53 תשובות
הדוניזם בני אדם הם אוגואיסטים מטבעהם
ולכן יחפשו את הטוב ביותר בשבילם
שואל השאלה:
מה זה אפיקורסי בכלל?
אנונימי
אם חייבים לבחור אופציה, אני מהמר על הדוניזם
אנונימי
התפיסה שאומרת שמהות החיים הנאה אבל בשונה מההדוניסטים לא הנאה פיזית: אלכוהול מזון מין . אלא הנאה נשפית להיות במקומות שעושים לך טוב להיות בחברה טובה של אנשים שאתה אוהב לעסוק בדברים שאתה אוהב והכי חשוב שלווה תמיד שלווה
^מה ההבדל המהותי בין הנאה של מזון להנאה של מימוש תחביב לדוגמה?
אני אישית לא מאמין שיש משמהות לחיים אלה יותר רואה באיפיקורסיזם כמין מטרה לחיות בכמה שיותר שלווה והנאה נפשית
הם מעוד דומים בכללי פשוט זה מין הנאה גופנית למול הנאה רוחנית להנות מהלחם כי הוא טעים למול להנות מהלחם כי אכלת וכי אתה לא רעב לענות מיחסי מין כי יחסי מין אורגזמה גורמים להנאה וגבוה או להנות מיחסי מין כי יש לך אהבה כי אתה מרגיש קירבה וחום ואהבה ממישהו וזה מביא נחת
שואל השאלה:
החיים ענבים במה אתה תומך? כי אלו שני הפכים
אנונימי
^^מה בדיוק רוחני ב"ליהנות מהלחם כי אכלת וכי אתה לא רעב"?
^^רגע, למה זה סותר בכלל
אם אני חושב שהמטרה בעולם היא לעשות טוב ועונג לעצמי, ולדוגמה העונג שלי זה לתרום לאחרים
איפה הסתירה? זה גם וגם לא?
ההנאה היא מהטעם של הלחם של המחשבה שאתה לא צריך להיות רעב שאתה יכול להתעמק בחוויה של האכילה ולא צריך לאכול מהר וכמה שיותר
שואל השאלה:
^^ הגעת לשאלה קשה
התשובה היא, לפחות מבחינתי, שבמקרה הזה אתה תורם לאחרים ולכן אתה לא יכול להיות הדוניסט, כי הדוניזם מקיים קשר הדוק עם אגואיזם
מה שאתה מתאר זה לא עונג רגעי (הדוניזם)
אלא תחושה טובה
וזה דבר טוב
אנונימי
ואתה אוהב לעשות טוב לאחרים זה גורם לך להרגיש טוב לכן אתה תעשה טוב לאחרים כי בנוסף לעובדה שלאחרים זה גורם להרגיש טוב לך זה גורם להרגיש טוב ולכן אתה עוזר לאנשים כי זה עושה לך טוב אין פסול בלרצות בטובתך זה טבעי וגם עדיף שעזרה לאחר תהיה הדרך שלך להרגיש טוב מאשר שפגיעה באחר תהיה אבל כל פעולותינו נובעות מהרצון לתמורה
שואל השאלה:
השאלה היא עם אתה באמת כזה
אנונימי
שואל השאלה:
כאילו החיים ענבים
אנונימי
שואל השאלה:
מה?
אנונימי
מעניין למה כל כך מסקרן אותך מה אני חחח.
אבל בגדול אני לא יודע להגדיר, לא מאמין במשהו, אידיאולוגיה או דרך, אבל אני רק מנסה לעשות טוב לעצמי, במקרה אני אוהב לעזור לאחרים ועושה את זה הרבה, אבל אם זה לא היה עושה לי טוב, לא הייתי עושה את זה
אבל מה ההבדל בין עונג רגעי לתחושה טובה (שגם היא רגעית)
למה שניכם עושים את ההפרדה הזאת?
