82 תשובות
הייתה פיסיקה שונה משיש עכשיו.
פיסיקה שאומרת שכן יכולים להיווצר פרוטונים מקוונטומים.
יש יותר הוכחות למפץ הגדול מאשר הוכחות לבריאת העולם ע"י ה'
היה גז חבר
מה הקטע שלך?
שואל השאלה:
^חושך על פני תאום זה דבר עצום להבין אבל יש ה וצריך להאמין בו
אנונימי
אפשר לשאול את אותה שאלה גם הפוך; מי ברא את ה'? ואז בטח תטען שזה אלוהים אז הוא לא צריך שיבראו אותו הוא תמיד היה..
אז מה זה שונה במפץ הגדול?
וחוץ מזה השם ברא את העולם ויכול להיות שהוא בנה אותו על ידי פיצוץ
אבל בשבילם לא משנה להם גם אם תוכיח להם שיש ה' הם לא ירצו להאמין כי זה יותר נוח להם לא להאמין
לא היה אלוהים בטוח
האלוהים היחיד שאני רואה כרגע זה מי שהמציא את האייס קפה
גם האבולציה לא סותרת את התורה כי גם עם מצאו שרידים של תניני ענק וכו כתוב בתורה שהיה לוויתן ענק אז יכול להיות שזה מה שמצאו אל תשכחו שפעם אנשים גם היו יותר גדולים
בדיוק החג זה עלה לשיחה אצלנו בבית שהמפץ הגדול ובריאת העולם מסתדרים דווקא ביחד, וזה אם נכנסים לעומק
אבל בגדול זה שמאמינים באלוקים זה לא אומר שלא מאמינים שהיה מפץ גדול, בסוף הכול מסתדר.
השאלה מי גרם לזה שיהיה את המפץ הגדול וזה ה'.
איך ברא עולם נוצר?
הוא לא "נוצר"
הוא ההתחלה והסוף של היקום
זה לא דמות, זה לא בנאדם, זה משהו על טבעי שהמוח האנושי לא יכול להבין^^^
איך צודק אין אפילו הוכחה אחת לזה שהוא ברע את העולם ואין הוכחה אחת שהוא קיים
אנונימי
זה לא עובד כך, אם מישהו בור ולא חקר מספיק פיזיקה ומדע אז להתעצל ולהשלים עם הדבר הקל ביותר, העל טבעי?

לא.
עצם היקום והבריאה זה הוכחה, אבל בסוף הכל מסתכם באמונה.
לעתיד לבוא בעז"ה הוא יתגלה ואז כולם יאמינו בו וידעו שהוא ברא את העולם וזה.^^
מאיפה לי שאלות כמו מה קרה לפני זה ולפני זה לא יתנו לנו שום דבר
גם ככה אין לנו תשובה כי לפני המפץ לא היה זמן ולא יכולים בכלל לדעת מה היה

והמפץ זה עובדתית קרה אלוהים זה אמונה
המפץ זה עובדה?
לא ידעתי שאתה יותר חכם מאיינשטיין
כן
תיאוריה מדעית = עובדה^^
--------
כל יום לומדים משהו חדש^
גם כשיש תיאוריות נגד שלא סותרות את התורה
מה רע לך שאחרים מאמינים במה שהם רוצים? להרבה אנשים לא הגיוני שיש ישות גדולה שיצרה את כולנו. אי אפשר לכפות אמונה
אנונימית
אני לא מדבר על התורה אני מדבר על המפץ אם כבר זה לא סותר אחד את השני בגלל הרבה סיבות שאין לי כוח לפרט אבל אלוהים זה אמונה אין לזה הוכחות ואין הוכחות שהוא לא קיים

ודיי לעשות לעצמך פלוסים ולשאר מינוסים זה מביך
זה תיאוריה מדעית ותיאוריה מדעית זה עובדה במילים אחרות^^
תכלס, אולהים דאג שזה יקרה.
אני מתה מכמה שאתה כועס עלינו שאנחנו חושבים בצורה הגיונית לגמרי אני בוכהה
מי אמר שזה סותר?
שואל השאלה
אני לא אדבר על השאלה כי אני אגנוסטיקן, אבל אני אתייחס לחלק השני "אז מה הבעיה להאמין ב ה' שברא את העולם".
כל אחד בוחר לחיות על פי האמונות שלו, למה אסור לבן אדם להיות אינדיווידואלי עם דעות ואמונות משל עצמו
"תיאוריה מדעית היא הסבר להיבט של עולם הטבע והיקום שניתן לבדוק ולאמת שוב ושוב בהתאם לשיטה המדעית, תוך שימוש בפרוטוקולים מקובלים של תצפית, מדידה והערכת תוצאות. במידת האפשר, נבדקות תיאוריות בתנאים מבוקרים בניסוי. בנסיבות שאינן ניתנות לבדיקה ניסיונית, תאוריות מוערכות על ידי עקרונות של חשיבה חטיפתית. תיאוריות מדעיות מבוססות עמדו בבדיקה קפדנית ומגלמות ידע מדעי."

או בקצרה ניסוי וטעייה, מחקרים, בדיקות וכל שאר הדברים
זה תיאוריה מדעית ככה הופכים דברים לעובדה כמו נגיד התפוח שנפל בלה בלה כוח משיכה בלה בלה עשו ניסויים בדקו דברים הוכיחו טענות והופ עובדה
אותו דבר עם המפץ^^^^

לא מתייחסים לזה בתור עובדה אלא תיאורה מדעית (כמעט אותו דבר) כי אין לנו דרך ממש אמיתית ללכת ולבדוק את זה
מה קדם לאלוהים?
אין דבר כזה תעיה אני כתבתי נכון -_-
תאוריה מדעית אפשר להחשיב בתור עובדה^
ההגדרה של תאוריה זה משהו שלא מוכח. תאוריה מדעית זה אומר שחושבים משהו ואין איך להוכיח אותו בינתיים או שעוד לא הוכיחו פשוט מה שאומר שזה לא עובדה
אנונימית
דבר ראשון, זה לא חייב לסתור, זה שאני מאמינה במפץ הגדול לא אומר שאני לא מאמינה באלוקים.
ומה היה לפני אלוהים אתה יודע ? לא. אז אתה לא מאמין בו? אתה כן מאמין. הטענה שזה שלא יודעים מה היה לפני אומר שזה לא נכון אחת הטענות ההזויות ששמעתי.
אי אפשר לדעת הכל, זה לא אומר שזה לא קרה או קורה. זה הרבה יותר מעבר להבנה שלנו.
אל תקח את זה ככה....
אני ליטרלי כתבתי כמה תשובות מעל מה זה תיאורה מדעית ואיך מגיעים אליה^^^
גימלי הכל טוב איתך? זה לא ניסוי ותעיה זה ניסוי וטעייה
ניסוי וטעייה מלשון לטעות
אתה מנסה וטועה וככה מבין דברים
אם כבר אני זה שמדבר פה בצורה נכונה ויודע מה אני אומר ואני בכלל בן אז לפני שאתה מפיץ שטויות לפחות תדע על מה ועם מי אתה מדבר ^^^
מתערב שאפילו לא טרחת להסתכל ולבדוק לפני שאתה כותב -_-
ולגבי ההיא שאמרה שתיאוריה מדעית זה משהו לא מוכח. לא נכון, תיאוריה מדעית היא מוכחת, אם היא לא הייתה מוכחת היא לא הייתה נקראת תיאוריה מדעית. אין במדע עובדות, אין את ההגדרה הזאת. זה לא אומר שמה שמוגדר כתאוריה הוא לא מוכח.....
המדע תמיד שואף לדעת עוד, בגלל זה אף פעם לא אומרים הוכחות. כי זה אף פעם לא נגמר תמיד יש עוד מידע שאנחנו עדיין לא יודעים...
הסתכלתי, אני צדקתי -_-
תשלח פה את המקום שבו כתוב שזה ניסוי ותעיה כי כל מקום שהסתכחתי בו כתוב ניסוי וטעייה
כן יש את המילה פשוט לא עם הביטוי
יש אנשים שאומרים ניסוי ותהיה שזה טעות בגלל איך שזה נשמע אולי גם בגלל זה התבלבלת^^
שעון מסטיק
מי שטוען משהו צריך להוכיח אותו ובינתיים יש הוכחות למפץ ולצד השני.. לא ממש^^
אתה לא יכול פשוט לבוא ולהכריח אנשים להאמין במה שאתה רוצה שהם יאמינו.
תלמדו לכבד כבר
למה לא להאמין באודין ובמיתולוגיה הנורדית ?
למה לא בקנקן התה הקוסמי של ראסל ?

למה דווקא ביהדות מתוך 4200 האמונות הדתיות שיש להיסטוריה האנושית להציע ?
לכל החבר'ה שחושבים שהתנ"ך סותר את המפץ הגדול, הרי לי לבשר לכם שזה מעולם לא קרה. להיפך. המפץ הגדול כתוב בצורה די פשוטה בבראשית פרק א'.
מי שיקרא טוב טוב יראה זאת.
יותר מזה, על המפץ הגדול כתבו לא מעט יהודים, והרבה הרבה לפני שבכלל התחילו עם תיאוריית המפץ הגדול שבהתחלה הייתה "בדיחה" ולעג. ככה בעצם הומצא המושג "המפץ הגדול", כסתלבט.

לעומת זאת, רבי שמעון בר יוחאי שחי לפני כ-2000 שנה כתב במפורש על התפרצות האנרגיה האדירה הזאת שכתובה בבראשית פרק א'.
גם הרמב"ם הקדיש אינסוף מחשבה לדבר הזה, ולא מעט יהודים אחרים חכמים דיברו על אותם מאורעות ולמעשה אמרו דברים שהם בבסיסם ההסבר העקרוני של המפץ הגדול.

יותר מזה, גם כשאנשים מנסים להסביר את הפרשי "הזמן" הקיימים בין מה שהתורה אומרת לבין מה שהמדע אומר יש הסבר מדעי מאד פשוט למי מכם שמבין מעט בפיזיקה מודרנית.
כמעט 6000 שנה שהעולם קיים לפי התורה, אל מול 14 מיליארד כמעט שהמדע אומר...
זה הפרש שנסגר בהסבר תפישת הזמן והמרחב.
אתם מוזמנים לקרוא על "פרדוקס התאומים" או על אפקט התארכות הזמן והתקצרות האורך.
אלו לא "תיאוריות" של מדע בדיוני, אלו דברים שקיימים באמת.
למעשה, גם ביהדות נכתב שכל "יום" של אלוהים בתהליך הבריאה הוא לא יום באמת... אלא שנים על גבי שנים עבור בני אדם.
כלומר, כבר לפני אלפי שנים יהודים היו מודעים לכך שהזמן גם הוא יחסי ולא קבוע בכל מקום ובכל רגע.
זה מצחיק, אבל כל הגילויים נכון להיום לגבי הפיזיקה המודרנית כבר היו כתובים ומצויים בספרי היהדות.

זו גם הסיבה שתמצאו אינסוף פרופסורים לפיזיקה שהם דתיים, וכמו כן תמצאו בוכטה של פרופסורים לא יהודיים שמאמינים שקיים אל. אולי לא "אלוהים" שלנו, אבל בהחלט שהם מאמינים בכח עליון.

נאס"א בעצמה שוכרת מאז ומתמיד אנשי דת שהם מדענים (לא רק יהודים), והפעם האחרונה הייתה בשביל לברר איתם "מה יקרה מבחינה דתית כשנגלה חיים מחוץ לכדוה"א"...

אולי אחד המשפטים הכי יפים שאמר רוברט יסטרוב, פיזיקאי מפורסם ואסטרונום בנאס"א:
for the scientist who has lived by his faith in the power of reason, the story ends like a bad dream. he has scaled the mountains of ignorance, he is about to conquer the highest peak; as he pulls himself over the final rock, he is greeted by a band of theologians who have been sitting there for centuries.

בתרגום חופשי לאלו שלא הבינו:

"עבור המדען שחי את חייו לפי האמונה שיש סיבה והיגיון לכל דבר, הבועה מתפוצצת כמו חלום רע. הוא טיפס ועלה מעל כל פסגות הבורות, והוא בדרך לכבוש את הפסגה הגבוהה ביותר של הידע, ובשנייה שהוא מטפס מעל הסלע האחרון, מקדמת את פניו קבוצת מאמיני דת שישבה שם במשך מאות/אלפי שנים."

אז לקח לכולכם, ובמיוחד לאתאיסטים מכם שלא מתעסקים כמו חלקנו בפיזיקה שלא ברמה של תיכון, תלמדו קצת ותשכילו.
ישנם דברים שגם המדע לא יודע להסביר, ואנשי דת כבר הסבירו אותם לפני אלפי שנים בלי כל הטכנולוגיה שמצויה היום.
היהדות והמפץ לא יכולים לעבוד ביחד, מי שאומר את זה סתם מטעה.

יש הוכחות יותר למפץ מאשר לה'?

זה הדבר הכי מצחיק שאיי פעם שמעתי.
יש לי משהו לומר אני דבר ראשון מאמינה בה' ואני חושבת שבסך הכל למה קוראים לזה אמונה כי אף אחד מאיתנו בעצם לא יודע באמת הכל אז הוא בוחר במה להאמין לפי דברים שקרו או שהוא חושב ולא הבנתי למה כולם פה עושים מינוס למי שמאמין באלוקים?? כאילו מה הקטע.. בקיצור אני מאמינה באלוקים ושום דעות פה לא ישנו את דעתי
אנונימית
אנונימית, מי שביהדות עמוק, יודע את האמת, אני יודע את האמת, אנחנו כן יודעים. זו לא סתם אמונה, זו ידיעה. וידעת היום והשבת אל לבבך...

כל יום בתפילה אומרים את זה, שלב 1, לחקור ולדעת שהוא קיים, השלב השני היא האמונה, אני לא מאמין בו סתם אמונה עיוורת. עברתי דברים בחיים, חקרתי, רציתי הוכחות וקיבלתי.

לא אצל כולם זו סתם אמונה ואנחנו "לא יודעים'
ממש לא אמרתי שסתם מאמינים בו.. תקרא שוב מה שכתבתי .. אמרתי שכל אחד בוחר במה להאמין(התכוונתי גם למי שלא מאמינים באלוקים) לפי דברים שקרו או דברים שבכללי גורמים לו להאמין..
אנונימית
ובדברים שקרו אני מתכוונת לכל מה שקורה לבן אדם בחיים.. או דברים שקרו בתקופת התורה .. אז לא לעוות דברים שאני אומרת
אנונימית
דברים ביהדות ואמונה זה לא משהו שאנשים יכולים להבין כול אחד באמונות יחיה
דבר ראשון כמו שמישהו כאן אמר אני לא מחשיב את זה כאמת מוחלטת, זה תאוריה, אבל בניגוד לאלוהים את התאוריה הזאת אפשר להפריח ולהוכיח.
עדיין אין לנו יכולת להבין עד הסוף מה בדיוק היה אפשר רק לשער
אני גם יכולה לשאול את זה הפוך
אנשים שמאמינים באלוהים
מה קרה לפניו בטח תגידו שאלוהים תמיד היה
ויכול להיות שזה לא נכון אז מה הבעיה לא להאמין בו
וחוץ מזה שכל אחד יאמין במה שבא לו מה זה משנה במי אתה מאמין מצידי תאמין בשווארמה מה אכפת לי אתה אוהב את זה תאמין בזה
אנונימית
מה הקטע להפוך את השאלה למי שמאמין באלוהים? זה רק מראה שאין לכם בסיס ושאתם לא יכולים לענות על השאלה ..
אנונימית
בן למה להטעות..
זה כן יכול לעבוד יחד אין סתירה בזה
מה אתה רוצה למה אתה כועס
כל אחד והאמונות שלו
לדעתי אלוהים וכל התנך נשמע כמו אגדה וזה נשמע שטותי
איך ים יכול להיות קיר? איך נחש הופך למקל? בקיצור כל אחד והאמונות שלו אבל אף אחד לא יכול להכריח אף אחד להאמין במשהו
אני לא יכולה להכריח אנשים להאמין במדע ואחרים לא יכולים להכריח אותי להאמין בתנך
אה אוקי לא יודעים מה ביה לפני אז זה לא נכון?
אבל הכי קל לאמר "מישהו גדול ברא את כולל העולם אוגה בוגה"
אתם מאמינים בזה פשוט כי יותר קל למוח האנושי לתפוס את הרעיון הזה, אבל התקדמנו קצת מאז ימי הביניים, אפשר להתחיל להפעיל את השכל גם אם זה לא כיף, וגם אם זו מציאות פחות אופטימית ממה שהיינו רוצים
אנונימי
^^אגב אם קשה לך להאמין בקריעת ים סוף אז אני יכולה להביא לך דוגמא אפילו לא מהתורה שזה הגיוני לגמרי.. באמת ראיתי סרטון של ים חצוי לשניים אני לא זוכרת באיזה מדינה זה קרה אבל יש לזה סיבות למה זה יכול לקרות ..
אנונימית
^^^^^ עושים את זה כדי שהם יוכלו לקלוט את הצביעות ,אנחנו לא יודעים הכול אבל לפחות חוקרים ולומדים
אנונימי
^^^ בתכלס אותו דבר גם אתם ... אתם גם בוחרים בדרך הקלה.. פשוט לא להאמין בכלום.. וזה רק בגלל שזה נשמע לכם יותר הגיוני ומסדר את המוח ...
אנונימית
יש סתירות...

זה לא יכול לעבוד ביחד בחיים, המפץ מתחבר ביחד עם האבולוציה, כל המטרה של האבולוציה שיצרו אותה זה בשביל לשלול אל או כל ישות כלשהי. היא ההפך הגמור מהיהדות.

לא אותם מספר שנים, לא אותו סדר בריאה, לא אותו הסבר של מאיפה הגיע האדם ואיך התחילו החיים.
מה זה "מאמינים" במפץ הגדול? אתה מבין שאין פה במה להאמין או לא להאמין, זה משהו שהוכיחו אותו, עובדה.
ואין דבר כזה לפני המפץ הגדול, כי הרגע שבו קרה המפץ הגדל זה הרגע שבו נוצר הזמן. לא היה דבר כזה "לפני" המפץ הגדול. המפץ הגדול זה ראשית הזמן
אז מה היה לפני אלוהים!?
ולמה אתה חושב שאי אפשר להאמין גם וגם?
אנונימית
יש הוכחות למפץ הגדול.
אנונימית
נו ואלוהים צץ פתאום? ומעריכים שהתנך קרה לפני 3000-5000 שנים, המפץ הגדול קרה לפני 6.4מיליארד שנים
^^^^^^^^ לקריעת ים סוף יש לך הוכחה אבל לנחש אין?
מה זאת השאלה הזאת שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה אין הוכחה שהיה המפץ הגדול ואין הוכחה ש ה ברא את עולם אז בוא לא נכריח אף אחד להאמין בשום דבר מה זה חשוב העיקר שיש לנו עולם
יש בעיה גדולה להאמין בה' בגלל שהסיבה העיקרית שהדתות קיימות זה בגלל שאנשים רצו להאמין שיש להם משמעות בחיים וכמו כן אנשים יצרו את האלים הללו בשביל ליצור פחד באנשים ולגרום להם לעשות דברים, חוץ מזה אני שונא אנשים שאומרים שמתי שמישהו נפטר "ה' לקח אותו כי הוא היה טוב מדי לעולם הזה" כי זה כל כך מגעיל לחשוב על זה כי הבן ליטרלי נפטר מה אתם אומרים שהאל שאתם מאמינים בו לוקח את הטובים ביותר, זה לא הגיוני...
ההפך הוא אמור לקחת את הרעים ולהשאיר את הטובים.
חוץ מזה כבר יש הוכחות למפץ הגדול בגלל שב2014 מדענים מצאו שאריות קרינת רקע קוסמית שנוצרה אחרי המפץ הגדול...
חצי מכם מתווכחים מבלי לשאול שאלות רלוונטיות והחצי השני לא יודע לענות לשאלות הלא רלוונטיות..

דוגמה?

האנונימית שאמרה:
"אפשר לשאול את זה הפוך, אנשים שמאמינים באלוהים מה קרה לפניו?"

זה באמת לא להבין על מה את מדברת.
בסיס האמונה הוא שאין כלום לפני האלוהים...

בשונה ממה שהמדע מודה בו, שהכל התחיל מנקודה סינגולרית שברור להם שמשהו קדם לה.
זה למעשה השאלה שהמדע לא יודע לענות עליה ואין לו גם שום ניחוש מושכל...

לשאול מאמינים מה קדם לאלוהים, כשזה לא חלק מהאמונה שלהם זה באמת דבילי.
את לא יכול לדתות אותנו ולהכריח אנשים להאמין בו... אני ספציפית ניטרלית אבל תחשוב על זה כמו שאתה שואל מה היה לפני המפץ הגדול אז מה היה לפני שאלוהים ברא את העולם? ה' לא נברא לבד נכון? תחשוב על זה
אנונימית אין לי בעיה לענות על התשובה אני פשוט אומרת שגם אני יכולה לשאול את אותה שאלה רק בהפוך
התשובה שלי
קשה לי להאמין שהוא זה שברא את העולם בגלל שזה נשמע לי כמו סיפור של מישהו שהמציא את זה לפני מלא זמן וגם אין עובדות לזה שאלוהים קיים אז קשה לי להאמין
אנונימית
ולאלו מכם שלא יודעים שהיהדות דיברה על המפץ הגדול מאות שנים לפני שקופרניקוס בכלל נולד, זה לא חור בהשכלה זה כבר בור בהשכלה.

אל תתווכחו על דברים שאתם לא מבינים בהם, או שתעשו את המינימום האולימפי ותרוצו לגוגל לבדוק על מה מדובר.

לכתוב התפלספויות ולהשמע חכמים אולי יעבוד על חברים שלכם.
לא על האנשים בינינו שיש להם מעט שכל. וקראו טיפה ספרים בחייהם. ולא רק ספרים של חילוניים... אלא גם ספרים של דתיים.
לפי דעתי כל מי שמאמין שאשכרה יש איזשהו בורא עולם שמחליט על הכל אז הוא לגמרי לא שפוי...
אנונימי
כינוי כושל, גדולי המתמטיקאים והפיזיקאים... וחלק מהאנשים שבנו את כל הבסיס שעליו הפיזיקה והמדע מושתת עליו.. בעצמם היו מאמינים, או לפחות לא טענו לאי קיום של כח עליון. לא נדבר אפילו במושגים של "אלוהים".

אז להגיד את המשפט שאמרת, זו טיפשות לשמה.

ילד בסטיפס יודע מה היא שפיות יותר מפרופסורים לפיזיקה. ודאי.
יש המון הוכחות וחוץ מזה רוח שיכולה לחשוב נקשה באצבע ופוף יש עולם כן הגיוני?
syxqn

אנסה להסביר מנקודת מבט קצת שונה.
מצד הדת, אלוהים יצר הכל אבל לא היה צריך להיווצר.
לא רלוונטי מה היה לפני הבריאה/המפץ הגדול, כי עדיין אתם מסרבים לקבל תרחיש בו היקום/האנרגיה/החומר מעולם לא נוצרו לפתע אלא תמיד היו, בעוד שאת התרחיש בו אלוהים כזה אתם מקבלים בקלות, ועוד כשאלוהים אמור להיות פי אין-סוף יותר מורכב מהיקום.

בתחילה שאלו כיצד הגענו לכאן ואיך הכל נוצר, והתשובה "אלוהים" סך הכל דוחה את התשובה בעוד צעד אחד, כי עכשיו אני יכול לשאול את השאלה "מי יצר את אלוהים?" ולהשאר באותו המקום שהייתי בו קודם - עם חוסר הידיעה והדרך לוודא איך נוצר היקום/אלוהים.

זו לא תשובה, זה עוד סיפור שמותיר אותנו ללא תשובה.
מי הגדיר את האנרגיה? החומר? בשביל שהמפץ יקרה? האם כל העולם הזה הגיוני שיווצר מכלום או מאל כוח עליון שמעל הטבע והחומר שהתחיל את הכל ואין קודם לו, כי אם יש קודם לו זה תהליך שלעולם לא יגמר.
ובגלל זה התורה אומרת לנו שה' אחד ושמו אחד והוא בורא עולם. והוא התחיל הכל.
כולם צועקים כאן הוכחות למפץ ושזו עובדה מבלי להביא הוכחה אחת, תנו לי לנחש, הכל שמעתם מפה לאוזן ומסרטון יוטיוב, זה לא שאתם חקרתם בעצמכם פיזית באמת.

להגיד שיש הוכחות למשהו שקרה איי שם בחלל לפני מיליארדי שנים, שבכלל רבים מהאנשים מפקפקים בכלל אם הגענו לחלל או שזה פייק ניוז. תמונות? סרטונים? ראיתי יפה איך עורכים את זה שיראה לנו כאמיתי. הרגילו אותנו מגיל קטן איך נראה החלל, אבל בתכלס איך נדע? וגם אם כן, על מי חוקרים דבר שקרה לפני מיליארדי שנה?

מי הגדיר וקבע מה זו אנרגיה? חומר?
^גימלי צודק לגמרי
syxqn^
אתה סתם מתנשא ומתיימר להציג את עצמך כאילו אתה חכם גדול ומבין בהכול, למרות שגם בדברים שאתה אומר לא חסרות טעויות
"המדע מודה שברור שמשהו קדם לנקודה הסינגולרית" - לא. קיים קונצנזוס רחב יחסית על זה שהמפץ הגדול הוא ראשית המרחב-זמן, כלומר לא היה יכול להיות משהו קודם לו, בגלל שלא היה דבר כזה זמן לפני שקרה המפץ הגדול.
וגם למרות הקונצנזוס הזה כן יש קבוצת מיעוט של מדענים שטוענת שלפני המפץ הגדול היה יקום נוסף שקרס לתוך עצמו ובכך נוצרה הנקודה הסינגולרית, ככה שגם לטענה שלך ש"אין למדע ניחוש מושכל מה היה לפני הנקודה הסינגולרית" אין שום ביסוס, אפילו אם באמת היה משהו לפני המפץ הגדול, כי יש למדע ניחוש מושכל בנושא.

אתה לא יכול לבוא ולהתנשא פה על אנשים וכאילו להציב עובדה למרות שאתה בעצמך בור בנושא.
ועוד אחרי זה לבוא ולהגיד שלא לדעת שהיהדות דיברה על המפץ הגדול לפני קופרניקוס זה "בור בהשכלה". לא, זה לא בור. זה משהו שאתה לא אמור לדעת אם אתה לא מתעניין ביהדות, כמו שאתה לא אמור לדעת פרטים על המפץ הגדול אם אתה לא מתעניין במפץ הגדול.

ככה שתוריד את האף מהשמיים, אתה קצת יהיר
מצטער אחי, לא אכפת לי עד כדי כך מהדיון בשביל לקרוא הכל + להגיב.
אני בטוח שיהיה לי הרבה מה להגיב ולהכנס לעומק העניין אבל זה לא משהו שאעשה עכשיו או בסטיפס בכללי.
well said^
requiem

יש כאן יותר מדי נושאי שיחה.
קודם כל מה זה "לא היה צריך להווצר"?
הבריאה והיהדות יוצאים מנקודת המוצא שאלוהים היה קיים תמיד.

חלק מהאנשים פשוט מדברים במונחים של "כל מה שקיים היה חייב להווצר על ידי משהו", אבל אם תסלח לי, זה מגוחך לחלוטין...
למה?
כי אז אי אפשר להגיע לנקודת ההתחלה...
זה לרדוף אחרי הזנב של עצמך אחי. כמו להציב מראה מול מראה, ואז לשאול מי המראה הראשונה שהתחילה את כל הסיפור הזה.
מי שהתחיל היה זה שהציב את שתי הפאקין מראות זו מול זו.

לענייננו,
כל הסבר - כל אל, גם אם לא אלוהים, מגוחך ככל שיהיה, לשאלה "מי היה הראשון?"... הוא הגיוני יותר מלהגיד שמשהו שברא משהו היה בעצמו חייב היה להברא על ידי משהו אחר.
לכן להגיד "מפלצת הספגטי המעופפת בראה אותנו" עבורי יותר הגיוני מלהגיד שמשהו ברא את אלוהים.
זו גם הסיבה לפי היהדות שנכתב:
"בראשית ברא אלוהים"
ולא "ראשית ברא אלוהים"..
כדי להבהיר שזה ב"זמן" שהוא התחלה/ראשית, ולא חלילה בטעות שמשהו בשם "ראשית" הוא זה שברא את אלוהים.

על כל פנים, משהו שבורא משהו ונברא על ידי משהו אחר זה פשוט איטרציה בלתי נגמרת.
מקווה שהבנת את החזרתיות.

מעבר לכך,
הפיזיקה יודעת דברים מסויימים ויכולה להצביע לכיוון מסויים, אך זה לא אומר שכל מה שנגזר מהנכונות הזאת הוא בהכרח נכון.

קח דוגמה:
"העולם קיים כ14 מיליארד שנים"?

מישהו ספר?
יש מושג שנקרא "אקסטרפולציה", וזה בדיוק מה שעשו כדי להגיע למספר הזה.
בהמון מקרים האקסטרפולציה עובדת, אז בהכרח גם פה תעבוד?

לפי אקסטרפולציה, בעוד מיליון שנה כשינתחו וינסו להבין "מי היו בני אדם" יגלו שתינוק בן יומו היה במשקל של כ3 ק"ג.. ואדם שמת בערך בגיל 80 היה במשקל 80 ק"ג.. האם זה אומר שעלינו בערך בקילוגרם בכל שנה?
מבחינתם אם ימצאו אדם בן 120, הוא חייב יהיה להיות 120 קילו?
נעזוב גם את העובדה שהמדע יודע נכון להיום שהזמן הוא יחסי ועוד 100 משתנים אחרים... ועדיין מבחינתו הכל נשאר אותו הדבר? מגוחך.
אז כרגע המדע לא עומד בתנאים שהוא קבע מראש.

בכל אופן,
זה בערך מה שהמדע עושה.
הוא לוקח את קצב הגידול לכל אורך החישוב ולכן הגיע ל14 מיליארד שנים.
לעומת זאת, התורה אומרת כמעט 6000 שנה, ומי שפירש את התורה הקפיד לומר שימים של אלוהים הם לא ימים כאורך יום של בני אדם. זה ממש כתוב כתוב בפירושי היהדות. אז עד לפני 100 ומשהו שנים, אם מישהו היה קם ואומר "הזמן לא נע בצורה ליניארית" היו צוחקים עליו ומבטלים אותו בקולי קולות באקדמיה..
אחרי שהוכיחו שוואלה, הזמן הוא יחסי והוא קשור ישירות לדברים אחרים (כמו למשל מהירויות גבוהות).. ורק עכשיו כשאתה ואני יכולים לעשות טרנספורמציית לורנץ על משוואות עם זמן, ולראות איך הוא מתארך (ע"ע 'פרדוקס התאומים')...
אז... כולם חכמים גדולים. מה, ברור. כולם ידעו את זה.. הרי המדע "גילה את זה".
אל תשכח, המדע "מגלה".. לא ממציא.
כנל ספרי יהדות. הם לא המציאו, הם גילו. לכן היהודים אומרים "אם כל כך הרבה דברים ידענו הרבה לפני כולם... כנראה מי שהביא לנו את החכמה הזאת ידע דבר אחד או שניים. הגיוני להאמין בו".
כשזה אבא ואמא זה בסדר להאמין ולסמוך עליהם?
למה לא להטיל ספק בכולם?
אפשרי, כן.. אבל אז זה יהפוך אותך למשוגע בסוף.
אני בוחר להאמין למקום שממנו מגיעים החכמה והידע... בוחר להאמין למרות ודווקא בעקבות התארים בפיזיקה ומתמטיקה. בוחר להאמין כי ההיגיון לא משקר.. זה שאני לא יודע את הסיבה, לא אומר שיש לי סיבה לא להאמין.
זה פשוט אומר שצריך להמתין.
עד לפני כמה עשרות שנים לא ידעו שיש מים בחלל. ידעת את זה?
התורה אמרה את זה, והיו רבנים שאשכרה אמרו "תקשיבו, זה פסוק מאד פשוט.. התורה אמרה בבראשית שיש מים מעל.. ומים מתחת, סימן שצריך לחפש..."
והנה.. בעשרות השנים האחרונות גילו.

כך או כך, נפסיק לחפור ונאמר שלי אישית אין בעיה עם אנשים שלא מאמינים. שכל אחד יעשה מה ב*** שלו.
מה שלי מפריע הוא אנשים שלא מבינים על מה הם מדברים, ומנהלים ויכוח כאילו יש כאן צודקים.
בכלל, לקרוא לאנשים מאמינים בשמות גנאי זה לא לעניין... בין אם הם אנשים עם תואר שלישי ובין אם אין להם דבר - זה פיגור אמיתי...

וכולנו יודעים שאתאיסטים אוהבים להתנשא ולחשוב שזה שהם בחרו "לא להאמין" הופך אותם לעליונים.
נעזוב את העובדה שלבחור לא להאמין בכלום, זה גם סוג של אמונה, פשוט אמונה שכלום לא נמצא מעל. לא רואה איך זה שונה מאמונה באל, כשבסוף יש כללים וחוקים שנקבעים לפי אמות המידה הללו, אבל ניחא.

בשונה מהם, אנשי דת כתבו ערימות על גבי ערימות, וחלק עצום מהכתבים שלהם גם מגובה על ידי מדע. בין אם זו ארכאולוגיה, בין אם זה גילויים ובין אם זה כל דבר אחר.

היהדות אמרה שהייתה יבשת אחת שממנה נפרדו היבשות האחרות, וכולם צחקו.. עד שאלפרד וגנר הגיע לתיאוריית נדידת היבשות שאיש לא חולק עליו.

הרשב"י כתב בזוהר על העולם העגול, שמסתובב סביב צירו... ודיבר על מחזורי אור השמש לפני כמעט 2000 שנה.. אמר וכתב על כח משיכה כשדיבר על כך שאנשים עומדים על הכדור גם מלמעלה וגם מלמטה!!! (מה זה אם לא כח משיכה, פשוט לא בשמו).. אז מה קרה במרוץ הזמן?
העולם דחה את כל מה שקראת, והיו אנשים שנרדפו עד לפני כמה מאות שנים על ידי הכנסיה בעקבות המודל ההליוצנטרי ולא הגאונצנטרי... (המשפט המפורסם: "ואף על פי כן נוע תנוע")..

