34 תשובות
כי זה חדש יחסית
אנונימית
כי זה מוזר
זה סתם מקשה על הדיבור וזהלא עובד טוב בעברית
הם פשוט לא מאמינים שבאמת יש דבר כזה או שהם חושבים שזה בעיה נפשית
מצטער אבל אני לא חושב שיש בזה הגיון..
אנונימי
זה לא באמת מפריע , פשוט חסר הגיון, הרי כשאני מדברת אלייך אני מדברת אל בן אדם אחד. יחיד. כשאני מדברת עם מישהו אחד הוא יחיד ואני לא אמורה להתייחס אליו כשני אנשים או ווטאבר. סורי . fight me
לא כולם יכולים לקבל את זה, זה מפתיע אנשים כי זה חדש יחסית, וגם הרבה לא תומכים בזה
איך אדם (אחד) באשר הוא יכול להיות 'הם'?
לא נראה לי שלמישהו זה באמת מפריע אבל זה כן קצת קשה להתייחס לבן אדם בלשון רבים אבל פשוט צריך להתרגל
שואל השאלה:
מישהו פה רוצה שאני אסביר לו?
מישהו פה רוצה שאני אסביר לו?
לך על זה תסביר
תסבירי
כי לאנשים קשה לעשות מאמץ קטן כדי לגרום לאחרים להרגיש יותר בנוח.
לפעמים הם מתרצים את זה בחוקי העברית, רק שבדרך כלל העברית שלהם הרבה פחות טובה משימוש בלשון "רבים" לאדם יחיד.
אני לא חושבת שיש כללים בעברית נגד זה בכלל... הרי שימוש בלשון רבים נהוגה כאשר לא ידועה הלשון המתאימה לאדם יחיד גם במשפטים יומיומיים, לדוגמה:
"הילד או הילדה ש*ינצחו* במירוץ *יזכו* בפרס."
יהיה מנצח יחיד, אבל לא ידוע אם זה ילד או ילדה, לכן פונים בלשון רבים.
באנגלית זה הרבה יותר שכיח, אבל גם בעברית זה קיים.
לכן אין באמת התנגדות מצד השפה בעניין הזה.
לפעמים הם מתרצים את זה בחוקי העברית, רק שבדרך כלל העברית שלהם הרבה פחות טובה משימוש בלשון "רבים" לאדם יחיד.
אני לא חושבת שיש כללים בעברית נגד זה בכלל... הרי שימוש בלשון רבים נהוגה כאשר לא ידועה הלשון המתאימה לאדם יחיד גם במשפטים יומיומיים, לדוגמה:
"הילד או הילדה ש*ינצחו* במירוץ *יזכו* בפרס."
יהיה מנצח יחיד, אבל לא ידוע אם זה ילד או ילדה, לכן פונים בלשון רבים.
באנגלית זה הרבה יותר שכיח, אבל גם בעברית זה קיים.
לכן אין באמת התנגדות מצד השפה בעניין הזה.
שואל השאלה:
כעיקרון אני מבינה למה בשפה העברית זה פחות עובד. אבל הנה אני אסביר לכם את ההגיון לפחות באנגלית, וככה אולי תבינו שיש יותר היגיון לזה בשפה העברית.
כעיקרון הלשון פנייה they/them הוא לאנשים שמרגישים שהם לא בטוחים לגמרי עוד מה הם. למשל, אנשים שלפעמים מרגישים כמו אישה ולפעמים כמו גבר, או לפעמים גם וגם או לפעמים אף אחד מהם. זה נטרלי. they/them זה מתייחס לאנשים. לא רק לגברים. לא רק לנשים. לאנשים.
בגלל זה לרוב משתמשים בזה.
