41 תשובות
מקסימה. לדעתי תנסי להתקרב בדרך שלך אם זה מה שבא לך. פחות לגעת בטלפון בשבת/להדליק אור ואש ודברים כאלו(: בהצלחה מתוקית
תעשי מה שעושה לך טוב.את עוד קטנה אז הכל לפנייך יש לך דרך ללמוד את התורה והמצוות וכל מה שקשור לאמונה. אם בא לך לשמור שבת את יכולה לשמור,לברך לפני האוכל לעשות דברים בהדרגה לאט לאט מה שמרגיש לך נוח. לגבי אמא שלך,אני בטוחה שהיא תקבל אותך כמו שאת. כי בסופו של דבר אם הבת שלה מאושרת אז גם היא:)
וואו דבר ראשון כל הכבוד לך דבר שני את יכולה להאמין ולהשתדל לאכול כשר ואם ממש לא בא לך שאמא שלך תשבר וזה לטובתה את יכולה להאמין ולהיות מסורתית בלי שהיא תדע אל תדאגי זה לא עברה זאת מתווה כי את מכבדת את ההורים שלך את מה שהם אומרים לך וזה הכי חשוב הם לא מאמינים ואת מכבדת אן בא לך תאמיני בלי להגיד....אשרייך
שואל השאלה:
לגבי הטלפון יהיה לי קצת קשה לוותר... אין לי בעיה פחות להדליק אור או לגעת באש כי אם אני צריכה להכין משהו זה בעייתי
לגבי הטלפון יהיה לי קצת קשה לוותר... אין לי בעיה פחות להדליק אור או לגעת באש כי אם אני צריכה להכין משהו זה בעייתי
מסורתי זה מישהו שמאמין ומשתדל לשמור בדגש על משתדל הכל טוב העיקר שאת מנסה משהו
תתחילי בלשמור שבת כשרות וחגים ואם באלך לכי לשיעורי תורה
היא לא יכולה להגיד לך לא להתקרב לדת
ובגיל 18 תעשי מה שבאחך
היא לא יכולה להגיד לך לא להתקרב לדת
ובגיל 18 תעשי מה שבאחך
למה
חזיר זה טעים
^בייקון זה מדהים
אנונימית
וואי גם אני הייתי באותו מצב כמוך!
אני חושבת שמשהו כמו חצי שנה לא סיפרתי להם אבל את יכולה להתחיל מדברים קטנים יותר שלא נדרשים לספר להם.
אל תתביישי בזה בחיים! זה מהמם ברמות וכל הכבוד לך.
אם את צריכה עוד דברים שקשורים לזה מוזמנת לפנות אליי :)
אני חושבת שמשהו כמו חצי שנה לא סיפרתי להם אבל את יכולה להתחיל מדברים קטנים יותר שלא נדרשים לספר להם.
אל תתביישי בזה בחיים! זה מהמם ברמות וכל הכבוד לך.
אם את צריכה עוד דברים שקשורים לזה מוזמנת לפנות אליי :)
לדעתי כדאי שתשתפי כי כך או כך הם לא יכולים לכפות עלייך לא להאמין או להיות ממש אנטי מהדת. אם ההחלטה שלך היא לשמור ולצום זה בסדר לחלוטין! תשתפי אותם בזה, אולי הם לא יבינו ככ למה כך החלטת אבל את הילדה שלהם אחרי הכל, אני מאמינה שעם הזמן הם פשוט יבינו אותך.
בהצלחה :)
בהצלחה :)
אני אומרת לך שלא כדאי לך. תסמכי עלי
1. אם תהיי דתיה תצטרכי ללבוש חצאית ובגדים מכוערים
2. אם תהיי דתיה אסור יהיה לך להחליט על החיים שלך כי את בת ולבנות אין זכויות שם
3. אם תהיי דתיה את תצטרכי לשמור שבת וללכת לבית כנסת
4. אם תהיי דתיה בטח יעשו לך שידוך עם גבר שאת לא באמת אוהבת
1. אם תהיי דתיה תצטרכי ללבוש חצאית ובגדים מכוערים
2. אם תהיי דתיה אסור יהיה לך להחליט על החיים שלך כי את בת ולבנות אין זכויות שם
3. אם תהיי דתיה את תצטרכי לשמור שבת וללכת לבית כנסת
4. אם תהיי דתיה בטח יעשו לך שידוך עם גבר שאת לא באמת אוהבת
אנונימית
^ היא ליטרלי רשמה מסורתית
ובנוגע לשאלה תעשי מה שעושה לך טוב אהובה את יכולה לנסות ולראות
^^^את מדברת ממש שטויות.
אנונימית
למה שתרצי לחזור בתשובה...
אני ההפך ממך בסיטואציה
אבל בכל מקרה.. פשוט תגידי להם
המשפחה שלי מאמינה והם יודעים שאני לא מאמינה באלוהים והם מכבדים אותי
לא חושבת שלמשפחה שלך תהייה ככ בעיה אם תתחילי לשמור מסורת, זה לא כמו לחזור בשאלה למשפחה מאמינה תאמיני לי
אני ההפך ממך בסיטואציה
אבל בכל מקרה.. פשוט תגידי להם
המשפחה שלי מאמינה והם יודעים שאני לא מאמינה באלוהים והם מכבדים אותי
לא חושבת שלמשפחה שלך תהייה ככ בעיה אם תתחילי לשמור מסורת, זה לא כמו לחזור בשאלה למשפחה מאמינה תאמיני לי
לדעתי את יכולה להתקרב בדרך שלך אם זה ברכות השחר בדרך לבית ספר ( זה בדיוק 3 דקות) פחות טלפון בשבת,אש,אורות ודברים כאלה ולאט לאט שאת שלמה עם עצמך תגידי לאמא שלך
תיקחי את אמא שלך לשיחה ותסבירי לה שאת מתחברת יותר ובא לך לעשות עם זה משהו בין אם זה להתחיל לשמור שבת ולהתלבש אולי יותר צנוע ותראי מה היא אומרת
מסורתיה* ובהצלחה
את צריכה להגיד להם ישירות.
אני בטוחה שהם יתמכו בך ואני יודעת שאם הייתי במקומך , אבא שלי גם לא היה מת על זה אבל הוא היה מקבל את זה
אני בטוחה שהם יתמכו בך ואני יודעת שאם הייתי במקומך , אבא שלי גם לא היה מת על זה אבל הוא היה מקבל את זה
למה שתהפכי למסורתיה?
ואיי ואיי בדיוק אני
פשוט תגידי להם
כנ"ל, אני כבר מסורתי אבל ארצה להתחזק טיפה, אנחנו עושים קידוש ואני ואבא שלי הולכים לבית כנסת, אנחנו לא מדליקים אש ולא נוסעים בשבת, אני רוצה להתחזק קצת אחרי גיל 18
תדברי עם אמא שלך ותנסי להסביר לה למה את רוצה להיות מה חשוב לך אם את פחות רוצה לדבר איתה תנסי קצת להתקרב לדוגמה פחות להיות בטלפון בשבת או פחות תסעי למקומות בשבת
אני מציע שתעשי את זה, איש באמונתו יחיה
ארתור- אף אחד לא ביקש את דעתך
את יכולה לשמור שבת, כשרות
תיהי מוכנה לקבל שההורים שלך לא ישמרו אבל זכותך לשמור
את יכולה לשמור שבת, כשרות
תיהי מוכנה לקבל שההורים שלך לא ישמרו אבל זכותך לשמור
כלום
כל הכבוד! איזה נשמה טובה את.
ממליץ לך לשים רצון ה' יתברך לפני הכל, תסכרי שאת חייבת לו לפני כל אדם אחר, כולל ההורים שלך, הוא זה שדאג לכך שתוולדי להם והכל יהיה תקין אצלך בעזרתו יתברך, הוא זה שנותן להם לדאוג להם, וזה זה שברא גם אותם.
ממליץ לפנות לרב שידרדיך אותך איך תכולי לשמור מצוות בבית של ההורים, יכול להיות שהרב ידבר גם עם ההורים שלך, ויסביר להם שלשמור מצוות - זה לא כזה "נורא" (לא שצריך לחשוב שזה נורא, אבל עם שטית מח של התקשורת יש מצב שההורים שלך חושבים ככה).
