4 תשובות
כן אבל בהשוואה למעמד השלישי אלו מיסים קטנים למשל la paulette זה מס שאצילים שילמו בעיקר אלו שעבדו במשרות ציבוריות (למשל שופט וזה)
שואל השאלה:
^ לא גם אנשי הכמורה והאצולה גם צריכים לשלם מיסים?
אנונימית
את מתכוונת לפני המהפכה?
והמעמד השלישי היה ענק וגם בתוכו היו מעמדות
בורגני (לא בהיכרח עשיר, זה ההפך מאיכר, גר בעיר ועוסק במקצועות חופשיים): נמאס כבר שלאצילים יש פרווילגיות ואני צריך לשלם את כל המיסים
איכר: נמאס לי כבר ממס המלח ומהעובדה שבאיזורים מסויימים בצרפת המלח עולה הון תופעות ובמקומות אחרים יש פטור ממס. יש לבטל את מס המלח
בורגני: מערכת המשפט לא אפקטיבית, אכזרית ושרירותית
איכר: חוסר שיוויון מול החוק
בורגני: גילדות חזקות מידי, כמעט בלתי אפשרי להחליף מקצוע, יש לפתוח את המקצועות לכולם ואת החופש לעיסוק
פועל (כן היו מפעלים בתקופה, זה קיים מהמאה ה17): שעות עבודה קשות, משכורות נמוכות

חח אני מדמיינת את עצמי בתקופה שומעת אותם באסיפת המעמדות, למרות שנציגי המעמד השלישי היו בורגנים ולרוב עורכי דין
אלה דברים שבאמת כתבו בcahiers de dolences
אני רעב חבל שאכלתי את כל האוכל אתמול