9 תשובות
בתור אחת עם הפרעת חרדה שחווה חרדות באופן קבוע מכל דבר בערך, אם אני סוף סוף אדבר עם מישהו והוא ישתוק אני ארגיש עוד יותר רע.
אפשר להגיד דברים אפשר לנסות למצוא פתרונות או לנסות להסיח את הדעת או פשוט לתמוך. אבל לשתוק זה סתם מעליב.
אפשר להגיד דברים אפשר לנסות למצוא פתרונות או לנסות להסיח את הדעת או פשוט לתמוך. אבל לשתוק זה סתם מעליב.
אנונימית
שואל השאלה:
התכוונתי יותר להקשיב ולהיות שם בשבילו מאשר ישר לבוא ולנסות לפתור בכוח את הבעיה.
אני ממש ממש רגישה ואני נוטה להתעצבן ולכעוס בקלות וכשאנשים מנסים לעזור לי אני מרגישה שהם תוקפים אותי וזה לא נעים זה מכניס אותי למצב רוח רע שאני נתקעת בו שעות
התכוונתי יותר להקשיב ולהיות שם בשבילו מאשר ישר לבוא ולנסות לפתור בכוח את הבעיה.
אני ממש ממש רגישה ואני נוטה להתעצבן ולכעוס בקלות וכשאנשים מנסים לעזור לי אני מרגישה שהם תוקפים אותי וזה לא נעים זה מכניס אותי למצב רוח רע שאני נתקעת בו שעות
אנונימית
אני דווקא אשמח אם מישהו יבוא ויעזור לי לפתור את הבעיה.
אנונימית
שואל השאלה:
גם אני הייתי שמחה אבל לא כשאני ממש כועסת, נגיד שיחכו קצת ולא ישר יגידו לי שאני מגזימה בתגובות שלי (אני יודעת שאני מגזימה) או שיגידו לי שאני סתם בוכה משטויות ויתחילו להשוות את הבעיה שלי לבעיות של אנשים אחרים. את זה אני הכי שונאת, כי הקטע הוא שבפועל אני יודעת שאני נהיית מתוסכלת משטויות, אני בעצמי לא רוצה לבכות ולהתעצבן מדברים קטנים אני שונאת את זה אני מתה לשנות את זה, אבל כשהרגש מציף זה ממש קשה לחשוב בהגיון. בגלל זה אני חושבת שלפעמים צריך לחכות רגע לעזור לבן אדם באמת להירגע (אני די בטוחה שכמעט אף אחד לא נרגע כשצעקו עליו "תרגע") ואז לנסות למצוא פתרון
גם אני הייתי שמחה אבל לא כשאני ממש כועסת, נגיד שיחכו קצת ולא ישר יגידו לי שאני מגזימה בתגובות שלי (אני יודעת שאני מגזימה) או שיגידו לי שאני סתם בוכה משטויות ויתחילו להשוות את הבעיה שלי לבעיות של אנשים אחרים. את זה אני הכי שונאת, כי הקטע הוא שבפועל אני יודעת שאני נהיית מתוסכלת משטויות, אני בעצמי לא רוצה לבכות ולהתעצבן מדברים קטנים אני שונאת את זה אני מתה לשנות את זה, אבל כשהרגש מציף זה ממש קשה לחשוב בהגיון. בגלל זה אני חושבת שלפעמים צריך לחכות רגע לעזור לבן אדם באמת להירגע (אני די בטוחה שכמעט אף אחד לא נרגע כשצעקו עליו "תרגע") ואז לנסות למצוא פתרון
אנונימית
להגיד שאת מגזימה או שיש אנשים במצב יותר גרוע זה להקטין מהרגשות שלך ולא עוזר לאף אחד לא משנה באיזה מצב הוא
אנונימית
שואל השאלה:
נכון זה מה שאני אומרת זה באמת מקטין מהרגשות שלך וזה כואב
אבל אנשים אומרים את זה כדי להכניס אותך לפרופורציות כלומר הכוונה טובה, אבל זה מתפרש בצורה ביקורתית ושופטת.
נכון זה מה שאני אומרת זה באמת מקטין מהרגשות שלך וזה כואב
אבל אנשים אומרים את זה כדי להכניס אותך לפרופורציות כלומר הכוונה טובה, אבל זה מתפרש בצורה ביקורתית ושופטת.
אנונימית
הגיוני אבל שרשמת את השאלה אמרת שעדיף לא להגיד כלום רק אמרתי שאני לא מסכימה
יש דברים שאפשר להגיד כדי לעזור ולהרגיע
להקטין מהרגשות שלך זה דבר שגוי לומר אבל זה לא אומר שלא צריך להגיד כלום
יש דברים שאפשר להגיד כדי לעזור ולהרגיע
להקטין מהרגשות שלך זה דבר שגוי לומר אבל זה לא אומר שלא צריך להגיד כלום
אנונימית
אני מסכימה עם זה שהאמירות שכתבת הן לא סבבה בכלל ושעדיף כבר לשתוק במקום. אבל כן אני חושבת שבן אדם שיודע מה להגיד ואומר דברים בצורה רגישה ולא מבטל את הקושי שלך יכול לעזור. תנסי לזכור שגם אם באים אלייך כשאת ממש עצבנית ולא מסוגלת לדבר או להקשיב ומנסים לעזור (לא כשאומרים את הדברים שכתבת אלא ששואלים איך אפשר לעזור או מנסים לעזור בדרכים שלא מבטלות את הקושי שלך) הם לא יודעים שזה עושה לך יותר רע, כי לבן אדם אחד זה יכול לעשות טוב ולאחר רע. זה מאוד אינדיווידואלי. אבל כן אם את במצב שאת לא יכולה לדבר תגידי לאותו הבן אדם שלא מתאים לך לדבר כרגע. אבל כן אני ממש מסכימה שהאמירות שכתבת הן לא סבבה בכלל, אבל אני כן חושבת שכן אפשר לעזור גם אומרים דברים בדרך הנכונה ולא פשוט מבטלים את הקושי שלך
אנונימית
שואל השאלה:
נכון וואו הדוגמה הכי מושלמת זה נגיד ההורים שלי, שאם אני עצבנית בשיחה עם אמא שלי כי אני מתוסכלת זה הופך ממש לריב ולבכי כי היא כועסת עליי שאני קיצונית
אבל היום בשיחה עם אבא שלי התעצבנתי על איזה משהו והוא לא הגיב ולא כלום וכאילו אחרי כמה דקות נרגעתי... כאילו נראה לי הוא מבין מה זה להיות בעצבים כי גם הוא כועס הרבה
נכון וואו הדוגמה הכי מושלמת זה נגיד ההורים שלי, שאם אני עצבנית בשיחה עם אמא שלי כי אני מתוסכלת זה הופך ממש לריב ולבכי כי היא כועסת עליי שאני קיצונית
אבל היום בשיחה עם אבא שלי התעצבנתי על איזה משהו והוא לא הגיב ולא כלום וכאילו אחרי כמה דקות נרגעתי... כאילו נראה לי הוא מבין מה זה להיות בעצבים כי גם הוא כועס הרבה
אנונימית
באותו הנושא: