9 תשובות
השורה האחרונה נכונה
כן וכן , אצל כל אחת זה שונה
תהליך שלם המתרחש מדי חודש. הוא מתחיל מהיום הראשון של הופעת הוסת (הדימום) ועד ליום הראשון של הופעת הוסת בחודש הבא. כאשר נשים מגיעות לבגרות המינית שלהן, הגוף מייצר את ההורמונים פרוגסטרון ואסטרוגן. הורמונים אלו אחראים לתהליך הנקרא ביוץ
הרחם מתכווצת ויורד דם מהפות.
כן,
כן
כן כל אחת מקבלת בתאריך שונה ונמשך זמן מסויים לרוב 5-7 ימים
כל חודש הרחם מכין את עצמו להריון
וברגע שהאישה לא נקלטת כל מה שהיה אמור להיות בשביל התינוק יוצא
וזה ככה כל חודש, יש כמה ימים (מיומיים עד לשבוע ולחלק זה יותר) שפשוט יוצא דם מהרחם
ולרוב זה תאריך קבוע אלא אם הוא לא סדיר עדיין
^^^ יותר נכון להגיד מהנרתיק אבל זה סתם דקויות מטופשות

לשאלתך
זה בא פעם בחודש (זה הסדיר, בשנים הראשונות זה לא סדיר ויכול לבוא גם פעמיים בחודש)
ולרוב זה מתרכז סביב אוון התאריך/השבוע
כל אחת מקבלת את זה אחרת
יש כאלו שמקבלות את זה עם כאבים
בטן,גב וכו
ויש כאלו שמקבלות את זה קל
מחזור זה כל הזמן קורה, זה התהליך המלא שמתחדש וחוזר על עצמו כל חודש, אל תתבלבלי בין ווסת למחזור, מחזור זה חודש שלם, ווסת זה רק הדימום.
כשמגיעים לגיל ההתבגרות אחת לחודש ביצית אחת מבשילה ומוכנה להתחיל תהליך של הריון, היא יוצאת מהשחלות ( איפה שכל הביצית מיוצרות ומבשילות) ומגיעה אל החצוצרה, שם היא מחכה לזרע, בנתיים הרחם מייצר שכבה של דם, כלי דם, וכל מיני דברים שצריך בשביל לאחסן את התינוק, וכשלא מגיע זרע- אין הריון צריך להיפטר מזה, אז הדם שהצטבר ברחם יחד עם הביצית יוצא החוצה. שזה הווסת- הדימום עצמו, זה לוקח בין 5-7 ימים בערך, שונה אצל כל אחת, הדימום עצמו יכול לכאוב בגלל ההתכווציות של הרחם שמתאמץ להוציא את הדם. מחזור סדיר זה בעיקרון בין 20 ל40 יום אבל בשנים הראשונות הוא לא יהיה סדיר וזה הכי נורמאלי❤❤❤
כל אחת מקבלת בערך כל חודש
וזה כזה בערך שבוע של סבל
פשוט הגוף חושב שיהיה תינוק ובסוף אין אז הוא מוציא את כל מה שהיה מוכן בשביל תינוק החוצה
לפעמים יש גם הרגשה רעה לפני ואחרי וזה