196 תשובות
אני לא אשכנע אותך באמונה שלי
אמונה זה בלי עובדות להאמין
ככה חונכתי וכשגדלתי ככ אהבתי את הדת והיום שמחה במקום שלי ומאושרת שנולדתי יהודייה דתייה שומרת מצוות
הדת נותנת לי שלווה וכח
יש לי על מי להשליך הכל ועם מי לדבר ולשתף
החבר הכי טוב שלי זה בורא עולם
יש לי אותו לא חסר לי כלום
יודעת שיש מי שמכוון הכל ושהכל ממנו, לכן לא דואגת והכל הרבה יותר רגוע
שואל השאלה:
^^ princess_
זאת תשובה יפה מאוד
אנונימית
וואי באמת זה עניין של אמונה אם את רוצה תאמיני בלב שלם ואם את לא רוצה אל תאמיני אנחנו לא צריכים להביא לך עובדות למה לאהוב את בורא עולם
שואל השאלה:
^הלוו ביציז
את לא נראית דתייה
אנונימית
מעריכה(:
אני לא חושב שתצאי הוכחה ממשית או משהו כי לפי האמונה היהודית אלוקים הוא לא משהו גשמי (הכוונה משהו ממשי) אני מאמין שאלוקים נמצא שם למעלה ואני ליטרלי לפעמים מסוגל להרגיש אותו (בראש שלי) בכל מיני מקומות בחיים.
זה לא עובד ככה, זה עניין של אמונה. אני גם יכולה להגיד לך שראיתי חזיון ואלוהים אמר לי בכבודו ובעצמו שהוא קיים, אבל מה באמת יגרום לך להאמין לזה?
אני אגיד לך מה, הרבה יותר קל להאמין באלוהים. זה ההוא מלמעלה והכל בגללו והכל בזכותו, אם משהו מת או משהו נולד, או משהו קרה, זה הכל בגללו. לא צריך לחשוב יותר מדי.
מה הקשר, למה את מכירה אותי בכלל
שואל השאלה:
^^^tomernice
זאת גם תשובה יפה
אנונימית
שואל השאלה:
^^הלוו ביציז
לא התכוונתי להעליב או משהו פשוט התמונה שלך לא נראית של אישה צנועה דתייה זה הכל
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^thisismellody
אהבתי
אנונימית
קודם כל אמונה לא נחשבת שאיך שאת מתלבשת או איך נראית זה אמונה בפנים ואיך את כבן אדם. ממליצה לא לשפוט על פי מראה
שואל השאלה:
^הלוו ביצ'יז
בסדר גמור, רק אמרתי שאני חושבת שברגע שמישהו מאמין חשוב לו להראות את זה כלפי חוץ, ולא רק כלפי פנים. להראות לאלוהים (אם אסור לכתוב אלוהים אז אלוקים, סליחה אני לא מבינה בזה) שאת מאמינה ושומרת. כי ג'ינס סקיני וגופייה לא נראה ממש צנוע
אנונימית
זאת אמונה. אי אפשר להציג לך עובדות כי אין עובדות. לשום אמונה אין עובדות ואי אפשר לדעת אם הוא קיים או שדברים התקיימו בעבר כי אין הוכחות לזה.
ובטח שאני לא אכריח אותך להאמין במשהו שאת לא מאמינה בו כי בסופו של דבר זאת אמונה, ואמונה זה עניין של כל אדם עם עצמו ושל ההחלטה שלו במה הוא מאמין ובמה לא.
כל ההוכחות נמצאות ביוטיוב ב
מבראשית - נקודות למחשבה

בהצלחה!
ועד כמה את רצינית
יש לי את כל ההוכחות..השאלה היא אם את באמת רוצה?
לכל דבר יש סיבה, שרשרת סיבתית אינסופית לא אפשרית, לכן: ישנה סיבה ראשונה. זה בסיס ראשוני, מצרף בנוסף חמש מחברות עם הוכחות של הרב מיכי, ממליץ לעיין.

_princess
מה שאת אומרת זה דעא"ש, זה השורש של הקיצוניות המסוכנת ביותר. "אמונה" שאין בה מקום לשכל היא כזו שאי אפשר לדבר איתה והיא גם לא יודעת להקשיב, אין בה מקום להבנה אמיתית (אני יכול להבין מישהו כשהוא מסביר את עצמו, נותן לי טעמים למעשים שהוא עושה, מראה לי היגיון מסויים בהם שאני יכול להתחבר אליו. אם הוא סתם אומר "כי ככה אני רציתי" זה מפריד בינינו, אני לא מבין את מה שהוא עושה וזה זר לי). הקב"ה נתן לנו גם את האמונה, נכון, אך הוא גם נתן לנו את השכל, אנחנו אמורים להכיר אותו בכל כולנו ולא רק בכוח אחד שלנו. הכחשה של המימד השכלי באמונה זה פונדמנטליזם של מחבלים מתאבדים (בשורש), סיפוק צרכים פסיכולוגיים ותו לא, הכחשה של הצד הרגשי זו פילוסופיה קרה ומנוכרת. החוכמה היא בשילוב, לא להגיד שאנחנו לא בוחנים בשכל רק מפחד שנגיע למסקנות "כפירה".
אנונימי
אוקי עז עכשיו תדמיין שאיזה מישהו יספר לך שקרה נס ונפתחה לו הים לשניים אתה תאמין? ממש לא ,ואתה גם לא תלך ותעביר את זה הלאה לדורות הבאים
אבל אם ראית את הנס וחווית את זה ברור שתספר
אז עכשיו אתה יכול ללכת בלא משנה איזה מקום בעולם ואתה תראה לכל היהודים יש אותה הגירסה של הניסים שקראו ביציאת מצריים
לא משנה באיזה מקום בעולם
ולמוסלמים ונוצריים זה לא היה ניסים גלויים בפני כל העם אלא בפני כמה אנשים בלבד, ויש גם מאות גירסות של התורה שלהם ואוף לא יודעת איך אומרים את המילה הזאת בעברית אבל קיצור של התורה של הנוצריים
ולנו היהודיםלא משנה באיזה מקום תלך לכולם יש את אותה התורה ואת אותו הסיפור שהועבר מדר לדור בכל מקום בעולם
לא טובה בלהסביר במיוחד לא בעברית אז מקווה שתבינו3>
אצל דתיים הרבה פעמים רוצחים על כבוד המשפחה^^
אני שוב אומר. יש הוכחות להכל!, השאלה עד כמה החיים שלכם חשובים לכם וכמה אתם מוכנים להשקיע בשביל לבדוק את זה פעם אחת ולתמיד!

שלש שעות זה לא הרבה בשביל בדיקה חד פעמית. אז לכל מי שרוצה אפילו רק להתחיל לבדוק בדיקה קטנה, שיכנס ביוטיוב ל"מבראשית - נקודות למחשבה"
^^אמאלה בחיים לא!
לא קראתי את התגובה שאת מגיבה לה אבל ממש לא רוצחים על כבוד המשפחה. לא רוצחים בכללי.
זה איסור מעשרת הדיברות נשמה.. הכי חמור שיש!
אצל הערבים רוצחים על כבוד המשפחה, ממש לא אצל הדתיים.
רת מסגימה איתי שחייב להיות התחלה למה שנמצא כאן נכון הרי לכל דבר יש יוצר לוחלצה יש יוצר, למכנס יש יוצר, לכל דבר יש מי שיצר אותו אז חייב להיות מישהו שיצר את כל הבראיה שאנחנו חיים בה אז אם תשאלי אותי מי יצר את אלוקים סבבה תלכי אחורה עד שתגעי לראשון הרי חייב להיות אחד כזה, חייב להיות התחלה את רוצה לקראו לו טבע סבבה את רוצה לקראו לו x סבבה תקראי לו איך שאת רוצה אצלנו בתורה הוא מוזכר בטור אלוקים אז חייב להיות שהוא קיים כי אם אין התחלה אז אין את הסוף שאנחנו נמצאים בה כיום
תחשבי על זה!
את מסכימה*
טעות להגיד שזו רק אמונה

היהדות אומרת, ''וידעת היום והשבת אל ללבך..''

קודם כל תדע ותחקור שיש אלוקים, ואז תאמין בו. לא סתם אמונה עיוורת תמיד.

והנה הוכחות:
ה' ידע שאנחנו ניהיה מפורזים בכל העולם, ניהיה מיעוט, וירדפו אותנו בכל מקום, וגם, שנעלה ארצה לארץ המבוטחת שלנו.

''ונשארתם מתי מספר בגויים אשר ינהג ה' אתכם שמה'' (דברים)

''ונשארתם במתי מעט, תחת אשר הייתם ככוכבי השמים לרוב'' (דברים)

''והפיצך ה' בכל העמים, מקצה הארץ ועד קצה הארץ''

אחרי חורבן בית-שני התפזר עם ישראל בעולם. ובניו נדדו ממקום למקום, ומארץ לארץ. ולכל קצוי תבל הגיעו. גם אם היו עוד אי אילו מקומות שלא היו שם יהודים, הרי בתקופה האחרונה גם לשם הם הגיעו. במלחמת העולם האחרונה, הוגלו ונדדו פליטי החרב היהודים עד לפינות הנדחות ביותר בעולם, לקצווי סיביר וגם למזרח הרחוק, לסין ויפן, ואף עד הפליפינים ואינדונזיה הגיעו, אין ארץ שאין בה יהודים! בספר ''הפזורה היהודית'' מסכם את הדברים ומסיק:

''כשאנו סוקרים במבט אחד את פני הפיזור והתפוצה היהודית בכל רחבי תבל, על פני כל היבשות אנו מופתעים לראות, כח העם, שהוא העתיק ביותר בעולם, הוא לאמיתו של דבר הצעיר ביותר, לפי האדמות שמתחת לרגליו, ולפי הרקיעים שמעל ראשו.
למעלה מ90% של העם היהודי מפוזרים על פני ארצות חדשות, מקום שם היהודים נמצאים לא יותר ממאה שנה. ובארצות רבות שבהם יושבים המונים יהודיים גדולים לא יותר מ50-60 שנה !''

בדרך טבעית לא היה ניתן לחזות שעם ישראל יתפזר בכל העולם כולו דווקא.
עמים אחרים שגלו או נדדו מארצם, השתקעו באחת מן הארצות ולא נפוצו יותר.
כך זה יותר נוח. גם היהודים צריכים היו, לפי המנגנונים הטבעיים, להשתקע בארץ אחת או בכמה ארצות, ולא להתפזר בכל קצוי תבל.
אבל ההשחה העליונה יצרה סיבות שהיהודים יאלצו לנדוד ולהתפזר בכל העולם. בדוק את הארצות המוצא של קבוצה של יהודים הנמצאת במקום אחד - ותמצא מגוון רחב של ארצות שמהם הגיעו ונקבצו לשם מכל קצוי תבל..

מי היה יכול לחזור דבר כזה מראש? שהיהודים יהיו מפורזים בכל העולם? ויהיו מועטים?
ואף על פי כן ישארו נצחיים?

מה היו הסיבות שהם נדדו ממקום למקום?

וּבַגּוֹיִם הָהֵם לֹא תַרְגִּיעַ, וְלֹא-יִהְיֶה מָנוֹחַ לְכַף-רַגְלֶךָ; וְנָתַן יְהוָה לְךָ שָׁם לֵב רַגָּז, וְכִלְיוֹן עֵינַיִם וְדַאֲבוֹן נָפֶשׁ. סו וְהָיוּ חַיֶּיךָ, תְּלֻאִים לְךָ מִנֶּגֶד; וּפָחַדְתָּ לַיְלָה וְיוֹמָם, וְלֹא תַאֲמִין בְּחַיֶּיךָ. סז בַּבֹּקֶר תֹּאמַר מִי-יִתֵּן עֶרֶב, וּבָעֶרֶב תֹּאמַר מִי-יִתֵּן בֹּקֶר--מִפַּחַד לְבָבְךָ אֲשֶׁר תִּפְחָד, וּמִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה (דברים)

ומבטיחה התורה, כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מְבִיאֲךָ אֶל-אֶרֶץ טוֹבָה: אֶרֶץ, נַחֲלֵי מָיִם--עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת, יֹצְאִים בַּבִּקְעָה וּבָהָר. ח אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה, וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן; אֶרֶץ-זֵית שֶׁמֶן, וּדְבָשׁ. ט אֶרֶץ, אֲשֶׁר לֹא בְמִסְכֵּנֻת תֹּאכַל-בָּהּ לֶחֶם--לֹא-תֶחְסַר כֹּל, בָּהּ (דברים)
אבל אני שמח שאת שואלת כי יש כאלה שאפילו לא שואלים וזה אחת השאולת היפות שיש כל הכבוד לך מצגיע לך באמת!!
כוח המשיכה

כוח המשיכה מסייע בידינו בכך שהוא מקנה לנו יציבות עמידה על פני הקרקע. אלמלא כוח המשיכה היינו מרחפים באויר, מבלי יכולת לבצע את הפעולות הבסיסיות ביותר, כמו על-פני הירח ששם כוח המשיכה קטן פי 6 מזה שבכדור הארץ. לעומת זאת אם כוח המשיכה היה גדול יותר, היינו מרגישים כובד רב בגופינו, וככל שהכוח היה גדול יותר היו קשיי התנועה והמוגבלות שלנו גדולים יותר, כגון: בכוכב צדק ששם כוח המשיכה גדול פי 2.5 מכדור הארץ!

הטמפרטורה

הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ נעה בין 20-30 מעלות, והיא האידיאלית ביותר מבחינת תנאי החיים לאדם, בעלי חיים וכו'. ובשאר הכוכבים הטמפ' גבוהה מאוד או נמוכה מאוד, למשל: בכוכב נוגה הקרוב אלינו יש כ-500 מעלות, ובירח כ120 מעלות, בצדק, שבתאי ואוראנוס, הטמפרטורה מגיעה עד לכדי מינוס 200 מעלות
נבואה לא הגיונית שהתגשמה: הכותל המערבי לא יחרב לעולם
עצם השארות הכותל על עומדו הינו דבר על טבעי. למרות שהעיר הייתה כבושה בידי זרים שחפצו להכחיד כל שריד ממנה, הכותל נשאר עומד על עומדו. הפלא מתעצם שבעתיים שהתנ"ך התנבא והבטיח שהכותל לא יחרב לעולם. (פרויקט "נבואות שהתגשמו, מאמר 9).

לאחר כיבוש ירושלים העתיקה, במלחמת "ששת הימים", רצו החיילים לעבר הכותל המערבי, בכדי לחבק ולנשק את אבניו, כבן החוזר בערגה לאמו ומתרפק עליה בגעגועים. גם חיילים קשוחים אשר חירפו נפשם במערכות ישראל, לא יכלו לעצור את דמעותיהם מול אבני הכותל.



והנה, העובדה שהכותל נשאר על עומדו מיום בנין בית המקדש הראשון לפני כ-3000 שנה, (עי' חזו"ע ארבע תעניות עמ' תמב), הינה דבר מפליא ביותר. הרי עברו על ירושלים מלחמות רבות, והיא נחרבה ונבנתה לכל הפחות תשע פעמים!! (בסוף המאמר הבאנו את הכיבושים השונים של ירושלים ותאריכיהם בפירוט), ועם כל זאת, הכותל המערבי שרד שוב ושוב את כל המלחמות הללו. יתירה מזאת, למרות שהעיר הייתה כבושה בידי זרים שחפצו להכחיד כל שריד ממנה, ואף ביצעו את זממם את הכותל הם לא הצליחו להחריב. הכותל המערבי, ניצב באורח פלא קיים מהימים ההם ועד הזמן הזה. במרוצת הדורות, היו שנים שהיה הכותל מכוסה עפר ורפש, אך למרות הכל נשאר הוא עומד על תילו. מה מפליא הדבר!!!



