31 תשובות
שואל השאלה:
אבל זה בעיקר אצל יהודי-ערב...(?)
אבל זה בעיקר אצל יהודי-ערב...(?)
אנונימית
ודאי, לצורך ספוק אגו אדם עלול להגיע לעתים קרובות למפגש לא נעים עם המציאות, ולסלופה על ידי שקרים. בתרבות הערבית האגו חשוב עוד יותר, היא מחנכת לא לרדת מהעץ לא משנה כמה המציאות תכה. אפשר לראות זאת בברור על ערבים "פלסטיניים" שמסלפים את הקראאן על ימין ועל שמאל בשביל להביא תמיכות הזויות לטענותיהם. וזה לא ככה רק כי חנכו אותם להאמין בזה. למשל, אחת הטענות שלהם היא שהם "עם הנצח" וצאצאים לעמים שישבו בארץ הזאת אלפי שנים אחורה. הראשונים לטעון זאת הם המנהיגים השקרניים שלהם. אבל פתאום כשהם צריכים תמיכה ממצרים או ירדן, הם יודעים מצוין להצביע על המקור האמיתי שלהם.
זו סתם דוגמה, תרבות ערבית לא פוסחת על דתות ואינה קשורה רק לאסלאם. זאת תרבות שהתפתחה משבטי מדבר נודדים, סוחרים ודיגים רמאים שעשו רוח על חשבון האחר להשגת האינטרסים שלהם. בהמשך, הגיעה גם אל הערבים היהודים. תרבות זו מחנכת להתפארות דתית. דת תעלה טענות שיסתרו על ידי המציאות. אבל כדי להגן עליה, הערבי הממוצע ישקר וימציא כל מיני ספורים. התרבות הזאת מחנכת לאגואיזם, לתחושה שלאדם נתון הכול מותר, לחוסר נמוסין או כבוד. אדם כזה, לא יודע להתנהג וינסה לעשות הכול לטובתו. הוא יחשוב שהכול מותר לו ויתרכז רק בעצמו - גם אם פרוש הדבר לשקר.
האנטי תרבות הזאת מביאה רק נזק לעולם
זו סתם דוגמה, תרבות ערבית לא פוסחת על דתות ואינה קשורה רק לאסלאם. זאת תרבות שהתפתחה משבטי מדבר נודדים, סוחרים ודיגים רמאים שעשו רוח על חשבון האחר להשגת האינטרסים שלהם. בהמשך, הגיעה גם אל הערבים היהודים. תרבות זו מחנכת להתפארות דתית. דת תעלה טענות שיסתרו על ידי המציאות. אבל כדי להגן עליה, הערבי הממוצע ישקר וימציא כל מיני ספורים. התרבות הזאת מחנכת לאגואיזם, לתחושה שלאדם נתון הכול מותר, לחוסר נמוסין או כבוד. אדם כזה, לא יודע להתנהג וינסה לעשות הכול לטובתו. הוא יחשוב שהכול מותר לו ויתרכז רק בעצמו - גם אם פרוש הדבר לשקר.
האנטי תרבות הזאת מביאה רק נזק לעולם
^^במקור? זה לא אצל יהודים בכלל.
זה אצל מוסלמים.
אבל אנשים שחיו בתרבות מסויימת במשך המון זמן לקחו חלקים מהתרבות הזו.
זה אצל מוסלמים.
אבל אנשים שחיו בתרבות מסויימת במשך המון זמן לקחו חלקים מהתרבות הזו.
במקור זה אצל שבטים ערבים, עוד הרבה לפני האסלאם. אחר כך זה התפשט עם האסלאם, והגיע גם ליהודים שישבו שם. גם כתבתי את זה ("בהמשך, הגיעה גם אל הערבים היהודים")
שואל השאלה:
אנוכי, דווקא בעיקר אצל יהודים.
השאלה למה השבטים ה"שמיים" פיתחו תרבות של יותר שקרים מבשאר העולם. נכון ששקרים ואכזריות קיימים בכל מקום, אבל למה אצל מזרחיים למשל זה כ"כ טבעי
אנוכי, דווקא בעיקר אצל יהודים.
