15 תשובות
כנל יש לי בעיות כעס
תנסי לקחת נשימה עמוקה לפני שאת מגיבה ותחשבי על דברים שמשמחים אותך/מצחיקים אותך.
תנסי לקחת נשימה עמוקה לפני שאת מגיבה ותחשבי על דברים שמשמחים אותך/מצחיקים אותך.
לנשום עמוק אני גיימר ושובר מקלדות זו אחר זו ונראה לי שזו הדרך הכי טובה
קודם כל זה שאת יודעת על זה...זה כבר חצי פיתרון, וזה שאת רוצה לעבוד על זה עוד חלק, אני אשמח לדבר איתך באישי
קשה לשלוט על כעס לבד.
אנשים עם בעיות עצבים גדלו ככה, עוד מהשלבים הראשונים של הפסיכולוגיה ההפתחותית שלהם הם חוו דברים בצורה שפגעה בהם וגרמה להם לקושי בשליטה על העצבים. אפשר ללכת לטיפול פסיכולוגי, לנסות מדיטציות או ללכת לכל מני סנדאות של שליטה בעצבים.
אנשים עם בעיות עצבים גדלו ככה, עוד מהשלבים הראשונים של הפסיכולוגיה ההפתחותית שלהם הם חוו דברים בצורה שפגעה בהם וגרמה להם לקושי בשליטה על העצבים. אפשר ללכת לטיפול פסיכולוגי, לנסות מדיטציות או ללכת לכל מני סנדאות של שליטה בעצבים.
לעשות מה שעושה לך טוב להקשיב לנשום לחשוב רגע ואז להגיב או לא להגיב
ואו אני ככ מזדהה איתך
^^^איזה שם נדיר
^^^איזה שם נדיר
תמיד תחשבי על מה קורה כשאת מתעצבנת - כפי שאת רושמת: זה מבאס ומוציא אותך רע בענייך, וכמובן הפחד לאבד אדם קרוב.
תנשמי עמוק בכל פעם כשאת מרגישה שפשוט בא לך להתפוצץ ותזכרי שיוצא מזה רק רע, תלמדי להגיד את מה שמפריע לך בדרך שהיא לא בצעקות, במילים ובנחת. יהיה טוב :) מאמינה שתתרגלי לדרך הזו ככל שתנסי קצת בכל פעם. בהצלחה!
תנשמי עמוק בכל פעם כשאת מרגישה שפשוט בא לך להתפוצץ ותזכרי שיוצא מזה רק רע, תלמדי להגיד את מה שמפריע לך בדרך שהיא לא בצעקות, במילים ובנחת. יהיה טוב :) מאמינה שתתרגלי לדרך הזו ככל שתנסי קצת בכל פעם. בהצלחה!
וואי אני בול ככה צריך לנשום עמוק לפני שמגיבים
קודם כל בואי נבין מה זה כעס לפני שאנחנו פותרים אותו,
כעס- כעס הוא רגש משני, תגובה נפשית וגופנית לעצב, פחד ו/או תסכול. כעס מופיע לעיתים קרובות יחד עם תחושות של כאב וסבל, ועם חוויות של פגיעה, איום או סכנה. הכעס עשוי לעורר את האדם לפעולה תוקפנית ולחשיבה שיפוטית.
האם זה נורמלי לכעוס- כן, כעס הוא רגש טבעי וכולנו חווים אותו.
מה הבעיה בכעס?- כעס יכול להיות רגש רב עוצמה ועלול להרוס קשרים, חברויות. ואפילו להוביל לרצח*, מקרים קיצוניים אבל כן, לא בטוחה אם כעס הוא כל כך טוב כמו שהאינטרנט אומר, כמובן שיש פעמים שזה בסדר אבל אף אחד לא אוהב להיות ליד בן אדם שכועס 24/7, אנחנו יותר מתחברים לאנשים רגועים:)
כשאתה נמצא במצב של כעס, אתה הופך להיות בן אדם אחר, אנחנו הרי לא רוצים את זה..
אז אחרי שהבנו את זה, נתחיל בשיטות למניעה, כמובן שיש פעמים שכעס הוא רגש חיובי אבל לרוב אנחנו כועסים על דבר שהם נחשבים כדברים שטותיים לדוגמא: כעס על ההורים כי הם שכחו להביא לכם מפתח בבוקר.
והנה כמה טיפים למניעה:
תנו לעצמכם הפסקה: אתם כועסים?, תתרחקו מהסיטואציה, תמנעו מעצמכם עצבים מיותרים, זה לא שווה את זה, צאו לבחוץ, תנשמו ותחזרו. אתם תרגישו הרבה יותר טוב.
זהו את הסיבה לכעס שלכם, למה אתם כועסים?, מדוע הבן אדם הזה הפעיל טריגר, ברגע שאתם מבינים מאיפה מגיע הכעסים שלכם, תוכלו לעבוד על עצמכם לפעמים הבאות.
