57 תשובות
אסור אוטובוסים בשבת לכלל הארץ
קבלת שכר מהמדינה (אזרחים משלמים להם את המשכורת מבלי שישאלו אותם בכלל)
קבלת שכר מהמדינה (אזרחים משלמים להם את המשכורת מבלי שישאלו אותם בכלל)
^ זו לא כפייה
אף אחד לא מונע ממנו לנסוע בשבת, הכבישים פתוחים
יש רכבים.
אם היו סוגרים כבישים זו הייתה כפייה
זה כמו שאני אגיד שיש במדינה כפייה חילונית כי יש מסעדות לא כשרות / פתוחות בשבת וכו'
אף אחד לא מונע ממנו לנסוע בשבת, הכבישים פתוחים
יש רכבים.
אם היו סוגרים כבישים זו הייתה כפייה
זה כמו שאני אגיד שיש במדינה כפייה חילונית כי יש מסעדות לא כשרות / פתוחות בשבת וכו'
טכנית איסור חתונה גאה,אבל זה הגיוני כי זה נוגד את הערכים של הרבנות.
^^^בדיוק! מסכימה עם כל מילה.
ולשאלה.. אין. לא מכריחים כאן אף חילוני להפוך לדתי, היהדות אפילו לא רוצה בגויים כיהודים, תודה אבל לא תודה מה שניקרא. אנחנו לא דת מסיונרית ולא מאמינים בכפייה בכלל! לא על גויים ולא על חילונים.
ולשאלה.. אין. לא מכריחים כאן אף חילוני להפוך לדתי, היהדות אפילו לא רוצה בגויים כיהודים, תודה אבל לא תודה מה שניקרא. אנחנו לא דת מסיונרית ולא מאמינים בכפייה בכלל! לא על גויים ולא על חילונים.
cold heart
החברות רוצות להסיע בשבת יש חוק שאומר שאסור אז זה כן כפייה
החברות רוצות להסיע בשבת יש חוק שאומר שאסור אז זה כן כפייה
לימודי תנך בבית הספר.
כל בשר שמגיע לארץ חייב להיות כשר.
תחבצ בשבת.
חברות ממשלתיות סגורות בשבת.
כל בשר שמגיע לארץ חייב להיות כשר.
תחבצ בשבת.
חברות ממשלתיות סגורות בשבת.
^^
מישהו אמר לך לא לנסוע? קח רכב וסע
הכבישים פתוחים
מישהו אמר לך לא לנסוע? קח רכב וסע
הכבישים פתוחים
שיש אופציה רק לנישואים דרך הרבנות ליהודים בישראל, שלא מכירים באופן רשמי באף זרם יהודי אחר, שבבתי חולים אוסרים הכנסת חמץ בפסח(למרות שאני מבינה את זה במידה מסוימת, אבל עדיין מדובר בכפייה על ציבור שלא שומר)
cold heart
אין תחבצ, משמע יש כפייה לא קשור אם הכביש פתוח או סגור ויש מקומות שסוגרים בהם את הכביש.
אין תחבצ, משמע יש כפייה לא קשור אם הכביש פתוח או סגור ויש מקומות שסוגרים בהם את הכביש.
^^^אבל אני רוצה תחבורה ציבורית אין אפשרות בשבת אז כן אם אין לי רכב הם אומרים לי לא לנסוע
^^ זה לא נקרא כפייה .
יש לכם אפשרות לנסוע
אין תחבצ כדי לכבד, זה מפריע לדתיים ואפשר להבין אותם!
ובכל זאת , יש לכם אפשרות לנסוע.
יש לכם אפשרות לנסוע
אין תחבצ כדי לכבד, זה מפריע לדתיים ואפשר להבין אותם!
ובכל זאת , יש לכם אפשרות לנסוע.
^אני מתנגדת לתחבצ בשבת אבל להגיד "זה מפריע לדתיים", זה קצת מטופש כי מה ההבדל בין רכב פרטי לאוטבוס?
יכולים לומר שברחובות כמו מאה שעריים לא יהיה שם תחבצ בשבת.
יכולים לומר שברחובות כמו מאה שעריים לא יהיה שם תחבצ בשבת.
cold heart
זה כן נקרא כפייה כי אין תחבצ, אז אתה כופה עלי לא להשתמש בתחבצ.
זה כן נקרא כפייה כי אין תחבצ, אז אתה כופה עלי לא להשתמש בתחבצ.
^^^ואם אנשים רוצים לעבוד בשבת (נהגי אוטובוס) ואומרים להם לא כי זה מפריעה לדתיים איך זה לא כפייה דתית??
ואני יכול להבין אם נגיד זה נוגע בהם נגיד כמו רמקולים בשבת שאסור להם לשמוע אבל זה לא אמור לשנות כלום יש מכוניות בשבת ככה שהם כבר מתמודדים עם כבישים פעילים אז למה אוטובוס מפריע להם
ולי אישית אין עדיין רכב אז מכריחים אותי להשאר בבית בשבת איך זה לא כפייה דתית דיי לשקר לעצמך
ואני יכול להבין אם נגיד זה נוגע בהם נגיד כמו רמקולים בשבת שאסור להם לשמוע אבל זה לא אמור לשנות כלום יש מכוניות בשבת ככה שהם כבר מתמודדים עם כבישים פעילים אז למה אוטובוס מפריע להם
ולי אישית אין עדיין רכב אז מכריחים אותי להשאר בבית בשבת איך זה לא כפייה דתית דיי לשקר לעצמך
^^^ יש הבדל
תחבצ עושה יותר רעש והמולה
תחבצ עושה יותר רעש והמולה
^כמה אנשים אומרים לך שכן ואת עדיין בשלך אולי תבדקי יותר לעומק במקום סתם לחפור
זה ממש מוגד בתור כפייה דתית
אם את רוצה את יכולה לקרוא לזה להתחשב בגתיים אבל זה עדיין אותו הדבר עם שם יותר יפה
זה ממש מוגד בתור כפייה דתית
אם את רוצה את יכולה לקרוא לזה להתחשב בגתיים אבל זה עדיין אותו הדבר עם שם יותר יפה
תחבצ זאת לא כפייה דתית, כי בשבת בסופו של יום כולם נוסעים בכל ישראל כמה שבא להם כמו גדולים! זה שהמדינה לא ממנת נסיעות לאזרחים בשבת כי מה לעשות שגם להם מגיע לנוח בשבת לא אומר שזאת כפייה דתית, זה כמו שאגיד שזה שיש חזיר בחניות זה כפייה חילונית, מישהו מכריח אותי לקנות שם? לא.. זה נועד לנוצרים שכאן ולכן זאת לא כפייה חילונית, גם פה מישהו מכריח אותכם לא לנסוע בשבת? מישהו סגר לכם את הכביש? מישהו דפק לכם בדלת לקראת כניסת שבת ודרש את מפתחות הרכב שלכם להחרמה עד מוצש? ממש לא.. כשזה יקרה אז תגידו כפייה דתית בשבת הכבישים יותר מפוצצים מבאמצע שבוע! חחח איזה כפייה, כפייה דתית זה להכריח מישהו שלא הולך בדרך הדת לעשות דברי דת- אין כאן כאלה ולא יהיה גם.
ההבדל הקטן הוא אביטל, שלחנות שמוכרים בה חזיר את לא חייבת להתקרב או להיכנס. לעומת זאת, אני שרוצה לבקר את המשפחה שלי בסופש, חייבת להיות תלויה בתחבורה הציבורית. כולכם פה מצפצפים אוטו אוטו אתם קולטים שלרוב האנשים במדינה אין אוטו?? זה קו מחשבה כל כך אנוכי, באמת. צריך להיות תחבצ בשבת, פחות מבימי חול, אבל צריך, כי המון אנשים תלויים בזה. מה שקורה בפועל, זה שנכפה עלי לשבת בבית או להיות ליד הבית שלי בשבת/שישי, כי אין לי אופציה להגיע לשום מקום אחר. לבקר משפחה, לטייל, לצאת עם חברים. אז כן, זאת בהחלט כפייה.
אנונימית
avital.s
ואם אין לי רכב?
הנה זאת כפייה. כי אני חייב לשבת בבית, לא יכול לצאת בלי רכב.
ואם אין לי רכב?
הנה זאת כפייה. כי אני חייב לשבת בבית, לא יכול לצאת בלי רכב.
^^^תגידו לי אתם אמיתיים מה זה לנוח בשבת מה הקשר פשוט שוכרים יותר עובדים וחלק עובדים בסופ"שים וחלק בימי חול זה לגמרי כפייה דתית
ואם את רוצה תשובה הגיונית כל מה שאסור על פי חוק בגלל שזו מדינת דת היא בהכרח כפייה דתית כי ללא הדת לא היה את החוקים האלו זה לא בהכרח תמיד דבר רע אבל הבגדרה זה כן כפייה דתית גם תחבצ בשבת וגם מה לעשות חזיר
ואם את רוצה תשובה הגיונית כל מה שאסור על פי חוק בגלל שזו מדינת דת היא בהכרח כפייה דתית כי ללא הדת לא היה את החוקים האלו זה לא בהכרח תמיד דבר רע אבל הבגדרה זה כן כפייה דתית גם תחבצ בשבת וגם מה לעשות חזיר
אנונימי
^^ אין לך רכב- תקנה.. איך הדתיים והמאמינים או הדת בכלל אשמה שאין לך רכב? אם מחר יסגרו את הכבישים לגמריי ויגידו חוץ מאמבולנסים אף אחד לא על הכביש! מה אז תגידו? מה.. יותר כפייה מהכפייה? חחח שומע שאין כאן היגיון? לסגור ככה לגמריי זאת כפייה אבל כשהכל מותר חופשי ופתוח בכביש בשבת מה כפיה כאן..
להגיד למישהו עדיין יש לכם כבישים ומכוניות זה כמו להגיד שאני יכבה לאנשים את האינטרנט ביום שני אבל עדיין יש לכם פלאפונים אי אפשר לשלוח הודעה כי אין חיבור
אבל יש אפשרות לפלאפון קווים בבית אז רק ככה אתם יכולים להתקשר זה נשמע למישהו הגיוני אז דיי עם התירוץ של יש לכם כבישים ומכוניות פרטיות כי לא לכולם יש!!!
אבל יש אפשרות לפלאפון קווים בבית אז רק ככה אתם יכולים להתקשר זה נשמע למישהו הגיוני אז דיי עם התירוץ של יש לכם כבישים ומכוניות פרטיות כי לא לכולם יש!!!
avital.s
זאת בדיוק כפייה, אז את כופה עלי לקנות רכב? מה?
אם אני ילד בן 14 שרוצה ללכת לים? מה זה משנה אם יש לי רכב או לא. את לוקחת לי את אפשרות בחירה.
ואם יגידו שממחר רק אמבולנסים על הכביש זאת כפייה.
זאת בדיוק כפייה, אז את כופה עלי לקנות רכב? מה?
אם אני ילד בן 14 שרוצה ללכת לים? מה זה משנה אם יש לי רכב או לא. את לוקחת לי את אפשרות בחירה.
ואם יגידו שממחר רק אמבולנסים על הכביש זאת כפייה.
^^^וואו איזו הפתעה שאת נותנת לנו תשובה כל כך חכמה ומכילה. מה הלאה? אם אתה הומלס אז תקנה בית?
אנונימית
אוטובוסים וחנויות בשבת
^^^^^^אנונימי- ללא הדת גם לא הייתה כאן את מדינת ישראל שתהיה בעניין, ישראל נחה בשבת כמו שהנוצרים נחים בראשון וכמו שהמוסלמים בשישי ואף אחד לא צועק "כפייה דתית!" אנשים רוצים לנוח בשבתון גם דתיים וגם לא דתיים גם יהודים וגם לא יהודים- בשבת נחים! וזאת לא כפייה כי כמו שאתה זקוק למנוחה גם אחרים זקוקים גם נהגים וגם כלי תחבורה.
^^מוכיחה בכך שכפייה זאת לא!
^^מוכיחה בכך שכפייה זאת לא!
^^חנויות זה כבר לא כי יש אפשרות לפתוח אם אתה רוצה אבל אוטובוסים זה לגמרי כפייה
^^מה זה קשור כפייה דתית זו כפייה לטוב ולרע
avital.s
אבל יש תחבצ בראשון בחול.
אבל יש תחבצ בראשון בחול.
^^^^^^^ מי כפה עלייך לקנות רכב? אתה יודע מה משמעות המילה לכפות בכלל? כי באמת שנשמע שלא.. רוצה לים יש מוניות יש מוניות שירות יש הורים יש חברים יש מכרים יש אופניים יש הכל חוצמי תחבצ! דווקא את התחבצ אתה צריך? אם כן אז יש בחול מלאא אתה יכול לעבור לשם אם כל כך התחבצ משמעותי לך.
למען האמת לא. בימי ראשון אצל הנוצרים ממש לא הכל סגור/לא פועל. זה שאת קובעת בשבילנו שאנחנו צריכים לנוח כי ככה, כפייה.
יש נהגי אוטובוס שממש צריכים את האקסטרה כסף ורוצים לעבוד בשבת. זה נמנע מהם. איך זאת לא כפייה..? מי שרוצה לנוח ינוח טוב מאוד, אל תדאגי. השאלה היא מה עושים לגבי מי שרוצה וצריך לעבוד.
יש נהגי אוטובוס שממש צריכים את האקסטרה כסף ורוצים לעבוד בשבת. זה נמנע מהם. איך זאת לא כפייה..? מי שרוצה לנוח ינוח טוב מאוד, אל תדאגי. השאלה היא מה עושים לגבי מי שרוצה וצריך לעבוד.
אנונימית
^^לא נותנים לי בריריה אחרת אז כן כופים עליי
ועדיין כל הפתרונות שלך זה להיות מיליונר את יודעת כמה כסף זה מונית בין 2 ערים אם אני רוצה לבקר את המשפחה שלי אני צריך לשלם 1000 שקל הלוך חזור נו תפסיקי עם השטויות האלה
ועדיין כל הפתרונות שלך זה להיות מיליונר את יודעת כמה כסף זה מונית בין 2 ערים אם אני רוצה לבקר את המשפחה שלי אני צריך לשלם 1000 שקל הלוך חזור נו תפסיקי עם השטויות האלה
^^^סליחה? את מוכנה לשלם לי על מונית לים כל שבת?
אנונימית
אבל תמשיכי לכתוב עוד סיבות למה זה לא כפייה דתית ונשלול אותם זה כיף תאמת
אם ככה אז חברים סליחה אבל זה שיש בהרבה מסעדות שרימפסים זה גם כפייה חילונית מה זה זה? איך אצליח לאכול אוכל כשר בתור יהודיה? מה זה רוצים שאהיה חילונית כופרת.. למה הם שמים במנות שרימפס? מה עליי לעשות בתור יהודיה שרוצה לשבת ספציפית במסעדה הזאת??? זה לא בסדר!
אל תגידו לי אל תשבי במסעדה הזאת ותשבי במסעדה כשרה כי הכשרה יותר יקרה ואני רוצה דווקא את הלא כשרה!
אל תגידו לי אל תשבי במסעדה הזאת ותשבי במסעדה כשרה כי הכשרה יותר יקרה ואני רוצה דווקא את הלא כשרה!
שוב, את מביאה את הדוגמא שכבר אמרנו לך שלא קשורה. את לא חייבת לראות בעיניים שלך מסעדה לא כשרה, אני חייבת להיות תלויה בתחבצ.
אנונימית
avital.s
את יכולה לבחור לא לאכול שם, את גם יכולה לבחור לא לאכול שרימפס.
מה גם שזה עסק פרטי.
תחבצ זה ציבורי, כל עסק פרטי יכול לעשות מה בראש שלו, אבל ציבורי זה עניין אחר. פה כבר כפייה.
את יכולה לבחור לא לאכול שם, את גם יכולה לבחור לא לאכול שרימפס.
מה גם שזה עסק פרטי.
תחבצ זה ציבורי, כל עסק פרטי יכול לעשות מה בראש שלו, אבל ציבורי זה עניין אחר. פה כבר כפייה.
^^לא הבאתי את הדוגמא הזאת, זאת פעם ראשונה, את לא חייבת תחבצ בדיוק כמו שאני לא חייבת את אותה מסעדה הלא כשרה- זאת הפואנטה.
^יפה.. אתה יכול לבחור לנסוע בכל כלי אחר! יש לך ה כ ל חוץ מתחבצ זה הכל. להתקטנן על זה זה בדיוק כמו שאתקטנן על שרימפס במסעדה. הרי כל עוד יש לי מסעדות כשרות הכל טוב נכון? כך גם כאן כל עוד יש לך איך להגיע ולנסוע ומותר לך לנסוע בכל ישראל הכל טוב.
^יפה.. אתה יכול לבחור לנסוע בכל כלי אחר! יש לך ה כ ל חוץ מתחבצ זה הכל. להתקטנן על זה זה בדיוק כמו שאתקטנן על שרימפס במסעדה. הרי כל עוד יש לי מסעדות כשרות הכל טוב נכון? כך גם כאן כל עוד יש לך איך להגיע ולנסוע ומותר לך לנסוע בכל ישראל הכל טוב.
^^^^ממתיק אבל כפייה חילונים היא לא מושג קיים אם את רוצה את מוזמנת להמציא אותו מכיוון שהדת היא מיעות זה ספציפית דרך חיים בגלל שבכל העולם חיים בצורה הזו אפשרי
אם אני מאמין במינונים ואני לא רוצה לאכול בננה כי זה קדוש בשבילי אז כל מי שמוכר בננות פוגע בחופש הדתי שלי לא אני צריך להסתדר אם את בוחרת לחיות בצורה הזו זה שלך אני לא מכריח אותך לא לכאן ולא לכאן אני עושה מה שאני רוצה כי זה העשק שלי!!
אם אני מאמין במינונים ואני לא רוצה לאכול בננה כי זה קדוש בשבילי אז כל מי שמוכר בננות פוגע בחופש הדתי שלי לא אני צריך להסתדר אם את בוחרת לחיות בצורה הזו זה שלך אני לא מכריח אותך לא לכאן ולא לכאן אני עושה מה שאני רוצה כי זה העשק שלי!!
לא זה לא..? כמו שאמרו לך, תחבורה זה עסק ציבורי. היא אמורה לשרת את כולם, לא רק את הציבור שלך. המון אנשים תלויים בה. מסעדה היא לא משהו שאת חייבת בכלל לצאת אליו, בתחבצ רוב האנשים במדינה הזאת תלויים בטירוף. מה זה מפריע לך שבעצם יהיה תחבצ בשבת? את בבית שלך, איך זה משפיע עלייך?
אנונימית
^^חחח לא קיימת אצל מי אצלך? כמובן שלא! חס וחלילה חח.. כפייה חילונית היא דבר מאוד מאוד מאודד מוכר בישראל בפרט! ממש חא המצאתי את זה, זה קיים עוד לפני ששנינו נולדנו- את יכולה לבדוק..
avital.s
אין מוניות שירות בשבת.
ומונית רגילה עולה מלא מלא מלא כסף שאין לי.
ואיזו כפייה חילונית יש בדיוק?
אין מוניות שירות בשבת.
ומונית רגילה עולה מלא מלא מלא כסף שאין לי.
ואיזו כפייה חילונית יש בדיוק?
^^ממש הסברתי עכשיו למה זה לא נחשב לכפייה ועוד שילבתי בהסבר מינונים מה עוד את יכולה לבקש מתשובה מה??
^^^^גם מסעדה אמורה לשרת את כולם סליחה, כולם רוצים וזקוקים לאוכל. אנשים תלוים באוכל פי עשר אלף יותר ממה שהם תלויים בתחבצ מבטיחה! שוב.. כל עוד יש מסעדות כשרות בארץ אין לי זכות להגיד כפייה חילונית נכון? יפה! כל עוד הכבישים פתוחים והכל מותר והכל יש חוץ מתחבצ אין לכם זכות להגיד כפייה דתית. נקודה.
כמו שאני אגיד לך אין היום מטוסים רגילים לחול, תזמיני מטוס פרטי.
מה זאת אפשרות לא? מה זה משנה שזה יקר יותר?
מה זאת אפשרות לא? מה זה משנה שזה יקר יותר?
avital.s
מסעדה זה עסק פרטי.
תחבצ זה ממשלתי, זה העניין.
מסעדה זה עסק פרטי.
תחבצ זה ממשלתי, זה העניין.
^^^בסדר אז זה בחירה של בעל העשק אם הוא רוצה לשמור אני בתור חילוני הייתי משתמש בתחבץ בשבת כמו שאני אוכל בשבת אז למה אני לא יכול לעשות את זה כפייה דתית
לא, מסעדה היא עסק פרטי שאת לא חייבת להתקרב אליו. אוכל שאת קונה בסופר ומסעדה זה לא אותו דבר, חשבתי שידעת את זה.
בחייאת שזה נהיה פתטי קצת
בחייאת שזה נהיה פתטי קצת
אנונימית
חבר'ה תחבצ זאת לא כפייה דתית נקודה! אתם יכולים להגיד ולנסות לשכנע שכן עד מחר ומחרותיים גם אם באלכם! עובדתית זה לא! ואם אתם חושבים שכן תקראו מה היא כפייה בכלל, מה ההגדרה של זה, מה זה אומר. ביום שיאסרו עליכם לנסוע בשבת אז תגידו שכן והאמת כמה שזה באמת יהיה כפייה אני יותר מאשמח ליום הזה שיגיע.. אני מאוד בעד מדינה יהודית והייתי מתה לא לראות שום כלי בכלל בשבת על הכביש, מתה לכביש ריק מאדם בשבת.
זה באמת הטיעונים הכי מטופשים ששמעתי בחיים שלי זה כבר עיוורון דתי
^אני ממש ממש ממשש מצטערת שאני יודעת מה ההגדרה של כפייה ולכן אני לא מסכימה איתך- ממש סליחה ממעמקי ליבי.. להבאה אולי אתכחש לאמת ולעובדות ואז הטיעונים שלי היו פחות מטופשים אולי.
שומעת שממש כל פעם לפחות 3 אנשים שללו את מה שאת אומרת בטיעונים מדהימים נגד מה שאת אמרת אז עכשיו אני רק רוצה להבין דבר אחד אחרי שלא הצלחת להביא טיעון אחד מנצח אפילו את את מחשיבה את עצמך לצודקת??
^גם עם 100 אנשים ישללו אצא צודקת כי זה לא כפייה בכלל, בטח שלא דתית.
לכפייה יש הגדרה מאוד מסויימת- הטיעון שלכם לא עונה על ההגדרה, ולכן לא משנה כמה אתם ברגע שאתם קוראים לתחבצ כפייה דתית עובדתית יוצא שאתם טועים.
לכפייה יש הגדרה מאוד מסויימת- הטיעון שלכם לא עונה על ההגדרה, ולכן לא משנה כמה אתם ברגע שאתם קוראים לתחבצ כפייה דתית עובדתית יוצא שאתם טועים.
^לזה יש שם תאמת קוראים לזה לחיות באשליה
^איזו תשובה של בוגרת.. -_-
עוד פעם ביום שלא יתנו לכם לדרוך על הכביש בשבת בגלל שעלייכם לשבת בבית ולשמור שבת אקרא לזה כפייה דתית, אך מותר לכם הכל רק תחבצ אין בגלל ששבת היא שבתון שזה יום מנוחה לכולם ולא רק על פי הדתיים אלה על פי כולם זה יום השבתון בישראל כי ישראל יהודית. לא מכריחים אותכם לא לנסוע, לא מכריחים אותכם לשמור שבת, לא מכריחים אותכם להתפלל במקום לנסוע, לא מכריחים אתכם לא לצאת מהבית ולא להיות על הכביש, לא סוגרים לכם כבישים, לא מחרימים לכם מכוניות, וגם כשאת קונים רכב אף אחד לא מחתים אותכם לא לנסוע בו בשבת, ביום שאחד מאלה למשל יקרה רק אז זה יחשב כפיה דתית.
עוד פעם ביום שלא יתנו לכם לדרוך על הכביש בשבת בגלל שעלייכם לשבת בבית ולשמור שבת אקרא לזה כפייה דתית, אך מותר לכם הכל רק תחבצ אין בגלל ששבת היא שבתון שזה יום מנוחה לכולם ולא רק על פי הדתיים אלה על פי כולם זה יום השבתון בישראל כי ישראל יהודית. לא מכריחים אותכם לא לנסוע, לא מכריחים אותכם לשמור שבת, לא מכריחים אותכם להתפלל במקום לנסוע, לא מכריחים אתכם לא לצאת מהבית ולא להיות על הכביש, לא סוגרים לכם כבישים, לא מחרימים לכם מכוניות, וגם כשאת קונים רכב אף אחד לא מחתים אותכם לא לנסוע בו בשבת, ביום שאחד מאלה למשל יקרה רק אז זה יחשב כפיה דתית.
טוב אז את צודקת אבל תסבירי לי אז דבר אחד אם לא בגלל הדת למה אין אוטובוסים בשבת??
^הסברתי שבת זה יום שבתון, בשבת נחים.. זה כן בגלל היהדות זאת אומרת ברור שיש קשר לדת אבל בלי קשר ליהדות יום שבתון אחת לשבוע הוא דבר שמוכר בכל מדינה לא רק בישראל היהודית פשוט בגלל שישראל יהודית זה בשבת, בשאר המדינות זה בשישי או ראשון, בשבתון נהוג לא ללמוד ולא לעבוד, אז הגיוני סהכ שאוטובוסים ונהגים ינוחו גם ביום השבתון. עכשיו אם היה אסור לנסוע כן זה היה כפייה דתית אך מותר לנסוע.. פשוט תחבצ אין- הגיוני מאוד.