הכותל שרד באורח פלא, גם כששליט מסוים חפץ מאד להחריבו, כפי שמסופר במדרש (איכה רבה א, לא): "כשכבש אספסינוס את העיר, חילק את ארבעה צדדי העיר להחריבם לארבעה דוכסין, ועלה השער המערבי בגורל לדוכס ששמו פנגר. והרי גזרו מן השמים שלא יחרב לעולם. למה? ששכינה במערב. הללו החריבו את שלהם והוא [פנגר] לא החריב את שלו. שלח אספסינוס והביאו. אמר לו: "למה לא החרבת את שלך?". אמר לו: "חייך, לשבחה של מלכות עשיתי, שאילו החרבתיו לא היו יודעין מה החרבת, עכשיו יראו הבריות ויאמרו: ראו כוחו של אספסינוס מה החריב!". אמר לו: "יפה עשית, אלא בשביל שעברת על מצוותי עלה לראש הגג והפל עצמך, אם תחיה תחיה, ואם תמות תמות". עלה לראש הגג והפיל עצמו ומת".



הנבואה שהכותל לא יחרב לעולם



כשנתבונן בתנ"ך ובדברי חז"ל נגלה דבר מדהים! בתוך שלל הנבואות שנכתבו בתנ"ך [אשר כולן התגשמו], ניתנה הבטחה נבואית נוספת על כך ש "הכותל לא ייחרב לעולם":



נאמר בשיר השירים (ב, ט): "דומה דודי לצבי או לעופר האילים, הנה זה עומד אחר כותלנו, משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים". מפרשים על כך חז"ל במדרש (שיר-השירים רבה פרשה ב פסוק ט אות ד): "הנה זה עומד אחר כותלנו אחר כותל מערבי של בית-המקדש, שנשבע לו הקדוש ברוך הוא שאינו חרב לעולם... ולמה? ששכינה במערב".



נקדים ונאמר, כי אין ספק שכוונת המדרש במילים "כותל מערבי של בית המקדש" מתייחסת לכותל המערבי של הר הבית - מקום בית המקדש, [ואכן, מצינו בתנ"ך ובדברי חז"ל בכמה מקומות ש"הר הבית" נקרא בשם "בית המקדש"]. שהרי בזמן כתיבת המדרש, כבר היה בית המקדש עצמו חרב, ולא יתכן שהמדרש יכתוב דבר בניגוד למציאות שמול עיניו, אלא כוונתו על הכותל המערבי של הר הבית, שהוא אכן קיים עד ימינו אנו.



נתבונן! אם נבואה זו ויתר דברי התנ"ך נכתבו בידי אדם, חס ושלום, היעלה על הדעת שאדם זה היה לוקח סיכון עצום כזה, להתחייב מראש על כותל אחד, שריד ממקדש עתיק, שיישאר קיים ולא יחרב לעולם?! כיצד הוא היה מוכן להעמיד את כל יצירתו בסיכון?! הרי ברגע שהכותל המערבי יחרב ביום מן הימים יתברר שאין אמת ביצירתו!!



זאת ועוד, הבטחה נבואית זו אינה ניתנת לחיזוי מראש, ואף מנוגדת לחוקי הסטטיסטיקה. הנבואה לא נאמרה בצורה כללית ובלתי מחייבת, אלא היא מדברת בצורה פרטנית ומדויקת על קיר מסוים בעולם, בהתחייבות שכותל זה לא יחרב לעולם ולנצח נצחים!!! ואנו רואים שנבואה זו מתגשמת לנגד עינינו במדויק, כבר זמן רב ביותר - במשך כ-3,000 שנים, וזאת בניגוד לכל סטטיסטיקה הגיונית.



מי הוא זה אשר יכל להתחייב על "נצח" התחייבות בלתי הגיונית, ולבסוף אף להגשים את נבואתו?! התשובה פשוטה וברורה: בורא העולם ויוצר ההיסטוריה הוא זה שנתן את התורה, ורק הוא יכל להבטיח לשמור על השריד האחרון המעיד שלא זזה משם השכינה הבטיח וקיים.

קיצור התלאות שעברו על ירושלים בכיבושים השונים:



ג'תת"ל לבריאת העולם (70 למניינם) טיטוס מחריב את בית-המקדש השני.

ג'תתצ"ט לבריאת העולם (135 למניינם) אדריאנוס חורש את ירושלים, ובונה עליה את "איליה קשיטולינה".

ד'פ"ד לבריאת העולם (324 למניינם) כיבוש הביזנטיים.

ד'שע"ד לבריאת העולם (614 למניינם) כיבוש הפרסים.

ד'שפ"ח לבריאת העולם (628 למניינם) כיבוש מחדש של הביזנטיים.

ד'שצ"ח לבריאת העולם (638 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י המוסלמים, הכליף עומר מפנה מקום הר הבית.

ד'ת"פ לבריאת העולם (720 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י אביסייד מוסלמים.

ד'תש"ס לבריאת העולם (1000 למניינם) כיבוש א"י ע"י המוסלמים (פאטמיים).

ד'תתל"א לבריאת העולם (1071 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י הסלגו'קים.

ד'תתנ"ח (1098 למניינם) כיבוש מחדש של ירושלים ע"י המוסלמים (פאטמיים).

ד'תתנ"ט לבריאת העולם (1099 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י הצלבנים.

ד'תתקמ"ז לבריאת העולם (1187 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י צאלח א-דין.

ד'תתקפ"ט לבריאת העולם (1229 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י פרידריך ה-2.

ה'ד' לביראת העולם (1244 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י המונגולים.

ה'ג"ט לבריאת העולם (1299 למניינם) כיבוש הארץ בידי גזאן המונגולי.

ה'רע"ו לבריאת העולם (1516 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י התורכים.

ה'תרע"ז לבריאת העולם (1917 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י הבריטים.
סופה של גרמניה
במגילת אסתר ישנו רמז לסופה של גרמניה!

תשז - אותיות קטנות
ו - אות גדולה

תכתבו בגוגל: ''בשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאוד'' , תראו כתובים של התורה על פי המסורת לאורך מאות שנים.

או שתכתבו בגוגל תמונות ''עשרת בני המן''.. ככה זה לאורך מאות שנים כתוב

וכך נאמר במגילה:
ויכו היהודים בכל אויביהם מכת חרב והרג ואבדן ויעשו בשונאיהם כרצונם: ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות
איש ואת
פרשנד(ת)א ואת
דלפון ואת
אספתא ואת
פורתא ואת
אדליא ואת
ארידתא ואת
פרמ(ש)תא ואת
אריסי ואת
ארידי ואת
(ו)י(ז)תא ואת
בני המן בן המדתא צורר היהודים הרגו ובבזה לא שלחו את ידם:...ותאמר אסתר אם על המלך טוב, ינתן גם מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני המן יתלו על העץ:

- השאלות:
בקטע זה של המגילה יש לנו שתי שאלות:
א. מדוע אסתר מבקשת מהמלך "ואת עשרת בני המן יתלו על העץ" הרי בפסוק לפני כן כתוב "ואת עשרת בני המן בן המדתא צורר היהודים הרגו"? הרי כבר הרגו את עשרת בני המן, אם כן מדוע היא מבקשת שיתלו אותם?
ב. יש במסורת כתיבת מגילת אסתר אותיות שנכתבות בצורה מוקטנת ואותיות שנכתבות בצורה מוגדלת משאר האותיות שנכתבות בצורה מוגדלת משאר האותיות שבמגילה. כאן בעשרת בני המן יש לנו שלוש אותיות קטנות: ת (בפרשנתא) ש' (בפרמשתא), ז (בויזתא) ואות אחת גדולה ו' (בויתזא). מה באות גודלן של האותיות לרמז?

- הקוד שבמגילה:
אמרו חז"ל (עיין מגילה טו, אסתר רבה ג,י): "כל מקום שנאמר במגילת אסתר "מלך סתם ולא אמר במפורש "הלך אחשוורוש רומז לקב"ה מלכו של עולם".
אם כן, כאן נאמר שאסתר פונה אל "המלך", כלומר אל הקב"ה. ומה היא מבקשת? שיתלו את עשרת בני המן על העץ,. והרי כבר הרגו אותם?
אלא כאן מרומז לנו שאסתר מבקשת מהקב"ה "שינתן גם למחר" הכוונה לעתיד לבוא, שיתלו עשרת בני המן אחרים בעתיד!!!
על מי אסתר ביקשה? על אלו עשרת בני המן אחרים לעתיד מדובר? ומהו האירוע ההיסטורי המרומז לנו כאן?

- משפטי נירנברג!
בשנת 1939 פרצה מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה התרחשה השואה הנוראה. בשנת 1945 הסתיימה המלחמה כאשר צבאות הברית אמריקה, רוסיה, צרפת ובריטניה כבשו את גרמניה וחוסל הצורר הנאצי.
בעיר נירנברג שבגרמניה נערך בשנת 1946 משפט הידוע בשם "משפט נירנברג". במשפט זה נידונו אז גדולי פושעי הנאצים שנותרו בחיים, ואחד עשר מתוכם נידונו אז למוות, בפסק בית המשפט, ואלו שמותם (שר"י): גרינג (סגנו של היטלר שר"י), פריק (שר הפנים), ריבנטרופ (שר החוץ), קייטל (ראש הצבא), קאלטנברונר (ראש הכוחות), שטרייכר (עורך העיתון השטני "דר-שטריימר"), זאוקל, יודל, פראנק, רוזנברג, סייס-אינקווארט.

- מה הקשר למגילת אסתר?
בבית המשפט נערך דיון איך להוציאם להורג האם ביריות או בתליה כיאה לרוצחים, פסק הדין היה: בתליה!
ואכן אסתר ביקשה "ואת עשרת בני המן יתלו...".

כתב העיתון "ניוזוויק" דיווח בעיתונו שהחבל שעליו נתלו הנידונים למוות השתלשל מקורת עץ אליו היה מחובר...
ואכן גם זאת ביקשה אסתר "יתלו על העץ...".
אבל עדיין הדברים לא מובנים, הרי אסתר ביקשה שיתלו "עשרה" על העץ, ובמשפט נידונו למוות בתליה אחד עשר פושעים?

מרטין ג'ילברט (ביומנו המפורסם המכונה "יומן נירנברג") מתאר את תגובתם של הנידונים למוות על פסק הדין להוציאם להורג בתליה.
לדוגמא:
קייטל - ...אגרופיו קמוצים וזרועותיו קשויות, בעתה בעיניו. מוות בתליה! הודעה, קולו ניחר מעוצם החרפה, זאת חשבתי שלפחות יחסכו ממני...!
פראנק חייך בנימוס, אבל לא היה יכול להסתכל בי, מוות בתליה...!

האמריקאים חששו שהנידונים למוות יעדיפו להתאבד מאשר לעבור את החרפה של מוות בתליה, לכן דאגו לשמירה מוגברת על הנידונים שלא יתאבדו.
אבל...בליל ה14-15 לאוקטובר הצטרף "גרינג" אל היטלר, הימלר גבלס ולי, שהתאבדו...הוא בלע גלולת רעל ששמה קץ לחייו...ושאר העשרה הוצאו להורג בתליה כפי שפסק בית המשפט.
וכך בדיוק ביקשה אסתר...שדווקא עשרה יתלו על העץ!

- רמז התאריך
יום ההוצאה להורג היה ב-כא' תשרי תש"ז. ותאריך זה רמוז באותיות הקטנות והאות הגדולה שבמסורת כתיבת מגילת אסתר, המועברת אלינו בקבלה מזמן מרדכי היהודי ואסתר המלכה.
שלוש האותיות הקטנות הן השנה: תש"ז!!! והאות הגדולה היא: ו' הרומז שהאירוע יהיה בשנת תש"ז באף השישי. (לפי היהדות בעת כתיבת ספר זה אנו נמצאים בשנת 5668 + דהיינו האלף השישי כמו שביקשה אסתר!).

- עדויות מן המשפט
מאורע מעניין ארע בעת הוצאת הנידון העשירי להורג, "שטרייכר", וכפי דיווח העיתונות מן השטח למחרת ההוצאה להורג:
"...כשהגיע שטרייכר פנים אל פנים אל החבל, הוא נעץ שוב את עיניו לעבר שמונת הקצינים מבנות הברית ולעבר שמונת העיתונאים שיצגו את עיתונות העולם. הללו ישבו בשורה אחת ליד שולחנות קטנים לאורך קיר בדיוק לפני הגרדומים. באש שנאה שבערה בעיניו הסתכל שטרייכר אל עדי הראייה והוא זעק: "חג פורים 1946"! אותו רגע ניתר הפתח תחתיו בקול חבטה חזקה...!
("ניו יורק ג'ורנל אמריקן" סוכנות ידיעות בינלאומית 16 לאוקטובר 1946).

ובניו יורק טיימס נכתב ש"שטרייכר" זעק:
"purim feast, 1946" (a reference to a jew-baiter of fifth century bc who was hanged)


זעקה מוזרה...אולי שטרייכר ידע שזהו "שידור חוזר" לתליית עשרת בני המן...וכפי בקשתה של אסתר אלפי שנים לפני כן...!
השואה נצפתה בתורה
התורה, לא רק שצפתה את השואה האיומה בפסוקי התוכחה שבספר דברים, אלא אף צפתה שהאנשים ישאלו לאחר השואה: "היכן האלוקים היה בשואה?", אך התורה כתבה את הדברים הרבה זמן מראש, כדי שהשירה הזאת תעיד בקול רם על החוק "החטא ועונשו". (פרוייקט "נבואות שהתגשמו", מאמר 8).

השואה, על כל חומרתה, כבר נצפתה בפסוקי התוכחה בספר דברים:



"ויאמר ה' אל מש(ה) הנך שוכב עם אבתיך, וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא (ש)מה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו: וחרה אפי בו ביום הה(ו)א ועזבתים, והסתרתי פני מהם והיה לאכול, ומצאהו רעות רבות וצרות, ו(א)מר ביום ההוא הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה: ואנכי (ה)סתר אסתיר פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה, כי פנה אל אלהים אחרים". (דברים לא, טז-יח).



פסוקים אלה מדברים בצורה ברורה ובעוצמה רבה על אפשרות של חורבן העם. במבט לאחור, מנקודת התצפית של דורנו, זו תמונה מדהימה. קודם כל, משום שפסוקים אלו התרחשו במציאות. הם הלמו בעם ישראל שאכן מרד, שהפר את הברית, וזנח את קיום המצוות, כנאמר. עם ישראל אכן נענש בהתאם לחוק "החטא ועונשו" המקראי. נענש, כפי שלא נענש עם מעולם. המילים הנוראות "והיה לאכול" ו"מצאהו רעות רבות וצרות", פורטו במשך הדורות, לפוגרומים, למדורות האינקויזציה, לנשחטים במסעי הצלב, לאין ספור נגישות מכל סוג, עד לאושוויץ והשואה האיומה והנוראה.

למי שיודע באמת, המון מאוד מהיהודים בתקופת השואה היו מתבוללים והיו קומוניסטים. אם אני לא טועה ותקנו אותי אם אני טועה, היטלר כתב בספרו שהיהודים קומוניסטים.



והנה למרבה הפלא נחשפה בקטע זה המילה "השואה" בדילוג של 50 אותיות, כפי שהדגשנו את הדבר בקטע הנ"ל בצבע אדום.



התורה מנבאת שישאלו היכן היה האלוקים בשואה



האסונות ויסורי התופת -במיוחד בעת שואת דורנו- הצמיחו בלב רבים מבני עמנו את מסקנת הכפירה באלוקי ישראל. עוצמת השואה, חריגתה מעבר לכל הנתפס בהגיון האנושי, גרמה לרבים לפקפק בקיומה של השגחה אלוקית. שכן, כיצד יכולה הייתה זו לצפות במעשים הנוראים הללו בלי להתערב? אך שימו לב! גם את הפרט הזה סיפר להם משה בצו האלוקים. נחזור על הפסוק:





"ואמר ביום ההוא: הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה".



וכך כותב המלבי"ם על הפסוק:



"ועל פי זה יוכיחו בני ישראל, אחר שמצאו אותם צרות רבות ואין משגיח עליהם... שאין אלוקים שופטים בארץ... ויוכיחו מזה, שאין השגחה... אבל אדרבא היה להם להוכיח בהפך, ממה שהסתיר פנים על-ידי עוונותם הרי שיש שופט... והטעם שהסתרתי פני עתה הוא על כל הרעה אשר עשה...".



אכן, דווקא משום כך נכתבו הדברים בספר התורה. למען ידעו הדורות הסובלים, שגם הכפירה באלוקים בעת הצרות הגדולות נחזתה מראש. למען יבינו, שעצם תיאור המצב אלפי שנים בטרם בוא הטרגדיה נוטל את העוקץ מחריפות הכפירה עצמה. הקב"ה מודיע מראש על השתלשלות המאורעות ואימיהם, ומכריז בעצם הודעה זו, שהוא עצמו קיים, כשהתעלמותו מן המתרחש אינה אלא הסתרת פנים: "ואנכי הסתר אסתיר את פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה"...!



פרשה זו המלווה אותנו מאז, מגלה לנו מבעד למסך הייסורים את הוודאות המוחלטת של קיום ההשגחה, ושלקורה אותנו יש משמעות, תכלית ומטרה.



הנבואה על השואה מעידה על החטא ועונשו



הפסוק ממשיך ואומר: "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ולמדה את בני ישראל... למען תהיה לי השירה הזאת לעד בבני- ישראל".
בעלי חיים כשרים | הוכחה לאמיתות התורה
נאמר בתורה לגבי איזו חיה ובהמה מותר לאכול? "זֹאת הַחַיָּה אֲשֶׁר תֹּאכְלוּ מִכָּל הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר עַל הָאָרֶץ: כֹּל מַפְרֶסֶת פַּרְסָה וְשֹׁסַעַת שֶׁסַע פְּרָסֹת, מַעֲלַת גֵּרָה בַּבְּהֵמָה, אֹתָהּ תֹּאכֵלוּ". (ויקרא יא, ב-ג). התורה קובעת שכדי להכשיר בהמה לאכילה צריך שיהיו לה 2 סימני כשרות. הסימן הראשון: מפריסה פרסה, כלומר שפרסת הבהמה היא סדוקה לכל ארכה. והסימן השני: מעלת גרה, כלומר, שהיא בולעת את האוכל ושוב פולטת לתוך חלל הפה ושוב בולעת. אבל אם אין לה את שני הסימנים האלו, או יש לה רק סימן אחד, אז הבהמה אסורה באכילה.

אבל התורה מרחיבה עוד ומביאה דוגמאות של ארבע חיות בעלות סימן טהרה אחד משני סימני הטהרה: הגמל, השפן, הארנבת, הם מעלי גרה ואינם מפריסי פרסה. ולעומתם, החזיר מפריס פרסה ואיננו מעלה גרה. (ראה ויקרא יא, ד-ה).

אם התורה כבר נתנה את הסימנים המדויקים לזיהוי בהמה כשרה, מדוע היא חוזרת לפרט את ארבעת היוצאים מן הכלל? מה המידע החדש שהתורה רוצה להוסיף לנו? הגמרא (חולין דף נט ע"א) מבארת, שהתורה מודיעה לנו כאן במפורש, שאלה הם ארבעת בעלי החיים היחידים בכל העולם כולו שיש להם סימן אחד בלבד של טהרה...! אין חיה חמישית בעלת סימן אחד בלבד של טהרה! וכן שהחזיר הוא בעל החיים היחיד בעולם שמפריס פרסה שסועה ואינו מעלה גרה!!!.(וכן כתב הרמב"ן ויקרא יא, ג).

במשך 3,300 שנה שחלפו מאז ניתנה ופורסמה התורה, נתגלו רבבות בעלי-חיים שונים, גילויים של יבשות חדשות, כגון: אוסטרליה לפני כ-300 שנה בלבד, ואמריקה לפני כ-500 שנה, חשפו בפנינו עולמות חדשים מלאים בעלי-חיים נפלאים, נראה שאין אזור גיאוגרפי בעולם שנסתר היום מעינו של האדם.

אולם למרות הכל לא נמצאה בכל העולם כולו חיה או בהמה נוספת חמישית, שיש לה סימן אחד בלבד של טהרה! [לפני שבעים שנה נשלח על-ידי האקדמיה בברטניה פרופסור-חוקר בשם קוך, שיחקור ויאתר בעל חיים נוסף בעל סימן טהרה אחד, אך לאחר כל חיפושיו, לא מצא... ממצאיו פורסמו בעיתון המליץ ברוסיה].

איך יכלה התורה לפני למעלה מ-3,300 שנה, להבטיח הבטחה מדהימה, שלא יתגלה לעולם בעל חיים נוסף שיש לו סימן טהרה אחד, וכל זאת בתקופה בה בלתי אפשרי היה לזהות את כל החיות והבהמות בעולם, ולרוב האזורים בעולם טרם הגיעה רגל-אדם בעת ההיא?? מי היה לוקח סיכון כזה, להעמיד את אמינות כל התורה במבחן, על-ידי קביעה כזאת?! מי כתב את החוק הזה?! רק בורא העולם, בורא היצורים כולם, היודע מה מצוי בעולמו, ומכיר את מהות וזהות כל בעלי החים בעולם יכול להודיע מראש קביעה כזו!!!

"אך את זה לא תאכלו"
אמר רבי עקיבא: וכי משה רבינו קניגי ובליסטרי (צייד חיות) היה?

אלא, מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים".
קצת מצחיקה אותי השאלה כי אי אפשר להוכיח בעובדות שאלוקים קיים, לפחות לא משהו פיזי
אולי רעיוני
תכתבו פרפר האטלס בגוגל
תכתבו פרפר הינשוף בגוגל

מי יכול לצייר על פרפרים את האויב של האויב שלהם? בצורה מדויקת? ועוד לחשוב על זה ככה, מי שאומר שזה במקריות, זה עצוב.
גוף האדם:

1. איברי מערכת הכסות.
עור
שיער
ציפורניים

2. המערכת האנדוקרינית איברים.
בלוטת האצטרובל
לבלב
אשך
בלוטת יותרת הכליה
בלוטת התריס
שחלה
בלוטת יותרת המוח
היפותלמוס.
3. איברי מערכת העיכול
כבד
תרסריון
לבלב
קיבה
פי הטבעת
שיניים
בלוטות הרוק
חלל הפה
בלוטות תת לשוניות
לוע
לשון
ושט
מעי עיוור ותוספתן
כיס מרה
מעי דק
המעי הגס
חלחולת
4.האיברים של מערכת הנשימה.
ריאה- ריאות.
גרון.
חלל האף.
חלל הפה- לוע.
סרעפת.
קנה הנשימה.
סימפונות.
5. איברי מערכות השרירים והשלד.
השלד
מפרקים
שרירים
רצועות
גידים
עצמות
6. איברים במערכות החישה איברי מערכת הראייה, המגע, השמע, הטעם והריח.
פה.
בלוטות טעם.
עור
שפתיים
רגליים
ידיים
שיער
עיניים כולל עדשה, קרנית, רשתית, קשתית.
אוזן וכן איברי עור התוף, אוזן חיצונית, אוזן תיכונה, אוזן פנימית, שבלול, פרוזדורי האוזן ותעלות האוזן..
אף
לשון
7. איברי מערכת השתן.
כליה- כליות.
שלפוחית השתן.
שופכה.
8. המערכת החיסונית והלימפה- איברים.
בלוטות לימפה
שקד שקדים
טחול
בלוטת התימוס
צינוריות לימפה


9. איברים במערכת הדם ומערכת ההובלה.
ורידים.

עורקים.
נימים.
לב.
מוח העצם.
תימוס.
טחול.
המערכת הלימפטית צינורות הלימפה.
10. מערכת העצבים איברים.
מוח.
עמוד שדרה -חוט השדרה.
המיספרות במוח.
חדרי המוח.
המוח התיכון.
גזע המוח.
מוחין
מח מאורך.
מדולה.
11. איברי מערכת הרביה.
א. אברי מערכת הרבייה פנימיים וחיצוניים בגברים:

פין.
בלוטת הערמונית.
אשכים וכיס האשכים.
בלוטת יותרת האשך.
שלפוחית זרע.
ב. אברי מערכת הרבייה פנימיים וחיצוניים בנשים:

פות. שליה.
שחלות.
רחם.
חצוצרה.
רחם
נרתיק.
דגדגן.


אם מישהו יכול לעלות בדעתו שזה התערברב או נוצר בהתליכים.... שיהיה לו בהצלחה, מבנה כזה גם המספר הכי גדול שאיי פעם יהיה לא יצליח ליצור תהליכים שיצרו גוף אדם כזה.
נצחיות עם ישראל





לפי כללי ההיסטוריה היה צריך העם היהודי להעלם ח"ו כבר מזמן מן ההיסטוריה, העובדה ש"עם-ישראל" נשאר חי וקיים, הוא נס ופלא שאין כדוגמתו. הרי לא עבר דור שבו לא עמדו על עם ישראל לכלותו, הן מבחינה גופנית הן מבחינה רוחנית. האויבים ניסו לקיים את מאמר פיהם (תהילים פג): "לכו ונכחידם מגוי, ולא יזכר שם ישראל עוד".

זו היתה המציאות המרה מאז החריב נבוכדנצר הרשע מלך בבל את בית המקדש הראשון והגלה את עם ישראל מארצו, ועד הדור האחרון. אם נבוא לתאר את כל הסכנות שרחפו על עם ישראל לאורך כל השנים הנ"ל יארכו הדברים עד מאוד. נזכיר בקצרה חלק זעיר מהמאורעות:



3338 לבריאת העולם - נבוכדנצר מלך בבל מחריב את בית המקדש הראשון, ומגלה את עם ישראל מארצו.

3448 - מלכות יון בעולם, אנטיוכוס אפיפנס מצר לישראל.

3828 - חורבן בית המקדש השני ע"י הרומאים. במשך כ300- שנה בהפסקות קצרות חוזרים הרומאים ומנסים פעם אחר פעם להשמיד את עם ישראל בדרכים שונות.

4207-4392 בתקופה זו רדפו השליטים הפרסים את היהודים וגזרו עליהם גזירות שמד, הרסו בתי-כנסיות, החריבו ישיבות והרגו ראשיהן ותלמידיהן. וקיומו של עם ישראל ותורתו הועמדו בסכנה גדולה. כמסופר באגרת רב שרירא גאון.

4856-5300 במשך מאות שנים אלו היה עצם קיומו של העם היהודי בסכנה. התקופה החלה במסעי הצלב ופגעה ביהודי צרפת גרמניה ואנגליה.

פרעות - פרעות האלמוחאידים - דת קנאית בספרד המוסלמית שגזרו גזירות שמד, ופגיעות קשות בקהילות סיביליה, קורדובה, אליסנה מלגה. (1147 למנינם). פרעות ביהודי וינה (1181), בקהילת בלוייש (1181), ארפורט (1221), מקלנבורג (1225), פראנקפורט (1211), אטליה הדרומית (1290-1293), המגפה השחורה - פרעות בקהילות רבות (1318-1319), נברה (1328), פאריס (1380-1382).

גזירות - גזירת רינדפילש על קהילות פרנקוניה ובווריה (1298). גזירת "הרועים" - 120 קהילות נפגעו בצרפת ובארגוניה (1320). "גזירת המצורעים" (1321). גזירת פראג (1389), גזירת קנ"א בספרד (1391), גזירת וינה (1420), טרנטו (1475).

גזירות תתנ"ו - שנהרגו קהילות רבות בישראל באותה שנה; ח' אייר קהילת שפירא, כ"ג אייר קהילת וורמיזא נטבחו בטבח נורא. ג' סיון יהודי מגנצא, דמים רבים נשפכו באותו יום, דמי אנשים התערבו בנשותיהם, אבות בבניהם, עוללים באמותיהם נעקדו ביום אחד.

גזרות ת"ח ות"ט - נחרבו יותר מ770- קהילות קדושות בעם ישראל, ברוסיה, אוקראינה ופולין - כחצי מיליון יהודים!

גירושים - יהודי אנגליה (1290), יהודי הונגריה בימי לודוויג (1360). יהודי שטרסבורג (1381). צרפת (1394). קולוניה (1420). אוגסבורג (1439). בוואריה (1450). ברסלא (1453). גירוש ספרד (המפורסם ב1492-). סרדיניה (1492). סיציליה (1493). ליטא (1495). נאפולי (1541), ועוד.

עלילות דם - בנוריץ' (1144), במקלנבורג ובברסלוי (1227), בבדן- יהודים רבים נטבחו (1267), עלילות "הלחם הטמא" ברטינגן גרמניא, הושמדו 146 קהילות, למעלה מ100,000 יהודים נרצחו. פוזנא (1399), קראקא (1407), ועוד.

ועד ימינו: השואה האיומה, רציחת ששה מיליון יהודים במיתות ועינויים משונים על היותם יהודים בלבד, בלי שום חמלה וחנינה, בתאי הגזים, בשרפות, ביריות, בו ניתן רשות למשחית להשחית, ראינו יותר מתמיד שבדרך טבעית אין עם ישראל יכול להתקיים.

וגם אחרי השואה לא זכינו עדיין לבטחון, אלפים ורבבות מישראל שנהרגים על ידי שכנינו הערבים, בארבע מלחמות עקובות מדם, בפיגועים ורציחות משונות ועדיין מרחפת סכנת קיום על העם היהודי.



המה ראו כן תמהו


אם כן, על פי דרך הטבע צריך היה להיות שהאומות והאמפריות הגדולות בהיסטוריה יתקיימו עד ימינו אנו, ואילו עם ישראל ח"ו...

והנה העובדות טופחות על פני המציאות הטבעית. עם ישראל הוא העם היחידי, העתיק, שעדיין חי וקיים, ואילו דוקא האימפריות העולמיות אבדו מן העולם: מואב, עמלק, פלשת, כנען, האמורי, אשור, בבל, מצרים העתיקה, צור, ארם, עמון, פרס, מדי, יון, אדום, רומא, מדין. מי זוכר את שומר, אכד ועוד... כולם "קיימים" רק בארכיאולוגיה. שמירת הזהות היהודית ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, ולא מרוכזת אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות ורצופות, זוהי תופעה לא טבעית.

כה מדהימים הדברים בעל-טבעיותם שבהם עד אשר גם גדולי הפילוסופים והסופרים מאומות העולם עומדים ומשתאים למול התופעה המדהימה הזאת, נציין כמה דוגמאות המובאות בספריהם:



כך מתאר זאת הסופר האמריקאי מרק טווין:



המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו ועתה, הם יושבים בצל, או אבדו בכלל.

היהודי ראה את כולם, הכה את כולם, והוא היום מה שהיה מאז. אינו מראה סימני שקיעה, לא האטה בכישוריו, וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר. מה הוא סוד נצחיותו?

(mark twain, harpers magazine, sept 1899)



"... ואמנם, לפי הקריטריון המטריאליסטי והפוזיטיבי, צריכה היתה אומה זו מזמן לעבור מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזרה קדומה..."

(הפילוסוף הרוסי, ניקולאי ברדייב 1936, משמעותה של ההיסטוריה עמוד 86-87).



"מה זה יהודי? שאלה זו אינה מוזרה כפי שזה יכול להיראות תחילה. הבה נראה איזה מן יצור מיוחד הוא זה, שכל שליטי עולם וכל העמים העליבוהו ודיכאוהו וגירשוהו ורמסהו, רדפהו, שרפו, והטביעו, והוא, על אפם ועל חמתם, ממשיך לחיות ולהתקיים. מה זה יהודי - שלעולם לא הצליחו לפתותו בשום פיתויים שבעולם שמדכאיו הציעו לו בלבד שיתכחש לדתו ויטוש את אמונת אבותיו.

יהודי הנו סמל הנצח. הוא שלא יכלו להשמידו לא טבח ולא עינויים; לא אש ולא חרב האינקוויזיציה לא הצליחו להכחידו. הוא אשר ראשון בישר דבר ה'; הוא אשר זמן רב כל-כך שמר על הנבואה ומסרה לאנושות כולה. עם כזה לא יכול להיעלם.

יהודי הנו הנצחי - הוא התגשמות הנצח.

(לב טולסטוי, מתוך מאמר שפורסם בג'ואיש וורלד - לונדון 1908)



והיא שעמדה לאבותינו



ברור שתופעה זו לא ניתנת לחיזוי מראש, ורק בורא עולם - השולט ומנהיג את העולם וההיסטוריה, יכול לומר בוודאות מה יהיה. וכך מבטיח הקב"ה לפני כ3310- שנה בתורה הקדושה (ויקרא כו,מד):



"ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם - לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי אתם כי אני ה' אלקיהם".



הקב"ה חיזק את ההבטחה הזאת בנבואות שמסר לעבדיו הנביאים, בהן השווה את נצחיות קיום עם ישראל כחוקות השמש והירח, ושלא ימאסם כל הימים מהיות לו לעם. וכך אמר הנביא ירמיהו:



"כה אמר ה', נותן שמש לאור יומם, חוקות ירח וכוכבים לאור לילה, רוגע הים ויהמו גליו, ה' צבאות שמו, אם ימושו החוקים האלה מלפני נאום ה' גם זרע ישראל ישבתו מהיות גוי לפני כל הימים" (ירמיהו לא,לד-לו).

ודברים נחרצים כתב בזה הרמב"ם ב"אגרת תימן":



"וכמו שאי-אפשר שתתבטל מציאותו של הקב"ה כן אי-אפשר שנאבד ונתבטל מהעולם, שכן נאמר: "אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם" (מלאכי ג,ו).



ככל שעברו הדורות וככל שארכה הגלות, גדל הנס והפלא יותר ויותר; עד שיש מי שהעלה נס זה של קיום עם ישראל, במעלה יתירה מהניסים ונפלאות שהיו ביציאת מצרים. וכן כתב רבי יעקב עמדין זצ"ל:



"מי שמעיין בייחוד עניננו ומעמדנו בעולם, אנחנו האומה הגולה, שה פזורה, אחרי כל מה שעבר עלינו מהצרות והתמורות אלפים מהשנים... כל האומות הקדומות אבד זכרם... ואנו הדבקים בה' חיים היום, חי נפשי כי בהתבונני בנפלאות אלה, גדלו אצלי יותר מכל ניסים ונפלאות שעשה ה' יתברך לאבותינו במצרים ובמדבר ובארץ ישראל. וכל מה שארך הגלות יותר, נתאמת הנס יותר, ונודע מעשה תקפו וגבורתו" (בהקדמה לסידור בית-יעקב).



מה הלאה?



גם כיום גדולה הסכנה להמשך קיומו של עם ישראל. וגם כיום ישנם רבים השואלים מה יהיה עתידו של עם ישראל?!

אבל כאשר מסתכלים על ההיסטוריה היהודית מתחזקים באמונה ובבטחון בשומר ישראל שלא יעזוב את שארית ישראל, כשם שלא עזבם עד היום. עם ישראל ימשיך להתקיים עד עולם.



ברוך שומר הבטחתו לישראל - היא ההבטחה של נצחיות עם ישראל. והיא (ההבטחה של נצחיות עם ישראל) שעמדה לאבותינו ולנו. שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם (הגדה של פסח).
מה שאתה חושב

יש את המפץ הגדול
שואל השאלה:
מה זה התשובות מגילה האלה?! ולמה מישהו פשוט כתב דגדגן ואשכים?
אנונימית
אתה רוצה לספר לי עליו קצת?
עוד שאלה שנועדה לגרום למריבה, תעשה מה שבא לך אני אעשה מה שבא לי.
אם היה לי חמש פרחים היתי מסביר לך בידיוק למה המפץ הגדול לא נכון
בצורה הכי יפה ומובנת
שמע ben לא צריך להיות סימפ
זה כבר נהיה מוזר
אנונימי
תסתכל על מה שכתבתי אולי זה מסביר קצת
המפץ הגדול הוא מה שיצר את היקום שלנו ובמהלך השנים נוצרו ונהרסו כוכבים וגם כדור הארץ נוצר והאבולוציה התחילה והיקום ממשיך להתרחב עד היום
לסיכום, התורה, הייתה קיימת לפני בריאת העולם.

עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר. (משלי ג יח)

עץ החיים זו התורה, מי שמחזיק בה, מאושר ויש לו דרך חיים איך לחיות כך, ואיך לזכות לעולם הבא.

על ידי מה? הנה לדוגמה מתוך הספר ארחות צדיקים:

שער הראשון - שער הגאווה
שער השני שער הענווה
שער השלישי - שער הבושה
שער הרביעי - שער העזות
שער החמישי - שער האהבה
שער השישי - שער השנאה
שער השביעי - שער הרחמים
שער השמיני - שער האכזריות
שער התשיעי - שער השמחה
שער העשירי - שער הדאגה
שער האחד-עשר - שער החרטה
שער השנים-עשר - שער הכעס
שער השלושה-עשר - שער הרצון
שער הארבעה-עשר - שער הקנאה
שער החמשה-עשר - שער הזריזות
שער הששה-עשר - שער העצלות
שער השבעה-עשר - שער הנדיבות
שער השמונה-עשר - שער הצייקנות
שער התשעה-עשר - שער הזכירה
שער העשרים - שער השכחה
שער העשרים ואחד - שער השתיקה
שער העשרים ושניים - שער השקר
שער העשרים ושלושה - שער האמת
שער העשרים וארבעה - שער החניפות
שער העשרים וחמשה - שער לשון הרע
שער העשרים וששה - שער התשובה
שער העשרים וששה - שער התשובה
שער העשרים ושבעה - שער התורה
שער העשרים ושמונה - שער יראת שמים




רוב המידות הטובות וגם לא טובות ואיך לשפר אותן
שבני אדם צריכים בחיים האלה ברמות הכי גבוהות, זה מה שבני האדם, מהטבע שלנו שנבראנו, רגילים ונמשכים יותר. לבן אדם ביישן, צנוע, אמיתי, לא מלכלך, אחד עניו, לא לכעוס, לא לקנא, לא להיות קמצן וכו' וכו' וכו'. זה כיף לראות את זה וללכת לפי זה. זו מתיקות התורה. לא סתם ספר אגדות.

לא חושב שיש דת כלשהי שעוד מלמדת אותנו, או בן אדם כלשהו שיכל להמציא את זה ולהגיע לדרגות הכי גבוהות שיש בבני האדם. זה פשוט דרך חיים.


קהלת: סוֹף דָּבָר, הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת-מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם. יד כִּי, אֶת-כָּל-מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל-נֶעְלָם: אִם-טוֹב, וְאִם-רָע

למה אנחנו כאן? עולם זמני? ללא מטרה? השמש זורחת ושוקעת? כוכבי לכת מסתובבים? מי מסובב אותם? העולם הזה פועל וחי ומונע על ידי בורא עולם. רק צריך לפקוח את העיניים. לראות למה אנחנו נקראים יהודים, ההיסטוריה של העם היהודי, למה אנחנו כאן, למה נרדפים בכל מקום, למה יש לנו את השכל הכי חריף בעולם ובקוריאה הדרומית רק לומדים גמרא מלא אנשים בזכותנו, כי זו חוכמה שניתנה מבורא עולם. איך לחיות את החיים בצורה הכי טובה, עם החינוך הכי נכון גם.
אם לנו יש מתכנן אז גם למתכנן יש מתכנן, לכן זו טענה לא תקפה.
והאדם התפתח מסוג של קוף וזה מוכח מדעית.
יש לך הרבה לעלות למעלה אחרי המגילות שהוא שלח כאן חחח
מה שאתה חושב

עניתי לך לגבי המפץ הגדול
ben
רק בריאות נשמה
אנונימי
קודם כל למה את רוצה שישכנעו אותך?
מה אתה רוצה מben היא ביקשה הוכחות אז הוא הביא. ואל תשכחו ביוטיוב...
מבראשית - נקודות למחשבה!
o9

תשלח לי הוכחות בזה הרגע אם יש לך. איזו הוכחה שבאנו מאב קדמון משותף יש לך חוץ מסרטון אנימציה שתומכי האבולוציה והתלמידים של דאוורין שהמשיכו אחריו ושיקרו ומלמדים את זה כיום בבתי הספר?

איך התחילו החיים אין לכם מושג אפילו.

ועוד משהו


העולם עצמו, הוא חומרי, אם יש בורא לעולם, לא יכול להיות שהוא חומר גם כן שיצר חומר. לחומר הראשוני היה צריך להיות מתחיל גם. לאנרגיה הזו. מישהו חייב להגדיר גם חוקים והגבלות להם ושלא פשוט יהיה כאן מאז ומעולם. על ההגיון הכי פשוט זה לא נתפס דבר שכזה שיווצר לבד.

והחומר הראשוני לא יכול להיווצר על ידי חומר. רק על ידי כוח עליון.


כדור הארץ < אלוקים
כוכבים ירח שמש < אלוקים
העולם < אלוקים

ואם יש קודם לאלוקים, אולי זה משהו בסודי הסודות שאין לדעת, אבל אנחנו יודעים שהוא קיים ומאמינים בתורה באמונה שלמה שהיא אמיתית והוא אומר לנו שם שהוא בורא עולם ומבלעדיו אין מישהו אחר. אז אין קודם לו.

והוא התחיל הכל, כי בסופו של דבר חייב שיהיה מתחיל מעל העולם החומרי שהתחיל הכל. השאלה אם יש מישהו שקדם לו לא רלוונטי, גם אם יהיה נו אז מה? לפחות יש בורא? תודה רבה. זה הכל.

העולם החומרי שלנו לא יכול להיווצר מעצמו, מה קדם לו?


אם נמשיך בתהליך של בורא נברא בורא נברא ונגיד שלמתכנן יש מתכנן, נגיע לתהליך בלתי פוסק ובלתי הגיוני. בסוף מישהו היה צריך להתחיל את התהליך הזה ואין קודם לו.
נהר הפוך^ אני רוצה לספר לך משהו אבל תקרא עד הסוף
יום אחד אדם נכנס לחנות ספרים ולא היה שם מוכר אחרי איזה חמש דק נכנס אדם נוסף לחנות שאל את האדם הראשון איפה המוכר הוא ענה לו כאן אין מוכר שאל אותו מה זאות אומרת אין מוכר איך אני משלם על הספר
ענה לו האדם הראשון בו אני יספר לך למה אין מוכר,
החונת הזו לא היתה קיימת בכלל, יום אחד היה כמה פיצוצים בשמים שנהפכו לקירות, ולאט לאט היו עוד פיצוצים שניהו דפים ונהפכו לספרים וכו וכו עד שניהיה חנות,
האיש השני מסתכל עליו אומר לו מה אתה נורמאלי אתה חייב דחוף ישפוז איך אתה נירא לך שדבר כזה יכול לקראו אתה חיי בסרט מדומין אחי,
ענה לו האיש אני אומר סיפור כזה על חנות אחת מסקנה אתם אומרים את זה על כל העולם ואחרי זה אני צריך אישפוז
מבין את המסר
לגבי המפץ הגדול
אמונה לא יכולה להיות כרוכה בעובדות את חייבת שזה יהיה מבחירה כי אם זה בגלל עובדות את כבר לא מאמינה את יודעת וזה לא מה שביקשת...
וואו ben תהיה בריא!
בחיים לא מסתפק בכמה משפטים ...
היא מעדיפה להאמין מאשר לקרוא את כל מה שכתבת נראה לי ;)
אשרייך צדיק!
אנונימית
לפי איך שכתבת לא נראה שאתה יודע מה זה מפץ גדול.
את מסכימה איתי שחייב להיות התחלה למה שנמצא כאן נכון הרי לכל דבר יש יוצר לוחלצה יש יוצר, למכנס יש יוצר, לכל דבר יש מי שיצר אותו אז חייב להיות מישהו שיצר את כל הבראיה שאנחנו חיים בה אז אם תשאלי אותי מי יצר את אלוקים סבבה תלכי אחורה עד שתגעי לראשון הרי חייב להיות אחד כזה, חייב להיות התחלה את רוצה לקראו לו טבע סבבה את רוצה לקראו לו x סבבה תקראי לו איך שאת רוצה אצלנו בתורה הוא מוזכר בטור אלוקים אז חייב להיות שהוא קיים כי אם אין התחלה אז אין את הסוף שאנחנו נמצאים בה כיום
תחשבי על זה!
וזה התשובה שלי
הנה חלק מהלא מאמינים או מאמינים חלקית מגיבים תגובות ילדותיות כהרגלם, זה קצת צובט בלב שפתאום יש כאן קצת טענות והוכחות ומשהו ש''דתי'' מביא לעומת התגובות הילדויות שלכם של ''מפלצת הספגטי המעופפת'' או ''אין אלוקים'' או ''זו רק אמונה!'' ועוד תגובות מזלזלות ''לא צריך להיות סימפ''.

יש לכם משהו אחר להגיב כאן?
אתה מכיר את הרב אמנון יצחק?
אנשים כאן מקשיבים יותר מדי לאמנון יצחק
o9 בוא תסביר במילים שלך אם אתה יודע מה קרה איי שם בחלל לפני מיליארדי שנים. או מה שהמדע טוען
אתם חושבים שפיצוצים זה tnt במיינקראפט, במקום להגיד פיצוצים כמו ילדים בגן תלמדו מה זה מפץ גדול.
מה הבעיה ברב אמנון יצחק? ברוך ה' מהגדולים, המון ידע לוקחים ממנו.
שהבן אדם הזה לא יודע חשבון
"6000 זה קצת יותר מ50,000"
בן היחיד שענה על השאלה.
טיפ לחיים וללימודים למי שלומד: כשמבקשים מכם תשובה לשאלה אתם לא אומרים חפשו בגוגל/שולחים לינק לסרטון הסבר, אתם מסבירים ושולחים לינק או או אומרים מה לחפש רק לרפרנסים (לצורך העניין מחקר כלשהו), אני לא פה להתדיין על נוכחות התשובות וכו (על אף שזה יכול להיות מסקרן) אני פה להגיד שתעשו תשובות שעונות על השאלה כמו בן ואל תגידו : "חפש את הסרטון הזה והזה" (למעט אם הוא ממחיש טענה כלשהי)
מה שאתה חושב זה לא שכמה פיצוצים יצרו הכל זה שהפיצוץ יצר את היקום והיקום התפתח והאנושות התפתחה ויצרה דברים
ben

לא באמת אכפת לי מצ'אט מטופש בסטיפס בשביל להשקיע בך שעתיים ולענות על כל מה שכתבת.
את כל מה שאתה אומר אני שומע ומדבר עם אנשים כבר שנים, ואתה לא מחדש לי משהו.

הדיונים בנושאי דת כאן מבחינתי הם לכיף, להעביר את הזמן, לספורט.
למה שאקרא את כל זה ועוד אטרח להגיב ?

אני בספק אם אתה היית קורא פסקאות על גבי פסקאות של מאמרים ומחקרים על פיזיקה או מכניקה קוונטית, על אסטרונומיה או ביולוגיה ואפיגנטיקה ועוד נותן עליהם את דעתך.
אחי אם אתה חושב שאתה מהקוף אז בהצלחה לך באמת זה שיחה לא לכאן ואם אתה חושב שאני לרגע זלזלתי במה שאחרים חושבים לגבי המפץ הגדול אז אתה טועה
האבדל ביני לבינך שאתה קורה לי ילד קטן ואני מנסה להסביר את מה שאני חושב
ואם אתה לא מסכים זכות שלך כמו דאני לא מחייב אותך לדעה שלי
די זה מטופש
אין הוכחות שהוא קיים ואין הוכחות שהוא לא קיים!
רגע אחד... יכול להיות שבגלל קוראים לזה
א מ ו נ ה ???
מספיק לנסות להגיע ככה לחמות
יש המון המון תיעודים ומעבר-
זה לא קשור רק להאמין באלוקים זאת פשוט דרך חיים יותר טובה. שימי לב שאצל דתיים שותים פחות מעשנים פחןץ ומאוד נדיר לשמוע על דתיי9 ש*כבו לפני גיל 18. וחוצמזה החינוך בבתי ספר דתיים הוא הרבה יותר טוב
חחח... הדתיים שאמרו שאמונה זה בלי עובדות.
אתם צודקים אבל היא באה לריב, לא לשמוע מה היא אמונה.

לשאלה: גם לא מאמין לא יכול לשכנע, אין עובדות.
מה שאתה חושב אם לא באנו מהקוף

אז למה יש לנו את עצם הזנב?
requeim
אצלנו לא מדרדרים לאד הומינום
נהר הפוך

מה אתה לא יודע אחי, אלוהים שם אותה שם o_o
נהר הפוך
זה לא משנה אם זה פיצוץ אחד או כמה העיקר תבין את המסר שאם חנות לא יכולה להבראות על ידי פיצוץ למה שהעולם כן?
שמוליק היקר, איפה אתה רואה אצלי רמיזה לאד הומינם ?
^^^^^ אומרים שמשה כתב את התורה...
אלוהים יצר חנות?
או שהוא יצר את האדם שיצר את החנות?
גם לחתול יש זנב ולכלב ולסוס וכו וכו זה לא מה שגורם להבין שאנחנו מהקוף
לא שאני מזלזל אבל אתה מבין לבד שזה לא הגיוני
requiem
כשזלזלת בידע של בן בפיזיקה מכניקה קוונטית וכו..
הוא יצר את האדם שיתר את החנות
אני דווקא תומך בטענות שלך אבל אתה תקפת את בן על זה שהוא לא קורא ספרים בפיזיקה ולא על הטענה שלו
אז הפיצוץ יצר את היקום שעם הזמן יצרו חנות
מה שאתה חושב
תשמע המפץ הגדול זה לא פיצוץ פשוטו כמשמעו, דמיין את כל היקום נדחס לנקודה פצפונת, הנקודה הזאת פתאום ביום בהיר אחד פתאום מתחילה להתרחב (תחשוב כמה חומר יש בתוכה) ולהתרחב ולהתרחב.... בעצם כל היקום היה נקודה קטנטנה שהתחילה להתרחב במהירות ענקית, כיצד נוצר החומר הראשוני? זה כמו לשאול מה יצר את אלוהים
מי יצר את הפיצוץ?
אני לא באתי לעולם כדי לשכנע אנשים להאמין, אבל אם את רוצה אני אשמח לדבר בפרטי.
אגב בתנך לא מסופר על דינוזאורים ויש על דינוזאורים הוכחות וראיות
שמוליק
תקפתי? חח כתבתי שהוא לא ייקרא טקסט ארוך להחריד בנושאים מדעיים בתור הסבר מצידי בסטיפס, באותה מידע שלא אקרא את כל הטקסט שהוא שלח.
בן הוא זה שטען שאנחנו ילדותיים מאחר ואנחנו לא מסוגלים לענות על ההסברים המפורטים מדי שלו, לכן כתבתי את זה.
שאלה תמימה שלי, בגלל שלנו יש עצם הזנב וגם לקופים נגיד, זה אומר שבהכרח באנו מהם ?
חייב להיות לו יוצר לכל דבר יש יוצר
בתנך כן כתוב על דינוזאורים
תבדוק הרב זמיר כהן בנושא
ולגבי הפיצוץ מי יצר אותו?
טוב השתעממתי מהשיחה
תהנו להתווכח ילדים
לילה טוב
נהר הפוך אני באמת לא רוצה שתחשבי שאני יוצא נגדך אני באמת רוצה להסביר לך את האמת
הוכחות:
סיאנסים
מאה מיליון מתים קלינים שהיו בעוה"ב וחזרו וסיפרו מה ראו
היפנוזה
גילגול נשמות - עובדות
אוטיסטים - מסרים
תורה ומדע - מאות הוכחות
הוכחות שכליות לוגיות
דילוגי אותיות ועוד ועוד...
שמוליק הקיפוד, השאלה היא, זה חומר ראשוני, יכול להיות שהיה חומר לפני החומר הראשוני שיצר אותו? כי מן הסתם הוא חומר ראשוני.

אלוקים זו לא דמות של חומר, זה דמות מעל החומר והטבע, אז זה לא משנה אם מישהו יצר אותו או לא, השאלה היא האם יש בורא לעולם הזה, גם אם מישהו ברא אותו (נגיד, אני אישית לא מאמין), איך זה מפריע לטענה כאן? הריי לא יכול להיות שמשהו חומרי יצר את החומר הראשוני איי שם בחלל, איך הוא הגיע לשם אם כך?

אלוקים זה לא חומר, זה לא אדם ולא גוף אדם, זו ישות רוחנית, משהו שהמוח שלנו ''מוגבל'' בשביל באמת להבין, כמו שתשאל עיוור איך נראים צבעים או מכונית, הוא לא ידע בחיים, גם אנחנו לא באמת יודעים איך נראת דמות רוחנית, עולם הבא, אלוקים, זה משהו בלתי מוסבר מעבר למוח שלנו בכלל. וזה הגיוני לטעון שמשהו כזה ברא את החומר הראשוני מאשר משהו לא מעל הטבע, שהוא חלק מהטבע שברא את החומר הראשוני. זה לא נתפס פשוט בהגיון...
התפקיד שלנו זה לא לשכנע אתכם להאמין זה לא עובד ככה
ןאם אתה באצת רציני אז תשאל את השאלה הזאת רב בצורה נורמלית ולא דרך סטיפס כי אני לא חושבת שילדים ובני נוער יוכלו לענות לך על שאלה שגדולים מאיתנו עוסקים בה
כל היקום היה בתוך נקודה קטנה ובגלל הלחץ הכל התרחב זה מה שיצר את הפיצוץ
כתבת שההתחלה זה אלוהים,
אז לא, ההתחלה זו הנקודה הסנגולרית,
החומרים היגיעו מישם אחרי שעברו תהליכים רבים כדי שהם יגיעו לאיך שהם עכשיו.

זה קרה לפני 13 מיליארד שנה. בפרק הזמן הזה העולם הגיע למצב שהוא היום.
טוב אף אחד לא רוצה כאן תשובה באמת אז אין טעם להמשיך
מה שאתה חושב
אז צרכים להמצא דינוזאורים שמתוארכים ל5000 שנה לא 50 מיליון

בן.
לא, אבל כנראה שהיה לנו זנב פעם, וגם זה לא בהכרח.
requiem

''בן הוא זה שטען שאנחנו ילדותיים מאחר ואנחנו לא מסוגלים לענות על ההסברים המפורטים מדי שלו, לכן כתבתי את זה.''

יקירי, טיפת הבנת הנקרא...

לא ביקשתי עכשיו שתענה לי על כל טענה וטענה, פשוט אמרתי, רוב התגובות שלכם כלפיי הן מזלזלות, כי ככה זה מרגיש, כאילו כואב לכם שפתאום מישהו מביא טענות ואין כאן יותר טענות זלזול של אתאיסטים, אז אומרים לך תיהיה בריא... ואל תיהיה סימפ.. ובשאלות אחר זה תגובות יותר עוקצניות וציניות בכוונה. בגלל זה אמרתי ילדותיים.

אתם גם ככה לא מגיבים לטענות, אז חייבים להוסיף את הדווקא והזלזול בכוונה?
סבבה אז אתה קורה לזה נקודה הסנגולרית אני קורא לזה אלוקים מותר לי?
^אתה דאיסט?
ומי היה שם להוכיך לך שזה היה פיצוץ אני רוצה לחדש לך משהו שלא ידעת או שכן אתה יודע שיש מדענים שסוברים שהעולם נברא ממרק חם?
מה זה דאיסט?
תקשיב אחי אתה דוגל בשיטה שאם אין הסבר הגיוני זה כנראה כוח עליון (אם הבנתי נכון? )

המוח האנושי והמדענים עדיין לא מצאו כמה זמן הנקודה הייתה קיימת איך היא נוצרה ולמה היא הייתה שמה ולמה דווקא היא החליטה להתרחב (המפץ הגדול )

אני גם מאוד סקרן לדעת את התשובות האלה. אבל זה שאין תשובה לדבר הזה לא אומר שחייב להיות אלוהים. לא אומר שיש כוח עליון. זה פשוט אומר שלא השגנו מספיק ידע לגלות איך זה קרה.

כמו שלפני 1000 שנה חשבו שהשמש והירח זה אל שמחליט מתי יום ומתי לילה ושיש ליקוי חמה אז האל עצבני.

נשמע מאוד הגיוני אבל ברגע שאתה מבין את השמש ואיך היא עובדת מסביב לכדור הארץ זה נשמע הרבה יותר הגיוני
יש טלסקופים שרואים שנות אור מכאן אז זה מה שמוכיח את הפיצוץ
אין עובדות, זה למה זה נקרא אמונה
לא יודע אני יודע שאומרים כל עם ישראל וזה התשובה האחרונה שלי בנושא
"שמע ישראל ה אלקינו ה אחד"ולמי שיש תענות נה לפנות לסידר בבקשה
קייום מישהו ראה את הפיצוץ?
o9

חלק מהמדענים גם טוענים שיש ישות רוחנית / אלוקים / כוח עליון שפשוט התחילה את הכל....

אני לא מצליח באמת להבין אתכם, אתם הולכים על פי איזה מדע שאתם רוצים?

הריי יש גדולי מדענים שטענו שיש אלוקים, ואתם יודעים את זה, אבל לדעתי זה נובע פשוט מהרצון לחיות חיים איך שבאלך אז אתם בוחרים להאמין לחלק מהמדע שטוען שאין אלוקים והכל נוצר דרך המפץ לבד ואין תשובות עדיין להכל.
אחי דבר שלא מוצק הוא חסר היגיון במובן מסיום אולי כאן קשה לי להסביר לך איך יש אלוקים בעולם
אבל מבטיח לך שיש לי מלא תשובת בשבילך לגרום לזה להיות מוצק מה שאני הסברתי בהתחלה התחלה זה היה משהו מאוד שיתחי זה הבסיס של הבסיס יש הרבה דברים מהתורה מי אמר שהיא אמיתית מי אמר שכל הסיפורים דכתובים שם נכונים יש לי תשובות להכל אבל באמת עכשיו אני לא בא לשכנע אף אחד כל אחד בדרך שלו יאמין ובסוף אנחנו נירא מי צודק
אני אוהב אותך בטור מי שאתה לא כועס עליך לא עצבני עליך( אם חשבת לרגע
אני רק רוצה לאחל לך את כל ההצלחה שיש באמת אם תגיע לתשובה בסוף שמח בשבילך ואם לא אתה מוזמן שנשב נדבר על זה בשמחה
מנחם,
ההנחה שמדע זה עובדה נובע מכך שאתה מאמין שקורלציה הינה סיבתיות, מה שכמובן אני בהכרח נכון.
למעשה קורלציה אינה בהכרח סיבתיות סיבתיות.
רוב הסיכויים שהאלוהים שהם מדברים עליו הוא לא אחד כמו שהדת מגדירה.
תוכיחי לי שהיה המפץ הגדול ואבולוציה
אנונימי
אני יכולה לומר שאני מאמינה נטו כי אני חושבת שאי אפשר להחיות בלי דת או אמונה מסויימת באיזה משהו זה פשוט לא הגיוני יש אנשים שמאמינים במזל בקראמה וישו אז אני מאמינה בה' אם הוא אמיתי או לא זה לא השאלה כי זה כמו שבורג קטן במחשב ינסה להבין איך זה הגיוני שיש במחשב אינטרנט ואפשר לדבר ככה עם כל העולם ולעשות לייבים זה ישמע לו לא הגיוני אבל לך תסביר לבורג איך הכל עובד אין מאיפה להתחיל, אני פשוט מאמינה שיש פה מישהו שאחראי על הכל לא משנה איך תקרא לו ישו אללה או ה' יש פה כח עליון שגורם לפרחים לגדול ולשמש לזרוח כי זה לא הגיוני שהכל קורה מעצמו תחשוב על גרעין של תפוח שמסוגל לעשות עץ שלם של תפוחים זה לא הגיוני זה משהו מטורף שקורה נראה לי שמי שחיי באמונה לא משנה איזה אמונה יש לו חיים יותר טובים מבחינת שקט כי יש לו פסיכולוג לדבר אליו אבל מי שחי בלי הגזמות בדרך האמצע לא מקצין לאף כיוון
אני לא אשכנע כי גם לי יש שאלות אבל אני אגרום לך להבין למה עדיף להאמין

