16 תשובות
כן, לא כולם שומרים וזאת כפייה דתית.
שכל אחד יבחר אם הוא פותח את העסק או לא, לא יהיו מגבלות וכל אחד יחליט על העסק הפרטי שלו. כנ"ל לגבי תחב"צ, אם חברת אוטובוסים מסוימת רוצה לפעול בשבת - שתפעל, אם יש חברת אוטובוסים שלא רוצה לפעול בשבת - לא תפעל בשבת.
לא, כי זאת לא מדינה רק ליהודים שומרי שבת
לא , כי המדינה היא היחידה שתחליט אם המדינה תפעל בשבת, אלה שמתנגדים שיתנגדו, למדינה יש ערכים, זאת מדינה יהודית
כפייה דתית..
לא שבת זה שבת!!!
שבת יכולה להיות שבת גם עם אוטובוסים בערים חילוניות:)
השאלה היא לא על עסקים פרטיים, היא על דברים ציבוריים.
חברת אוטובוסים לא יכולה לומר "אני פועלת בשבת" היא עובדת של המדינה/עירייה, היא לא עסק פרטי באמת כי המעסיק שלה זה הציבור.
חברות פרטיות יעשו מה שהן רוצות, חברות שפועלות עבור הציבור זה הסיפור האמיתי.
הדעה שלי היא שהמדינה צריכה ללכת אחורה מזה, להעביר סמכויות לראשי העיריות, שיקבעו בעצמם אם ואיפה יפעלו חברות ציבוריות בשטח המוניציפלי שלהם ביום שבת.
חברת אוטובוסים לא יכולה לומר "אני פועלת בשבת" היא עובדת של המדינה/עירייה, היא לא עסק פרטי באמת כי המעסיק שלה זה הציבור.
חברות פרטיות יעשו מה שהן רוצות, חברות שפועלות עבור הציבור זה הסיפור האמיתי.
הדעה שלי היא שהמדינה צריכה ללכת אחורה מזה, להעביר סמכויות לראשי העיריות, שיקבעו בעצמם אם ואיפה יפעלו חברות ציבוריות בשטח המוניציפלי שלהם ביום שבת.
שכל אחד יבחר מה לעשות בשבת שלו, אחד ינוח בבית, אחד ינוח במסיבה, אחד ייסע לבקר את המשפחה...
בלי כפייה לא דתית ולא חילונית, כל אחד יבחר מה הוא עושה
בלי כפייה לא דתית ולא חילונית, כל אחד יבחר מה הוא עושה
חד משמעית לא
לא
מה זה משנה שלא כולם שומרים
התחבורה לא תעבוד ביום חופש של כולם
ויש ערים שהחנויות פתוחות שם ככה שמי שרוצה שילך לשם
מה זה משנה שלא כולם שומרים
התחבורה לא תעבוד ביום חופש של כולם
ויש ערים שהחנויות פתוחות שם ככה שמי שרוצה שילך לשם
^ שכל אחד יחליט על עצמו. אני לא מפריע לך לשמור, אל תפריעי לי לשמור בדרך אחרת או לחלל או כל דבר אחר
^מה הקשר
אתה מבין שאם יש תחבורה ציבורית או כל דבר אחר בשבת ויש נהגים ששומרים שבת או אנשים שלא מוכנים לעבוד בשבת
אנשים יעברו פיטורים על ימין ושמאל ויהיה כאוס במדינה.
במגילת העצמאות נחקק חוק לגבי שבת והרצון האישי שלך ושל אנשים אחרים לא ישנה את זה
אתה מבין שאם יש תחבורה ציבורית או כל דבר אחר בשבת ויש נהגים ששומרים שבת או אנשים שלא מוכנים לעבוד בשבת
אנשים יעברו פיטורים על ימין ושמאל ויהיה כאוס במדינה.
במגילת העצמאות נחקק חוק לגבי שבת והרצון האישי שלך ושל אנשים אחרים לא ישנה את זה
^ הכוונה שלי זה שכל אחד יחליט על עצמו, שלא יצא מצב שאני מכריח מישהו לעבוד או שמישהו מכריח אותי לנוח
מי שרוצה לעבוד יעבוד, מי שרוצה לנוח ינוח
מי שרוצה לעבוד יעבוד, מי שרוצה לנוח ינוח
אז שלא יעשו משמרות בשבת
שתהיה תדירות נמוכה יותר של אוטובוסים
אבל שלפחות יהיו אוטובוסים.
שתהיה תדירות נמוכה יותר של אוטובוסים
אבל שלפחות יהיו אוטובוסים.
אני הכי נגד שמישהו יעבוד בשבת כנגד רצונו, פשוט מעוניין שתהיה את האופציה
לבחור בין לעבוד או לנוח, שום דבר לא בכפייה
לבחור בין לעבוד או לנוח, שום דבר לא בכפייה
באותו הנושא: