2 תשובות
אני עשיתי שנה צבא ושנה שירות לאומי.
השתחררתי מהצבא אחרי שנה מסיבות רפואיות והחלטתי שאני רוצה להמשיך לתרום, אז בחרתי לעשות שירות לאומי.
אני כל כך שמחה שעשיתי את ההחלטה הזו ולא וויתרתי על שירות לאומי כי זה סיפק אותי ברמות הכי גבוהות שיש. אני הייתי בגן לחינוך מיוחד ואחרי השירות לאומי המשכתי שם עוד שנתיים.
שירות צבאי זה חובה לרוב האוכלוסיה (יש כאלו שיש להם פטור)
שירות לאומי זה לא חובה. אבל כדי לקבל זכויות כאלו ואחרות מהמדינה צריך לעשות את אחד מהם (או שניהם).
מי שלא עושה לא זה ולא זה, יקבל פחות הטבות במדינה
ששירות לאומי נותן לך את אותה הכרה וזכויות כמו צבא( אולי רק פיקדון מקבלים קצת פחות), אבל עם הרבה פחות לחץ ומחויבות , זה מרגיש כמו עבודה רגילה בייסיקלי, ועוזרים למדינה על הדרך חח
ואם מחפפים לא עולים משפט או הולכים לכלא, מתנהלים כמו בעבודה רגילה. אם מחפפים מדי פשוט יפטרו אותך כמו בעבודה רגילה אבל אין את הקשיחות יתר הצבאית הזאת.