11 תשובות
זה לא אמור לפגוע
פשוט חלק בוחרים להיפגע
פשוט חלק בוחרים להיפגע
הכל תלוי בניסוח ובכוונה שאומרים את זה.
בן אדם שמאמין שיש אלוהים ואומר את זה לאתאיסט כדי להתריס,
באותה מידה לא בסדר כמו שאתאיסט יעשה את זה בכוונה..
אבל סתם להגיד את זה בדרך אגב
לא נראה לי דבר רע.
בן אדם שמאמין שיש אלוהים ואומר את זה לאתאיסט כדי להתריס,
באותה מידה לא בסדר כמו שאתאיסט יעשה את זה בכוונה..
אבל סתם להגיד את זה בדרך אגב
לא נראה לי דבר רע.
אנונימית
לא נראלי שהם נעלבים
לאתאיסט אין מה להיפגע. יש אלוקים, אם ירצה או לא, בלעדיו אין מציאות. הוא לא רוצה לשמוע את זה? שינסה להתעלם עד שיגיע לבית דין של מעלה, שמזה פשוט אין אפשרות לברוח.
להגיד שאין אלוקים - זה פשוט להיות כפוי טובה, וודאי שזה לא מכבד.
עד כאן דיברתי עובדתית, בלי להיכנס לדעות של מאמינים וכופרים. אם נתייחס לדעות שלהם - אז מי שאין לו קשר עם אלוקים - לא אמור להפריע לו שאומרים שישנו, שכן אתאיזם לא מחייב אותו כלום, הוא לא חייב לחשוב שאין, לא אמור להיות אצלו רגש שלילי ל"אמונה" (כתבתי "אמונה" במרכאות כי זאת עובדה) שיש אלוקים. אבל מי שמאמין - יש לו חיבור לאלוקים, ומי שאומר שאין - פשוט מזלזל בחיבור שלו לאלוקים.
להגיד שאין אלוקים - זה פשוט להיות כפוי טובה, וודאי שזה לא מכבד.
עד כאן דיברתי עובדתית, בלי להיכנס לדעות של מאמינים וכופרים. אם נתייחס לדעות שלהם - אז מי שאין לו קשר עם אלוקים - לא אמור להפריע לו שאומרים שישנו, שכן אתאיזם לא מחייב אותו כלום, הוא לא חייב לחשוב שאין, לא אמור להיות אצלו רגש שלילי ל"אמונה" (כתבתי "אמונה" במרכאות כי זאת עובדה) שיש אלוקים. אבל מי שמאמין - יש לו חיבור לאלוקים, ומי שאומר שאין - פשוט מזלזל בחיבור שלו לאלוקים.
אנונימי
שואל השאלה:
זאת וואחד התנשאות.
אני לא מאמינה שיש אלוהים, ואני לא מעוניינת שינסו להוכיח לי או לחפור לי על זה. בשביל אנשים מסויימים כמוני, קיום האלוהים הוא ממש לא עובדה. זה שלך מותר להגיד לי שיש אלוהים כי אתה ממילא צודק ואני פוגעת בחיבור שלך עם אלוהים? בולשיט מתנשא. מבחינתי העובדה היא שאין אלוהים, אז אתה מזלזל בי לא? לפי אותו היגיון שלך.
זאת וואחד התנשאות.
אני לא מאמינה שיש אלוהים, ואני לא מעוניינת שינסו להוכיח לי או לחפור לי על זה. בשביל אנשים מסויימים כמוני, קיום האלוהים הוא ממש לא עובדה. זה שלך מותר להגיד לי שיש אלוהים כי אתה ממילא צודק ואני פוגעת בחיבור שלך עם אלוהים? בולשיט מתנשא. מבחינתי העובדה היא שאין אלוהים, אז אתה מזלזל בי לא? לפי אותו היגיון שלך.
אנונימית
אחי אני לא חושב שאתה יודע מה ההגדרה של עובדה
שואל השאלה:
תסבירי לי רגע שוב איך רק בכם אפשר לפגוע, ואנחנו אנשים ריקים?
מדהים אותי שביחד עם כל הדיבור המסריח שלך ושל האנונימי מעל, אתם בטוחים שאתם אנשים יותר טובים מאיתנו.
