9 תשובות
זה מאוד יקשה על מי שעושה את זה.
ותלוי בנסיבות.
ותלוי בנסיבות.
כלום, כנראה יש לו סיבה
לא זה סתם שטויות
לא זה סתם שטויות
שיהנה
וכן, אפשרי להצליח בחיים בלי קשר לזה או לזה
וכן, אפשרי להצליח בחיים בלי קשר לזה או לזה
שואל השאלה:
מה אפשר לעשות במקום שירות לאומי?
מה אפשר לעשות במקום שירות לאומי?
אנונימית
כלום, יש לי כמה חברות כאלה, לא אכפת לי. כל אחד והסיבות שלו.. (כמובן זה לא שהן השתמטו, אלא קיבלו פטור). אני כן התגייסתי ואחרי כמה חודשים קיבלתי גם פטור. גם אם היו משתמטות אני לא אמא שלהן וזה החיים שלהן ואני לא יכולה להכריח אף אחד לשרת בצבא ויש מספיק אנשים שכן מחכים כבר להתגייס ואוהבים לשרת בצבא. ולגבי השאלה השנייה, זה לא נכון בכלל חחח.
אולי אם בן אדם השתמט אז זה יכול לפגוע אני לא יודעת, אבל בן אדם קיבל פטור זה לא פוגע בכלום (רק אם את רוצה להיות במשטרה/ פרקליטות או מקום אחר ששייך למדינה יכול להיות שיהיו בעיות, אבל גם זה אני לא בטוחה, זה מה ששמעתי).
אולי אם בן אדם השתמט אז זה יכול לפגוע אני לא יודעת, אבל בן אדם קיבל פטור זה לא פוגע בכלום (רק אם את רוצה להיות במשטרה/ פרקליטות או מקום אחר ששייך למדינה יכול להיות שיהיו בעיות, אבל גם זה אני לא בטוחה, זה מה ששמעתי).
אנונימית
זכותו הכל טוב
שמתי בטעות אנונימי :) ולשאלה הנוספת שלך את יכולה פשוט להתנדב בלי קשר לשירות לאומי, להתנדב ללא מסגרת קבועה.
23:04- תשמעי, אני גם פחות מסכימה עם משתמטים כי חבל שהם לא מנסים אפילו ופוסלים את האופציה מראש. יש אנשים (למשל תצפיתניות) שהתגייסו בראש שלילי ובסוף יצאו עם הרבה חוויות ושירות טוב (אצלי זה היה המקרה ההפוך חחח). אבל יש אנשים שיודעים שלא יהיה להם טוב, או שמפחדים שלא יהיה להם טוב ויהיה קשה לצאת. וזה באמת קשה לצאת וזה עולה בבריאות הנפשית שלך כל המאבק הזה נגד הצבא, כי אם קשה לך בצבא, לפעמים יתמכו בך, אבל במרבית המקרים זה תמיד ירגיש שבאים נגדך ומכל הצדדים. אני הרגשתי ככה. אני לא מכירה אנשים שהשתמטו, אבל אני לא רוצה לשפוט בלי להכיר את הבן אדם. שוב, אני חושבת שזה לא סבבה לברוח ממשהו לפני שניסית, אבל זה החיים שלהם והפרספקטיבה שלהם, אנחנו אנשים שונים.
אנונימית
אני אישית יצאתי על מקרה רפואי שלי אישי.
והחלטתי ללכת לשנתיים שירות לאומי. מי שלא רוצה ללכת לשירות לאומי ויש לו פטור ,זכותו.
אם הוא ילמד משהו ממש כמו הייטק רופא וכדומה אבין למה לא עשה את אחד המסלולים כי יש לו ראש. והוא יכול להקדיש את זה לדבר הרבה יותר נצרך לו ולמדינה.
והחלטתי ללכת לשנתיים שירות לאומי. מי שלא רוצה ללכת לשירות לאומי ויש לו פטור ,זכותו.
אם הוא ילמד משהו ממש כמו הייטק רופא וכדומה אבין למה לא עשה את אחד המסלולים כי יש לו ראש. והוא יכול להקדיש את זה לדבר הרבה יותר נצרך לו ולמדינה.