השאלה למה השבטים ה"שמיים" פיתחו תרבות של יותר שקרים מבשאר העולם. נכון ששקרים ואכזריות קיימים בכל מקום, אבל למה אצל מזרחיים למשל זה כ"כ טבעי
אנונימית
שואל השאלה:
זה כ"כ מתסכל אותי. בא לי לצרוח ולבכות.
זה כ"כ מתסכל אותי. בא לי לצרוח ולבכות.
אנונימית
שואל השאלה:
כדי להאמין שאתה "עם הנצח" או "עם נבחר", צריך פאק שורשי ונוראי באישיות.
אבל אפילו אם המזרחיים הם אתאיסטים, יש עדיין משהו כמו שכתבת, חוסר יכולת לרדת מהעץ שטיפסת עליו. חוסר יכולת להודות בשקרים, המצאות והבלים.
כדי להאמין שאתה "עם הנצח" או "עם נבחר", צריך פאק שורשי ונוראי באישיות.
אבל אפילו אם המזרחיים הם אתאיסטים, יש עדיין משהו כמו שכתבת, חוסר יכולת לרדת מהעץ שטיפסת עליו. חוסר יכולת להודות בשקרים, המצאות והבלים.
אנונימית
כן, אבל צריך סיבה מאוד טובה בשביל שזה יקבל אישור.
חלק מהסיפורים על מוחמד אלו סיפורים שבהן הוא בוגד ומפר הסכמים, ישירות משקר, רק כדי להשיג את המטרות שלו.
אז צריך שיהיה לך סיבה טובה, אבל ברגע שיש לך זה אחלה.
חלק מהסיפורים על מוחמד אלו סיפורים שבהן הוא בוגד ומפר הסכמים, ישירות משקר, רק כדי להשיג את המטרות שלו.
אז צריך שיהיה לך סיבה טובה, אבל ברגע שיש לך זה אחלה.
לא, סתם גזענות.
מזרחים פשוט פחות פראיירים אין מה לעשות
מזרחים פשוט פחות פראיירים אין מה לעשות
מי שאומר את האמת הוא פראיר? לאן הגענו
והם הכי פראירים שיש אגב. חופשות באילת בעשרות אלפי שקלים במקום חופשה ברבע מחיר באגם באיטליה הן דבר שגרתי אצלם. סתם דוגמה אחת מיני רבות
והם הכי פראירים שיש אגב. חופשות באילת בעשרות אלפי שקלים במקום חופשה ברבע מחיר באגם באיטליה הן דבר שגרתי אצלם. סתם דוגמה אחת מיני רבות
לא, פשוט מאוד הם לא תמיד יודעים מה וצריך ומה לא צריך להגיד, ואיך לענות.
זה לא שלשקר זה טוב, זה שלדעת להגיד את הדברים הנכונים(בעבורך) ולדעת לענות זה טוב
זה לא שלשקר זה טוב, זה שלדעת להגיד את הדברים הנכונים(בעבורך) ולדעת לענות זה טוב
אם הם כאלה למה רב האנשים המצליחים בארץ הם אשכנזים? הרי ערבים "יודעים מה לומר ואיך לענות", אז איך הם לא מתרגמים את זה להצלחה והגעה למקומות גבוהים?
ובמצב שהדבר נכון עבורך אבל הוא שקר, בדרך כלל ערבי יגיד בכל זאת ואשכנזי לא. וזה בדיוק ההבדל. זו לא פראירות, זה נמוס, ערכים וכבוד עצמי ולזולת
ובמצב שהדבר נכון עבורך אבל הוא שקר, בדרך כלל ערבי יגיד בכל זאת ואשכנזי לא. וזה בדיוק ההבדל. זו לא פראירות, זה נמוס, ערכים וכבוד עצמי ולזולת
רוב האנשים המצליחים בארץ?
רוב האנשים המיליארדרים בארץ או האנשים העשירים בארץ הם אשכנזים מהסיבה הפשוטה שבעבר היו להם יותר הזדמנויות.
ככל שהזמן עובר, זה מתאזן.
וכשמדובר על עסקים כמו מכירת בתים או רכבים, עסקאות של כסף ודברים בסדר גודל יותר קטן, קשה לרמות מזרחים ביחס ללרמות אשכנזים נגיד את זה ככה.
