4 תשובות
שואל השאלה:
חחח
חחח
אנונימית
שואל השאלה:
אבל ביותר הרחבה?
אבל ביותר הרחבה?
אנונימית
שקין הרג שליש מהגברים בעולם!
זה מעניין, אולי כי המוות של הבל היה בעצם הרצח הראשון בהיסטוריה.
יש בסיפור עניין כזה, אולי סיבה לכך שהבל נהרג, או סיבה שבגללה הוחלט מלמעלה שהבל ילקח מן העולם:
כאשר קין ראה שהקרבן של הבל נלקח על ידי הקדוש ברוך הוא, התעוררה בו מן קנאה על כך, (שבסוף הובילה לרצח של הבל)
אז ברגעים הללו, להבל היתה אפשרות לומר מילה טובה לקין, אולי על הניסיון שלו, אולי על הטרחה שלו, שבכל זאת הוא הקריב קרבן להשם, אבל הבל לא אמר דבר...
ובחיי היום יום אנחנו נמנעים מלומר מילה טובה לאחר, לפרגן, לתת פוש, לומר תודה, להביע הערכה. והצד השני שצריך את זה די דועך כי לא קיבל את זה. כמו שקין כביכול דעך והרגיש.
אני לוקח על עצמי לא להיות אדיש כלפי הסביבה, כלפי החברה, תמיד לשים לב, לומר תודה, להביע הערכה, בין אם זה במשפחה הורים אחים אחיות, או בבית ספר חברים או אחרים שאני לא מכיר מורים מורות,
בעבודה קולגות ידידים מנהלים עובדים. כל אחד ואחת כמובן איפה שנמצא/ת.
בכל מקום אנחנו יכולים לזרוק חיוך לפרגן ולתת מילה טובה
ה'בוקר טוב' שלך יכול לחולל אצל מישהו או מישהי נס קטן ואור גדול (חח יצא באוירה של חנוכה) בלב
וזה ממש יכול להפוך מצב רוח לא טוב שהיה למישהו/ מישהי ולהפוך לו/לה את היום, אם רק היינו יודעים. (: . ורק בזכות מילה/ חיוך.
ואולי לא הסברתי טוב את הסיפור אבל זה מה שהסקתי משיעור תורה של הרב שניר גואטה ביוטיוב ששמעתי מספר פעמים. מוסר השכל חזק. לפעמים בא לנו לומר משהו לא נעים למישהו, ואנחנו מחליטים בסוף לא להגיד- זו מעלה גדולה. אבל גם כשאנחנו שותקים כשיש לנו משהו טוב להגיד, זה משהו לא טוב, אנחנו חייבים לומר את הדברים הטובים שיש לנו לומר למישהו/ מישהי, כשיש לנו, ולא להמנע מזה (:
יש בסיפור עניין כזה, אולי סיבה לכך שהבל נהרג, או סיבה שבגללה הוחלט מלמעלה שהבל ילקח מן העולם:
כאשר קין ראה שהקרבן של הבל נלקח על ידי הקדוש ברוך הוא, התעוררה בו מן קנאה על כך, (שבסוף הובילה לרצח של הבל)
אז ברגעים הללו, להבל היתה אפשרות לומר מילה טובה לקין, אולי על הניסיון שלו, אולי על הטרחה שלו, שבכל זאת הוא הקריב קרבן להשם, אבל הבל לא אמר דבר...
ובחיי היום יום אנחנו נמנעים מלומר מילה טובה לאחר, לפרגן, לתת פוש, לומר תודה, להביע הערכה. והצד השני שצריך את זה די דועך כי לא קיבל את זה. כמו שקין כביכול דעך והרגיש.
אני לוקח על עצמי לא להיות אדיש כלפי הסביבה, כלפי החברה, תמיד לשים לב, לומר תודה, להביע הערכה, בין אם זה במשפחה הורים אחים אחיות, או בבית ספר חברים או אחרים שאני לא מכיר מורים מורות,
בעבודה קולגות ידידים מנהלים עובדים. כל אחד ואחת כמובן איפה שנמצא/ת.
בכל מקום אנחנו יכולים לזרוק חיוך לפרגן ולתת מילה טובה
ה'בוקר טוב' שלך יכול לחולל אצל מישהו או מישהי נס קטן ואור גדול (חח יצא באוירה של חנוכה) בלב
וזה ממש יכול להפוך מצב רוח לא טוב שהיה למישהו/ מישהי ולהפוך לו/לה את היום, אם רק היינו יודעים. (: . ורק בזכות מילה/ חיוך.
ואולי לא הסברתי טוב את הסיפור אבל זה מה שהסקתי משיעור תורה של הרב שניר גואטה ביוטיוב ששמעתי מספר פעמים. מוסר השכל חזק. לפעמים בא לנו לומר משהו לא נעים למישהו, ואנחנו מחליטים בסוף לא להגיד- זו מעלה גדולה. אבל גם כשאנחנו שותקים כשיש לנו משהו טוב להגיד, זה משהו לא טוב, אנחנו חייבים לומר את הדברים הטובים שיש לנו לומר למישהו/ מישהי, כשיש לנו, ולא להמנע מזה (:
באותו הנושא: