5 תשובות
כי ביום הראשון יש גם ברכת שהחיינו
שזו ברכה שמברכים כשעושים משהו בפעם הראשונה
אז רק בנר ראשון מברכים את הברכה הזאת
שהחיינו מברכים בלילה הראשון
שהיינו מברכים על משהו חדש או משהו שהגיע.
הנר הראשון זו תחילת החג של חנוכה ולכן מברכים רק עליו.
על יתר הנרות זה כבר לא משהו חדש, זה למה לא מברכים שהחיינו
שואל השאלה:
תודה
הברכה הראשונה היא הודאה שהגענו לחג הזה