ופעם אחרונה שאתה קורא לי/למזרחים ערבים, אלא אם אתה רוצה שגם אני ארד נמוך ואקרא למוצא שלך "נאצים".
רוב האנשים המיליארדרים בארץ או האנשים העשירים בארץ הם אשכנזים מהסיבה הפשוטה שבעבר היו להם יותר הזדמנויות.
ככל שהזמן עובר, זה מתאזן.
וכשמדובר על עסקים כמו מכירת בתים או רכבים, עסקאות של כסף ודברים בסדר גודל יותר קטן, קשה לרמות מזרחים ביחס ללרמות אשכנזים נגיד את זה ככה.
ופעם אחרונה שאתה קורא לי/למזרחים ערבים, אלא אם אתה רוצה שגם אני ארד נמוך ואקרא למוצא שלך "נאצים".
אבל המוצא שלי לא נאצי, זה אפילו לא מוצא זאת נטו אידיאולוגיה שמשמעותה בין היתר שנאת יהודים והתוקפנות המחרידה שלה בוטאה בעקר נגד יהודי אירופה. אני יהודי אירופי אז איך בדיוק אני או מישהו מהמוצא שלי נאצי?
אשכנזים עזבו את כל מה שהיה להם כדי לבוא ולפתח את המקום הזה כשכלום לא היה כאן. בשואה, אשכנזים עברו תלאות וענויים רצחניים שהאנושות לא ידעה מימיה ברמת האכזריות.
לעומת זאת באותו הזמן רב האנשים שאתה מתעקש שאקרא להם מזרחים ומגיעים מצפון אפריקה - דרום מערב לישראל (וחולקים מוצא משותף עם אלה שמגיעים ממדינות ערב ממזרח לישראל. קרי ערבים) ישבו רגל על רגל וסחרו בשמן דקלים במרמה. היום כולם מקבלים אותן הזדמנויות לשיטתך אבל עדין גם בדורנו אשכנזים יותר מצליחים. אל תקשקש לי על הזדמנויות ואזון
חוץ מזה שאם "מזרחים" יודעים איך לדבר איך זה שהם לא קבלו הזדמנויות? אתה סותר את עצמך
אשכנזים עזבו את כל מה שהיה להם כדי לבוא ולפתח את המקום הזה כשכלום לא היה כאן. בשואה, אשכנזים עברו תלאות וענויים רצחניים שהאנושות לא ידעה מימיה ברמת האכזריות.
לעומת זאת באותו הזמן רב האנשים שאתה מתעקש שאקרא להם מזרחים ומגיעים מצפון אפריקה - דרום מערב לישראל (וחולקים מוצא משותף עם אלה שמגיעים ממדינות ערב ממזרח לישראל. קרי ערבים) ישבו רגל על רגל וסחרו בשמן דקלים במרמה. היום כולם מקבלים אותן הזדמנויות לשיטתך אבל עדין גם בדורנו אשכנזים יותר מצליחים. אל תקשקש לי על הזדמנויות ואזון
חוץ מזה שאם "מזרחים" יודעים איך לדבר איך זה שהם לא קבלו הזדמנויות? אתה סותר את עצמך
בעשור-שניים האחרונים(ואני מגזים) זה נכון שמזרחים ואשכנזים מקבלים הזדמנויות יחסית שוות.
אבל המדינה קיימת כמעט 80 שנה, ואם תלך אחורה בזמן לא היו הזדמנויות שוות והיו המון פערים וגזענות.
ועובדה שהיום הדברים מתאזנים, מזרחים ואשכנזים חיים באיזורים דומים, בפריפריה אמנם יש יותר מזרחים, אבל גם בערים המרכזיות יש הרבה פחות פערים ומזרחים חיים גם שם. מה הסיבה לכך? שהם הצליחו בחיים.
בדורנו אשכנזים ממש לא יותר מצליחים ואני לא מבין מאיפה הבאת את זה. אני אישית לא נתקלתי בזה, בתוך מעמד הביניים יש מזרחים ויש אשכנזים ואין שום פער לאף צד.
במעמד של העשירים יש אולי יותר אשכנזים(דבר שגם לאט לאט משתנה), ולרוב זה נובע מכך שבעבר היו פערים ולאשכנזים היו יותר הזדמנויות מאשר למזרחים. ככל שהזמן יעבור - זה ישתנה.
אשכנזים לא יותר מלומדים, אשכנזים לא יותר חכמים, ואשכנזים לא יותר נאורים.
אשכנזים פשוט קיבלו הזדמנויות שמזרחים בעבר לא קיבלו.
אבל המדינה קיימת כמעט 80 שנה, ואם תלך אחורה בזמן לא היו הזדמנויות שוות והיו המון פערים וגזענות.
ועובדה שהיום הדברים מתאזנים, מזרחים ואשכנזים חיים באיזורים דומים, בפריפריה אמנם יש יותר מזרחים, אבל גם בערים המרכזיות יש הרבה פחות פערים ומזרחים חיים גם שם. מה הסיבה לכך? שהם הצליחו בחיים.
בדורנו אשכנזים ממש לא יותר מצליחים ואני לא מבין מאיפה הבאת את זה. אני אישית לא נתקלתי בזה, בתוך מעמד הביניים יש מזרחים ויש אשכנזים ואין שום פער לאף צד.
במעמד של העשירים יש אולי יותר אשכנזים(דבר שגם לאט לאט משתנה), ולרוב זה נובע מכך שבעבר היו פערים ולאשכנזים היו יותר הזדמנויות מאשר למזרחים. ככל שהזמן יעבור - זה ישתנה.
אשכנזים לא יותר מלומדים, אשכנזים לא יותר חכמים, ואשכנזים לא יותר נאורים.
אשכנזים פשוט קיבלו הזדמנויות שמזרחים בעבר לא קיבלו.
אם אני הולך אחורה בזמן אני מקבל את מה שצינתי כבר - רב מקימי המדינה אשכנזים. אחרי שהיא מוקמת, חמולות בסך מיליון איש מגיעות להציף את הארץ הצעירה שמונה 600 אלף (ולא כולם אשכנזים אפילו). איך מוגי הלב לא נתנו להם את האזורים ופרות עבודתם שהם פתחו בעמל יזע ודמעות. בושה וחרפה צודק לחלוטין.
ואגב כל מה שאמרת על אזורים בארץ היום הוא בולשיט. הרבה רוסים שהם מחצית מהאשכנזים גרים בפריפריה וזה מעולם לא מנע מהם להצליח. וזה שערבי גר במרכז לאו דוקא מסמל שהוא הצליח אבל נניח שכן. מטענה זו לא נובע שהוא מצליח כמו או יותר מאשכנזי ממוצע ולא נובע שהוא מיצג את הערבים היהודים
הבאתי את זה מנתונים, כתבות וסטטיסטיקות. מוזמן לבדוק את הענין.
ואשכנזים כן יותר מלומדים, אפשר לראות את זה כבר מסבוב קצר באוניברסיטאות
ואגב כל מה שאמרת על אזורים בארץ היום הוא בולשיט. הרבה רוסים שהם מחצית מהאשכנזים גרים בפריפריה וזה מעולם לא מנע מהם להצליח. וזה שערבי גר במרכז לאו דוקא מסמל שהוא הצליח אבל נניח שכן. מטענה זו לא נובע שהוא מצליח כמו או יותר מאשכנזי ממוצע ולא נובע שהוא מיצג את הערבים היהודים
הבאתי את זה מנתונים, כתבות וסטטיסטיקות. מוזמן לבדוק את הענין.
ואשכנזים כן יותר מלומדים, אפשר לראות את זה כבר מסבוב קצר באוניברסיטאות
שמע אתה סוג של אידיוט
אני רק מאחל לך שלא תתקל במזרחי ותגיד לו את זה/תקרא לו ערבי, כי זה יגמר לא טוב
אני רק מאחל לך שלא תתקל במזרחי ותגיד לו את זה/תקרא לו ערבי, כי זה יגמר לא טוב
רגע אתה מאים עלי? מה זה לא יגמר טוב?
ויש לי חברים ערבים יהודים שיודעים שהמוצא שלהם ערבי
ויש לי חברים ערבים יהודים שיודעים שהמוצא שלהם ערבי
אני לא מאיים, אני לא אעשה לך כלום אם יש ספק כלשהו, אני רחוק מלהיות אלים.