שאתה מאמין שיש מישהו שיצר אותך ומחליטה עלייך אתה לא נהיה שחצן אתה זוכר שאתה לא הכי טוב שיש והשמש לא זורחת מהתחת שלך
אני לא אומר לך לשמור שבת
קחי את הדת יותר בתור דרך חיים בלי דברים דתיים
למשל ביהדות מלמדים על שלום בית שאפשר לשקר לפעמים בשביל שלום בית
או לסלוח גם למי שפגע ולא לנקום
להיות רחמן
לכבד אנשים וזקנים ממך

אם את רוצה משהו שבאמת יסביר לך למה עדיף להאמין תראי היהודים באים פרק אחרון של העונה האחרונה אמצע הפרק שמשה מספר על 10 הדיברות
מנחם,
אתה אמרת עכשיו את האמונה שלך
אלא אם תועיל לקרא לפילוסופיה 'מדע' 'עובדה'
אני דתייה ולפעמים זה נורא קשה להאמין בזה הדבר היחיד שבאמת משכנע אותי כל פעם מחדש זה להתסכל על גוף האדם על העולם מסביבי יש מישהו שעשה את זה ואני חונכתי וגדלתי שזה השם חוץ מזה יש תורה יש תנך זה דברים אמיתים
הי אנשים למי שיש שאלות כאלה והוא באמת רוצה תשובות שיפנה לאנשים הנכונים
זה לא לעניים אתם יכולים בתשובות שנראות לכם נכונות להטעות אנשים!!!!!
אה ותראו ביוטיוב גם אילן להב
- משלחת מעולם האמת
מנחם,
לקרא למדע עובדה זה טעות שעשו במאה ה19 וברוב המאה ה20,
היום המדע אומר נמצא שא גורם לב' ולא א' גורם לב'
מה החשש שנטעה? אני גם בעיקר מפנה לסרטון הוכחות
תוכיחי שהיה מפץ הגדול
נשמה זה לא עובד ככה, או שאת מאמינה אן שלא, הם לא יביאו לך עובדות כי טכנית אין שום באמת הוכחה שהוא קיים
מנחם,
אז כאשר אדם מגיע לאלוהים ע"י מחקר של הסתברות זה מדע אולי לא כמו זה שמים מתחממים במאה מעלות, אבל זה מדע בקטנה, אני חושב שאדם שמאמין בגלל כזה דבר יש לו בהחלט על מה להסתמך, מכאן ולהיות בריאתן הדרך אורכה כי אז אתה צריך להביא ראיה חזקה יותר מכל מה שידוע לנו על התפתחות העולם.
צירפתי קישור לסרט תורה ומדע עם הרבה הוכחות מדעיות
נבואות צפנים והוכחות שכליות שהתורה משמיים והיהדות אמת

בהצלחה!
מי יראה סרטון של 4 שעות
אין עובדות, להאמין באלוקים זה ע"י אמונה בלבד.
שואל השאלה:
^^^^^dnyl
כן. זאת בדיוק המטרה של השאלה שלי.
אנונימית
מנחם,
הלב לא יכול לקיים את אלוהים, ויש דרכים להוכיח שיש או אין אלוהים,
לפחות בחלקים מסוימים, זה לא הוכחה מדעית אבל היא רציונלית,
לחקור ולחקור לשאול רבנים לבדוק להסתכל .. מצאו המון הוכחות שיש בורא לעולם .. בסופו של דבר נחייה באמונה שלמה
אנונימי
^^
אני חושב שיש צד צודק, רק צריך להניח את האקסיומות בצד,
אלוהים זה כמו אהבה
הוכחות זה לא העניין כאן
אין הוכחה לזה, אני חושבת שלאנשים פשוט נוח יותר להיתלות בדת כי זה מקל על החיים, קל להגיד השם שומר עלינו או "שהוא תכנן את זה".
זה גם נותן לרובם משמעות לחיים כך שגם אם יביאו להם הוכחה חיה לכך שאלוהים לא קיים הם לא יאמינו כי אז לא תיהיה להם סיבה לחיות כי כל החיים שלהם מבוססים על זה.
אנונימית
כל הקטע של אמונה זה להאמין..
לא בגלל עובדות.
אכן יש הוכחות אני לא יודע מדוע הרבה אומרים שאין הוכחות
שואלים רב ורובם מביאים הוכחות חותכות
ולגבי אבל זה אמונה לא צריך עובדות

אז יש אדם שהוא חוקר
ויש אדם שהוא מאמין אמונה תמימה

ושניהם זה בסדר

מותר לבדוק כמו שאברהם חיפש את ה' בהתחלה שמש ואז ירח..

"וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים"


רוצים לדעת שיש אלוקים?
בודקים הוכחות תורה מהשמיים.
יחד עם להסתכל בבריאה את פלא הבריאה ככל שאתה מתבונן בבריאה יותר ככה היא עמוקה ומפליאה יותר.


וחוץ מהוכחות תורה מן השמיים יש ניסים שהם גם בדורנו
אמונה זה גם מה שה' עשה זה הדבר הטוב ביותר עבורי יש כמה הגדרות לאמונה
אז ה' בעצמו אומר לך וידעת היום*
אז אין בעיה כלל
בן אני לא קראתי את כל התגובות שלך

אבל עצם הזנב עצם זה שיש אותו
זה לא אומר כי היה לנו זנב פעם

אלא יש לו תפקיד בפני עצמו באגן
בלעדיו יהיה חוסר לנו
וגם אתה מכיר נראה לי על דור הפלגה ה' עשה חלקם קופים גם שגם היה את השפות הנוספות
הכל כנגד מידה

אבולציה בסופו של דבר זאת תאוריה מי שלומד באמת באמת ולא כמשעובד ליצריו שאומרים לו ישר אין ה' חלילה
לומד שהאבולציה מופרכת לחלוטין
ומתגלה אמת כל פעם אם לומד תורה.
עכשיו קראתי יותר יפה בן
ביהדות יש אמונה וידיעה

לאמונה יש הגדרה ולידיעה יש הגדרה

עכשיו רב אמר ששואלים בן אדם אם הוא מאמין באלוקים שזה לרוב שואלים ככה

צריכים לענות "אני יודע שיש אלוקים"
לא הבנתי, אי אפשר לראות את כל העולם הזה ואיך כל דבר מדויק ובנוי ולא להאמין?
תלכי ותשאלי את הרב אמנון יצחק והוא מוכיח לך בלי בעיה
אנונימי
מנחם, לא. הכרחו של הבורא לצורך קיום העולם ומסרות של עם שלם שהוא התגלה לכל הםע ששמע אותו - זה הרבה יותר חזק מכל מיני טענות סרק (שממש לא הוכחות) שבאות להכחיש את אלוקים.
אנונימי
^ כי הם לא סותרים את ההכוחות לאלוקים ולתורה.

איזה מין "דרך חיים" זאת? יותר נכון דרך מוות, "ובדרך חטאים לא עמד" (תהילים א).
אנונימי
מנחם705 צודק
אני מאוד מכבדת רבנים, באמת.
אבל אמנון יצחק הוא לא רב, וצריך מאוד להיזהר מאנשים כאלה.
אנונימית
טעות להגיד את זה עליו, הרב אמנון יצחק הוא מרבני האמת של הדור הזה. לעומת רבני השקר והערב רב. מי שיש לו אמת בפנים יודע את זה ומי אמת ומי לא. בזכותו התחזקתי, בזכותו השכלתי יותר, בזכותו מאות אלפים חזרו בתשובה והתחזקו, תורה כל יום הוא מפיץ, מחזק, מדבר הגיון, לוגית, מוכיח רבנים שמאיים ומחטיאים אחרים. זה רב קדוש שמי שדיבר עליו רק סבל. חבל להקשיב לפייק ניוז עליו, הוא רב שפשוט אומר דוגרי את האמת בלי הקלות ולא מה שאנשים רוצים לשמוע.
הוא דיבר אמת, איזה פייק ניוז בדיוק מדובר? קורונה? חחח
רב אמת מזהיר מפני החיסונים. מה שאחרים לא עשו בהתחלה, רק אחרי זה התעוררו כולם שקלטו שעבדו על כולם. תתחיל לחקור, הקורונה היא שפעת מהונדסת, וכן יש נפגעי חיסון בשפע וזה כבר אסור ומסוכן לתת אותו וזה יותר גרוע מהקורונה. שלא נדבר על כיום שכל אחד נפטר בפתאומיות משום מקום מאז החיסונים ...
כל מה שאת רואה מול העינים לא צריך יותר מזה
תתחיל לחקור ולקרוא, מה שקרה כאן זה פייק ניוז שעשו על הקורונה מהתחלה, חשבתי שאנשים התעוררו לזה חבל...

קראו למי שלא עושה חיסון רוצח .. ורשע... כל התקשורת.. רבנים מסויימים...

אז אולי גם הרב אמנון יצחק יצטרף ויתמוך בזה בחיסונים שפגעו ופוגעים באנשים עדיין ויקח אחראיות אה? אולי שגם יצטרף ויקרא להמון מהעם רוצחים ורשעים ומפיצי מחלות, אני בטוח שהוא יקרא רב אמת אם הוא היה עושה את זה נכון? שבין המתחסנים גם רבנים וחרדים, גם הם רשעים ?
כת?

אה, אתה מדבר על הילדון הצעיר משס הבן 16 בערך, שעשה סרטונים ובפרסומות ביוטיוב ופייק על הרב אמנון יצחק ואנשים שנפגעו והקלטות וכו' והכל פייק? איזה קטע... הוא נתבע בבית משפט על פייק ניוז והוריד את כל הסרטונים, אתה קצת מושפע מזה, לא כל פרסומת או סרטון שערוך טוב על כך שהרב אמנון יצחק הוא "כת" אומר שהוא בהכרח כת. הסרטונים גם מצחיקים ורק תמימים נופלים בפח של זה.


נפגעי כתות... כן הוא בן אדם ממש מסוכן אה... ממש עולם תחתון שכל יום ממלא אולם שלם באנשים שבאים ללמוד ממנו.. מדהים, איך לא עצרו אותו אם כך?...
אלוהים כמו כל אל אחר נוצר ממצוקה של אנשים, מהרצון לקבל תקווה. אלוהים נותן לאנשים תקווה, מקום שקט, נחמה. אין הוכחות ממשיות לאלוהים כי אין דרכים באמת לראות אותו. זה לגבי מה שאתה מרגיש. לרוב אנשים מוצאים את אלוהיפ כמוצא אחרון במקום נמוך.
תחקור את הדת, אף אחד לא נביא כאן, אפילו רבנים יודעים 70 אחוז
אני לא דתיה אני פשוט מאמינה
ברגע שאני מסתכלת לשמיים או מבינה איך הגוף שלי פועל ואת מה שמסביבי שהכל מסתכרן למשהו מושלם ומתוכנן אני לא מצליחה להאמין שאין יוצר לזה
ותפסיקו להגיד שהרבנים או הלכות מסוימות זה אלוהים ואפשר להגיד שיש אלוהים ולא להסכים עם רבנים
^ אלוקים צוה להקשיב להם:

"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" (שמות יד, לא). אם במשה האמינו - קל וחומר בה'. בא זה ללמדך, שכל מי שמאמין ברועה נאמן - כאלו מאמין במאמר מי שאמר והיה העולם" (מכילתא של שמות יד, לא).

"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע - דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ: וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. וּבָאתָ, אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. וְעָשִׂיתָ, עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר ה'; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ, תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל" (דברים יז, ח-יא).

להרחבת העניין עייני שם בפירוש הרמב"ן ובספר החינוך, מצוה תצו.
אנונימי
אי אפשר לא להסכים לרבנים, השם כתב בתורה "עשה לך רב" אני יודע שלפסוק הזה יש הרבה פירושים אבל בעצם השם אומר שצריך להקשיב לרבנים
כמעט מאתיים תשובות התקבלו, לא חושב שיש לי משהו לחדש אך אכתוב בכל זאת את דעתי. אקדים ואומר שאיני דתי. לשכנע? למה את רוצה להשתכנע. זה כבר צורם לי באוזן. לשכנע לרוב נאמר בהקשר שלילי.. "תשכנע אותו לעשות כך וכך". שכנוע זה כלי שמופעל בעת הדחק. תחפשי, תחקרי, תלמדי, אל תתני לאף אחד "לשכנע" אותך ובמילים אחרות להכניס לך דברים לראש. זה בסדר גמור (ואף נצרך) לשמוע אחרים, להקשיב, להתדיין, זה נפלא! אבל לא בגישה של תשכנע אותי, או אני אשכנע אותך. שכנוע מזכיר כניעה, כפיפה, אילוץ. תבואי בראש פתוח, לשמוע הכל להקשיב לקול הפנימי שלך ולחפש את האמת. אוקיי סליחה על החפירה. לגבי עובדות, נכון לרגע זה לא תמצאי שום עובדה לגבי קיומו של אלוהים. אף לא אחת. יהיו שיגידו מספיק לי לראות את הירח כדי להבין שחייב להיות בורא. יהיו שיגידו ויהיו שיגידו. לא נכנס לזה. הוכחה ממשית, מוצקה- אין. אמונה באלוהים זאת אמונה. ותו לא. וזה כל הקונספט, להאמין, אולי אף להרגיש, אך בלי לדעת בוודאות. להאמין וללכת עם זה עד הסוף. אני אישית גדלתי על ברכי הדת (היהודית) ודי עזבתי. אני לא יודע נכון להיום אם אני מאמין באלוהים, זה מאד סבוך ויש לי המון מה ללמוד ולחפש, אבל אני די בטוח איזו דרך לא מתאימה לי ואיזו דרך היא לא דרך האמת. הגישה האתאיסטית אומרת בגדול שאין שום הוכחה מדעית לאל כלשהו ויותר מתקבל על הדעת שהוא המצאת בני האדם. בפרט בתקופות מאד קדומות ופרימיטיות שהמדע לא היה קיים ואלוהים היה התשובה לכל. והתקווה. אז כיום תשובות יש לנו כמעט להכל, אבל התקווה תמיד נצטרך אותה. ולכן אלוהים עדיין חי, יש יטענו שחי אך גוסס. לגבי הגישה המאמינה יש הרבה דרכים לגשת אליה... אמונה מהשכל - לוגית, אמונה תמימה, ועוד. מוזמנת לצאת לעולם ולחקור! ללמוד תרבויות ודתות! המסע עצמו, מפרך ומבלבל ככל שיהיה, לא פחות בעל ערך מההישג הסופי.
קמת הבוקר.
הלב שלך עדיין פועם, לא קיבלת התקף לב באמצע הלילה, לא קיבלת שיתוק, את יכולה לזוז, לאכול בלי עזרה, מערכת העיכול שלך עובדת כמו שצריך.
הוא קיים ולא צריך לשכנע אותך צריך להאמין כמה שנכנע אותך אם את לא מאמינה זה פשוט לא יעזור אבל הוא שם והוא גדול וצריך להאמין
אי פעם הבטת סביבך וראית איך דברים עובדים?

שאלת עצמך למה כח משיכה קיים, איך קיים?
למה גוף האדם עובד כמו שעובד?
איך הטבע מחובר לכל חרק וכל נשימה של דבורה שיכולים להשפיע על כל כדור הארץ...?

זה נראה לך מקרי?
אם כן, את תמימה.

המשל האהוב עליי שכתבתי פה 7 פעמים רק בשבוע האחרון:

נכנסת הבייתה וגילית סביבון מסתובב על השולחן, ולאט לאט מאבד מכח הסיבוב שלו... ופוסק.

מה המסקנות האפשריות של כל אדם?

1. מישהו סובב אותו.
2. מישהו הרגע היה בבית שלך.
3. הוא בקרבת מקום ולא הספיק להתרחק.

אם אלה המסקנות מסביבון, מה המסקנות על כדור הארץ וכוכבים גדולים פי 1,000 ממנו. אלו סביבונים שתלויים בחלל, מסתובבים במהירויות של אלפי קמ"ש.

את בעצמך חיה על סביבון שמסתובב סביב עצמו במהירות של מעל 1000 קמש.
יותר מזה, את לא שמה לב אבל הסביבון שלך מסתובב סביב השמש במהירות של כ-108,000 קמ"ש.
ותחשבי שזה סביבון בין הקטנים ביקום.

אז אילו ראית סביבון בבית שלך מסתובב לכמה שניות ונעצר, היית חושבת שמישהו ביקר אצלך והוא בקרבת מקום...
מה תגידי על מיליארדי סביבונים בגדלים שאת לעולם לא תוכלי לדמיין.. שמסתובבים באין מפריע...
ומישהו שם ככל הנראה דואג להחזיק אותם שלא יפלו על כולנו.....

זה כנראה אלוהים.

"כנראה".
מוכיחים שכותבים: "תוכיחו את האבולוציה/למדע לא ידוע כיצד נוצרו חיים" ועוד טענות שגויות כאלו ואחרות תבדקו את המידע שלכם
האבולוציה מוכחת כבר מספר שני, המדע מספק הסבר (ראו המרק הקדמון/י) ואם אנחנו נכנסים לתחום של ביולוגיה יש פה הוכחות (שאולי אפשר לסתור לא יודע אם כן או לא) שמצביעות בבירור כנגד התורה, הדוגמה הכי פשוטה היא כזאת (אנשים שמאמינים תענו מה ולמה) איזה חיה אפשר להרוג בשבת?
syxqn
כל מה שאנחנו רואים היום התפתח בזמן של 14 מיליארד שנים.
(הוכחה לאבולוציה)

והטענה שרוב המאמינים חוזרים עליה שיש "יוצר" לעולם,
אז תענו, מאיפה בא היוצר הזה? גם לו צריך להיות יוצר.
o9

לא ענית לי על השאלות ששאלתי, התפתח לפני 14 מיליארד שנים?

איך אתה יודע? ואל תצעק לי מדע, גם אני יכול לצעוק דברים. וגם אני יכול להביא לך ''מדע'' שטוען שיש גם אלוקים.

מה זה הוכחה לאבולוציה? עד עכשיו לא הבאת הוכחה לאבולוציה, רק יודעים להגיד תמיד שאבולוציה מוכחת, אז תוכיחו תכלס נו קדימה..

ושוב, עניתי גם על השאלה הזאת מאיפה בא היוצר, תעלה תקרא, את החומר הראשוני, האנרגיה, לא משנה מה היה כאן דחוס, היה צריך מישהו גם שיצור אותו או יתן לו הגבלות וחוקים, אין הגיון שפשוט תמיד היה. ואת כל זה לא יכול ליצור איזה חרק מעופף חומרי איי שם בשמיים, צריך מישהו שיהיה מעל הכל כי זה פשוט הגיון פשוט. מישהו מעל החומר שיצור את החומר הזה הראשוני הזה. אז במקרה שלנו זה אלוקים, דמות רוחנית שהיא לא חומר, והיא אחד כי ככה אנחנו יודעים ומאמינים על פי התורה שהוא אומר לנו שהוא אחד ואין אל אחר. והוא ברא את העולם.

השאלה אם יש לו יוצר שוב מתחלקת ל2 טיעונים:

א. גם אם יש לו יוצר, לא חושב שזה אכפת למישהו, נו ונגיד ויש לו יוצר, אנחנו סוג של ''ניצחנו'' אז בדיון, כי כן יש בורא לעולם בסופו של דבר.
ב. אם יש לו יוצר, אז זה יהיה תהליך בלתי פוסק של - בורא, נברא, בורא, נברא

וזה לא הגיוני שיהיה תהליך אין סופי כזה בלי בורא אחד שהתחיל את הכל. וחייב שאין לו קודם גם, כי כמו שאמרנו, תהליך בלתי פוסק זה יהיה. אז זה אלוקים, שברא את הכל, אין קודם לו.
לא "ניצחת"
הטענה שלכל דבר מורכב חייב בורא מכניס אותך לפרודוקס

אבולוציה זה שמינים מתפתחים ומשתנים על פי ההתאמה שלהם לתנאי הסביבה, זה מוכח.
o9

אילו הבנת מעט בפיזיקה ומתמטיקה היית מבין ש14 מיליארד הוא אקסטרפולציה, ולא ממהר לירות את זה לאוויר ולהסתמך על זה בדיון.
מה זה אומר בפועל?...
המשך לקרוא.

לפני אלפי שנים מפרשי התורה דיברו על "אפקט התארכות הזמן". דבר שלומדים עליו בקורס פשוט בשם "מבוא לפיזיקה מודרנית" בתארים לפיזיקה בכל אוניברסיטה ומכללה השנה הראשונה לתואר. כלומר, יהודים אמרו במפורש ש"יום של אלוהים בבריאה אינו יום רגיל.. וזהו יום שיכול לקחת גם אלפי או מיליוני שנים".
מי שהיה שומע את זה עד המאה ה20 היה חושב שהיהודים החליקו על הראש ונדפקה להם הקופסה.
מה החלק היפה פה?
שגילו רק ב100 השנים האחרונות שהזמן לא ליניארי, והוא יחסי..
כן כן. יהודים אמרו זאת לפני אלפי שנים.
תקרא מעט על "פרדוקס התאומים" ו"טרנספורמציית לורנץ" וההבדל בינה לבין "טרנספורמציית גליליי".
אל תנסה להתחכם איתי במספרים. בטח לא לגבי היקום והחלל.
מה שכן, אם כן תחליט לגדל אומץ ולעשות כן, לפחות לך לגוגל ותברר על מה אתה מדבר, כי בשונה ממך אני לא רץ לגוגל על כל פיפס קטן, ובטח לא משתמש בפיסות מידע אבודות כגון "העולם בן 14 מיליארד", וחושב שתצליח להיאחז בזה כאילו זו תורה מסיני ויש לקבל את זה בדממה.
להגיד את זה אולי יעבוד על ילדים קטנים. לא על אדם שקשור איכשהו לתחום. אפילו בעקיפין.
חשוב לציין, לידע הכללי שלך...
שיש פרופסורים שמערערים על הזמן הזה...
המון אומרים: זו אקסטרפולציה שעשו לגיל היקום, מכיוון שאין דרך לדעת במדויק את הגיל.

אם אתה לא יודע מה זו אקסטרפולציה, אז גם פה זה הזמן ללכת ולבדוק.

בקיצור, אל תתחכם עם אנשים שבמקרה מבינים על מה הם מדברים.
לקח לחיים: אל תמהר להתעווז על אנשים ברשת. הם במקרה עלולים להיות עם דוקטורט בפיזיקה.

שבוע טוב, חבר.
o9

לגבי "גם ליוצר צריך להיות יוצר"..
זה מעט טיפשי כשחושבים על זה.
אם לא מגיעים למסקנה שיש בורא ויש משהו שקדם להכל, והוא היה קיים שם מאז ומתמיד ודבר לא קדם לו...
אז המסקנה היא שאין כזה דבר יוצר ראשוני.
מה שמתנגש עם הבעיה הפיזיקלית של "מה התחיל הכל?"

כי פיזיקאים יודעים שהיקום מתרחב ונע במהירות.. ולכן התחיל בנקודה סינגולרית אחת - המפץ הגדול... דבר שהיהדות גם מדברת עליו.. אך משום מה באו אתאיסטים ואמרו שהיהדות מתנגדת למפץ הגדול.. דבר שהוא טעות.
היהדות דיברה על נדידת יבשות (מה שוגנר גילה לפני כ100 שנים) ועל המפץ הגדול... ועל כדור הארץ העגול.. ועל המודל ההליוצנטרי ועל כל מה ששמעת במאות השנים האחרונות...
כל זה היהודים אמרו לפני כ2000 שנה.

אז שוב, תלמד קצת מול מי אתה מתמודד. אל תזלזל ביהודים חבר.
אנחנו שישית אחוז מהעולם (כ15 מיליון בין 8 מיליארד)...
וזכינו ב25% מפרסי הנובל.

מוסלמים הם כמעט 25% מהעולם (1.9 מיליארד) וזכו בערך ב7 פרסי נובל.. שרובם ככל הנראה גם לא קשורים למדע.

תתחיל להעריך את העם שלך חביבי. זו המסקנה שלי אליך.
ח'ברה אני רואה שהרבה כותבים זה אמונה זה אמונה
לא זה ידיעה גם אצלנו .
וכן עם עובדות
אני לא יודע זה נראה שאתם אומרים את זה מהרגל שאין עובדות או דבר מה שלמדתם..
אבל מי שמחפש אכן רואה הוכחות לתורה מן השמיים והוכחות חותכות גם ניסים
וגם זה בא עם ההסתכלות בבריאה

לעומת דברים אחרים מופרכים לחלוטין..
אנונימי
syxqn
מישהו קצת התעצבן אחרי שניפצו לו את הטענה המגוכחת שלו.

לגבי המפץ הגדול שהתרחש לפני 14 מיליארד שנים, לאחר המפץ הגדול נשאר "הד", בצורה של קרינה אלקטרומגנטית בשם "קרינת רקע קוסמית".

אמרת שאני לא כזה מבין פיזיקה.
בוא אני אעשה לך שיעור קצר בפיזיקה.

לאור יש מהירות? מהירות האור? קצת פחות מ300,000 ק"מ בשניה.
אם אני נמצא במרחק של 300,000 ק"מ זה אומר שלאור לוקח שניה אחת להגיע אלי.
אם אני נמצא במרחק של שנת אור - זה אומר שלאור לוקח שנה להגיע אלי.
אם אני אסתכל על משהו שנמצא במרחק של שנת אור, ואני אסתכל עליו, אני אראה אותו תמיד בדיליי של שנה. אם תסתכל לשמיים עם טלסקופ, ותראה שבמרחק של 40 שנות אור היה פיצוץ, זה אומר שהפיצוץ בעצם התרחש לפני 40 שנה, ורק עכשיו אתה רואה את זה.
לפי אותו ההיגיון, אם נסתכל במרחק של ביליון שנות אור, נראה איך היקום נראה לפני ביליון שנה וככה אפשר היה למדוד את גיל היקום.

ואף אחד לא זלזל ביהודים, אתה מנהל ריב עם עצמך.
אין כאן ריב, ובטח לא דיון אם אתה ממשיך לנבוח על העץ הלא נכון.

את שלי סיימתי להגיד...
שוב, להביא לי מילים כמו "קרינת רקע קוסמית" לא עושה עליי רושם.

אתה רוצה שנתחיל לדבר על תורת היחסות הכללית כדי להראות לך שאין לך מושג ולו חצי מושג על מה אתה מדבר?
כי בשונה ממך אני בקשר עם צוות של פיזיקאים ביום יום.

את ה13.7 מיליארד הזה שאתה מדבר עליו קבעו לפי תורת היחסות הכללית של איינשטיין, אך מה לעשות, מדובר באקסטרפולציה.

אגב, כנס לגוגל ותבדוק מה מידת המיהמנות של המספר הזה...
ואתה תגלה שגם שם כתוב:

we do not know the exact age of the universe, but we believe that it is around 13 billion years - give or take a few billion. astronomers estimate the age of the universe in two ways: (a) by looking for the oldest stars; and (b) by measuring the rate of expansion of the universe and extrapolating back to the big bang.

ראית המילה believe?

סומך עליך שאנגלית אתה כן יודע. מן המעט שאולי אתה מחזיק באמתחתך.

כך או כך, לאחר ההבנה הפיזיקלית לגבי התארכות הזמן, והידיעה שיש לנו אינסוף דברים שאנחנו עדיין לא קרובים להבין מבחינת הזמן והתנהגותו.. אפשר להגיד שהמספר הזה בוודאות לא קרוב אפילו.
והרבה פרופסורים לא מתביישים להגיד שזה מספר שהוא לא מעבר ל"בובת ראווה" לידע הפיזיקלי נכון להיום.

שנאמר:
"ואידך זיל גמור". גם את זה לך לחפש בגוגל אם חלק מבסיסנו היהודי קשה לך לתפישה.

עצם העובדה שאתה מתווכח (או לחילופין, חושב שאתה מנהל עליו דיון) על מספר כמו 13.7 מיליארד שנים... מבלי לדעת מה נלקח שם בחישוב...
ושוב יורה מילים כמו "קרינת רקע" רק אומר הכל.

אני לא עונה לך יותר חביבי. אין לי ראש לילדים דפ"רים שהשתן עלה להם לראש.

אגב, אני חילוני שמאלני בעיקרי. לא איזה דתי כפייתי שחשוב לו להוכיח את קיומו של בורא עולם.

בהצלחה בלימודיך בהמשך החיים.
רק משאיר לך את זה פה, שתבין עד כמה נלעג אתה נשמע כשאתה מתווכח על מספר שמתעדכן משנה לשנה..

וכבר הספיקו לרדת להם כ3.3 מיליארד שנים מתוך 13.7.
חישוב זריז?

כ25% של טעות כבר תוקנו.
נחש מה יקרה בעוד 100 שנה אם עושים "אקסטרפולציה". (חה חה).


מדענים נכון לספטמבר 2019:

"new calculations point to an age of 11.4 billion years rather than the generally accepted number of 13.7 billion years. the universe is looking younger every day, it seems"
עכשיו אני קורא גם את הטימטום שכתבת על האבולוציה...

אז אני אחדש לך, שום דבר מהניאו דארוויניזם לא הוכח. הוא בגדר אמונה גם כן. ממש החלטת להשתולל על המקלדת עם הבורות שלך.
לך תקרא את "מוצא המינים" של דארווין... כשתגיע אי שם לעמוד 270-280.. תתחיל לגשת לאופן הסתום של הבעיה שלו שלא נפתרה.. ולמעשה דארווין עצמו מודה בטעות שבתיאוריה שלו, אך מצפה שבעתיד יפתרו לו אותה.

מצד אחד בא לי להשאיר אותך עם חוסר הידיעה ושתלך לקרוא ספר לשם שינוי, ומצד שני בוער לי להסביר לך למה אתה אוויל משריש.

הסיבה:
דארווין מתחיל לדבר על הקשרים ועל ה"רבדים" שמקשרים בין חוליות אותם "יצורים" שחיו...
ואין כאלו לינקים בין לבין. דבר שדארווין ברוב צניעותו הקפיד להגיד.. שהוא לא מתיימר להגיד דברים שהוא לא יודע. רק מקווה שיוכיחו את צדקתו.

התיאוריות שאתה מדבר עליהן הן ניאו דארוויניסטיות והן בגדר אמונה.

לכן העולם המדעי מתחלק גם הוא לכאלה שסותרים את דארווין וכאלה ש"מאמינים" בו באופן מובהק.

אז הנה עוד הוכחה לבלבולי הביצ*ם שלך.

(-:

נאחל לך שוב בהצלחה בלימודיך בהמשך.
אתה לא דתי? אתה כותב בדיוק כמו אחד כזה.

התאוריות שאני מדבר עליהן הן עובדה.

תאוריית המפץ הגדול.

גיל העולם , היקום,הירח.

הדינוזאורים.

תאוריית האבולוציה.

זה מספר מאוד מאוד מצומצם של הוכחות ותאוריות מדעיות שסותרות ללא ספק את הספר היהודי וה'
אתה יכול להתכחש להם
אבל את זה ידידי מלמדים בכל תיכון\אוניברסיטה בעולם.
(חוץ מבתי ספר דתיים כמובן )

אז תחשוב לבד.
בנוסף לכך
התפיסה המדעית הוכיחה את עצמה כנכונה כבר עשרות אלפי פעמים, וזה עוד מבלי לטעון שהיא תמיד צודקת...

האמונה האווילית שלך תמיד תשאר בגדר שמועה לא מבוססת.
וזה ההבדל בין המדע לאמונה.
למה ללכת לקווים כלליים... הכי פשוט זה לבחור דבר ממה שכתבת להיכנס לענפים בו ולהפריך כל טענה נגדית שיגידו (נגיד עובדה ספציפית בביולוגיה שבתורה כתוב משהו שסותר אותה ולכן התורה לא תואמת את זה וכל עוד אין הסבר מתקבל על הדעת התורה נחשבת כלא נכונה כי אנחנו מתייחסים למדע בתור נקודת 0)
אני במקרה חילוני שבילה קצת בבר אילן והקשיב וקרא, לא רק את "כתביי החילוניים", אלא גם של אלו השייכים ל"אויביי", בשונה ממך - ילדון שעדיין לא ניגב את החלב מהשפתיים.

גיל העולם, היקום.. הירח.. הדינוזאורים והמפץ הגדול כולם מוזכרים בכתבים יהודיים נכון ללפני 2000 שנה ואף יותר. כולל תיאוריית ההליוצנטריות שגלילאו התעקש עליה וכולל נדידת יבשות וכולל המון נושאים שכנראה נבצר ממך להבין או לקרוא עליהם, כי בטח חברים שלך הם גם "אתאיסטים מגניבים כאלה.." או שההורים שלך חינכו אותך לא ללמוד על הדת שלך. בושה בכל אופן, שניהם.

מצד אחד אתה עושה רושם של אדם שבטוח יש לו רקע כלשהו עם ידע, ומצד שני כל כך חבל עליך כי אתה מנהל שיח כמו כסיל גמור.
אני מניח שזו הסיבה שאני ממשיך לכתוב לך, אולי בתקווה שתפסיק ללכת באפלה ותגלה קצת חכמה.
לא כדי לשכנע אותך להאמין באלוהים. מזיז לי את הב*צה במה תאמין...
אני בדיוק אחרי סנדביץ' של נקניק עם פרמז'ן. ממש "דחוף" לי לגרום למישהו בסטיפס להאמין באלוהים... אל תשאל. יהיה לי קשה לישון הלילה.

מה שדחוף לי כחלק מהאגנ'דה שלי פה, זה שילדים מתנשאים כמוך שאוהבים להתעווז על מאמינים באלוהים... אשכרה יפתחו ספר ויבינו מה זה חינוך ראוי, ואולי גם תבינו שבשביל לדבר על נושאים מסויימים, עליכם במינימום לקרוא עליהם, ולא שורה שתיים בפאקין גוגל. כי זה מה שאתה ושכמותך עושים. כי בוא נודה באמת.. הכי קרוב שלך לפיזיקה זה בלחת לעשות 5 יחידות. אחרת היית מדבר אחרת לחלוטין... ומביא נימוקים הגיוניים.


אילו באמת וחקרת טיפה על היהדות, לא היית כותב את דברי ההבל והבלע שכתבת, כי היהדות אינה שוללת דבר מן הנושאים שהעלית זולת תורת האבולוציה שהיא בעצמה מוגדרת כ"אמונה", ונכון להיום אין שום הוכחה שתואמת את גרסותיו של דארווין עצמו.
הרי שב"מוצא המינים" דארווין זה שקבע את התנאים להוכחת התיאוריה שלו... אז מן הראוי שתקרא ותבין למה זה עדיין לא "הוכח".

אם תמצא, או שזה יתגלה בעתיד.. תיסלם. אני הראשון להגיד "בואו נזרוק את התורה"... אבל שורה תחתונה, מבחינתי אין סיכוי שזה יקרה.
יותר מזה, אוניברסיטאות ומקומות בעלי שם מחזיקים בספרי תורה ותלמוד רק בשביל הלמידה ושאיבת הידע.

לידע הכללי, המקום בעולם עם הכי הרבה ספרי תלמוד וגמרא... זה....

-תופים-

דרום קוריאה!

אז שוב, תפסיק להמציא סיסמאות. אתה לא מדבר פה מאום מלבד שקר.. וזה שאין לך מושג לגבי העולם הדתי שאתה מדבר בשמו זו יומרה לשמה.
זה מה שמעצבן אותי באמת.
מילא היית דתל"ש שמנהל איתי דיון, עוד הייתי סותם את הפה ומוריד ראש...

אבל אתה צוציק אתאיסט שחושב שהוא מבין שיט מחייו כי הוא צפה בפרופגנדות, ו/או שמע דברי הסתה כלפי דתיים...
ולכן אתה כמו חמור קופץ בראש.

גם גלילאו סיכם אותך מבלי לשים לב:
"ואף על פי כן נוע תנוע".

אגב.. תסתכל ברשומות ההיסטוריה כמה מהגאונים הכי גדולים באנושות האמינו באלוהים והם ידעו "קצת יותר" ממך ובוודאי ממני...

קח רשימה קצרה אם תחפש אותה, אולי תמצא שם שמות מוכרים:

בלז פסקל

ארווין שרדינגר

וורנר הייזנברג

גרגור מנדל

אייזק ניוטון

אלברט איינשטיין

ארנסט הקל (מתומכיו של דארווין חברך)

ג'יימס מקסוול

יוהנס קפלר

גלילאו גליליי

מקס פלאנק

מייקל פאראדיי

רנה דקרט

ניקולאס קופרניקוס

גוליילמו מרקוני

פרנסיס בייקון

גוטפריד לייבניץ

פרנסיס קולינס

רוברט מיליקן

וויליאם קלווין

רוברט בויל

וויליאם הארווי

לואי פסטר (שעליו כתבתי פה לפני כמה ימים בנוגע לקרבתו האישית לרב ישראל מיכל רבינוביץ' שבזכות עיוניו ותרגומו של התלמוד הבבלי לצרפתית, לואי פסטר הצליח למצוא רמז וקשר לחיסון לכלבת דרך פסוק מהתלמוד בתיאור כלב הנגוע בכלבת)


יש עוד הרבה אחרים שהיו להם דעות מגוונות על הדת ועל אלוהים...
לדוגמה ניקולה טסלה שאמנם לא האמין באלוהים במובן שמדברים עליו, אלא טען ש"היקום מעולם לא נוצר".


אם יש לך ידע בסיסי בפיזיקה תוכל לראות שרוב השמות פה הם פיזיקאים מהגדולים ביותר.. וגם מתמטיקאים..
המצחיק הוא שחלק נכבד מהפיזיקאים שכתובים כאן חתומים על המהפכה הקוונטית ושבירת מוסכמות הפיזיקה הניוטונית עד תחילת המאה ה20.

קח לך כמה רגעים לעכל את המידע הזה.
שלא כהרגלך בקודש שוב תתחיל לגבב מילים על מקלדת יומרנית שלוחת רסן.

כמו שמאיר אריאל הקפיד לנסח:
אני לא קהל להצגות שלך.
אולי אחרים חושבים שאתה חכם, וזה עובד על ילדים קטנים וילדות קטנות, אבל?לא בבית ספרנו חביבי.
אצלי אתה כשלון חרוץ. על כל אספקט.

פעם הבאה שאתה מזלזל באנשים ש"מאמינים" ב"אלוהים" קח לך דקה או דקתיים להזכר ברשימה הזאת.. ואף לזכור שיכולתי לפוצץ אותך עם עוד 50 שמות מההיסטוריה בלי למצמץ.

בקיצור, שוב יצאת צ'יפס.
באיזה אלוהים הם האמינו בדיוק?
באלוהים שמפצל ים לשניים?
לא חושב.

איינשטיין קרא לאלוהים וליהדות המצאה ילדותית, אם אתה לא יודע.

אני מזלזל כי האלוהים שאתה מאמין בו הוא לא יותר מעוד דמות ספרותית כמו זאוס ות'ור והדת היהודית היא אחת ממיליון דתות שכל אחת מהן טוענת שהיא הנכונה, אז למה דווקא היהדות שלך אקסלוסיבית?
^ כי רק הוא הוכיח את עצמו לכל העם במעמד של כל העם.
אנונימי
איינשטיין בסוף ימיו הודה שיש אלקים
היית במעמד הר סיני? לא
גם לבני המאיה יש אלים שהתגלו בפניהם
1. אם אתה מתייחס למכתבו היקר של איינשטיין שהוצע למכירה, אכן איינשטיין בז לאלוהים שאנחנו מדברים עליו, אך בז גם לאתאיסטים שטען שהם ילדותיים אף יותר עם הגחמות שלהם.

2. איינשטיין *כן* האמין באלוהים במהלך חייו, ומפי סיפורים מקרובים אליו פשוט תאר את האלוהות בצורה שונה.
אני לא אמרתי שרשימת הגאונים שכתבתי האמינה בקב"ה, אלא באלוהים, משהו כללי.
אולי הייתי צריך להגיד "אל" כמייצג אמונה כלשהי ולאו דווקא יהודית.
אז טעות שלי.

יחד עם זאת, חלק עצום מהרשימה הזאת אכן האמין באל שמגלם את דמות היוצר שאינו נוצר, וחלקם הנכבד לא היה פחות גאון מאיינשטיין. אז?

האלוהים שאני מאמין בו אכן מה שתארת, רק שבשונה מזאוס וכל השאר.. ה"שמועות" שהעביר בתורה מקבלות פרצוף ותוקף מדעי משנה לשנה.

בין אם בפיזיקה מודרנית.
בין אם בגאולוגיה וארכאולוגיה.
בין אם בכל הקשור לביולוגיה ובוטניקה...
ובין אם ברעיונות שאין כל זכר להם בהיסטוריה, ונאמרו רק מצד יהודים.

אז אולי תסביר לנו למה אתאיסטים נמנעים מלשוחח על גילויים מדעיים שכתובים שחור על גבי לבן לפני 2000-4000 שנים? והיופי הוא שכל הדברים האלה ככתובים תחת היהדות, ולפעמים תחת אדם אחד. זה לא כמו תיאוריות שהיו פעם אצל אדם אחד בקצה מסוים של העולם, ותיאוריה אחרת אצל אדם שני בקצה השני...

על המפץ הגדול נכתב על ידי רבי שמעון בר יוחאי, ולא סתם במילה שתיים. נכתב בפירוט מאד רב לגבי התפרצויות האנרגיה וההבדלים בין כל אחת לשנייה.

על נדידת היבשות של וגנר גם כן נכתב לפני אלפי שנים.. שהכל היה יבשת אחת.
אז עד וגנר לעגו ליהודים, ואחרי וגנר פתאום מתעלמים מכך שאמרו היהודים.

רשב"י כתב גם על העולם העגול.. הכדורי.. שסובב סביב צירו.. דיבר על כח המשיכה לפני כמעט 2000 שנה באמירתו שיש אנשים שעומדים על ראש הכדור ויש כאלה שבחלק התחתון של הכדור ו"עומדים ואינם נופלים".

בוא. בבקשה. גם אם אין אלוהים... איך אותם אנשים ידעו זאת לפרטי פרטים?

מה היה הסוד שלהם ללא טכנולוגיה וללא רקע בתחומים הרלוונטיים?
^^ הייתי, נשמות של כל עם ישראל היו שם.

לא, התורה מתחייבת (כיצדק אם זה לא נכו?ן) ששום אל לא התגלה *לכל העם* מלבד ה' אלוקי ישראל. זה משהו שהוא מפורסם, ואי אפשר לשכנע שקרה משהו מפורסם ואף אחד לא יודע מזה כלום.
אנונימי
o9 פשוט מספיק עם הילדותיות הזאת. כן אלוקים שפיצל את הים לשניים מה הפאקינג בעיה? אם הוא יצר את העולם, מה הבעיה בשבילו לחצות ים ומים שהוא בעצמו ברא בשביל לקיים נס שעם ישראל יחיו? תפעיל קצת את ההגיון, זה בורא עולם, בעל כל הכוחות, הקוסם האמיתי היחידי שאני פעם היה ויהיה. שבאמת אפשר לקרוא לזה קסם וזה אשכרה קסם.
אם דיברת על המאיה... שכבודם במקומו מונח...

הם לא חידשו דבר בתחום המדע הבדיוני.

הם פיתחו שיטות מתמטיות לספירה עם אפסים... והיו בין הראשונים שעשו זאת, ולכן מבנה התאריכים שלהם מאד מדויק.

הם היו טובים בחקלאות...
טובים בחישובי אסטרונומיה (הודות לשימושם באפס, כאמור)
הם היו טובים באמנות, רפואה וכתיבה...
כל אלו עדיין לא מדע בדיוני כמו להגיד שהעולם לא יושב על 4 פילי ענק המחזיקים אותו, או צב שמשוטט לו בים ולוקח אותנו לסיבוב.

רעיונות פיזיקליים של התארכות הזמן כמו בפרדוקס התאומים... וכל מה שקשור לרפואה אמיתית קונקרטית דוגמת חיסונים כמו לכלבת... עם שימוש באיברים פנימיים או בחלקים מתוך היצור הנגוע כדי לפתח חוסן לנדבק...... אלו רעיונות יהודיים. אז עם כל הכבוד למאיה, הם לא מתקרבים ליהדות ולמה שכתוב בספרים שלנו. זו המציאות. תביא עוד אלים שסיפרו על הדברים שאני מספר, אני מוכן לקרוא עליהם.

הידעת שברית מילה מבוצעת ביום השמיני, כאשר זה היום היחיד בחייו של אדם שהכבד מייתר אנזימים בתפוקה שיכולה להיות מעל 100% להקרשות דם?
מישהו פעם דיבר בצורה ספציפית על חלקי גוף, פיזיקה, בוטניקה ושאר מרעין בישין בכמות שיהודים מדברים?
על מה אתה שח בנאדם. תתבגר.
הוא האמין שהטבע הוא אלוהים.
הוא לא האמין באלוהים שמתערב בבריאה ועושה כל מיני ניסים כי הוא היה פנתאיסט.

ואפשר דוגמא אחת לגילוי מדעי?
שתהיה בריא. אני שעה כותב לך פה דוגמאות שאתה בקלות יכול לחפש בגוגל..

קח את הכי פשוטה:
הזוהר, כח המשיכה וכדוריות העולם.
דבר שנכתב לפני כמעט 2000 שנה.
^אני אוסיף

גילויים מדעיים על אסטורומיה בגמרא
(בסוף הסרטון)
תורת משה אמת ונבואתו
תמיד