשים בטירוף
אנונימית
אוקיי, אני מסכימה איתך שיש הרבה גורמים מסרטנים סביבנו. אבל שום אל לא הציל ולא יציל מסרטן.
מה שיציל זה רק המזל, הסביבה, איכות החיים הספציפית שלך, מודעות ואולי שירותי בריאות מתקדמים.
אנונימית
מה? מה זאת השאלה הזאת?
אגב העיקר אומרים שדתיים שונאים חילונים סתכלו קצת על התגובות

עכשיו א
המקור שהבאת מראה על החרדים
יש הבדל בין חרדים לדתיים, לא קטן
אז זה כבר הכללה מוטעת וגם בכללי זה הכללה לכל החרדים

ב- אני יכולה לנסות לנחש שאולי בגלל שבחרדים זה משפחות לרוב לא קטנות אז בכללי קונים יותר דברים,
וגם נגיד אצלנו בבית, במהלך השבוע ברגיל שותים מים, אבל תמיד בשבתות וחגים זה קולה מיצים וכל אלה
אז בגלל שאנחנו כאילו שומרים את השבתות והחגים אז בקבוע אנחנו קונים שתייה מתוקה.. כאילו זה מסורת רגיל

אבל בכל זאת גם רוב מסורתיים אני מניחה קונים שתייה קלה בשבתות וחגים כי בכל זאת בטח גם הם עושים קידוש וארוחות..
אנונימית