4 תשובות
למע לא מתיישב עם ההיגיון
פעם בהיסטוריה הממש רחוקה חיו שנים על גבי שנים...
פעם בהיסטוריה הממש רחוקה חיו שנים על גבי שנים...
אוהה, הרחקת לכת עד נוח- יש לך כבר בפרשת בראשית,
זה שאדם נברא מחול ומים כמו עיסה? והנחש פעם הלך על שתיים, ודיבר?
האם מצאת זאת רציונלי וזה כן מתקבל על דעתך?
חח אל לך לחפש רציונאל בתורה, או בבריאת העולם, זה אינו תחום לבשר ודם, הרי לא נוכל לברוא יתוש אפילו, אם כן איפה ההגיון פה?
.
זה שאדם נברא מחול ומים כמו עיסה? והנחש פעם הלך על שתיים, ודיבר?
האם מצאת זאת רציונלי וזה כן מתקבל על דעתך?
חח אל לך לחפש רציונאל בתורה, או בבריאת העולם, זה אינו תחום לבשר ודם, הרי לא נוכל לברוא יתוש אפילו, אם כן איפה ההגיון פה?
.
טוענים שיש שוני בהגדרות הזמן היום מול תקופת התנ"ך, אחרי הכל - גם הליכה במדבר 40 שנה היא לא הכי הגיונית.
אבל איש איש באמונתו, ולא לכל דבר יש הסבר - רציונלי או אחר.
אבל איש איש באמונתו, ולא לכל דבר יש הסבר - רציונלי או אחר.
איתמר, את הרובד הזה שנקרא "סוד"-לא מסבירים למי שאין לו ידע בתורה, ועל פי אופן השאלה-ברור שכך היא.
מאידך-התורה לא זקוקה לאישור,
לא אמורה לתת הוכחות או לספק את רצונו של כל "דורש מופתים "
לכן לא מסבירים לכל אדם מהרובד הזה, של ה"סוד" (ייש בזה אפילו איסור בזוהר)
אלא עקרון אחד אמור להנחות אותנו כעם, כיהודים, כמאמינים בני מאמינים,
שכל מה שכתוב בתורה אמת-ואינו חייב להתקבל תמיד על דעתנו-
ובאמת, מה רציונאל אתה מוצא-בגיבול עפר ומים עד לבריאת אדם, חי בועט ומדבר?
סליחה.
מאידך-התורה לא זקוקה לאישור,
לא אמורה לתת הוכחות או לספק את רצונו של כל "דורש מופתים "
לכן לא מסבירים לכל אדם מהרובד הזה, של ה"סוד" (ייש בזה אפילו איסור בזוהר)
אלא עקרון אחד אמור להנחות אותנו כעם, כיהודים, כמאמינים בני מאמינים,
שכל מה שכתוב בתורה אמת-ואינו חייב להתקבל תמיד על דעתנו-
ובאמת, מה רציונאל אתה מוצא-בגיבול עפר ומים עד לבריאת אדם, חי בועט ומדבר?
סליחה.
באותו הנושא: