182 תשובות
לא כולם חייבים לשמור אתה יודע
זה לגיטימי
זה לגיטימי
מפריע לך אל תשתמש
זה כמו שאתה רואה מכוניות בכביש מה ההבדל
זה כמו שאתה רואה מכוניות בכביש מה ההבדל
מה הבעיה שלך?
לא כולם חולקים את אותה האמונה.
אין סיבה שאני אסבול בגללכם.
זה רעיון טוב מאוד.
^אבל זה לא האזרחים שמחליטים זה הרבה יותר מסובך מזה.
לא כולם חולקים את אותה האמונה.
אין סיבה שאני אסבול בגללכם.
זה רעיון טוב מאוד.
^אבל זה לא האזרחים שמחליטים זה הרבה יותר מסובך מזה.
אנונימית
שואל השאלה:
שרק נותנים לזה עוד לגיטימציה
מסכנים כל הדתיים שיצטרכו לסבול מזה
שרק נותנים לזה עוד לגיטימציה
מסכנים כל הדתיים שיצטרכו לסבול מזה
אנונימי
שואל השאלה:
אם אתם במדינה יהודית צריך לכבד את המצוות
מי שלא טוב לו שיעבור מדינה
אם אתם במדינה יהודית צריך לכבד את המצוות
מי שלא טוב לו שיעבור מדינה
אנונימי
צודק אנחנו במדינה יהודית בגין כשהכריז על המדינה הוא הכריז על מדינה יהודית שכל אחד יעשה מה שבא לו בבית אבל אנחנו מדינה יהודית שצריכים לכבד קצת את היהדות בלי זה מה נשאר מהעם שלנו תגידו לי מה? וחוץ מזה כל אותם אנשים שאומרים שאנחנו מדינה יהודית אבל בעד שכל אחד יעשה מה שבא לו פה אז אנחנו לא מדינה יהודית ואם אנחנו לא מדינה יהודית אז אנחנו כבשנו את הארץ הזאת היא לא שייכת לנו כי היא שייכת ליהודים לא לנו
שאלו יהיו הצרות של כולנו וגם של הדתיים
שרכבת נוסעת בשבת קילומטרים רחוקים מהם
נגמרו הצרות בחיים .
זה שנוסעת רכבת בשבת שבכלל לא תראו אותה
לא תשפיע על אף אחד
אבל תציל מלא אנשים שביום החופשי הפנוי היחיד שלהם תקועים בבית ואין מאות שקלים מיותרים כדי להוציא על מוניות
בא לי לנסוע בשבת ולא להיות תקועה בבית 24/7 תמצאו חיים ותפסיקו כבר כמו עלוקות להיכנס להחלטות של אחרים הלוואי באמת שנתחלף בצרות בחיים
שרכבת נוסעת בשבת קילומטרים רחוקים מהם
נגמרו הצרות בחיים .
זה שנוסעת רכבת בשבת שבכלל לא תראו אותה
לא תשפיע על אף אחד
אבל תציל מלא אנשים שביום החופשי הפנוי היחיד שלהם תקועים בבית ואין מאות שקלים מיותרים כדי להוציא על מוניות
בא לי לנסוע בשבת ולא להיות תקועה בבית 24/7 תמצאו חיים ותפסיקו כבר כמו עלוקות להיכנס להחלטות של אחרים הלוואי באמת שנתחלף בצרות בחיים
אנונימית
מה הבעיה יש אנשים שלא שומרים וזה יכול לעזור להם. זה כמו שיש מכוניות בשבת. לא טוב לך אל תשתמש אף אחד לא יכריח אותך להשתמש. אם זה יכול לעזור לאחרים אין שום בעיה לדעתי.
סליחה שאני חושבת על אנשים שאין להם מכונית ואיך להגיע למקומות.
סליחה שאני חושבת על אנשים שאין להם מכונית ואיך להגיע למקומות.
הגיוני מאוד
cope
צודק
אני לא שומרת שבת ולא מעוניינת לשמוע ביום המנוחה שלי אוטובוסים ורכבות מתחת לבית. זה נקרא "יום מנוחה", לא חייבים לשמור אבל תכבדו שאני לא מעוניינת לשמוע את זה מהבוקר עד הערב
ואני לא אעבור מדינה. זו המדינה שלי
אני לא שומרת שבת ולא מעוניינת לשמוע ביום המנוחה שלי אוטובוסים ורכבות מתחת לבית. זה נקרא "יום מנוחה", לא חייבים לשמור אבל תכבדו שאני לא מעוניינת לשמוע את זה מהבוקר עד הערב
ואני לא אעבור מדינה. זו המדינה שלי
פשוט אל תסע ברכבות בשבת מה הבעיה פה. זה לא אומר שאנחנו גויים, פשוט לא כוחם שומרים שבת ומאמינים בזה.
אז יאללה שתה כוס מים קח אווירר
אז יאללה שתה כוס מים קח אווירר
^בדיוק
אני באמת לא דתייה אבל חושבת שפעם בשבוע לא חייב שהכל יעבוד , אנחנו מדינה יהודית ולא ישראלית וחייב לשמור על זה . עוד עשר שנים יגידו גם שיסעו בכיפור
צריך גם לדעת לא לחפש סתם
צריך גם לדעת לא לחפש סתם
מסכימה איתך.
זה מדינה יהודית תזכרו..
זה מדינה יהודית תזכרו..
אנונימית
זה אפילו לא מלחמה דתית
זה פשוט יום שבו המדינה לוקחת שנייה אוויר לשבוע חדש
לא חושבת ששום דבר צריך להיות פתוח בשבת וממש לא ממניע דתית
כולם צריכים רגע להתאפס, לנוח לצבור כוחות לעוד שבוע
פשוט לא אכפת לה מהאזרחים...
זה פשוט יום שבו המדינה לוקחת שנייה אוויר לשבוע חדש
לא חושבת ששום דבר צריך להיות פתוח בשבת וממש לא ממניע דתית
כולם צריכים רגע להתאפס, לנוח לצבור כוחות לעוד שבוע
פשוט לא אכפת לה מהאזרחים...
זה כבר אתפוביה. למה "להחרים" את התחבורה הציבורית בשבת? אם אוכלוסייה מסויימת (שהיא אפילו לא הרוב) לא רוצה לנסוע שלא תיסע, למה אני צריך להיענש בגלל זה?
ממש לא מסכים, העניין הזה שהכל סגור ולא עובד בשבת זה ממש מפגר, זה שחלק שומרים שבת זה לא אומר שכולם שומרים ומי שלא רוצה שלא ישתמש
ממש בעד הרעיון
ממש בעד הרעיון
זה גם ככה לא יצא לפועל כנראה
תקרא את מה שרשמת שוב בבקשה..
אתה ליטרלי אומר שבגלל שאתה דתי ושומר שבת אז לאחרים אסור שתהיה דרך נסיעה בשבת, פשוט דפוק!
אחרי זה אל תתפלא למה יש שנאה נגד חלק מהדתיים.. תמיד מנסים לכפות את הדת על כולם.. סתמו עם זה כבר
ודרך אגב, לפני שמישהו יוצא עליי על מה שרשמתי תשימו לב שרשמתי *חלק מהדתיים* כי לא כולם כאלה, חלק הם ממש אחלה
אתה ליטרלי אומר שבגלל שאתה דתי ושומר שבת אז לאחרים אסור שתהיה דרך נסיעה בשבת, פשוט דפוק!
אחרי זה אל תתפלא למה יש שנאה נגד חלק מהדתיים.. תמיד מנסים לכפות את הדת על כולם.. סתמו עם זה כבר
ודרך אגב, לפני שמישהו יוצא עליי על מה שרשמתי תשימו לב שרשמתי *חלק מהדתיים* כי לא כולם כאלה, חלק הם ממש אחלה
לדעתי זה הגיוני ואפילו נחוץ,
יש כיום הרבה אנשים שמתניידים בתחבורה ציבורית מסיבות כאלה ואחרות
לגיטימי שבשבת תהיה אפשרות להתנייד ממקום למקום הרי אוטובוסים לפי מה שאני יודעת לא עובדים בשבת אז רכבות זה הגיוני בכל מקרה אנשים לא כולם שומרים שבת
וכמו שנאמר "איש איש באמונתו יחיה"
גם אני שומרת שבת אבל יש כאלו שלא וצריך לכבד גם את זה
יש כיום הרבה אנשים שמתניידים בתחבורה ציבורית מסיבות כאלה ואחרות
לגיטימי שבשבת תהיה אפשרות להתנייד ממקום למקום הרי אוטובוסים לפי מה שאני יודעת לא עובדים בשבת אז רכבות זה הגיוני בכל מקרה אנשים לא כולם שומרים שבת
וכמו שנאמר "איש איש באמונתו יחיה"
גם אני שומרת שבת אבל יש כאלו שלא וצריך לכבד גם את זה
אני חושב שכולכם מפונקים
אף אחד מכם לא באמת נפגע מזה שאין תחבורה בשבת
ותאמינו לי, אני מרחם עליכם שאין לכם יום אחד בשבוע של מנוחת נפש אמיתית! בלי פלאפונים ובלי טלויזיה! רק משפחה וחיבור אמיתי וכנה לאנשים שעוטפים אותך.