כדי שזה יהיה קצת יותר מובן אז אני אנסה להסביר בדברים שאנשים יוכלו להבין. למשל יום אחד אתם מתעוררים בגישה נורא שמחה. יום אחר אתם התעוררתם בתחושה עצובה. ויום אחר אתם מרגישים באמצע. קצת עצובים אבל גם שמחים. באמצע. זה העיקרון של they/them. אמצע, ניטרליות.
כעיקרון אני מבינה למה בשפה העברית זה פחות עובד. אבל הנה אני אסביר לכם את ההגיון לפחות באנגלית, וככה אולי תבינו שיש יותר היגיון לזה בשפה העברית.
כעיקרון הלשון פנייה they/them הוא לאנשים שמרגישים שהם לא בטוחים לגמרי עוד מה הם. למשל, אנשים שלפעמים מרגישים כמו אישה ולפעמים כמו גבר, או לפעמים גם וגם או לפעמים אף אחד מהם. זה נטרלי. they/them זה מתייחס לאנשים. לא רק לגברים. לא רק לנשים. לאנשים.
בגלל זה לרוב משתמשים בזה.
כדי שזה יהיה קצת יותר מובן אז אני אנסה להסביר בדברים שאנשים יוכלו להבין. למשל יום אחד אתם מתעוררים בגישה נורא שמחה. יום אחר אתם התעוררתם בתחושה עצובה. ויום אחר אתם מרגישים באמצע. קצת עצובים אבל גם שמחים. באמצע. זה העיקרון של they/them. אמצע, ניטרליות.
בן אדם (אחד) לא יכול להיות רבים ואין שום טענה נגדית לכך, זו חתיכת שטות חסרת הגיון שהומצאה על ידי בן אדם שלא יודע ימינה ושמאלה, פשוט עצוב שיש אנשים שנותנים לשטויות האלו יד וגורמים לילדים קטנים להכנס לתוך העולם הזה, ולא אני לא מדבר על הומאים ולסביות "רגילים" שהנטייה המינית שלהם היא שונה, כי לפחות הם לא מפתחים את זה למקומות כאלו של הי הם אנחנו וזיבי, לעומת זאת אלו שמגדירים את עצמם בתור רבים הם אנשים חסרי כל הגיון שלפי דעתי ועוד הרבה אנשים מחפשים תשומת לב ולהיות שונים מהשאר, בחייאת תתעסקו בדברים יותר חשובים מאשר להיות אנשים ברבים.
אנונימי
אני מדברת אל בן אדם *יחיד*
אין שום סיבה הגיונית לדעתי לקרוא ברבים
אני לא הומופובית ובאמת מכבדת את כולם אבל איפה ההגיון פה??
אין שום סיבה הגיונית לדעתי לקרוא ברבים
אני לא הומופובית ובאמת מכבדת את כולם אבל איפה ההגיון פה??
אבל אתה בן אדם יחיד מה זה קשור עם אתה בן או בת?
שואל השאלה:
אנונימי^^^
אני רואה שבתור אחד שאומר להם להפסיק להתעסק במגדר *של עצמם* כי יש דברים יותר חשובים *מעצמם ומהבריאות הנפשית שלהם*, אתה מתעסק הרבה יותר ממה שהם...
אנונימי^^^
אני רואה שבתור אחד שאומר להם להפסיק להתעסק במגדר *של עצמם* כי יש דברים יותר חשובים *מעצמם ומהבריאות הנפשית שלהם*, אתה מתעסק הרבה יותר ממה שהם...
שואל השאלה:
ההגיון הוא שאנשים ככה מרגישים הכי נטרליות. זה לא ההתעסקות כמה אנשים הם. זה בהתעסקות של הנטרליות^^
ההגיון הוא שאנשים ככה מרגישים הכי נטרליות. זה לא ההתעסקות כמה אנשים הם. זה בהתעסקות של הנטרליות^^
^^ הניסוח לא מובן ואני באמת רוצה להבין את יכולה את זה שוב
אנונימי
אם הבנתי נכון את אומרת שאני מתעסק בחיים של אנשים, אז לא אני בסך הכל עונה על שאלה ששאלת ולא מעבר, תאמיני לי שבזמן הפנוי שלי אני מפתח את עצמי ולא מתעסק בשטויות כאלו מטופשות.
אנונימי
כי זה טיפשי
אנונימי
שואל השאלה:
הנקודה שאנשים רוצים להיות באמצע. למשל, יש אנשים שאוהבים גלידת שוקולד. יש אנשים שאוהבים גלידת וניל.
אבל יש אנשים שאוהבים גם וגם, והם לא אוהבים יותר את זה ולא אוהבים יותר את זה כי הם אוהבים גלידת וניל וגלידת שוקולד ב*אותה המידה*.
הבנת?
הנקודה שאנשים רוצים להיות באמצע. למשל, יש אנשים שאוהבים גלידת שוקולד. יש אנשים שאוהבים גלידת וניל.
אבל יש אנשים שאוהבים גם וגם, והם לא אוהבים יותר את זה ולא אוהבים יותר את זה כי הם אוהבים גלידת וניל וגלידת שוקולד ב*אותה המידה*.
הבנת?
^^ אוקיי זה לא אומר שאפשר לשנות את כל סדר היום ולגרום לפיתוח של עוד מין בעולם... שיאהבו גם את זה וגם את זה וישארו באותו המין בלי יותר מדי בלאגן מסביב
אנונימי
שואל השאלה:
הם באותו מין, אבל לא באותו מגדר...
הם באותו מין, אבל לא באותו מגדר...
מגדר מין אין כלכך הבדל. ומה שאמרת זו בדיוק הבעיה שאת אומרת שיש מגדר ויש מין וזה שתי דברים שונים, כל הדברים האלו התפתחו מהשטויות האלו
אנונימי
שואל השאלה:
אתה פשוט פרמיטיבי. אמרתי רק לאנשים שמוכניפ להקשיב להגיב. אתה לא מוכן להקשיב.
אתה פשוט פרמיטיבי. אמרתי רק לאנשים שמוכניפ להקשיב להגיב. אתה לא מוכן להקשיב.
אין דבר כזה מגדר.
אנונימי
שואל השאלה:
אז איך לפנות לאנונימי?
אז איך לפנות לאנונימי?
אני באמת רוצה לשמוע טיעון טוב ולא טיעון על גלידה , אל תגידי "אתה לא רוצה להקשיב" בזמן שאת לא עונה לי אפילו ולא מנסה להתנגד למה שאני אומר כי ככה אין לי למה להקשיב .. הייתי רוצה שנוכל לנהל פה וויכוח במובן הטוב אבל את לא עונה למה שאני אומר חוץ מלהגיד לי שאני לא מבין..
נ.ב אני לא האנונימי שרשם "אין דבר כזה מגדר"
אני האנונימי שעד עכשיו דיברת אליו מי שרשם את זה זה מישהו אחר
נ.ב אני לא האנונימי שרשם "אין דבר כזה מגדר"
אני האנונימי שעד עכשיו דיברת אליו מי שרשם את זה זה מישהו אחר
אנונימי
כי זה מטומטם לגמרי
אין דבר כזה להחליט כל כמה ימים שאתה משהו אחר, זה לא אנושי (לפחות לדעתי). אם זה ככ מפריע להם שיתמודדו עם הבעיה של עצמם. לא יקרה לי אף פעם שאני אשאל מישהו לשון פנייה לפני זה נראה לי שטותי וחסר הגיון, אני אפנה לפי מראה.
כי בעברית זה עובד לא טוב ומוזר לדבר ככה
אני משתדלת לדבר בלשון רבים לאנשים שבקשו כי אני מבינה את המשמעות אבל זה הציק קצת בהתחלה
אני משתדלת לדבר בלשון רבים לאנשים שבקשו כי אני מבינה את המשמעות אבל זה הציק קצת בהתחלה
כי זה לא הגיוני