16 תשובות
לא. זה נחשב שאמא שלך שומרת שבת ובתור מישהי שגרה בבית שלה את צריכה לכבד את זה
אפשר להגיד
לא צריך לכבד אם זה פוגע^
לא צריך לכבד אם זה פוגע^
את צריכה לכבד כי את גרה בבית דתי
אנונימי
זכותה לקבוע את החוקים בבית שלהם.
במה בדיוק זה "פוגע"? אם כבר, היא רוצה לפגוע בקדושת השבת בבית.
במה בדיוק זה "פוגע"? אם כבר, היא רוצה לפגוע בקדושת השבת בבית.
אנונימי
פוגע אם הם רעבים ואין מה לאכול שלא מתחמם בפלטה או משהו
בית שלה? אז למה תמיד ההורים אומרים לנקות את החדר שלנו שהם יעשו
לשטוף כלים? כלים שהם קנו שהם ישטפו
להוריד זבל? הם קנו את הפח, הם זרקו לתוכו דברים שהם יזרקו
יש עוד הרבה אבל אין לי כוח
ולמה שהיא או כל אדם אחר יגביל את עצמו כשזה לא פוגע באף אחד אפילו לא חייב שהיא תדע רק בגלל שהיא רוצה?
בסדר היא האמא היא המחליטה אבל זה עדיין כפייה אם זה קורה בלי שהם רוצים וחייבים לעשות את זה
בית שלה? אז למה תמיד ההורים אומרים לנקות את החדר שלנו שהם יעשו
לשטוף כלים? כלים שהם קנו שהם ישטפו
להוריד זבל? הם קנו את הפח, הם זרקו לתוכו דברים שהם יזרקו
יש עוד הרבה אבל אין לי כוח
ולמה שהיא או כל אדם אחר יגביל את עצמו כשזה לא פוגע באף אחד אפילו לא חייב שהיא תדע רק בגלל שהיא רוצה?
בסדר היא האמא היא המחליטה אבל זה עדיין כפייה אם זה קורה בלי שהם רוצים וחייבים לעשות את זה
אתה פשוט כפוי טובה. כאילו שאתה לא מלכך, ולא מכינים את האוכל בשבילך, מה שאומר שפח הזבל מתמלא גם בגללך.
רוצה שההורים שלך יהיו עבדים שלך, ככה זה אצל חילוניים.
וזה אתה מחליט שחילול שבת לא פוגע באף אחד, כמובן שאתה טועה, כי כתבו שה מביא לשריפות וכו' (שבת קיט ע"ב).
רוצה שההורים שלך יהיו עבדים שלך, ככה זה אצל חילוניים.
וזה אתה מחליט שחילול שבת לא פוגע באף אחד, כמובן שאתה טועה, כי כתבו שה מביא לשריפות וכו' (שבת קיט ע"ב).
אנונימי
אני לא אמרתי שאני עושה את זה אני הגבתי למה שהיא אמרה שזה בית שלה והיא זו שמשלמת עליו
היא משלמת על הכל זה לא סיבה טובה להגביל
ולא אמרתי שאני רוצה שהם יהיו עבדים זה אתה אמרת כבר מראה שהמחשבות שלך הולכות לקיצון אז זה כמו לדבר לקיר אין טעם גם ככה לא תקשיב או תכניס משהו לראש שלך
וזה לא מביא לשריפות ולא כלום זה שמשהו כתוב לא אומר שזה נכון
היא משלמת על הכל זה לא סיבה טובה להגביל
ולא אמרתי שאני רוצה שהם יהיו עבדים זה אתה אמרת כבר מראה שהמחשבות שלך הולכות לקיצון אז זה כמו לדבר לקיר אין טעם גם ככה לא תקשיב או תכניס משהו לראש שלך
וזה לא מביא לשריפות ולא כלום זה שמשהו כתוב לא אומר שזה נכון
אני עושה משהו כי מישהו מכריח אותי
כפייה או לא כפייה?
