34 תשובות
לאנשים יש שאלות שהדת לא יכולה לענות אז הם מתחילים להבין את האמת בעצמם
דווקא לי נראה שכל בן אדם שני פתאום מתחזק
אנונימית
כי יש הרבה דברים בדת היהודית שהם החמרה והיום אפשר לבדוק את זה והבין יותר
כי לצערנו התקשורת שוטפת את המוח
פעם החיים היו יותר קשים מבחינת הישרדות, אז המציאו לעצמם אמונה ש"יהיה טוב יותר"
פעם הם היו מוכרחים לחטוא יותר והמצפון הפריע להם אז הם המציאו משהו "שיכפר" על העוונות שלהם
כי התקשורת מכניסה שקרים וסילופים. וכי יש תהליך של חילון שמתבטא בעיקר בפרסומי שלטי חוצות בציבורים החרדים/דתיים.
כי העולם מתקדם, והדת מיושנת ומאוד קפדנית. היא מתאימה לאנשים מסויימים, אבל הרבה מרגישים שהיא כבר לא עונה להם על המענה המסוים שלהם, והיא רק מקשה עליהם ומגבילה אותם.
הרבה פתרונות שהדת סיפקה בעבר, דברים אחרים מספקים היום
כי הרבה מעדיפים את התאווה של הטכנולוגיה מאשר את הדת היום יש הכל ביד ועכשיו והרבה מזה אסור אז יורדים מהדת
שרדנו טוב מאוד בלי מדע לאורך 2,000 שנות גלות.
אז להגיד ש"אנשים הבינו שהמדע זה הדבר" זה טיפשי.
^זה לא נכון. הרבה מהאנשים הכי גדולים ביהדות עסקו במדע. למשל הרמב"ם, שהיה אסטרולוג.
אנונימית
אין לי ביסוס אבל שמעתי שהרמבם לא היה דתי בכלל
גם אנשים חושבים שמדע זה הכל אז נהייה טרנד להעדיף את המדע זה מוציא אותם יותר חכמים ונאורים
האמת שבארץ זה טרנדי לאהוב את הדת למרות שהרוב חילונים גמורים אז בוא
כי היהדות של היום זה לא יהדות אמיתית.
נדיר למצוא קהילות יהודיות אמיתיות. זכיתי להכיר אחת כזאת, קהילת נהורא שזו קהילה לחוזרים בתשובה ויש להם גם ישיבה לחוזרים בתשובה ויש להם גם מדרשה לחוזרות בתשובה.
ושם מגיעים ליהדות מתוך הבנה ולא עושים מצוות כמו רובוטים. לומדים למה שומרים מצוות וגם אין שם החרמות. מי שלא רוצה ללכת לפי המיינסטרים ממש לא חייב. אפשר ללכת לפי פניני הלכה ולפי הרב שלוש ולפי מי שבא לך. כל עוד הוא לא כפר בהכל כמו "הרב" קאסוטו... אז הכל בסדר. ועושים תשובה מאהבה ולא מפחד כי מי שדתי מפחד (או כמו רובוט בלי הבנה למה הוא עושה את מה שהוא עושה) לא יישאר הרבה זמן בדת וזה בדוק במיוחד בילדים שעושים כמו ההורים שלהם אבל לא מבינים למה, ואם ההורים לא יודעים להסביר להם על זה הם יפסיקו לשמור...
אני יכול להמשיך ולהמשיך אבל קצרה היריעה.
אנונימי
הרמבם אומר בספרים שלו איך לחיות ותתפלא הוא אומר לחיות חיי דת אם הוא לא מקיים את זה למה אחרים יעשו
כי לחץ חברתי מסתבר יותר חזק מהגלות
כי יש היום הרבה שפע של דברים אז מאבדים עניין בדת יהדות....
גם יש הרבה עלייה מודעות אולי זה מכרסם את את הפחתת גודלות המוח
היום התאוות והניסיונות גדלו מאוד מאשר פעם
^אתה טועה
כי עכשיו יש יצר רע יותר חזק כי הדור הזה הוא הדור האחרון

^^^מניח שלא יצא לך לקרוא את הספר שניתן בהר סיני נכון?
כי התקשורת ותרבות המערב
שוטפים את המוח לאנשים
בדעות הפורגרסיביות שלהם
בגלל הפיתויים של העולם החיצון
התרבות החילונית והגלותית חלחלה גם לישראל לצערי
כי עם כל השאלות שהיו לי הייתי צריכה לחפש תשובה אמיתית ולמדתי קצת על האבולוציה והמפץ הגדול והכל נשמע לי יותר הגיוני עכשיו
אנונימית
כל מי שענה עד עכשיו לא אמר נכון...
עובדתית הסיבה היא שיש יותר חשיפה לעולם שמחוץ לדת שהוא מפתה ונוצץ כמובן לכן יש חוזרים בשאלה , פעם הקהילה היהודית הייתה מאד סגורה ולא היו יותר מידי אפשרויות
יותר חשיפה לתרבות אחרת
פי מיליון יותר פיתויים
תקשורת שמסיתה נגד הדת והדתיים
לחץ חברתי
אנשים מרגישים שלשמור מצוות זה כאילו לא מגניב ומיושן
אנשים לא מספיק לומדים ולא מבינים את הדת כיו שצריך אז הם עוזבים או שכמו שמישהו פה אמר הם שמרו מצוות מפחד וזה לא מספיק.
היה להם התנגשות לא טובה עם הדת/מישהו דתי שמייצג בעינהם את הדת.
מלא סיבות קיצור חח חפרתי
זה די שווה
בעיקרון מי שחוזר בשאלה זה בגלל שהטכנולוגיה יותר מפותחות ומקומות כאלה כמו סטיפס גם מעודדים אנשים להתרחק/להתקרב לדת
מי שאמרה שהרמבם היה אסטרולוג
הרמב"ם החשיב את כל מי שמאמין באסטרולוגיה לאידיוט חסר שכל שלא יכול לראות את השקר שבזה
הרמב"ם לא היה אסטרולוג הוא ממש שנא כל מי שהאמין בזה ואת כל מי שהפיץ את השקר הזה
היות והדת נהפכה לכלי זול לניצול מטרות כלכליות ופוליטיות ולפעמים גם אישיות.
+P
^ בתחילת העולם אנשים חיו מאות שנים על מה את מדברת בכלל??
אנונימי
שלושים ארבעים?
זה ממש מוגזם
יש קטע
שהמדע והרפואה
עצרו את ההתפתחות האבולוציונית שלנו
אז כאילו
זה דיי הורס תוך כדי שזה מתקן
אפילו בתורה לא רשום שהם חיו מאות שנים על מה אתה מדבר
בתורה רשום שהם חיו מאות שנים
אדם הראשון חי 930 שנה
מתושלח חי כמעט אלף שנה
כתוב את זה
אנונימי
כתוב אבל זה היה ממש בהתחלה של העולם כאילו בדור של אברהם הם כבר לא עברו את ה200