אבל מפונקים, גם אם זה לא מבחינה דתית, מבחינה אדיאלית זה מאד נכון אבל אין לכם כוח לעזוב את הפלאפון לשניה אחת מסכנה.
זה אומנם לא פוגגע בי פיזית כאדם דתי. אבל זה פוגע בי נפשית כשאני יודע שיש סטטוס קוו ידוע במדינה הזאת ומנסים להרוס אותו בכל הכוח.
שמירת שבת בסיסית במדינה זה חלק מהסטטוס קוו! אז בשביל שיהיה צביון יהודי כלשהו למדינה העלובה הזאת. אני כן בעד שלא יהיה תחבורה ציבורית בשבת
אחרת, תשכחו מלקרוא לעצמכם יהודים!
אף אחד מכם לא באמת נפגע מזה שאין תחבורה בשבת
ותאמינו לי, אני מרחם עליכם שאין לכם יום אחד בשבוע של מנוחת נפש אמיתית! בלי פלאפונים ובלי טלויזיה! רק משפחה וחיבור אמיתי וכנה לאנשים שעוטפים אותך.
אבל מפונקים, גם אם זה לא מבחינה דתית, מבחינה אדיאלית זה מאד נכון אבל אין לכם כוח לעזוב את הפלאפון לשניה אחת מסכנה.
זה אומנם לא פוגגע בי פיזית כאדם דתי. אבל זה פוגע בי נפשית כשאני יודע שיש סטטוס קוו ידוע במדינה הזאת ומנסים להרוס אותו בכל הכוח.
שמירת שבת בסיסית במדינה זה חלק מהסטטוס קוו! אז בשביל שיהיה צביון יהודי כלשהו למדינה העלובה הזאת. אני כן בעד שלא יהיה תחבורה ציבורית בשבת
אחרת, תשכחו מלקרוא לעצמכם יהודים!
יפה שלי, זאת מדינת לאום יהודית ולא מדינת דת יהודית.
בני נוער שעוברים בין הורים גרושים ללא אוטו, איך הם אמורים לנסוע? אנשים בעלי מוגבלות? אנשיפ בלי רכב? איך זה משנה לך אם רכבת שנמצאת במרחק גדול מהבעת שלך או רכב שמצפצף מתחת לחלון, לחבורה ציבורית היא דבר חיוני. ואפ אתה לא מסכים עם זה אז רק תחשוב על נהגי האוטובוס, מגיעה להם האפשרות להרוויח יותר בשבתות. למה צריך לכפות משהו על אנשיפ? גם לנו אין מדינה אחרת, ואנחנו סה"כ רוצים דרך לעבור ממקום למקום, וזה אפילו מצמצם את כמות הרעש. למה לכם זה אמור להפריע מה אנשים אחרים עושים? ואם מישהו לא מרגיש טוב ורוצה לנסוע לרופא ואין לו איך? אבל הכי חשוב זה אתם נכון. אתם יודעים מה, לי מפריע שאתם לובשים ארוך בחוץ ושבשכןנות מסוימות סוגרים כבישים בשביל לכבד את הקהילה, מותר לי נכון? יופי אז אל תלבשו ארוך. ואם לאנשים נמאס לא לדעת כמה מהכסף שלהם מגיע למשפחות מרובות ילדים, אז שלא ישלמו מיסים נכון?
בשביל להיות מדינה מפותחת צריך לדעת להבדיל בין דת למדינה, אין מה לעשות אחרת מגיעים למצב של שבטים באפריקה, אז תבחר:
או חברה שכולם יכולים לעשות את מה שהם רוצים וחברה בעלת חופש בחירה, חברה עם מערכות מתקדמות ובעלת מקום מכובד ביחס לשאר המדינה, או מדינה פרימיטיבית ללא שופ אמצעיים.
אי אפשר להתלונן על הרצון של אנשים לנוע בארץ שלהם בחופשיות, זאת פגיעה בזכויות.
בני נוער שעוברים בין הורים גרושים ללא אוטו, איך הם אמורים לנסוע? אנשים בעלי מוגבלות? אנשיפ בלי רכב? איך זה משנה לך אם רכבת שנמצאת במרחק גדול מהבעת שלך או רכב שמצפצף מתחת לחלון, לחבורה ציבורית היא דבר חיוני. ואפ אתה לא מסכים עם זה אז רק תחשוב על נהגי האוטובוס, מגיעה להם האפשרות להרוויח יותר בשבתות. למה צריך לכפות משהו על אנשיפ? גם לנו אין מדינה אחרת, ואנחנו סה"כ רוצים דרך לעבור ממקום למקום, וזה אפילו מצמצם את כמות הרעש. למה לכם זה אמור להפריע מה אנשים אחרים עושים? ואם מישהו לא מרגיש טוב ורוצה לנסוע לרופא ואין לו איך? אבל הכי חשוב זה אתם נכון. אתם יודעים מה, לי מפריע שאתם לובשים ארוך בחוץ ושבשכןנות מסוימות סוגרים כבישים בשביל לכבד את הקהילה, מותר לי נכון? יופי אז אל תלבשו ארוך. ואם לאנשים נמאס לא לדעת כמה מהכסף שלהם מגיע למשפחות מרובות ילדים, אז שלא ישלמו מיסים נכון?
בשביל להיות מדינה מפותחת צריך לדעת להבדיל בין דת למדינה, אין מה לעשות אחרת מגיעים למצב של שבטים באפריקה, אז תבחר:
או חברה שכולם יכולים לעשות את מה שהם רוצים וחברה בעלת חופש בחירה, חברה עם מערכות מתקדמות ובעלת מקום מכובד ביחס לשאר המדינה, או מדינה פרימיטיבית ללא שופ אמצעיים.
אי אפשר להתלונן על הרצון של אנשים לנוע בארץ שלהם בחופשיות, זאת פגיעה בזכויות.
אנונימית
במגילת העצמאות רשום חופש דת וחופש *מדת* אנחנו מדינה דמוקרטית ויהודית כאחד
מי שלא רוצה לנסוע שלא יסע, אבל להגביל אחרים שלא שומרים או שלא יהודים? תתקדמו
מי שלא יהודי בעיה שלו שהוא חי במדינה יהודית נקודה
מי שלא שומר שבת שישכיר רכב
ואם לא שיקנה
ואם לא שיבקש מחבר או קרוב משפחה שיקח אותו
לא חסר היום דרכים די להתבכיין
מי שלא שומר שבת שישכיר רכב
ואם לא שיקנה
ואם לא שיבקש מחבר או קרוב משפחה שיקח אותו
לא חסר היום דרכים די להתבכיין
מה זה אכפת לך שיהיה אפשר לנסוע ממקום למקום אתה במילא לא תראה את זה תישב בשקט
אין בעיה אמרתי פיזית זה לא פוגע בי
אבל נפשית זה פוגע בי שיש סטטוס קוו במדינה ולא מכבדים את זה
אבל נפשית זה פוגע בי שיש סטטוס קוו במדינה ולא מכבדים את זה
מה יש לך אני באמת לא מבינה זה ממש הדתה כאילו מה אם מי שלא שומר הוא גם חייב לא לנסוע בשבת וכאלה כאילו מה
לא דיברתי אלייך שומר ראש
קודם כל תלמד לבטא את עצמך, לא ככה מנהלים דיון
מדינת לאום יהודי אומרת שבמדינת לאום יהודית תרבותית צביונה היהודי של המדינה מושפע מהזיקה למורשת ולמסורת היהודית. זיקה זו באה לידי ביטוי בסמלים, בתכנים חינוכיים. אין כפייה של ערכים. כל אחד מאזרחי המדינה יכול לבחור ערכים, מנהגים ומסורות שהוא רוצה לקחת מהדת, מהמורשת היהודית, מהספרות וההיסטוריה היהודית.
