5 תשובות
מ ת י ח ו ת
כמה זמן את מתאמנת? תנסי לעשות מתיחות לפני כל אימון יש כאלה שזה עוזר להם בנוסף יכול להיות שאת מרימה משקלים שגדולים לך ואם את חדשה זה אפשרי שחלק מהשרירים יהיו תפוסים יום אחרי ואפילו טבעי
אנונימי
הגוף שלך לא רגיל לווליום הזה, אם תמשיכי להתאמן באופן קבוע הגוף התרגל לעומסים ויפסיק לכאוב לך השרירים, אם זה ממשיך תנסי להוריד קצת ווליום באימונים.
שואל השאלה:
וואו
תודה רבה רבה באדיבילדר!!!
וואו
תודה רבה רבה באדיבילדר!!!
אנונימית
מחקרים מראים שהסיבה(החיצונית) לכאבי דומז(כאבים לאחר אימון)
זה גירוי חדש לגרות את השריר בצורה חדשה שהוא לא רגיל אליה
זה יכול להיות שינוי תרגיל שינוי תכנית שינוי טווחי חזרות שינוי טווחי תנועה
הפואנטה זה ליצור גירוי חדש אז כדי למנוע את זה תצטרכי להרגיל תגוף לגירוי
שזה יקרה פשוט להמשיך באיזשהו שלב הגוף יתרגל והכאבי דומז
יופסקו או יפחיתו בנוסף מחקרים מראים שרמת המתאמן גם משפיע כאן
ככל שיותר מתחילים יש יותר סיכוי לחוות כאבי דומז
ככל שיותר מתקדמים יש פחות סיכוי לחוות כאבי דומז
הסיבה לכך לפי מחקרים זה
1 מתאמנים מתקדמים רגילים ליותר גירויים ולכן יותר קשה ליצור גירוי חדש
2 מתאמנים מתקדמים יותר חסינים לנזק שרירי(קרעים/שינויים מיקרוסקופים
שוקרים בסיבי השריר) בעיקר בחלק האצנטרי(התארכות תחת התנגדות)
של התנועה
זה גירוי חדש לגרות את השריר בצורה חדשה שהוא לא רגיל אליה
זה יכול להיות שינוי תרגיל שינוי תכנית שינוי טווחי חזרות שינוי טווחי תנועה
הפואנטה זה ליצור גירוי חדש אז כדי למנוע את זה תצטרכי להרגיל תגוף לגירוי
שזה יקרה פשוט להמשיך באיזשהו שלב הגוף יתרגל והכאבי דומז
יופסקו או יפחיתו בנוסף מחקרים מראים שרמת המתאמן גם משפיע כאן
ככל שיותר מתחילים יש יותר סיכוי לחוות כאבי דומז
ככל שיותר מתקדמים יש פחות סיכוי לחוות כאבי דומז
הסיבה לכך לפי מחקרים זה
1 מתאמנים מתקדמים רגילים ליותר גירויים ולכן יותר קשה ליצור גירוי חדש
2 מתאמנים מתקדמים יותר חסינים לנזק שרירי(קרעים/שינויים מיקרוסקופים
שוקרים בסיבי השריר) בעיקר בחלק האצנטרי(התארכות תחת התנגדות)
של התנועה