12 תשובות
שואל השאלה:
לא יודע פשוט שמעתי שיש בעיה בלילה
או אחרי חצות
או בבין השמשות
או בין עלות השחר לזריחה
כל פעם אני שומע משהו אחר וכבר אין לי מושג
שואל השאלה:
מה זה בלילה
אחרי חצות?
מה קורה אם כן קוראים? בעיה?

איך יכול להיות שבקריאת שמע שעל המיטה יש פרקים של תהילים (או שאני טועה)
ואם לילה זה אחרי חצות האן אחרי חצות קוראין את זה או לא
שואל השאלה:
יש לי עוד פרח אחד ואני מרגיש רע מידי לתת להן אדם אחד
נשים וילדים עד 13 כל הזמן יכולות לקרוא .
גבר לפי הקבלה לא ילמד לכתחילה מקרא - תורה שבכתב (תורה נביאים כתובים ) אלא משנה הלכה גמרא זוהר וכו .
הלילה מתחיל בצאת הכוכבים כלומר ב4.50 בצהריים היום עד חצות הלילה 11.39 בלילה . ויש אומרים עד עלות השחר בערך 5 בבוקר.
מי שלא ילמד משהו אחר - עדיף שילמד מקרא
כי לפי הקבלה עדיף להמנע...אבל אם לא לומדים תורה אז מותר
עדיף לא בלילה
בלילה *עדיף* שלא (בשבתות וחגים מותר כל היום)
אנונימית
אף אחד לא מושלם . ולא טוב להתגרות בדינים .
למה אסור בלילה?
אנונימית
לפי הפשט אין בעיה לפי הקבלה זה זמן דינים לא עלינו , ותורה שבכתב היא דין .
ומדובר רק בגברים מעל גיל 13.
שואל השאלה:
ומה יכול לקרות אם אני כן לומד תורה שבכתב בלילה
מותר תמיד
אם יש לך כמה אופציות משקיעה עד חצות עדיף תורה שבעל פה