ואני עדיין לא רואה הבדל מהותי בין הנאה מהלחם, להנאה מזה שאני לא אהיה רעב
שואל השאלה:
^ אז אתה לא זה ולא זה
אנונימי
שואל השאלה:
כי הדוניזם זה עונג רגעי מדברים רעים לרוב
מין, העלבת אחרים, מסיבות, ואלטרואיזם זו הנאה יותר ארוכת טווח כשעוזרים לאחרים
אנונימי
לכן אפיקורסיזם היא ההגדרה הנכונה במובן הזה כי הדוניזם היה לעזור למישהו ולצפות לתמורה צרכנית אתה זקוק למישהו אחר כדי לספק אותה בין אם זה לעזור למישהו בתמורה לכסף או שזה לעזור בשביל שפירסום ושיגידו כמה אתה נדיב וזה ינפח את האגו שלך ויעשה לך טוב בעוד שאפיקורסיזם קורא לקבלת תמורה עצמאית לא תלויה אני העזור כי עושה לי טוב לעזור לדעת שעשיתי את היום למישהו כך או כך קיבלתי תמורה אנחנו לא עושים כלום בלי תמורה
שואל השאלה:
קשה להבין, גם אני לא הבנתי בהתחלה אבל אכן אם מתעמקים מבינים שהדוניזם ואלטרואיזם אלו שני הפכים
אנונימי
שואל השאלה:
^ אני לא מכיר את המונח הזה
אנונימי
טוב או רע לא קשור להגדרה של הדוניזם.
הדוניזם זו גישה שכל מעשה, התכלית שלו היא ההנאה. אין קשר להגדרות של כל מעשה
שואל השאלה:
^ אני לא מתנגד לכל סוג של הנאה כמובן
רק להנאות חזיריות כמו מה שכתבתי
אנונימי
מה רע במין או מסיבות ?
שואל השאלה:
^ חזירי ודוחה
ומשפיע על אחרים לדוגמה אני נגעל מכל הזוגות הדוחים האלה שמתמזמזים מול כולם
אנונימי
^^^^^^אגואיזם ואלטרואיזם אלו שני הפכים, אם אני לא טועה, אין כאן קשר להדוניזם
אנונימית
שואל השאלה:
^ אנונימית, הדוניזם מקיים קשר הדוק עם אגואיזם
אנונימי
שואל השאלה:
ההבדל היחיד הוא שאגואיסטים חושבים רק על עצמם והדוניסטים חושבים גם מעגל החברים הקרוב חברה וכאלה
אנונימי
זכותך להיגעל, זה לא אומר שזה רע
כמו שזכותי להיגעל מאוהדי ברצלונה ועדיין זכותך לאהוד אותם
שואל השאלה:
זה דבר רע מאוד
ומי אתה שתדבר על ברצלונה בכלל
אנונימי
אני גם לא אני יותר אפיקורסי אבל אני חושב שבני האדם בטבע שלהם מנסים להטיב עם עצמם כמה שיותר והנאה היא הדרך הכי טובה להרגיש טוב ולכן בני אדם ירדפו אחרי הנאה
שואל השאלה:
^ אני לא הדוניסט
אנונימי
חחח זו עקיצה מר forca barca
מה לגבי יחסים אישיים בין זוגות אלה עדיין הנאה ממין ובכל זאת לא פוגע בך
חשוב לציין שההדוניזם היא גישה יוונית ביוון לא הייתה הגדרה להטרדות מיניות או בכלל הגבלות מיניות גבר יכל לשכב וזה גם היה מקובל עם נער צעיר ובתמורה לכך הגבר ילמד את הילד איך לחיות בעולם כל התכונות צריך כדי לחיות פרנסה אוכל השכלה כן זו מין כפיה ופדופיליה אבל מיצידם לא היה פסול לאורגיות ופדופיליה
לכן ההדוניזם לא לגמרי תקף כלפי החברה כיום
שואל השאלה:
יפה שאתה מכיר אותי
לפחות אני אומר את מה שאני חושב על ילדי מסיבות
אנונימי
^^^^^^^למה דווקא לאגואיזם? אפשר לקשר את זה גם לאלטרואיזם, שזה עשיית דבר טוב (לפי הדוניזם: עונג) למישהו אחר, ללא תמורה
אנונימית
שואל השאלה:
^^ פוגע בכולם
אנונימי
בסופו של דבר אי אפשר לקבוע מנין נובע הרצון לטוב כי מאחר ולכל אחד ההגדרה שלו לטוב וכל אחד והדרך המקובלת בשבילו לקבל את זה וככה אחד תופס הדוניזם כמקובל ואחד רואה אלטוריזם דרך מקובלת ואי אפשר לפסול אף דרך
אני אלטרואיסטית קיצונית וזה רע בשבילי, אבל אני גם חושבת שדוניזם ינצח כי בני אדם הם אגואיסטים
אנונימית
השאלה אינה מנוסחת כראוי לדעתי, אך ככלל אומר שהערכים האלו יכולים לחיות זה לצד זה.
שואל השאלה:
^ הדוניזם ואלטרואיזם? רוב האנשים חושבים ככה אבל אם מתעמקים בזה אז מבינים שלא
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ למה זה רע בשבילך?
אנונימי
^^ודאי שכן, אפרט שתיים מתוך הביקורות שצצו בראשי:
מאז אפיקורוס הולך מושג ההדוניזם ונשחת עד שכיום הוא מלא כולו קונוטציות לקפיטליזם חזירי, אגואיזם, הוללות, תאוותנות, וכן על זו הדרך. אין זו משמעות המושג כלל.
הדוניזם במקורו מעמיד את ההנאה האינטלקטואלית בראש ההנאות כולן, הדוניסט אמיתי בהחלט עשוי להידמות עלינו כאדם מהוגן ביותר. במצב כזה, כלל אין מניעה שפעולת ההדוניסט תכוון לאלטרואיזם בו בזמן.
ביקורתי השנייה על ההתנגשות המדומה הזו, היא בכך שאין מוחלט. לא תמצא אדם האומר שהוא הדוניסט מוחלט או אלטרואיסט מוחלט אלא במקרה והוא משקר. האנושיות שבנו כופה על ערבוב התכונות הללו.

וזה עוד לפני כל ביקורותיי על ניסוחה הטכני של השאלה.
שואל השאלה:
^ אלטרואיסטים מוחלטים הם אכן נדירים, אבל ההסבר לכך שאלו ניגודים הוא שהדוניזם מקיים קשר הדוק עם אגואיזם, ההבדל היחיד הוא שהדוניסטים עושים דברים נוראיים בפומבי ולכן הם אפילו יותר גרועים
אנונימי
עליך להבחין, גם הדוניסט כהגדרתך, שהוא אדם מופקר ואגואיסט המקדם את הנאותיו התת-אנושיות ביותר, גם הוא -על אף הניגוד הפסיכולוגי- יכול להיות אלטרואיסט.
הדוגמא הנגדית הפשוטה ביותר תהא הדוניסט המכריע לטובת ערך אלטרואיסטי כלשהו, אדם כזה *מגביל* את רצונו ההדוניסטי בגבול מוסרי אלטרואיסטי, ובכך מקיים את שניהם בחפיפה אחת. למעשה, רוב סוגי החברות המערביות, בעיקר הסוציאל דמוקרטיות, מקיימות ערבוב בין השניים.
שואל השאלה:
אני בעד רק אלטרואיזם
אנונימי
בלי שום דאגה לעצמך?
שואל השאלה:
אלטרואיזם לא אומר שלא דואגים לי
אנונימי
אלטרואיזם מוחלט משמעו שהזולת הוא בראש סדר עדיפויותיך. ומכיון שהזולת מקיפך תמיד, הרי שעליך לדאוג לזולת תמיד, ורק לו.