אני לא עושה משהו כי מישהו מכריח אותי
כפייה או לא כפייה?
בשני המקרים זה כפייה
זה שאנחנו על אחריות ההורים ומותר להם לא אומר שזה לא כפייה
יש הורים שמכים את הילדים שלהם בתור עונש חלק גדול אומרים שזה בסדר חלק גדול אחר אומרים שזה לא
יש לה זכות להגיד לה לשמור שבת אבל היא לא מחוייבת לעשות את זה
ובטח שצריך לכבד את ההורים אני לא אמרתי שלא אבל זה לא נקרא לכבד אותם
כפייה או לא כפייה?
אני לא עושה משהו כי מישהו מכריח אותי
כפייה או לא כפייה?
בשני המקרים זה כפייה
זה שאנחנו על אחריות ההורים ומותר להם לא אומר שזה לא כפייה
יש הורים שמכים את הילדים שלהם בתור עונש חלק גדול אומרים שזה בסדר חלק גדול אחר אומרים שזה לא
יש לה זכות להגיד לה לשמור שבת אבל היא לא מחוייבת לעשות את זה
ובטח שצריך לכבד את ההורים אני לא אמרתי שלא אבל זה לא נקרא לכבד אותם
האמת לא ראיתי שהיא אמרה על האור ראיתי על האוכל
אבל גם זה לא רואה סיבה למה לא אם היא לא שם ולא רואה וכשהיא מתקרבת או באזור אז לכבות
יש הרבה הורים שחשוב להם הרבה דברים חלק טובים לילד חלק רעים לילד וחלק בכלל לא משפיעים על הילד
אור לא משפיע אפשר פנס אוכל כן משפיע אם אין אוכל שאפשר לחמם שם
בכל מקרה בשני המקרים לא רואה סיבה למה לא לעשות אותם אם האמא לא בסביבה
אבל גם זה לא רואה סיבה למה לא אם היא לא שם ולא רואה וכשהיא מתקרבת או באזור אז לכבות
יש הרבה הורים שחשוב להם הרבה דברים חלק טובים לילד חלק רעים לילד וחלק בכלל לא משפיעים על הילד
אור לא משפיע אפשר פנס אוכל כן משפיע אם אין אוכל שאפשר לחמם שם
בכל מקרה בשני המקרים לא רואה סיבה למה לא לעשות אותם אם האמא לא בסביבה
^^ ככה זה כופרים.... לא רואים סיבה לא לעשות משהו שהוא אסור...
אנונימי
לא אמרתי שזה מקולקל -_-
נגיד הבית שלי דוגמא האוכל או שצריך להכין או לחמם במיקרו או בתנור יש פלטה אבל אי אפשר לחמם בה אוכל (לפחות לא מה שאני אוכל) אז נגיד אצלי זה בעייתי לא יודע איך זה אצלה
נגיד הבית שלי דוגמא האוכל או שצריך להכין או לחמם במיקרו או בתנור יש פלטה אבל אי אפשר לחמם בה אוכל (לפחות לא מה שאני אוכל) אז נגיד אצלי זה בעייתי לא יודע איך זה אצלה
נו באמת גם אתה עושה ועובר על חוקים דיי להתייפיף^^
ולא מחשיב את זה אסור אז לא אכפת לי
ולא מחשיב את זה אסור אז לא אכפת לי
אוכל שאי אפשר לחמם שם ^
אם אפשר לא רואה בעיה אבל השאלה אם זה נחשב כפייה
וכן זה נחשב
וכן זה נחשב
זה שאת חיה בבית שלה, אויר שאת צריכה מינימום של כבוד למי שמגדל אותך ונותן לך אוכל
ועדיין לא דיברתי על זה שבלי אלוקים לא היית חיה
מצופה שגם מי שאין בו תורה ידע מה זו הכרת הטוב
ועדיין לא דיברתי על זה שבלי אלוקים לא היית חיה
מצופה שגם מי שאין בו תורה ידע מה זו הכרת הטוב