תסבירי לי רגע שוב איך רק בכם אפשר לפגוע, ואנחנו אנשים ריקים?
מדהים אותי שביחד עם כל הדיבור המסריח שלך ושל האנונימי מעל, אתם בטוחים שאתם אנשים יותר טובים מאיתנו.
אנונימית
מה כתבת כאן אני ממש לא הבנתי
יודע מצויין מה ההגדרה של עובדה: משהו שמוכרח להיות אמיתי, משהו אחר פשוט לא בא בחשבון. קיומו של אלוקים עונה על ההגדרה הזאת, כי בלי מציאותו אין סיבה למציאות.
וברור שמאמין יותר טוב ממי שלא, לפחות הוא לא כפוי טובה.
וברור שמאמין יותר טוב ממי שלא, לפחות הוא לא כפוי טובה.
אנונימי
^אתה מערב את נקודת המבט שלך בדיון אובייקטיבי, זו טעות.
ואני לא פונה לאף אחד אל תדאג, יש אנשים שמסוגלים לחשוב משהו אחרת ממך, ולהיות בטוחים בדעתם.
והתשובה לשאלה היא כנראה כמו שאמרו, יותר קשה לשמוע שמשהו שאתה מאמין בו לא קיים, מלשמוע שמשהו שאתה לא מאמין בו כן קיים.
בכל מקרה פוגעני זה לא, אולי לא נעים לשמוע, אבל אין פה שום דבר פוגע, הבעת דעה.
ואני לא פונה לאף אחד אל תדאג, יש אנשים שמסוגלים לחשוב משהו אחרת ממך, ולהיות בטוחים בדעתם.
והתשובה לשאלה היא כנראה כמו שאמרו, יותר קשה לשמוע שמשהו שאתה מאמין בו לא קיים, מלשמוע שמשהו שאתה לא מאמין בו כן קיים.
בכל מקרה פוגעני זה לא, אולי לא נעים לשמוע, אבל אין פה שום דבר פוגע, הבעת דעה.
אנונימי אשרייך, מסיכם מילה במילה.
לאתאיסטים אין ממה להפגע - הם בסך הכל מתכחשים למציאות ולמי שברא אותם, הם נזכרים בו טוב מאוד ברגעי משבר בחיים שלהם והם יודעים בתוך תוכם לפנות אליו ולבקש עזרה.
התכחשות לבורא זה פשוט להגיד 'נוצרתי לבד, הנשמה שלי באה לבד, משום מקום, ואני יכול לעשות מה שבאלי בחיים האלו' - וזו טעות מאוד מאוד קשה.
להגיד לאתאיסט שיש אלוקים - לא אמור להיות פוגעני בכלל, סך הכל אומרים את האמת. קשה לפעמים לשמוע את האמת - זה נכון, אבל אין פה שום דבר פוגעני.
אם כבר 'פוגעני', הצד שבאמת יותר פוגע זה האתאיסטים. כמות האתאיסטים שראיתי פה וגם ביוטיוב שמזלזלים ומתסיסים כנגד המאמינים זה גועל נפש.
לאתאיסטים אין ממה להפגע - הם בסך הכל מתכחשים למציאות ולמי שברא אותם, הם נזכרים בו טוב מאוד ברגעי משבר בחיים שלהם והם יודעים בתוך תוכם לפנות אליו ולבקש עזרה.
התכחשות לבורא זה פשוט להגיד 'נוצרתי לבד, הנשמה שלי באה לבד, משום מקום, ואני יכול לעשות מה שבאלי בחיים האלו' - וזו טעות מאוד מאוד קשה.
להגיד לאתאיסט שיש אלוקים - לא אמור להיות פוגעני בכלל, סך הכל אומרים את האמת. קשה לפעמים לשמוע את האמת - זה נכון, אבל אין פה שום דבר פוגעני.
אם כבר 'פוגעני', הצד שבאמת יותר פוגע זה האתאיסטים. כמות האתאיסטים שראיתי פה וגם ביוטיוב שמזלזלים ומתסיסים כנגד המאמינים זה גועל נפש.