תשובה אחת
אני לא בטוחה, אבל לפי ההגיון - התריסריון הוא הרי החלק העליון של המעי הדק, נכון?
לכן שם מתחיל הפירוק האינטנסיבי הכמעט סופי של אבות המזון (החלבונים, שומנים ופחמימות) כי לשמה מגיעים מיצי המרה מהכבד והלבלב שמפרקים את אבות המזון לכמעט אבני הבניין הסופיות שלהם. אם יש פגיעה בתריסריון אצל אנשים, זה אומר שאבות המזון לא יוכלו להתפרק בצורה טובה בתריסריון - ומשם הם יעברו בצורה החלקית שלהם למעי הדק וגם שם הם לא יוכלו להתפרק טוב (כי הם לא התפרקו טוב בתריסריון). עכשיו במעי הדק מתבצע הפירוק *הסופי* של אבות המזון ומשם אבני הבניין של אבות המזון נספגות בדפנות (סיסים) של המעי הדק ומשם מועברות לכל מערכת הדם. ברגע שאין פירוק טוב של אבות המזון - הם ימשיכו את דרכם אל המעי הגס ושם יצאו בצואה, זאת אומרת שהסיבים (החומרים החיוניים) שנמצאים באבות המזון הם לא יגיעו למערכת הדם, ואותם אנשים שיש להם בעיה בתריסריון לא יקבלו למערכת הדם שלהם את החומרים החיוניים (הסיבים התזונתיים) כי אבות המזון לא התפרקו להם טוב במערכת העיכול ולא נספגו להם במעי הדק