מדינה יהודית זאת מדינה דתית שאין בה זכות בחירה, אז אתה יודע מה בוא נעשה מדינה דיקטטורית שבה חובה לשמור שבת, אסור שיהיו אמבולנסים משטרות ומכבי אש ביופ שבת, שהאנשים החולים ימותו ביום ראשון ושהשריפות יתחילו רק ביום ראשון אחרת עונש מוות לבן אדם שהשריפה היתה בבית שלו, אני לא חושבת שאתה מבין שזה שכולם ישמרו שבת אןמר שלא יהיו לך בתי חולים, זה אומר שכדתרגיש גוסס מצום ותתעלף לא יהיה מי שיעזור לך, אפ הדירה שלך תשרף לא יהיה מי שיעזור לך. אם אתה בעד זה מעולה אתה יודע מה גם אני רוצה. מתה לנסות דיקטטורה וכפייה דתית
מדינת לאום יהודי אומרת שבמדינת לאום יהודית תרבותית צביונה היהודי של המדינה מושפע מהזיקה למורשת ולמסורת היהודית. זיקה זו באה לידי ביטוי בסמלים, בתכנים חינוכיים. אין כפייה של ערכים. כל אחד מאזרחי המדינה יכול לבחור ערכים, מנהגים ומסורות שהוא רוצה לקחת מהדת, מהמורשת היהודית, מהספרות וההיסטוריה היהודית.
מדינה יהודית זאת מדינה דתית שאין בה זכות בחירה, אז אתה יודע מה בוא נעשה מדינה דיקטטורית שבה חובה לשמור שבת, אסור שיהיו אמבולנסים משטרות ומכבי אש ביופ שבת, שהאנשים החולים ימותו ביום ראשון ושהשריפות יתחילו רק ביום ראשון אחרת עונש מוות לבן אדם שהשריפה היתה בבית שלו, אני לא חושבת שאתה מבין שזה שכולם ישמרו שבת אןמר שלא יהיו לך בתי חולים, זה אומר שכדתרגיש גוסס מצום ותתעלף לא יהיה מי שיעזור לך, אפ הדירה שלך תשרף לא יהיה מי שיעזור לך. אם אתה בעד זה מעולה אתה יודע מה גם אני רוצה. מתה לנסות דיקטטורה וכפייה דתית
אנונימית
אני בעד שיהיה אוטובוסים ורכבות בשבת
אבל שיהיו אוטונומים - ללא נהג
גם לנהגים מותר יום אחד חופש
כמו שאתם לא רוצים ללמוד או לעבוד 7 ימים בשבוע, גם הם לא רוצים.
אבל שיהיו אוטונומים - ללא נהג
גם לנהגים מותר יום אחד חופש
כמו שאתם לא רוצים ללמוד או לעבוד 7 ימים בשבוע, גם הם לא רוצים.
אבל כאילו דיי זה לא באמת מפריע לכם נכון? פשוט מפריע לכם העובדה שאין תחבורה כי שומרים שבת ואתם לא.
זה לא שאתם צריכים תחבורה ציבורית
אתם רוצים שיהיה דווקא כדי לעצבן את הדתיים
זה לא שאתם צריכים תחבורה ציבורית
אתם רוצים שיהיה דווקא כדי לעצבן את הדתיים
אנונימית מתוקה מקסימה
יש מושג שנקרא "פיקוח נפש" אז וודאי שמותר אמבולנסים ומכבי אש במקרה של צרה
יש מושג שנקרא "פיקוח נפש" אז וודאי שמותר אמבולנסים ומכבי אש במקרה של צרה
סליחה באמת שהמדינה יקרה אין לי כסף לקנות רכב ואני צריכה ללכת קילומטר לאינשהו בשבת רק כי אין תחבורה
אנונימית
כל מה שכתבת כל כך מופרך את כותבת בלי לחשוב ובלי מושגים בסיסים ביהדות והלכות
אז תלכי קצת מה קרה??? אוי אוי אוי
תמיד יש שכן או חברה שיכולים להקפיץ אותך אם את צריכה
אל תגידי לי שלא
תמיד יש שכן או חברה שיכולים להקפיץ אותך אם את צריכה
אל תגידי לי שלא
אלוהים ישמור
כל בקשה/רצון של חילוני זה לעשות דווקא לדתיים נכון? אתם לא מפריעים לי אני לא מפריעה לכם
אתם גם ככה לא משתמשים בתחבורה ציבורית בשבת למה אתם מתערבים?????
כל בקשה/רצון של חילוני זה לעשות דווקא לדתיים נכון? אתם לא מפריעים לי אני לא מפריעה לכם
אתם גם ככה לא משתמשים בתחבורה ציבורית בשבת למה אתם מתערבים?????
לא כל העולם סובב סביב דתיים אלוהים
זה לא קטע של דתיים שוב
זה קטע של צביון יהודי למדינה יהודית
זה קטע של צביון יהודי למדינה יהודית
לא, אני צריכה תחבורה ציבורית. אני רוצה להיפגש עם חברות, כל המשפחה שלי גרה בקצה השני של הארץ וגם ההורים שלי. מתי כבר תבינו שלא אכפת לנו אפ אתם שומרים או לא אני סה"כ רוצה להגיע ממקום אחד למקום אחר וזאת לא משנה הסיבה. אתה צריך להבין שהגבלה ביכולת תנועה של בן אדם מביעה לשאלה של אם אתה מעדיף מדינה דמוקרטית או מדינה דתית, כי אין באמצע.
וחוץ מזה שרק שתדע שאני רואה אנשים דתיים נוסעים ברכבמפ, אבל לי אין את הפריבילגיה הזאת של רכב, אז אל תתנהג כאילן שמירת שבת חשובה כל כך לכל הדתיים. אתם כבר שוכחים מה המטרה של שמירת שבת. גם כתוב ואהבת לרעך כמוך, איש איש באמונתו יחיה, אתם בוחרים למה להקשיב ולמה לא. זה מקסים בעיניי שאז יש התפלאות למה יש אנשים נגד הדת, אתם בעד לקחת זכויות לאנשים.
וחוץ מזה שרק שתדע שאני רואה אנשים דתיים נוסעים ברכבמפ, אבל לי אין את הפריבילגיה הזאת של רכב, אז אל תתנהג כאילן שמירת שבת חשובה כל כך לכל הדתיים. אתם כבר שוכחים מה המטרה של שמירת שבת. גם כתוב ואהבת לרעך כמוך, איש איש באמונתו יחיה, אתם בוחרים למה להקשיב ולמה לא. זה מקסים בעיניי שאז יש התפלאות למה יש אנשים נגד הדת, אתם בעד לקחת זכויות לאנשים.
אנונימית
בטח שלגיטימי, לא כולם שומרים שבת ואם אין להם אוטו, זה לא הגיוני שלא יהיה להם איך לסוע ממקום למקום!
אתה הסיבה שעברתי מדינה. בלי חילונים הכלכלה הישראלית הייתה קורסת ואתה מעז להגיד שזו מדינה יהודית ושמי שלא טוב לו שילך?! מביש.
אני מודעת לכך שיש מושג כזה שנקרא פיקוח נפש, אבל אפ כולם ישמרו שבת, הרי אף אחד לא ירצה לעשות פיקוח נפש כי שבת ככ חשובה יותר מכל דבר אחר כולל זכויות דמוקרטיות בסיסיות מי יציל אותך? אה אני יודעת אלוהים
אנונימית
אני לא בעד לקחת זכויות לאנשים
ואני חושב שלא יזיק לך יום אחד בשבוע להתאפק ולהיות קצת בבית עם המשפחה
זכותי לחשוב ככה
ואני חושב שלא יזיק לך יום אחד בשבוע להתאפק ולהיות קצת בבית עם המשפחה
זכותי לחשוב ככה
ממש מקווה שזה יעבור
הגיע הזמן באמת לתחבצ בשבת
הגיע הזמן באמת לתחבצ בשבת
אף אחד אפילו לא טרח לקרוא
אז אכתוב בקצרה כי כנראה יש פה אנשים עם דסלקצית קריאה נוראית שלא מסוגלים לקרוא משהו ארוך
שמירת השבת, זה מה שהופך את המדינה למדינת לאום יהודי!
אחרת, אין סיבה לקרוא לנו מדינה יהודית
יש סטטוס קוו נקודה וצריך לכבד
סוף דיון
אז אכתוב בקצרה כי כנראה יש פה אנשים עם דסלקצית קריאה נוראית שלא מסוגלים לקרוא משהו ארוך
שמירת השבת, זה מה שהופך את המדינה למדינת לאום יהודי!
אחרת, אין סיבה לקרוא לנו מדינה יהודית
יש סטטוס קוו נקודה וצריך לכבד
סוף דיון
מסכימה איתך מהסיבה שבסך הכל זאת הייתה אמורה להיות מדינה יהודית אני מודעת לזה שלא כולם דתיים והם צריכים תחבורה ציבורית בשבת אבל סתם עצוב לי שלאט לאט כל הדברים פשוט נעלמים ואם אנחנו לא נצליח חס וחלילה לשמור על המסורות היהודיות שלנו מה כבר ישאר ?? פשוט נשאר יהודים בלי שום משהו שבעצם הופך אותנו לזה ..
אנונימית
שומר ראש. יש אנשים שאין להם רכב או חברים עם רכב. נגיד פה (בשוודיה) יש תחבורה בשבת וזה עובד מעולה. ו רוב החנויות פתוחות ואני יכול לעשות מה שאני רוצה בסופש! בלי הגבלות של דת. בזה שאת לא מרשה לתחבורה ציבורית בשבת את כופה דת
מה אתה לא קולט? המשפחה שלי בצד השני של הארץ ובשאר הימים אני לומדת עד פאקינג שש, ובחגים גם אין אוטובוסים, פעם אחרונה שראיתי את סבתא שלי היתה לפני שמונה חודשים כי אין לי ולאמא שלי איך להגיע, המשפחות שלכם גרות אחת על השניה, אצלינו לא מה לעשות. ואני חושבת שזה מזעזע שאתם אומרים מי שלא טוב שלא יגור פה, בלי חילונים אין כלכלה אין לכם כלום. אתם צריכים להגיד תודה ולהבין שאין הבדל בין תחבצ לשמירה על הסביבה. ואתם צריכים להבין שאתם לא יכולים להתלונן על כל דבר, אתם לא יכולים לשבת על התחת כל היום, לדרוש מאנשים לקרוע את התחת שלהם מכמות המיסים ואז לא לתת להם לבקר את המשפחות שלהם. לא הכל נגדכם
אנונימית
כן, כי יש הרבה מאוד אנשים שאין להם מספיק כסף בשביל רכב. אין סיבה ממשית לבטל את היכולת שלהם לנסוע בתחבורה ציבורית רק כי ציבור מסוים לא מעוניין להשתמש בה.
אנונימית. זה שישראל היא מדינה יהודית לא אומר כלום. מה שנשאר זה מקום עם אנשים ונופים וכלכלה ופיתוח של דברים חשובים לאנושות כמו נשק ותרופות
כל יום אחר יש בית ספר. שבת זה היום חופש היחיד
אם אתה לא רוצה אל תיסע וסתום תפה
אנונימית
ברור ששאלה בנושא שנוי במחלוקת כמו זאת תגיע לחמות. זה סתם ניסיון לסכסך בין שתי השקפות עולם.
המשפט שכתבת למעלה "מי שרוצה שיעבור מדינה" זה שיא האתפוביה. מה כואב לך שאני לא מאמין? מי אתה חושב שאתה אם אתה רק מטיף פה לכולם
המשפט שכתבת למעלה "מי שרוצה שיעבור מדינה" זה שיא האתפוביה. מה כואב לך שאני לא מאמין? מי אתה חושב שאתה אם אתה רק מטיף פה לכולם
אנונימי
לא לכולם יש הורים שיכולים לקחת אותם בימי שישי^^^^
ישראל היא מדינה יהודית היא לא מדינה דתית
w מירב מיכאלי
יודעים מה?
תנו סיבה ממשית אחת שבגללה צריך לאסור תחבורה ציבורית בשבת.
תנו סיבה ממשית אחת שבגללה צריך לאסור תחבורה ציבורית בשבת.
אדון חלבון אתה יש סיבה לאוטובוס אם כולם יכלו שההורים שלהם יקחו אותם לא היו אוטובוסים
אדון חלבון
להתנצל על מה? על זה שאנחנו לא רוצים שישללו מאיתנו זכויות בשביל מיעוט שמנסה לכפות את אמונותיו על הרוב?
להתנצל על מה? על זה שאנחנו לא רוצים שישללו מאיתנו זכויות בשביל מיעוט שמנסה לכפות את אמונותיו על הרוב?
מפריע לך אל תשתמש, דיי כבר עם המיסיון הזה.
אני לא מאמין באף אל אז אין לי למי להתנצל. זה ההשוואה לדבר לעצמי
חבל
גם להיות חילוני זה לא נקרא להיות גוי
חל פה קצת בלבול
חל פה קצת בלבול
אני מבקש מכולם לא להסתובב ברחוב, אני צריך יום מנוחה מהרעש של האנשים זה מפריע לי לנוח, בנוסף אני לא מעוניין האמבולנסים וניידות היסעו ברחוב זה גם מפריע למנוחה שלי, ולבסוף אני לא רוצה לראות נשים בלי כיסוי ראש ברחוב כי זה פוגע בי ובאמונה שלי
די מה הקשר גויים נו, רוב האנשים בישראל בכלל לא שומרים ואני כאילו לא מבינה מה הבעיה שלך, מה זה שונה ממכוניות שנוסעות בשבת? תתבגר
המדווח של סטיפס
אין סיבה. מי שלא רוצה לא ייסע
אין סיבה. מי שלא רוצה לא ייסע
אין לי כוח אחרי בית ספר לצאת. (זה רק לפרוטוקול. אני יכול לצאת בשבת כי יש תחבורה ציבורית פה ובראשון גם חופש פה)
אדון חלבון
שוב, על מה שיש לי להתנצל? (כאילו, יש לי כמה דברים לסגור עם אלוהים, אבל הם לא קשורים לדיון)
שוב, על מה שיש לי להתנצל? (כאילו, יש לי כמה דברים לסגור עם אלוהים, אבל הם לא קשורים לדיון)
מסכים עם שואל השאלה למה אנחנו צריכים לסבול
מכריחים אתכם להשתמש ברכבות בשבת? לא, נכון? אז על מה התלונות פה?
^ כי זה אמורה להיות מדינה יהודית שאין בה שום דבר יהודי, חוץ מאיך שהיא נקראית
אנונימי
מה אתם חושבים על זה שיש בישראל אינטרנט? זה פשוט בושה שאפשר לראות תכנים אנטי דתיים ולא צנועים באינטרנט! אני מבקש לחסום מייד בכול המדינה את האינטרנט
אנונימי
אני באמת רוצה לנהל איתכם דיון אבל מה מפריע לכם שאנחנו משתמשים בתחבורה ציבורית? גם ליהודים בארה"ב אז בואו נפסיק גם שם את התחבורה הציברורית? אני באמת רוצה להבין מה זה משנה לכם אם מישהו אחר יסע בתחבורה ציבורית?
אנונימית
מדינה יהודית לא חייבת להיות מדינה דתית.
אני באמת שואל, אנשים שמתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת למה אתם לא מתנגדים לאינטרנט ולזכות של נשים לצאת לבושות איך שהן רוצות מהבית? הרי זו מדינה דתית וצריך להתנהל לפי חוקי היהדות לא?
זה לא מדינה דתית
אנונימי
שמעו שכל האנטי דתיים אתם סתם מתווכחים עם עצמכם
אנונימי
באמת אין הבדל ממכוניות בכביש^, אני מבינה לגמרי מאיפה החוסר הסכמה שלך עם זה נובעת אבל באמת חושבת שאם זה מפריע לך תתעלם.
מדהים שאף אדם פה שמתנגד לתחבורה ציבורית לא יכול לענות לי תשובה של מה מפריע לו, אני מניחה שזה אומר שאתם מתנגדים לאיש איש באמונתו יחיה?
אנונימית
עדיין לא נתת לי סיבה ממשית למה צריך לבטל את החוק הזה.
אני לא מסכים עם שואל השאלה כי לא כל בן אדם שחי במדינת ישראל חייב לשמור שבת ולעשות את כל המנהגים שאנשים דתיים עושים אני לדוגמא לא בן אדם דתי ולא שומר שבת אבל בכל זאת אני מכבד מאוד את כל החרדים ואת כל הדתיים. אני חושב שהמשפט הזה יסיים את כל הדיון: כל אדם באומנתו יחייה.
^^^קודם כל זה מפריע שזה מדינה יהודית, ובתור מדינה יהודית לממן נסיעה ציבורית בשבת זה משהו שסותר אותה.
ואין כזה משפט איש איש באמונתו יחייה. המשפט המקורי הוא צדיק באמונתו יחייה- וזה אומר שבזכות האמונה של הצדיק הוא יהיה חי
ואין כזה משפט איש איש באמונתו יחייה. המשפט המקורי הוא צדיק באמונתו יחייה- וזה אומר שבזכות האמונה של הצדיק הוא יהיה חי
אנונימי
שיט לא ראיתי שמישהו כתב את המשפט הזה כבר
זו מדינה לעם היהודי, לא לדת היהודית. אם האזרחים צריכים משהו שלא מפריע לאף אחד, אין סיבה לאסור אותו.
אה כן, המשפט "איש איש ואמונתו יחייה" קיים. הוא פשוט מבוסס על משפט אחר.
אה כן, המשפט "איש איש ואמונתו יחייה" קיים. הוא פשוט מבוסס על משפט אחר.
תקשיב אני חושב שלכל בן אדם יש את דרך החיים שלו ואת האמונה שלו אני מאמין באלוהים אבל לא שומר שבת וכו...
קודם כל לגבי המשפט אני מודעת לכך, בגלל זה כתבתי איש איש באמונותו יחיה, מה מפריע לכם בחילונים. דבר שני אתם לא ממנים את התחבורה הציבורית, המסים שאתם משלמים כל כך קטנים אחרי כל ההטבות מס שאתם מקבלים אין עם מה לשלם. דבר שני האנשים החילונים תומכים בתשעים אחוז מהכלכלה בערך, האנשים שהולכים להשתמש בזה ממנים את זה. ולי מפריע שהמיסים שאני משלמת הולכים אליכם ו..? או לצורך העניין לקצבאות זקנה? טוב אז אני לא אשלם מסים עד שהכסף שאני משלמת יגיע רק אליי.
אנונימית
שום מיסים שאת משלמת מאמי לא הולכים לחרדים. די להאמין לשקרים
אנונימי
כל מי שאמר שזאת מדינה דתית, אתם מוכנים לענות לי.
אם כבר הולכים על מדינה דתית אז למה לא עד הסוף? למה לא להגביל/לאסור שימוש באינטרנט, לאסור על נסיעת מכוניות בשבת, איסור לנשים וגברים לצאת לבושים אך שהם רוצים מהבית, להוסיף עונש סקילה באבנים, (גם על משכב זכר, שזה אומר בקצרה עונש מוות לגייז). אם כבל לפי היהדות אז למה לא עד הסוף?
אם כבר הולכים על מדינה דתית אז למה לא עד הסוף? למה לא להגביל/לאסור שימוש באינטרנט, לאסור על נסיעת מכוניות בשבת, איסור לנשים וגברים לצאת לבושים אך שהם רוצים מהבית, להוסיף עונש סקילה באבנים, (גם על משכב זכר, שזה אומר בקצרה עונש מוות לגייז). אם כבל לפי היהדות אז למה לא עד הסוף?
כל עוד זה לא פוגע בכם למה למנוע את זה מאחרים שזה טוב להם?
^^מי אמר שלא אח יקר?
אנונימי
^אז אתה תומך בעונש מוות להומואים? טוב לפחות יש לך עמדה אחידה שזה כבר משהו
לכל אחד יש את המנהגים שלו אם המנהג שלך הוא לא לנסוע בשבת אל תסע אם אחרים לא מקיימים את המנהג הזה זה כבר שלהם לא עניינך
^^לא בעד עונש מוות להומואים בשלב הזה, אין בית דין אמיתי אז זה לא משהו שיכול להתממש גם אם הינו במדינת הלכה
אנונימי
זה מתחיל ברכבות בשבת ונגיע למצב שהדת היהודית תהיה מחוץ לחוק בהצלחה לחיות כמו שאר העולם מדינת כל אזרחיה תהנו לכם מעוד מדינה באירופה שתבינו שבשואה לא אכלו כדי לקיים חג ואתם אומרים להפוך את החגים לעוד סתם יום חול שהכל פתוח
ולגבי המיסים החרדים עושים יותר ילדים כדי לקבל יותר קצבה אתה יכול לבדוק לשאול את הוריך את כולם לא סתם לרוב החרדים יש 7 ילדים
וכל מי שאומר שהמדינה שלנו בלי קשר לדת היהודית. למה אתם חושבים שסבתא וסבתא שלכם עלו לפה? מה אתם חושבים הזכות שלנו בכלל לעלות לפה? מה איחד אותנו וגרם לכולם לעלות לפה ולהקים מדינה בארץ ישראל? מה הטקסט המרכזי שמסופר שחיינו פה והוא המקור והזיקה שלנו לחיות פה?
התנך
התנך
אנונימי
^ אולי על זה שאתה לא מוכן לקבל דעה שונה משלך?
אנונימי
אני חושב וניל
ככה זה אחי שמלמדים אותם שחרדים הם יהודונים שאוהבים לעשות ילדים בשביל לקבל כסף אז זה מה שהם גדלים לתוכו
איזה שייק בחרת בסוף?
אנונימי
סבבה אם אתה לא מאמין תבדוק יש הרבה מאוד משפחות חרדיות שהבעל במשפחות האלה הוא רב ובגלל זה הוא לא עובד אז הוא מקבל קצבה ומאיפה מגיע הכסף לקצבה
^ בזה אתה צודק, אבל אחי על תגזים לא בשביל זה הם עושים את הילדים הם פשוט מאמינים שזה הדרך הנכונה לחיות, אבל כן הם מקבלים כסף כמו שכל אדם עם הרבה ילדים ומעט משכורת יקבל, פשוט אצלם זה הרבה יותר נפוץ
אנונימי
אני ממש לא גדלתי לתוך זה פשוט זאת המסקנה שהגעתי אליה כי אני לעומך מבין משהו בחיים האלה
או יופי בחרת וניל בחירה נבונה
כל מי שמדבר על קבלת דעות וכל אחד יעשה מה שטוב לו, אז לא אומנם אנחנו דמוקרטיה אבל אנחנו מדינה יהודית דתית נכון אם אתם שמאלנים או אטאיסטים זה כואב לשמוע אבל ככה זה מנסים לרצוח אותנו מאות שנים על עצם זה שאנחנו יהודים אז פתאום מישהי עולה ומבקשת להשמיד כל זכר לדת? ממש לא אז 24 שעות תהיו בלי תחבורה ציבורית ובלי סופרים ובלי מקומות בילוי כי אתם יהודים אתם לא רוצים לחיות במדינה דתית? המון מדינות באירופה מוזמנים ללכת, ולגבי קבלת דעות האחר שמאלנים ואטאיסטים יקרים אתם האנשים שהכי לא יודעים לקבל דעות של אחר ישר מתקיפים
שמע אין לי בכלל מה לריב איתך אתה ילד בן 13 שלא מבין מהחיים שלו. אתה אומר שהם מביאים הרבה ילדים בגלל שיביאו להם כסף? באיזה סרט אתה חי? ומי שמקבל קיצבה זה לא מי שרב, אל תגיד סתם דברים שאתה לא יןדע. וכן יש כאלה שמקבלים כסף וזה בכל זאת כלום כסף זה לא משנה משהו. וכן גם חרדים משלמים מסים בדיוק כמוך
אל תדאג הכסף של ההורים שלך לא הולך לחרדים
אל תדאג הכסף של ההורים שלך לא הולך לחרדים
אנונימי
אתה בן 13 רק סיימת יסודי מה הבנת בחיים?
בחיים לא שמעתי על עם שיותר שונא את עצמו ואת המקורות שלו כמו העם היהודי.. עצוב ומביך לראות כמה שונאי ישראל יש פה
אנונימי
בן 13 יקר מה לגבי שמאלנים שלא הולכים לצבא ומקבלים כסף?
רק שיהיה ברור שאני מכבד את כל הדתיים והחרדים
^^ כמה כאלה יש?
וכן גם הם לא בסדר זה פשוט פחות נפוץ
וכן גם הם לא בסדר זה פשוט פחות נפוץ
אנונימי
יש המון שמאלנים שלא הולכים לצבא זה מוכר מאוד
בתוך מישהו שמכבד חרדים להגיד עליהם שקרים זה לא וואו. אבל שוב אני לא מצפה ממך משהו מיוחד, אתה ילד שלא מבין פשוט
אנונימי
תחייכו אתם יפים
הנה דוגמה נהדרת לטיעון "המדרון החלקלק".
כשאין לך טיעון נגד משכנע מספיק, אתה טוען שהפעולה הנוכחית תוביל לשרשרת אירועים שנגמרים בתוצאה קיצונית במיוחד שסביר שלא תקרה.
יש לך הוכחות למה שאתה אומר? אולי מקרה בעבר שבו מדרון חלקלק דומה התרחש?
הנה דוגמה נהדרת לטיעון "המדרון החלקלק".
כשאין לך טיעון נגד משכנע מספיק, אתה טוען שהפעולה הנוכחית תוביל לשרשרת אירועים שנגמרים בתוצאה קיצונית במיוחד שסביר שלא תקרה.
יש לך הוכחות למה שאתה אומר? אולי מקרה בעבר שבו מדרון חלקלק דומה התרחש?
אתה מדבר אלי? שאני לא מבין?
^^אוי עוד אחד בן 13
אנונימי
זה כבר סיפור אחר שלא נתחיל לדבר בכלל
תחייכו אתם יפים
אני לא מדבר אליך מה פתאום אתה אחלה גבר
אני לא מדבר אליך מה פתאום אתה אחלה גבר
אנונימי
דיברתי על השמאלנים
נ.ב אני לא בן 13 מאיפה הבאת את זה
המדווח של סטיפס
צודק אין לי מספר להביא כי אני לא מאגר מידע של צהל אני יודע ומכיר אישית הרבה שמאלנים שלא הולכים לצבא וגם לא מתכוונים ללכת
ולגבי חרדים יש לי משפחה חרדתית עם המוןן ילדים ולא בשביל כסף הם חיים טוב זה לא שהיה להם כסף אז הם אמרו אה אז לא נביא עוד ילדים הם פשוט עושים את דברי ה' פרו ורבו ברור שבכל מקום יש כאלה שונים ברור שיש חרדים שעושים דברים בשביל לקבל דברים אבל יש גם המון מהצד השני לא רק הדתיים הם חזירים לכסף...
צודק אין לי מספר להביא כי אני לא מאגר מידע של צהל אני יודע ומכיר אישית הרבה שמאלנים שלא הולכים לצבא וגם לא מתכוונים ללכת
ולגבי חרדים יש לי משפחה חרדתית עם המוןן ילדים ולא בשביל כסף הם חיים טוב זה לא שהיה להם כסף אז הם אמרו אה אז לא נביא עוד ילדים הם פשוט עושים את דברי ה' פרו ורבו ברור שבכל מקום יש כאלה שונים ברור שיש חרדים שעושים דברים בשביל לקבל דברים אבל יש גם המון מהצד השני לא רק הדתיים הם חזירים לכסף...
זה מה שרשום לך בפרופיל...
תשנה את הגיל שלך בהגדרות^^^
אנונימי
המדווח של סטיפס אשמח לתשובה בחזרה לא רק דרך לנסות לסתום לי את הפה אלה לשיח דו צדדי
לדעתי בן אדם סקרן שאוהב שאלות צודק בכל מה שהוא אומר
אנונימי
אנונימי
ויש לנו פה אד הומינם.
כשאתה לא מסוגל להפריך את הטיעון של היריב שלך, אתה מנסה להשתיק אותו דרך משהו אישי יותר. משהו שלא קשור לטענות שלו, אלא לאדם עצמו. זה מהלך לא משהו, אבל אל תדאג. כולנו עושים את זה.
ויש לנו פה אד הומינם.
כשאתה לא מסוגל להפריך את הטיעון של היריב שלך, אתה מנסה להשתיק אותו דרך משהו אישי יותר. משהו שלא קשור לטענות שלו, אלא לאדם עצמו. זה מהלך לא משהו, אבל אל תדאג. כולנו עושים את זה.
בן אדם סקרן שאוהב שאלות
שמע שאתה בור אחי, תאמין לי שהחרדים לא עושים 7 ילדים בשביל לקבל כסף. הרוב המוחלט לא מקבל ומי שכן מקבל מקבל גרושים שלא מזיזים כלום
אבל אתה רק בן 13 הכל טוב
שמע שאתה בור אחי, תאמין לי שהחרדים לא עושים 7 ילדים בשביל לקבל כסף. הרוב המוחלט לא מקבל ומי שכן מקבל מקבל גרושים שלא מזיזים כלום
אבל אתה רק בן 13 הכל טוב
אנונימי
שייק וניל
יאללה שמישהו יכתוב עוד תגובה
שוקולד לבן יותר טוב
המדווח של סטיפס
זה לא שאני מנסה להשתיק אותך, אני פשוט לא לוקח אותך ברצינות ומבין שאתה בן 13 בלי הרבה ידע בחיים. לכן לא שם תשומת לב מיוחדת על התגובות שלך
זה לא שאני מנסה להשתיק אותך, אני פשוט לא לוקח אותך ברצינות ומבין שאתה בן 13 בלי הרבה ידע בחיים. לכן לא שם תשומת לב מיוחדת על התגובות שלך
אנונימי
מה אתה רוצה המדווח של סטיפס אתה מנסה לגרום לי לפרוש בזמן שאתה כאילו משחק שחמט בלי לשחק אותו רק לציין מהלכים בלי לפעול נגד חחח וכן דוגמאות אישיות תומכות בטענה זה שזה קשור אלי זה לא יוצא מכלל הבני אדם בארץ
תחייכו אתם יפים
אין לי יותר מדי על מה להגיב.
דיברתי על מה שאמרת לגבי זה שהרכבות בשבת יובילו להחרמה של הדת היהודית בישראל. רוב מה שענית לי לא היו דברים שדיברתי עליהם מלכתחילה.
אין לי יותר מדי על מה להגיב.
דיברתי על מה שאמרת לגבי זה שהרכבות בשבת יובילו להחרמה של הדת היהודית בישראל. רוב מה שענית לי לא היו דברים שדיברתי עליהם מלכתחילה.
מה אתם חושבים
אנונימי
לא משנה אל תתיחסו למה שכתבתי
אנונימי
אני לא מנסה להביא לחיסול הדת. אני מנסה להביא למצב שבו כל אחד יכול לקיים את אורח החיים שלו מבלי להפריע לאחרים.
ואני לא מגיב לדברים שאמרת כי אלה נושאים שלא דיברתי עליהם ואין לי כוח לדבר עליהם.
ואני לא מגיב לדברים שאמרת כי אלה נושאים שלא דיברתי עליהם ואין לי כוח לדבר עליהם.
^סוף סוף אתה מוציא משהו טוב מהפה, לשם שינוי.
תחייכו אתם יפים אני רק רוצה להגיד שאולי אתה לא חושב ככה אבל אני עברתי דברים בחיים שלי צברתי עדע אני לא תמים ולא סתום יודע בידיוק מה אני אומר סמוך עלי
וואללה חשבתי שהוניל יהיה טעים איזה מוזר
טוב יאללה אני זז ביי לילה טוב לכולם
סתם שאלה להמדווח של סטיפס אם כל אחד ירצה לחיות איך שהוא רוצה זה בסדר אם אני כדתי אלך לשכונה חילונים להשמיע שירים חסידיים? או שזה יהיה הדתה ולמה אומרים כל אחד יהיה איך שהוא רוצה אבל כשיש חרדי עם דוכן תפילין ממהרים להגיד שזאת הדתה?
1. ללכת לשכונה חילונית ולהשמיע בה שירים חסידיים פוגע בזכות של אנשים אחרים לחיות את אורח חייהם ולכן אתה לא יכול לעשות את זה. אגב, הדבר הזה כבר קרה פעם בשכונה שבה אני חי, וזה היה נוראי. עד עכשיו לא הצלחתי להוציא את השיר ההוא מהראש שלי.
2. אין לי בעיה עם חרדים ששואלים עוברי אורח אם הם מעוניינים להניח תפילין, כל עוד זה נעשה בצורה מנומסת. אנשים חושבים שזו הדתה כי אנשים אוהבים לטעון שהם מותקפים.
ואגב, אני מתנגד לכך שהתחבורה הציבורית תעבור בשכונות חרדיות בשבת או בימי חג.
2. אין לי בעיה עם חרדים ששואלים עוברי אורח אם הם מעוניינים להניח תפילין, כל עוד זה נעשה בצורה מנומסת. אנשים חושבים שזו הדתה כי אנשים אוהבים לטעון שהם מותקפים.
ואגב, אני מתנגד לכך שהתחבורה הציבורית תעבור בשכונות חרדיות בשבת או בימי חג.
אבל גם לעשות תחבורה ציבורית בשבת ובחגים זה נגד נוחות חיים של דתיים
למה פוגע בזכויות? אם אני עושה את זה בציבור זו זכותי לעשות ברחוב מה שבאלי זה אולי לא נעים אבל זה לא פוגע באף זכות
^^^^ אתה לא רוצה שיהיו שירים חסידים אנחנו לא רוצים תחבורה ציבורית
נאה דורש נאה מקיים
נאה דורש נאה מקיים
אנונימי
תודה רבה אנונימי צודק
שאנשים לא ייתקעו במקומות במקרי צורך לדעתי
אתה ממש צודק
אנחנו מדינה יהודית וצריך ללכת לפחות לפי המצוות הבסיסיות ומי שלא טוב לו יום טוב לו.
מדינה יהודית צריכה ללכת לפי המסורת היהודית.
אנחנו מדינה יהודית וצריך ללכת לפחות לפי המצוות הבסיסיות ומי שלא טוב לו יום טוב לו.
מדינה יהודית צריכה ללכת לפי המסורת היהודית.
אין היגיון בזה
מה יש מצב הקיצוניים ייזרקו אבנים על אוטובוסים כמו הערבים? מנסה להבין
למה את בטלפון לא כשר מה זה הגדיר הזה^
מה יש מצב הקיצוניים ייזרקו אבנים על אוטובוסים כמו הערבים? מנסה להבין
למה את בטלפון לא כשר מה זה הגדיר הזה^
אנונימית
כשהתנ"ך נכתב בכלל לא היו מכוניות.
אלוהים הבטיח את הארץ, נכון?
הוא רצה שנהנה ממנה
גם לטייל ולבלות זה סוג של מנוחה
"לנוח" זה לא בהכרח להיות במיטה כל היום
האמת שאותי אישית ה"מנוחה" הזאת מתישה אפילו יותר.
אני רוצה לצאת ולהנות מהארץ בשבת, כי זה פחות או יותר היום היחיד בשבוע שמאפשר את זה, וכמוני עוד חלק גדול מאוכלוסיית ישראל.
זה לא אלוהים שאמר במפורש לא לעשות כלום בשבת
אלה רבנים שפרשו את הדברים האלה.
זה כמו שמועה שעוברת מפה לאוזן, במשך השנים הגרסאות קצת משתנות.
פסקי הלכה בנושא יהדות מתעדכנים מדי פעם.
מי קבע את כל העניין הזה של פיקוח נפש, עשרת הדברות?
אפשר ומומלץ לעדכן את היהדות למאה העשרים ואחת.
אלוהים הבטיח את הארץ, נכון?
הוא רצה שנהנה ממנה
גם לטייל ולבלות זה סוג של מנוחה
"לנוח" זה לא בהכרח להיות במיטה כל היום
האמת שאותי אישית ה"מנוחה" הזאת מתישה אפילו יותר.
אני רוצה לצאת ולהנות מהארץ בשבת, כי זה פחות או יותר היום היחיד בשבוע שמאפשר את זה, וכמוני עוד חלק גדול מאוכלוסיית ישראל.
זה לא אלוהים שאמר במפורש לא לעשות כלום בשבת
אלה רבנים שפרשו את הדברים האלה.
זה כמו שמועה שעוברת מפה לאוזן, במשך השנים הגרסאות קצת משתנות.
פסקי הלכה בנושא יהדות מתעדכנים מדי פעם.
מי קבע את כל העניין הזה של פיקוח נפש, עשרת הדברות?
אפשר ומומלץ לעדכן את היהדות למאה העשרים ואחת.
אנונימית
אם את הולכת לפי מה שה' אמר מפורשות הוא נתן לנו את ארץ ישראל השלמה שהיא כוללת חלקים ממצרים סוריה ולבנון ברגע שזה יהיה השטח של ישראל אני אישית דואג לך לנהג פרטי בשבתות חגים מה שבאלך
^נשמע נהדר
אתגייס לצה"ל כדי לעזור לזה לקרות
אתגייס לצה"ל כדי לעזור לזה לקרות
אנונימית
שמח לשמוע בדרך אלייך נהג פרטי
יש לי שתי דעות לגבי הצעה הזו מצד אחת זו מדינה יהודית וזה כולה יום אחד בקושי כי במוצש יש תחבורה ציבורית וזה לא כזה קשה לכבד את האנשים שכן שומרים ומצד שני יש הרבה אנשים שלא שומרים וזה יכול לעזור להם
על זה אתה בוכה? היא הפכה תמרור לתמרורה.
ומה אכפת שנוסעים בכביש בשבת זכותם
ומה אכפת שנוסעים בכביש בשבת זכותם
אנונימית
מה אכפת לך
מה דעתכם על שיעור הנחת תפילין בביתי ספר חילוני בכיתות ז?
ברור שהגיוני
אנשים צריכים לפעמים להגיע למקומות ואין בכלל תחבצ בשבת וזה ממש קשה(אני לא אומרת שצריך בתדירות גבוה אבל רכבת כל שעה שעה וחצי כזה), עם אנשים מסויים שומרים הם לא חייבים להשתמש בתחבצ בשבת
אנשים צריכים לפעמים להגיע למקומות ואין בכלל תחבצ בשבת וזה ממש קשה(אני לא אומרת שצריך בתדירות גבוה אבל רכבת כל שעה שעה וחצי כזה), עם אנשים מסויים שומרים הם לא חייבים להשתמש בתחבצ בשבת
סופסוף!
סתומה זאתי בלי קשר לחוקים שלה
בתור דתי אני חושב שזה סבבה,רכבות זה כלי תחבורה שלא עובר בשכונות דתיות ולא מפריע בשום צורה לאווירת השבת,כמו שיש עסקים שפתוחים בשבת לדעתי סבבה שיש רכבת בשביל אלה שלא שומרים
אנונימי
עצוב לי לראות את זה בגלל שזה מאבד קצת את העקרון שהמדינה יהודית, גם אם לא הייתי שומרת שבת הייתי מעדיפה שלא יהיה
היופי בתחבורה ציבורית זה אף אחד לא חייב להשתמש בה. אם דתיים לא רוצים להשתמש שלא ישתמשו. עוד שניה יגידו לי אל תשחק בטלפון בשבת.
שלא נדבר על זה שהפעלה של רכבת אחת או אוטובוס מונעת הפעלה של עשרות מכוניות.
רכבת או אוטובוס הם כמו מעלית שבת. זה או שכולם יעלו במעלית ויחללו שבת או שיש מעלית שבת שגם ככה עוצרת בכל קומה. במקום שמישהו יקח אוטו ויסע. עולה על רכבת או אוטובוס שגם ככה נוסעת על ידי בן אדם אחד ולא עשרות.
אם @mr. cohen אומר משהו אז אתה מקשיב לו. שמעת? הוא הכי גבר פה והוא מביע דעות הוגנות
שלא נדבר על זה שהפעלה של רכבת אחת או אוטובוס מונעת הפעלה של עשרות מכוניות.
רכבת או אוטובוס הם כמו מעלית שבת. זה או שכולם יעלו במעלית ויחללו שבת או שיש מעלית שבת שגם ככה עוצרת בכל קומה. במקום שמישהו יקח אוטו ויסע. עולה על רכבת או אוטובוס שגם ככה נוסעת על ידי בן אדם אחד ולא עשרות.
אם @mr. cohen אומר משהו אז אתה מקשיב לו. שמעת? הוא הכי גבר פה והוא מביע דעות הוגנות
כאילו מה אכפת לך אנחנו שומרים שבת ושמח שלא יעשה מה שבא לו
אני מצטער אבל אני חייב ללכת כל חיי לפי הרצונות שלכם ?
אני חייב להגביל את עצמי בגלל שזה הרצון שלכם ?
יאלה גזגזו ולכו לקרוא ספר
אני חייב להגביל את עצמי בגלל שזה הרצון שלכם ?
יאלה גזגזו ולכו לקרוא ספר
אנונימי
אני מצטער אבל אני חייב ללכת כל חיי לפי הרצונות שלכם ?
אני חייב להגביל את עצמי בגלל שזה הרצון שלכם ?
יאלה גזגזו ולכו לקרוא ספר
אני חייב להגביל את עצמי בגלל שזה הרצון שלכם ?
יאלה גזגזו ולכו לקרוא ספר
אנונימי
כל התגובות של הדתה מזעזעים אותי, אתה רואים במדינות דמוקרטיות אחרות בעולם כפייה שלא יהיה תחבורה ציבורית בראשון?(יום השבת של הנוצרים) אתם צריכים להבין שיש אנשים שאין להם רכב והם צריכים ממש צורך תחבצ בשבת אני גר ברחובות אני רוצה לנסוע בשבת לצפון למה בגלל שאתה רוצה הדתה אני לא צריך לראות את ההורים המבוגרים שלי? מה זה מפריע לך? זה בדיוק הסיבה שאני שונא דתיים וחרדים כל כפיה הדתית הזאת גועל נפש השלב אחרי זה, זה בטח מסע צלב יהודי לחסל גם את הרכבים הפרטיים והמוניות נכון?
צודק!!!!
למה שלא יהיה רכבת בשבת כמו שיש מכניות ברחוב בשבת אז שיהיה גם תחבורה ציבורית זה לא עניין , זה אותו דבר אין ההבדל ואל תגידו שזה בגלל הדתיים הדתים הרבה הדברים הריחמו נאסר עליינו בגללי הם למה שיסגרו רכבת בשבת בגלל הדתים ?
אנונימי
המדינה המזדיינת הולכת לפי מה זה דתים רוצים נאסרים עליינו הרבה דברים גועל נפש זה למה אני לא רוצה לבחור השנה בכלום גועל נפש
אנונימי
תתעודד יש דרך להביא תחבורה ציבורית לכל עיר כמעט, תנסה את "נעים בסופש" ו"נוע תנוע" תנסה לחבר אותם לעיר שלך, אם יש לך ראש עיר חילוני אתה 90% תצליח אם תפנה אליו
ולמשל בשבת באלי ללכת ברכבת לחבר שגר בתא ואני גר בחיפה בגלל שאין רכבת אז אני תקוע בבית כל הכבוד מירב מיכאלי מה שעשית אני מצביע לך כל הכבוד !!!!!!!!
אנונימי
היינו צריכים להשאיר אתכם פליטים
באירופה איף
חילונים באו להקים מדינה שבה היהדות זה לאום לא דת(ולכן השם מדינה יהודית) ואז עושים דמוקרטיה נותנים לכם זכויות ומה אומרים?
איכסה דמוקרטיה(מה שבכלל נתן לכם את היכולת להגיד את זה) רוצים רק מדינה יהודית ולכן צריך דת
המדינה הזו הוקמה בשביל חילונים לא דתיים היא לא שייכת לכם אוף
כאילו כן אפשר להגיד דמוקרטיה אס מותר לך להגיד את זה אבל זה סותר את זה שהמדינה יהודית(ולכן היא חייבת להיות המקום להיות חילוני אבל בגלל שזה מקום עם הרבה יהודים ובכללי גם עם זה מדינה ככל המדינות יש יום חופש בשבת ואני ראשון וחופשות חגים בחגים יהודיים)
ואתה לוקח את זה מאיתנו
מה שחילונים הקימו ישובים וקיבוצים בזמן שהאמנתם שאלוהים יציל אתכם מהנאצים
באירופה איף
חילונים באו להקים מדינה שבה היהדות זה לאום לא דת(ולכן השם מדינה יהודית) ואז עושים דמוקרטיה נותנים לכם זכויות ומה אומרים?
איכסה דמוקרטיה(מה שבכלל נתן לכם את היכולת להגיד את זה) רוצים רק מדינה יהודית ולכן צריך דת
המדינה הזו הוקמה בשביל חילונים לא דתיים היא לא שייכת לכם אוף
כאילו כן אפשר להגיד דמוקרטיה אס מותר לך להגיד את זה אבל זה סותר את זה שהמדינה יהודית(ולכן היא חייבת להיות המקום להיות חילוני אבל בגלל שזה מקום עם הרבה יהודים ובכללי גם עם זה מדינה ככל המדינות יש יום חופש בשבת ואני ראשון וחופשות חגים בחגים יהודיים)
ואתה לוקח את זה מאיתנו
מה שחילונים הקימו ישובים וקיבוצים בזמן שהאמנתם שאלוהים יציל אתכם מהנאצים
ציונות הייתה כפירה גדולה מרבית ההיסטוריה שלה, הרבנים באותו הזמן אמרו "שרק אלוהים יתן את הארץ, ולא שהאנשים יבנו אותה" אבל הם לא זוכרים שום דבר מזה
לדעתי סבבה אבל לפני שהיא דואגת לתחבורה ציבורית בשבת שתדאג שתהיה בכלל ביום חול
אנונימי
^ חחח...
נראה לי גם כל הדתיים שמתנגדים לזה צריך לאבחן אותם עם בעיית אישיות
לא יודע נשמע שכל הדברים שאמרת זה הדתיים עושים
גזענות זה לחשוב רק על עצמך בהקשר של דברים חוסר ראיה האחר מבחינה של דברים פוליטית.
קושי בקבלת האחר זה בדיוק מה שאתה עושה יש כאן ציבורי חילוני, ציבור מוסלמי ציבור נוצרי וציבור דרוזי שסובל מהעניין שאין תחבורה ציבורית וכן כולם סובלים, יש אנשים שצריכים לעבור מעיר לעיר וזה שיש תחבצ רק בתוך הכפר של ציבור מסויים לא פותר את הבעיה שיש עם זה שבן אדם צריך לעבור מכפר לכפר או שחילוני צריך בשבת דרך להגיע להורים שלו.
ביטחון עצמי? מה זה קשור עכשיו?
כנל ראש ריבוע.
אין כאן דעה שלך, יש כאן צורך שהוא שייך לכלל הציבור מלבד חלק קטן שחושב שזה מפריע לו ומתנהג בצביעות בגלל:
1.יש תחבורה כללית בשבת מה עם זה?
2. אם הציבור שלך מתלונן על רעש יש תטפל באופנוע ובפקקים שעושים יותר רעש מכל אוטובוס
3. למקרה שיש לך טענה שזה בשביל הנהגים יש אנשים שרוצים לעבוד בשבת יש לזה המון יתרונות להם ואני מכיר הרבה כאלו אנשים.
אתה מאבחן את מירב מיכאלי על משהו תביא הוכחה אחרת גם אני יגיד את זה על הציבור שלכם, שדרך אגב רק פוגע בשאר אזרחי המדינה בכל הנושא של תחבורה ציבורית ובאופן כללי בראייה שלו, לא כולם כמוך אבל אלו שכמוך מהציבור שלך פוגעים והורסים את המדינה בצורה הזאת.
קושי בקבלת האחר זה בדיוק מה שאתה עושה יש כאן ציבורי חילוני, ציבור מוסלמי ציבור נוצרי וציבור דרוזי שסובל מהעניין שאין תחבורה ציבורית וכן כולם סובלים, יש אנשים שצריכים לעבור מעיר לעיר וזה שיש תחבצ רק בתוך הכפר של ציבור מסויים לא פותר את הבעיה שיש עם זה שבן אדם צריך לעבור מכפר לכפר או שחילוני צריך בשבת דרך להגיע להורים שלו.
ביטחון עצמי? מה זה קשור עכשיו?
כנל ראש ריבוע.
אין כאן דעה שלך, יש כאן צורך שהוא שייך לכלל הציבור מלבד חלק קטן שחושב שזה מפריע לו ומתנהג בצביעות בגלל:
1.יש תחבורה כללית בשבת מה עם זה?
2. אם הציבור שלך מתלונן על רעש יש תטפל באופנוע ובפקקים שעושים יותר רעש מכל אוטובוס
3. למקרה שיש לך טענה שזה בשביל הנהגים יש אנשים שרוצים לעבוד בשבת יש לזה המון יתרונות להם ואני מכיר הרבה כאלו אנשים.
אתה מאבחן את מירב מיכאלי על משהו תביא הוכחה אחרת גם אני יגיד את זה על הציבור שלכם, שדרך אגב רק פוגע בשאר אזרחי המדינה בכל הנושא של תחבורה ציבורית ובאופן כללי בראייה שלו, לא כולם כמוך אבל אלו שכמוך מהציבור שלך פוגעים והורסים את המדינה בצורה הזאת.
מה הקשר ביטחון עצמי מה זה פאקינג קשור לדיון? יש לי ביטחון עצמי וזה לא קשור בכלל.
גם לחיילים שמשרתים את המדינה אין מקום כאן? גם הם צריכים לעוף לחול? אותם נוצרים ומוסלמים ודורזים יש זכויות במדינה, מדינה העם היהודי שנבנתה על ידי חילונים כאשר כל אנשי הדת לא רצו קשר אליה שהיא נבנתה, המדינה גם עומדת מאחורי המגילת העצמאות ובה נכתב שלא יהיה הבדל בין אזרחיה לא דת מין וגזע. והמדינה הוקמה גם כדי שיהודים כולל חילונים יחיו לפי איך שהם רוצים, אחרי רדיפות דתיות וגזענות דתית לאורך ההיסטוריה היהודית.
ודרך אגב יהיה כאן תחבורה ציבורית בשבת וגם בחגים, אני דואג לזה באופן אישי כבר הייתי חלק בחיבור ערים לתחבורה ציבורית בשבת וחגים יש כאן חברות "נוע תנוע" ו"נעים בסופש" שמחברות אז בקרוב כל העניין שהציבור שלך כופה יעלם, חיבורו כבר ערים גדולות ואנחנו רק נמשיך לחבר אותם.
הבאת איבחון של פסיכולוג על אישה? אז אני מביא איבחון של פסכיאטרים שמדברים כל כפייה ופנאטיות דתית, מה הקשר לזה חוסר ביטחון עצמי?
גם לחיילים שמשרתים את המדינה אין מקום כאן? גם הם צריכים לעוף לחול? אותם נוצרים ומוסלמים ודורזים יש זכויות במדינה, מדינה העם היהודי שנבנתה על ידי חילונים כאשר כל אנשי הדת לא רצו קשר אליה שהיא נבנתה, המדינה גם עומדת מאחורי המגילת העצמאות ובה נכתב שלא יהיה הבדל בין אזרחיה לא דת מין וגזע. והמדינה הוקמה גם כדי שיהודים כולל חילונים יחיו לפי איך שהם רוצים, אחרי רדיפות דתיות וגזענות דתית לאורך ההיסטוריה היהודית.
ודרך אגב יהיה כאן תחבורה ציבורית בשבת וגם בחגים, אני דואג לזה באופן אישי כבר הייתי חלק בחיבור ערים לתחבורה ציבורית בשבת וחגים יש כאן חברות "נוע תנוע" ו"נעים בסופש" שמחברות אז בקרוב כל העניין שהציבור שלך כופה יעלם, חיבורו כבר ערים גדולות ואנחנו רק נמשיך לחבר אותם.
הבאת איבחון של פסיכולוג על אישה? אז אני מביא איבחון של פסכיאטרים שמדברים כל כפייה ופנאטיות דתית, מה הקשר לזה חוסר ביטחון עצמי?
באותו הנושא: