3 תשובות
שואל השאלה:
תודה
אנונימית
חוקיות זה בעצם כאשר יש סדרה של מספרים, כשבין מספר למספר יש קשר קבוע.
כאשר רוצים לקרוא לחוקיות בשם, משתמשים בn על מנת לתאר את המקום של האיבר (המספר) בסדרה.
למשל, החוקיות n+1 מתארת את הסדרה הבאה
2,3,4,5,6,7...
2 הוא האיבר הראשון בסדרה, וn מתאר את המקום שלו, (1), כאשר תרצי לגלות מהו האיבר מספר אחד בסדרה, תצטרכי להציב 1 בחוקיות, ותקבלי 2, שהוא האיבר הראשון בסדרה.
עוד דוגמה, החוקיות 2n מתארת את הסדרה הבאה
2,4,6,8,10,12...
כאשר תרצי לגלות מהו האיבר החמישי בסדרה, לדוגמה, תציבי בחוקיות את המספר 5, ותקבלי את המספר 10, שהוא האיבר החמישי בסדרה.
אני מקווה שזה ברור מספיק, אם יש שאלות מוזמנת לשאול.
שואל השאלה:
אהה אוקיי תודה
אנונימית