כמו לחץ, תשתמשו גם בכעס, תנשמו, מדיטציות יכולות לעזור, תרפו את גופכם ותמצאו את הדברים שעושים אתכם רגועים כגון: מוזיקה, משפטים יפים..
ברגע של כעס, תנסו לחפש תמיכה של בן אדם קרוב
תלמדו לקבל סליחה, סליחה תעזור רק לעצמכם, ברגע שאתם לא סולחים לאותו הבן אדם, אתם ממשיכים להתעלל בעצמכם.
כעס- כעס הוא רגש משני, תגובה נפשית וגופנית לעצב, פחד ו/או תסכול. כעס מופיע לעיתים קרובות יחד עם תחושות של כאב וסבל, ועם חוויות של פגיעה, איום או סכנה. הכעס עשוי לעורר את האדם לפעולה תוקפנית ולחשיבה שיפוטית.
האם זה נורמלי לכעוס- כן, כעס הוא רגש טבעי וכולנו חווים אותו.
מה הבעיה בכעס?- כעס יכול להיות רגש רב עוצמה ועלול להרוס קשרים, חברויות. ואפילו להוביל לרצח*, מקרים קיצוניים אבל כן, לא בטוחה אם כעס הוא כל כך טוב כמו שהאינטרנט אומר, כמובן שיש פעמים שזה בסדר אבל אף אחד לא אוהב להיות ליד בן אדם שכועס 24/7, אנחנו יותר מתחברים לאנשים רגועים:)
כשאתה נמצא במצב של כעס, אתה הופך להיות בן אדם אחר, אנחנו הרי לא רוצים את זה..
אז אחרי שהבנו את זה, נתחיל בשיטות למניעה, כמובן שיש פעמים שכעס הוא רגש חיובי אבל לרוב אנחנו כועסים על דבר שהם נחשבים כדברים שטותיים לדוגמא: כעס על ההורים כי הם שכחו להביא לכם מפתח בבוקר.
והנה כמה טיפים למניעה:
תנו לעצמכם הפסקה: אתם כועסים?, תתרחקו מהסיטואציה, תמנעו מעצמכם עצבים מיותרים, זה לא שווה את זה, צאו לבחוץ, תנשמו ותחזרו. אתם תרגישו הרבה יותר טוב.
זהו את הסיבה לכעס שלכם, למה אתם כועסים?, מדוע הבן אדם הזה הפעיל טריגר, ברגע שאתם מבינים מאיפה מגיע הכעסים שלכם, תוכלו לעבוד על עצמכם לפעמים הבאות.
כמו לחץ, תשתמשו גם בכעס, תנשמו, מדיטציות יכולות לעזור, תרפו את גופכם ותמצאו את הדברים שעושים אתכם רגועים כגון: מוזיקה, משפטים יפים..
ברגע של כעס, תנסו לחפש תמיכה של בן אדם קרוב
תלמדו לקבל סליחה, סליחה תעזור רק לעצמכם, ברגע שאתם לא סולחים לאותו הבן אדם, אתם ממשיכים להתעלל בעצמכם.
יש מצב את משנה תשאלה מ- כס ל- כעס?
מפריע כזה
עריכה: כן תודה
מפריע כזה
עריכה: כן תודה
אנונימי
שואל השאלה:
תודה לכולם! עזרתם לי מאוד! מבאס אבל מנחם לראות שיש אנשים שמזדהים איתי, שנה שעברה הייתי מתפוצצת כל חודש אבל זה היה צעקות מטורפות במשך כמה דקות ולא הייתי בשליטה עצמית בכלל, השנה אני מתעצבנת כל יומיים אבל אני מבינה שזה לא בסדר בסיטואציה עצמה
תודה לכולם! עזרתם לי מאוד! מבאס אבל מנחם לראות שיש אנשים שמזדהים איתי, שנה שעברה הייתי מתפוצצת כל חודש אבל זה היה צעקות מטורפות במשך כמה דקות ולא הייתי בשליטה עצמית בכלל, השנה אני מתעצבנת כל יומיים אבל אני מבינה שזה לא בסדר בסיטואציה עצמה
אנונימית
מוזיקה בא ממישהי שיש לה בעיות עצבים גם
אני מבין אותך ממש, אני גם כמוך אבל בתדירות יותר פחותה, תנסי אולי שאת עצבנית לשתות כוס מים ולספור עד עשר, תאמיני לי זה עוזר, חוץ מזה תלוי במה זה מתבטא, אם זה מוגזם לדעתי תבדקי את זה, ובלי קשר אני חושב שזה זמני ושזו רק תקופה, כי לכולנו יש תקופה שאנחנו כועסים או עצבניים וזה יכול להיות תקופה ארוכה והכל טוב.
תקשיבי לעצות ואולי זה יעזור.
בהצלחה.
תקשיבי לעצות ואולי זה יעזור.
בהצלחה.
להבין שאת בור ועם הארץ
לפני שזה קורה תעצרי חכי דקה, הכל יעלם.. מניסיון