אני רק אומר שבניגוד אלי, יש אנשים פחות מתונים ושאני מקווה שלא יצא לך להתווכח עם אחד כזה על הנושא הזה.
אני רק אומר שבניגוד אלי, יש אנשים פחות מתונים ושאני מקווה שלא יצא לך להתווכח עם אחד כזה על הנושא הזה.
אז אתה מבין שאתה בעצם מוכיח את הטענה שלי ושל שואלת השאלה, נכון?
-"מזרחים" הם ערבים.
-הם טפסו על עץ שהם לא, ועל אף שמחצית מהם בכלל לא מגיעים ממזרח לישראל ולא ממזרח יבשת המוצא, החליטו לשקר ולקרוא לעצמם מזרחים.
-"תגיד להם שהם משקרים, ותסתכן באלימות כלפיך"
מדהים. ולצערי אני מודע לענין האלימות
-"מזרחים" הם ערבים.
-הם טפסו על עץ שהם לא, ועל אף שמחצית מהם בכלל לא מגיעים ממזרח לישראל ולא ממזרח יבשת המוצא, החליטו לשקר ולקרוא לעצמם מזרחים.
-"תגיד להם שהם משקרים, ותסתכן באלימות כלפיך"
מדהים. ולצערי אני מודע לענין האלימות
לא...
תקרא להם ערבים, ובהתאם לנסיבות ולמשמעות שיש למילה "ערבי" בישראל, הם לא תמיד יהיו נחמדים אליך.
ואני מדבר בעיקר על זה שתקרא להם חסרי השכלה או פחות משכילים, פחות מוצלחים ו"חמולות" בסך מיליון איש
תקרא להם ערבים, ובהתאם לנסיבות ולמשמעות שיש למילה "ערבי" בישראל, הם לא תמיד יהיו נחמדים אליך.
ואני מדבר בעיקר על זה שתקרא להם חסרי השכלה או פחות משכילים, פחות מוצלחים ו"חמולות" בסך מיליון איש
אני סולד מההתנהגות של הערבי הממוצע כשהוא "נחמד" אלי, אז אני אתמודד.
וכבר ראיתי איומי אלימות ומקרי אלימות שקרו רק כי ערבים לא ירדו מהעץ
אם הם לא יבינו שמדובר בהתיחסות לצבור שלם ולא לפרט ספציפי, הם בבעיה. ברור שיש יוצאים מן הכלל אבל אם מישהו מתכחש למציאות הוא צריך לעבוד על עצמו
בכל אופן זה לא נושא שאני מדבר עליו עם אנשים רנדומליים פנים אל פנים אז אל דאגה
וכבר ראיתי איומי אלימות ומקרי אלימות שקרו רק כי ערבים לא ירדו מהעץ
אם הם לא יבינו שמדובר בהתיחסות לצבור שלם ולא לפרט ספציפי, הם בבעיה. ברור שיש יוצאים מן הכלל אבל אם מישהו מתכחש למציאות הוא צריך לעבוד על עצמו
בכל אופן זה לא נושא שאני מדבר עליו עם אנשים רנדומליים פנים אל פנים אז אל דאגה
שואל השאלה:
יש המון מזרחיים ואשכנזים מצליחים שעושים זאת ע"י מאפיינים מאוד רעים, כך שלא הייתי מתגאה בקבוצה "המצליחה".
ואני לא רוצה בני אדם "שידעו מה להגיד, איך ומתי". אני רוצה בני אדם אמינים וטובים.
אבל בינתיים החוויה שלי מרוב יוצאי ערב, היא שכאילו מה שאני מחשיבה כשקרים, אצלם זה בא בטבעיות כזו יומיומית וזורם להם הכי בקלות.
יש המון מזרחיים ואשכנזים מצליחים שעושים זאת ע"י מאפיינים מאוד רעים, כך שלא הייתי מתגאה בקבוצה "המצליחה".
ואני לא רוצה בני אדם "שידעו מה להגיד, איך ומתי". אני רוצה בני אדם אמינים וטובים.
אבל בינתיים החוויה שלי מרוב יוצאי ערב, היא שכאילו מה שאני מחשיבה כשקרים, אצלם זה בא בטבעיות כזו יומיומית וזורם להם הכי בקלות.
אנונימית
אז את פראיירית חחח
אף אחד לא צריך לשקר, פשוט להפוך מה שאפשר לטובתך.
את רוצה למכור בית, הדבר הראשון שתגידי לקונה זה שאין מרפסת ואין חניה פרטית? או שאולי תציגי את הדברים הטובים ותמצאי תשובה טובה ללמה אין מרפסת, וללמה חוסר בחניה פרטית זה לא קריטי ולא צריך להפריע לקונה?
את רוצה למכור משהו, האם את תראי לקונה את הדברים הטובים או את הדברים הרעים?
זה מה שאת לא מבינה כנראה
אף אחד לא צריך לשקר, פשוט להפוך מה שאפשר לטובתך.
את רוצה למכור בית, הדבר הראשון שתגידי לקונה זה שאין מרפסת ואין חניה פרטית? או שאולי תציגי את הדברים הטובים ותמצאי תשובה טובה ללמה אין מרפסת, וללמה חוסר בחניה פרטית זה לא קריטי ולא צריך להפריע לקונה?
את רוצה למכור משהו, האם את תראי לקונה את הדברים הטובים או את הדברים הרעים?
זה מה שאת לא מבינה כנראה
לא, אין יותר מתרבויות אחרות.
וזאת באמת פשוט טענה גזענית ולא נכונה.
וזאת באמת פשוט טענה גזענית ולא נכונה.
התרבות הערבית כן לגמרי. ובכללי בתרבות המזרח תיכונית.
התרבות המזרחית/ישראלית פחות, הם יעשו את זה במורה יותר מתוחכמת אבל לא ישקרו לך ממש
התרבות המזרחית/ישראלית פחות, הם יעשו את זה במורה יותר מתוחכמת אבל לא ישקרו לך ממש
אנונימית
תמחקו תשאלה נו באמת מה זו הגזענות הזו ממש לא
מה עובר עלייך אשכנזיה עוד יום ממורמר?
אנונימי
שואל השאלה:
אני פשוט לא מצליחה להבין את התרבות הזו. וזה מטריף אותי.
אני פשוט לא מצליחה להבין את התרבות הזו. וזה מטריף אותי.
אנונימית
גם באירופה המצב היה חשוך ולא מזהיר לאורך ההיסטוריה. למזלנו התחוללו שם תמורות שיצרו תרבות אחרת. מה שכן, גם התרבות הזאת בסכנה עקב הנאיביות שלהם בנוגע להכנסת הערבים למדינותם.
למה דוקא השבטים השמיים פתחו תרבות כזאת? זה לא שזה דוקא הם, זה טבע האדם בסופו של דבר. רב האנשים ביסודם כאלה, ועם תרבות אפשר לשנות. שם לא היו התמורות הרצויות בתרבות. תוסיפי תכונות מולדות כמו חמימות מוח ותקבלי את הצרה שיש היום
וכן, גם אותי זה מתסכל :/ במיוחד כשמוקפים בהם כל החיים.
ואני מסכים בקשר ל-"עם הנצח" או "העם הנבחר", זאת אמונה כל כך דפוקה
אבל בכל מקרה לא כל הערבים היהודים ככה. רובם כן, אבל יש יוצאים מן הכלל
למה דוקא השבטים השמיים פתחו תרבות כזאת? זה לא שזה דוקא הם, זה טבע האדם בסופו של דבר. רב האנשים ביסודם כאלה, ועם תרבות אפשר לשנות. שם לא היו התמורות הרצויות בתרבות. תוסיפי תכונות מולדות כמו חמימות מוח ותקבלי את הצרה שיש היום
וכן, גם אותי זה מתסכל :/ במיוחד כשמוקפים בהם כל החיים.
ואני מסכים בקשר ל-"עם הנצח" או "העם הנבחר", זאת אמונה כל כך דפוקה
אבל בכל מקרה לא כל הערבים היהודים ככה. רובם כן, אבל יש יוצאים מן הכלל
רב האשכנזים מצליחים ביושר - בלמודים ובהשקעה
באותו הנושא: