16 תשובות
שואל השאלה:
לא חובה לקרוא אבל דוגמא לעוד פעם שהיא החליטה להיות קקה:
אה ואין לי חרא אישיות, אני יודעת שאין לי חרא אישיות
לכולם יש צדדים רעים שיכולים להעליב ואצלי זה שאני יכולה להיות מאוד כנה גם לטובה וגם לרעה
חוץ מזה היא גם אמרה לאחת מהחברות שלנו שמכל החברות שלנו יש יותר סיכויים שאני אשנא אותה ושאני לא יהיה חברה שלה למזלי הייתי שמה כי זה לא נכון, החברה הזאת היא ליטרלי נשמה טהורה ואני מתה עליה ואמרתי לה שזה לא נכון ושהיא בין האנשים הכי נחמדים שאני מכירה ושהיא בין האנשים שיש הכי הרבה סיכויים שאני לא אריב איתן
לא חובה לקרוא אבל דוגמא לעוד פעם שהיא החליטה להיות קקה:
אה ואין לי חרא אישיות, אני יודעת שאין לי חרא אישיות
לכולם יש צדדים רעים שיכולים להעליב ואצלי זה שאני יכולה להיות מאוד כנה גם לטובה וגם לרעה
חוץ מזה היא גם אמרה לאחת מהחברות שלנו שמכל החברות שלנו יש יותר סיכויים שאני אשנא אותה ושאני לא יהיה חברה שלה למזלי הייתי שמה כי זה לא נכון, החברה הזאת היא ליטרלי נשמה טהורה ואני מתה עליה ואמרתי לה שזה לא נכון ושהיא בין האנשים הכי נחמדים שאני מכירה ושהיא בין האנשים שיש הכי הרבה סיכויים שאני לא אריב איתן
אנונימית
לא
לגיטימי
גם אם היא בדיכאון שלפחות תסתכל סביב את עשית מעל ומעבר כל הכבוד לך
לגיטימי
גם אם היא בדיכאון שלפחות תסתכל סביב את עשית מעל ומעבר כל הכבוד לך
לא זה לגטימי לגמרי
לא
יכולה להבין אותך... יצא לי להיות חברה של מישהי דיכאונית.. זה לגמרי מעיק, ולא מתאים לכל אחד..
את לא חייבת להשאר בקשר עם אנשים שלא עושים לך טוב, אבל תחשבי טוב איך תעשי את הניתוק הזה... תהיי עדינה.. אל תתני לה להרגיש שזה בגללה...
את לא חייבת להשאר בקשר עם אנשים שלא עושים לך טוב, אבל תחשבי טוב איך תעשי את הניתוק הזה... תהיי עדינה.. אל תתני לה להרגיש שזה בגללה...
היא בדיכאון..
ובאיזה קטע קראת ביומן שלה?!?! גם אם זה מדאגה לא עושים את זה יש גבול
ולא לרצות להיות חברה שלה במקום לעזור לה זה מגעיל
תנו מינוסים אבל אם היו קוראים לכם בוומן ומוותרים עליכם איך הייתם מרגישים? גם ככה דיכאון זה חrא
ובאיזה קטע קראת ביומן שלה?!?! גם אם זה מדאגה לא עושים את זה יש גבול
ולא לרצות להיות חברה שלה במקום לעזור לה זה מגעיל
תנו מינוסים אבל אם היו קוראים לכם בוומן ומוותרים עליכם איך הייתם מרגישים? גם ככה דיכאון זה חrא
שואל השאלה:
זהו שאני לא יכולה לנתק איתה לגמרי קשר כי אני איתה בכיתה ולא יהיה לי נעים לראות אותה כל יום
ויש לנו הרבה חברות משותפות
זהו שאני לא יכולה לנתק איתה לגמרי קשר כי אני איתה בכיתה ולא יהיה לי נעים לראות אותה כל יום
ויש לנו הרבה חברות משותפות
אנונימית
^^ מי אמר שהיא לא מנסה לעזור לה?
יש לה דיכאון.. היא לא יכולה לרפא לה אותו. היא לא פסיכולוג.
וזה יכול להיות מאוד מעיק. היא לא אשמה שיש לה דיכאון,אבל את גם לא יכולה להאשים אחרים שזה טו מאצ' בשבילם להתמודד עם אדם כזה.
יש לה דיכאון.. היא לא יכולה לרפא לה אותו. היא לא פסיכולוג.
וזה יכול להיות מאוד מעיק. היא לא אשמה שיש לה דיכאון,אבל את גם לא יכולה להאשים אחרים שזה טו מאצ' בשבילם להתמודד עם אדם כזה.
שואל השאלה:
^^^ ניסיתי לעזור לה מלא זמן
לא עבד
וזה מעיק לגמרי וברור שאני אקרא ביומן שלה אם זה מגיע למקום שבו אני דואגת לחיים שלה
היו לך פעם חברות דיכאוניות שניסית לעזור להן כמה חודשים אבל זה פשוט גרם לך להיות בחרדות ולהרגיש חרא?
^^^ ניסיתי לעזור לה מלא זמן
לא עבד
וזה מעיק לגמרי וברור שאני אקרא ביומן שלה אם זה מגיע למקום שבו אני דואגת לחיים שלה
היו לך פעם חברות דיכאוניות שניסית לעזור להן כמה חודשים אבל זה פשוט גרם לך להיות בחרדות ולהרגיש חרא?
אנונימית
^כן היו לי
ובמקום לקרוא ביומן או לנסות לנתק קשר
הלכתי אליה כל יום
הכנתי איתה אוכל רק כדי שהיא תשמור על מוטיבציה וכאלה
הייתה לה חרדה חברתית וסחבתי אותה לכל מקום ציבורי שקיים כדי שהיא תתרגל לאנשים
באתי אליה עם גלידה בלילה וראיתי איתה סרט רק כדי שהיא לא תהיה או תרגיש לבד
הכרתי לה פסיכולוגית ומטפלת בחרדות
התקשרתי אליה כל חצי שעה לראות שהיא בסדר
יש דרכים אחרות לטפל בדיכאון.. את יכולה לעשות בשבילה דברים שהיא אוהבת ונהנית מהם
את יכולה להוציא אותה מהבית בכוונה למקומות ציבוריים (תתפלאי זה עוזר) גם אם היא תקלל אותך כי בסוף זה יעזור והיא תודה לך
לא אומרת בקטע רע אני מבינה שאת דואגת לה אבל אל תנתקי קשר בשום אופן!! היא במצוקה את צריכה להיות שם בשבילה דם אם היא זרה לגמרי
איך תרגישי אם היא חס וחלילה תתאשפז או משהו כזה? את תתחרטי שלא עשית משהו משמעותי יותר נכון?
ובמקום לקרוא ביומן או לנסות לנתק קשר
הלכתי אליה כל יום
הכנתי איתה אוכל רק כדי שהיא תשמור על מוטיבציה וכאלה
הייתה לה חרדה חברתית וסחבתי אותה לכל מקום ציבורי שקיים כדי שהיא תתרגל לאנשים
באתי אליה עם גלידה בלילה וראיתי איתה סרט רק כדי שהיא לא תהיה או תרגיש לבד
הכרתי לה פסיכולוגית ומטפלת בחרדות
התקשרתי אליה כל חצי שעה לראות שהיא בסדר
יש דרכים אחרות לטפל בדיכאון.. את יכולה לעשות בשבילה דברים שהיא אוהבת ונהנית מהם
את יכולה להוציא אותה מהבית בכוונה למקומות ציבוריים (תתפלאי זה עוזר) גם אם היא תקלל אותך כי בסוף זה יעזור והיא תודה לך
לא אומרת בקטע רע אני מבינה שאת דואגת לה אבל אל תנתקי קשר בשום אופן!! היא במצוקה את צריכה להיות שם בשבילה דם אם היא זרה לגמרי
איך תרגישי אם היא חס וחלילה תתאשפז או משהו כזה? את תתחרטי שלא עשית משהו משמעותי יותר נכון?
^ אבל זו טרחה.
זה מאוד מוערך שאת היית מסוגלת לעזור לה. אבל לא כולם מסוגלים.
אני יכולה לומר על עצמי, שהחברות עם אותה דכאונית, גרמה לי להתחיל לחשוב כמוהה בדרכים מסוימים. אין מה לעשות, זה משפיע.
היא גרמה לי להיות שלילית, ממורמרת.
לא לכולם יש את היכולת הנפשית להתמודד עם דכאוני. ולא עושים דברים כאלה בכוח. מה גם שלא כל הדכאונים מוכנים לקבל עזרה, והיא בתור חברה לא יכולה לטפל בדיכאון שלה, כי היא לא פסיכולוגית. אם זה מעיק עליה, היא צריכה לשחרר, זה הכל.
זה מאוד מוערך שאת היית מסוגלת לעזור לה. אבל לא כולם מסוגלים.