הדת אשכרה כותבת ומפרידה את חלקי האור והאנרגיה שהתפרצו ונבראו במפץ הגדול... ויהודים כתבו על זה לאורך אלפי שנים... ועכשיו, במאה השנים האחרונות
גילו שזה אשכרה נכון, ובתיאור מאד מדויק..
ועדיין אתאיסטים צוחקים. זה כל מה שיש להם. אין לדבר ולנסות להסביר את הכתבים. רק לצחוק וללגלג.. בערך כמו להתווכח עם מישהו ואז כשאין לו מה להגיד הוא אומר לך "עזוב, אתה ילד".
אותה רמת היגיון.
אגב,
יש כל כך הרבה דוגמאות.
חוקרים שמצאו חיסונים מעיונים בכתביהם של רבנים (לואי פסטר לדוגמה מצא חיסון לכלבת דרך הרב ישראל רבינוביץ', שהיה במקרה גם חברו ונתן לו לעיין בכתבי התלמוד בנוגע למחלות.
לואי פסטר גילה דבר מה כתוב על כלבת דרך הסימנים הברורים שהתלמוד מציין למחלה, ואף על רמז למציאת תרופה שעליה נכתב שהיא מופרשת בכבד החיה הנגועה, וממנה אפשר למצוא תרופה למחלה..)
מוסיף לך קישור באנגלית לסיפור, סתם בשביל הספורט.

בכל אופן סיפורים של יהדות שמגובה במציאות יש אלפים על גבי אלפים...
לא תמצא דבר שמשתווה לכמויות הכתבים האלו.

מצד שני יש לך אתאיסטים שמה הם עושים בדיוק?

בשנייה שהם מגלים שיהודים כתבו על זה לפני אלפי שנים אין להם איך להתמודד עם הכתבים היהודיים. אז הם פונים להסתלבט על דברים ערטילאיים. באופן מצחיק ומגוחך אם הכתבים האלה לא היו מיהודים, היית רואה את האתאיסטים האלה מתרברבים באיך "יווני" או "מצרי" ידע את זה קודם, והרי שזהו "ידע אמיתי", כשזה לא מיהודי.
אבל יהודי? לא. מה פתאום. חייבים לבטל ולהגיד שזה לא נכון.

בקיצור ולעניין, אתאיסט חכם הופך לאגנוסטיקן. הוא לא קם בוקר אחד ואומר "אני אבטל את כולם".

הרי מה, רק מה שאתאיסט יראה הוא יאמין לו?
ומה עם חמצן? לא נאמין שקיים כי לא ראינו אותו?
אז שנייה, אולי רק מה שהמדע מגדיר כ"תגלית" נאמין לו?
זו לא אותה טיפשות שהם בזים לה אצל דתיים?
אני יכול להפוך ולסובב את הגלגל עליהם באותה מידה.

מה המסקנה מכל הדבר הזה?
מי שרוצה להתווכח, שילך וילמד, לא סתם ידקלם אתאיזם בשקל ויחשוב שנקנה את זה.

לא רוצים להאמין באלוהים?
אל תאמינו.
במינימום אל תקראו לכאלה שמאמינים - טיפשים.
לא ביקשנו מעבר.

נסיים את החפירה בסיפור שאני תמיד מספר, וכבר כתבתי אותו פעם או פעמיים...

מכיוון שבני אדם למדים על העולם והיקום מהדברים הקטנים, הנה ניסוי מחשבתי:

אתה נכנס הבייתה וגילית שפרצו לך לבית, והדבר היחיד ששונה בבית הוא שעל השולחן בסלון מסתובב לו סביבון... ולאט לאט מאבד ממהירותו עד שנעצר.

מה תוכל להסיק?
(תקן אותי אם אני טועה)

1. מישהו סובב אותו.
2. אתה לא יכול לראות אותו.
3. הוא כנראה לא הספיק להתרחק ממך.

עכשיו, מה תגיד על כוכבי לכת, לוויינים ומיליארדי גרמי שמיים אחרים?
הם לא רק מסתובבים, הם גם לא מפסיקים להסתובב.
יותר מזה, הם מסתובבים גם סביב עצמים אחרים ובנוסף הם תלויים בחלל מבלי ליפול זה על זה.
ככל הנראה גם פה (לדעת המאמינים) יש מישהו או משהו שאחראי לכך.

את הדבר הזה סיפר לי חבר מתכנת.. אתאיסט.. שאמר לי "היום בו הבנתי שאתאיסטים הם חבורה של אנשים שמלאים בnרא, זה היום בו הבנתי שרובם לא אנשים לוגיים אמיתיים, ואני בחרתי להאמין בלוגיקה.. והלוגיקה אומרת שחייב להיות משהו שקדם להכל ודבר לא קדם לו, לכן זה כנראה אלוהים".
איך אלוהים קיים תמיד??? מה תעני לי - "כי הוא קיים תמיד וזה ככה פשוט"? יופי אז מה הבעיה לא להאמין בו???.
פשוט מאוד - אין לנו ראיות שאלוהיך ברא את העולם.
מאוד קל לשער השערות ולהמציא המצאות אבל עד שנוכל למצוא תשובה הנתמכת בעדויות התשובה היחידה לשאלה 'מה היה לפני המפץ הגדול?' היא 'איננו יודעים' ואין בושה בכך, להודות בחוסר הידיעה היא הצעד הראשון במציאות התשובה.
למה אם אני לא יודע משהו זה אומר שזה אלוהים? להלה ליכצלדצ
אנונימי