הייתי רוצה לכתוב לך לפרטי, אבל חשוב מאוד שלא תדברי עלי עם אף אחד. זה אפשרי?
ממליץ לך לשים רצון ה' יתברך לפני הכל, תסכרי שאת חייבת לו לפני כל אדם אחר, כולל ההורים שלך, הוא זה שדאג לכך שתוולדי להם והכל יהיה תקין אצלך בעזרתו יתברך, הוא זה שנותן להם לדאוג להם, וזה זה שברא גם אותם.
ממליץ לפנות לרב שידרדיך אותך איך תכולי לשמור מצוות בבית של ההורים, יכול להיות שהרב ידבר גם עם ההורים שלך, ויסביר להם שלשמור מצוות - זה לא כזה "נורא" (לא שצריך לחשוב שזה נורא, אבל עם שטית מח של התקשורת יש מצב שההורים שלך חושבים ככה).
הייתי רוצה לכתוב לך לפרטי, אבל חשוב מאוד שלא תדברי עלי עם אף אחד. זה אפשרי?
אנונימי
יפה מאוד!
לדעתי תתחילי לצפות בשיעורי תורה ומשם כבר
תביני את כל מה שצריך
לדעתי תתחילי לצפות בשיעורי תורה ומשם כבר
תביני את כל מה שצריך
פשוט תעשי מה שבאלך.
וואו אני בחיים לא הזדהיתי ככה!! אני בדיוק ככה בגיל 13 עם הורים לא מאמינים ומאוד אוהבת את הדת אם זה להדליק נרות שבת קידוש לצום ספר תורה תהילים הכל. אני נאלצת לאכול לא כשר בגלל שההורים שלי אוכלים לא כשר. אני בטוחה שכשאגיע לגיל 18 אהיה מסורתית
אמאשלך מתישהו תגיד לך תעשי מה שאת רוצה
אם את לא מאמינה בכלל בה' זה שלך ותעשי חושבים עם עצמך
תעשי בסוף מה שבאלך.
אם את לא מאמינה בכלל בה' זה שלך ותעשי חושבים עם עצמך
תעשי בסוף מה שבאלך.
צומות ושירים זה דבר נחמד שלא קשור כלל לדת. את יכולה לשיר ולצום. אין לזה כל קשר לדת. בדת אין שום דבר טוב. תחקרי ותגלי בעצמך.
אנונימית
למה שבת תרצה לחזור בתשובה?
נשים בכל העולם נלחמו ונלחמות כדי לצאת מהדת. ואת עושה את ההיפך...ועוד בגלל דברים שלא קשורים באמת לדת. כמו שירים...
נשים בכל העולם נלחמו ונלחמות כדי לצאת מהדת. ואת עושה את ההיפך...ועוד בגלל דברים שלא קשורים באמת לדת. כמו שירים...
אנונימית
^ לא נשים שפויות.
נשים שפויות לא יוצאות נגד מי שברא אותן.
נשים שפויות לא יוצאות נגד מי שברא אותן.
אנונימי
אף עחד לא ברא אותן. כמה בורות. מה לא תגיד כדי לשלוט בנשים ולהרגיש מעליהן...
התירוץ המושלם עבור שכמותך.
התירוץ המושלם עבור שכמותך.
אנונימית
גבר שתומך בדת הוא גבר לא שפוי שנלחם נגד מי שבראה אותו מבחינה עובדתית!
אנונימית
^^ איך לא? ברור שהן לא בראו את עצמן לבד, זה לא אפשרי.
לשלוט בנשים? למה יש לי שליטה על מישהי?
ואני חייב לקב"ה לפני שאני חייב לאמא שלי, בלעדיו היא לא הייתה מביאה אותי לעולם.
לשלוט בנשים? למה יש לי שליטה על מישהי?
ואני חייב לקב"ה לפני שאני חייב לאמא שלי, בלעדיו היא לא הייתה מביאה אותי לעולם.
אנונימי
לדעתי דווקא כן כדאי שתגידי על זה לאמא שלך ותדברו על למה ועחחע
אם את יודעת שזו דרך האמת למה שתעצרי עצמך? אם יפריע לה היא לא צריכה לדעת