אני יכולה לומר על עצמי, שהחברות עם אותה דכאונית, גרמה לי להתחיל לחשוב כמוהה בדרכים מסוימים. אין מה לעשות, זה משפיע.
היא גרמה לי להיות שלילית, ממורמרת.
לא לכולם יש את היכולת הנפשית להתמודד עם דכאוני. ולא עושים דברים כאלה בכוח. מה גם שלא כל הדכאונים מוכנים לקבל עזרה, והיא בתור חברה לא יכולה לטפל בדיכאון שלה, כי היא לא פסיכולוגית. אם זה מעיק עליה, היא צריכה לשחרר, זה הכל.
^נכון שזה קשה לעזור ככה
אבל אם זו הייתה חברה שלך היית נוטשת אותה במקום זה?
אבל אם זו הייתה חברה שלך היית נוטשת אותה במקום זה?
^^^ לא כל הדכאוניים אותו דבר. זה שלך יש נסיון עם דכאונית שכן קיבלה את העזרה שלך לא אומר שאותה אחת ששואלת השאלה מדברת עליה, מתנהגת באותה הצורה. חלקם תוקפניים מאוד, לא מוכנים לקבל עזרה בשום מצב, ורק גורמים לאחרים לרע. אני לא מאשימה אותם בהתחשב בנסיבות, אבל לא חייב להישאר בסביבתם אם הם גורמים לרע.
^^ אם היא הייתה עושה לי רע, כן.
הייתי מעבירה את הנושא למישהו סמכותי, להורים שלה. אבל לא מנסה להתמודד עם זה בעצמי, ולהזיק לעצמי על הדרך.
הייתי מעבירה את הנושא למישהו סמכותי, להורים שלה. אבל לא מנסה להתמודד עם זה בעצמי, ולהזיק לעצמי על הדרך.
שואל השאלה:
^ ^^אני גרה רחוק ממנה אם הייתי גרה קרוב אז כנראה הייתי עושה את זה
אבל היא לא רוצה ללכת לטיפול והיא לא מסכימה
היא פשוט מסרבת לעשות כל דבר שיהיה טוב בשבילה
כשהיא בפרק נורא מדכא היא גם מותרת לגמרי ולא רוצה להרגיש טוב יותר
אני שמחה לשמוע שזה עבד לך עם חברה שלך זה באמת מדהים
אבל אצלה זה פשוט לא עובד, זה פשוט מעיק כי כמו שאמרתי היא גורמת לאנשים סביבה להרגיש כאילו זה אשמתם
יכול להיות שהכל לאט לאט מזיז לה דברים בראש אבל זה מאוד לאט וכל דבר קטן יכול לגרום לה לחזור למצב 0 (דיכאון) זתומרת שעכשיו נגיד בביתספר טוב לה אבל שבוע הבא בחופש היא יכולה להידרדר בצורה משמעותית
^ ^^אני גרה רחוק ממנה אם הייתי גרה קרוב אז כנראה הייתי עושה את זה
אבל היא לא רוצה ללכת לטיפול והיא לא מסכימה
היא פשוט מסרבת לעשות כל דבר שיהיה טוב בשבילה
כשהיא בפרק נורא מדכא היא גם מותרת לגמרי ולא רוצה להרגיש טוב יותר
אני שמחה לשמוע שזה עבד לך עם חברה שלך זה באמת מדהים
אבל אצלה זה פשוט לא עובד, זה פשוט מעיק כי כמו שאמרתי היא גורמת לאנשים סביבה להרגיש כאילו זה אשמתם
יכול להיות שהכל לאט לאט מזיז לה דברים בראש אבל זה מאוד לאט וכל דבר קטן יכול לגרום לה לחזור למצב 0 (דיכאון) זתומרת שעכשיו נגיד בביתספר טוב לה אבל שבוע הבא בחופש היא יכולה להידרדר בצורה משמעותית
אנונימית
שואל השאלה:
^^ וזה נכון מה שליאם אמרה זה כבר פוגע בי ובעוד חברות שלנו
בגלל זה זה עבר למורים אבל המורה סוגשל ביקש ממני להישאר להיות חברה שלה כי זה נראה כאילו זה שומר לה על השפיות
^^ וזה נכון מה שליאם אמרה זה כבר פוגע בי ובעוד חברות שלנו
בגלל זה זה עבר למורים אבל המורה סוגשל ביקש ממני להישאר להיות חברה שלה כי זה נראה כאילו זה שומר לה על השפיות
אנונימית