50 תשובות
לאחר 40 יום העובר נחשב בחיים
שואל השאלה:
^למה?
אנונימי
זה עובדה שכן
בהתחלה לא
הוא סתם גוש תאים שהקיום שלו מבוסס על האמא

אחרי כמה זמן די הרבה כן הוא נחשב חי
מחקרים בנושא.. זו הקביעה.
שואל השאלה:
^^^ביקשתי לנמק. זו לא עובדה ויש על זה ויכוח
אנונימי
תלוי באיזה שלב..
זה ויכוח אם זה נחשב לבנאדם. זה חדמשמעית יצור חי, הוא מורכב מתאים והכל זה יצור חי. בנאדם לדעתי זה לא
שואל השאלה:
^^המחקרים טוענים שיש דופק אחרי 40 יום, דופק לא מצביע על זה שהעובר חי
אנונימי
אין ויכוח על כך שעובר בבטן בשלב מסוים מתפתח מגוש תאים והופך ליצור חי, יש ויכוח האם זה רצח להפיל אותו.
אם אתה אומר שדופק אחרי 40 יום לא אומר שהיצור חי אז אתה יכול לומר על כל אדם בעולם עם דופק שזה לא בהכרח אומר שהוא יצור חי.
אין דבר כזה.
אם נגיד מדברים על הפלה אז בזמן ההפלה הוא עדיין לא נחשב עובר, בערך אחרי שלושה חודשים הוא מתחיל להיות משהו
יצור חי כן. כי הוא עשוי מתאים וכל זה ויש לו יכולת להפוך לאדם בוגר. אבל אם הוא נחשב בן אדם זה שאלה אחרת
אנונימי
רגע אז דופק זה לא מעיד על חיים?
אז מה כן מעיד?
לידיעתי אדם שמפסיק לו הדופק הוא אדם מת.. וככה בודקים חיים.
כן זה יצור חי מן הסתם אבל הוא חי בזכות האמא ועוד לא בזכות עצמו
זה כמו וירוס שלא יכול לחיות בעצמו ולך תתווכח עם כאלה שאומרים שהוא כן או לא
עובר אדם, בערך 8 שבועות לאחר הפריית הביצית. עוּבָּר הוא הצאצא של יצור חי, שנוצר כתוצאה מהפריה ומתקיים ברחם היונקים או בתוך ביצה, אצל בעלי חוליות אחרים (למעט במקרה פתולוגי של היריון חוץ רחמי ביונקים). העובר נחשב לעובר עד לרגע היוולדו או בקיעתו מהביצה. מרגע היוולד עובר אדם הוא מוגדר כתינוק.
משמע העובר חיי כל הזמן
שואל השאלה:
אפשר גם להגיד שהוא לא יצור חי מכיוון שהוא לא יכול להתקיים בעצמו
אנונימי
^
גם תינוק לא יכול להתקיים בלי עזרה של מישהו. אז תינוק בגלל שהוא חסר אונים אז הוא לא נחשב בן אדם? גישה מפגרת..
אבל זאת הצורה של הטבע, גם תינוק לא יכול להתקיים מעצמו וצריך לינוק, גם בני אדם צריכים אוכל כדי לחיות. הוא יכול להתקיים מעצמו בשלב מסוים כמו שתינוק מתפתח לילד ובסופו של דבר למבוגר
זה שלב בתהליך הגדילה.
שואל השאלה:
כובע קש, זה ויכוח פילוסופי. המדע לא יודע עוד מה הם כל סוגי החיים הקיימים אז הוא לא יכול להחליט על מאפיינים מסוימים של כל יצור חי.
אנונימי
יש גם צמחים ויצורים שלא מתקיימים לבד אלא נמצאים בקשר פרזיטי עם יצור אחר הם עדיין נחשבים יצורים חיים
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^^הוא יכול, באופן היפותטי. מבחינה ביולוגית הוא יכול
אנונימי
תראה הוא חי.. יש לו דופק.. אם זה לא מספיק בשביל אנשים זה ספציפית רק בגלל שהם רוצים להפיל אותו.
זאת אומרת.. הם מונעים בגלל אינטרס אנוכי.
לכל מה שיש דופק יש חיים.
להתכחש לזה לא מעיד על כלום...

ואני עדיין חושבת שהפלה זה דבר מזעזע.
שואל השאלה:
אוֹרְגָּנִיזְם (בעברית: יְצוּר) הוא כל דבר חי המסוגל להתקיים ולהתרבות בכוחות עצמו ולבצע חילוף חומרים. בהגדרה אחרת, כל מה שיש בו תא אחד לכל הפחות.
אנונימי
הלב זה הדבר הראשון שמתחיל לעבוד בעובר, אז גם אם הוא עדיין גוש תאים הלב פועם זה לא קשור
שואל השאלה:
^^^הויכוח הוא לא על הפלה. ודופק פשוט לא קובע חיים. המדע לא בעמדה ברורה לגבי האם עובר הוא יצור חי או לא, אז אני מבקש את דעתכם
אנונימי
אין הגדרה למה נחשב יצור חי אז זה בעייתי להסתמך על הגדרה
אבל לפי רוב ההגדרות הוא נחשב יצור חי
אנונימי
שואל השאלה:
^בדיוק הנקודה שלי, אני מבקש דעה.
אנונימי
אוקי אז דעתי היא שהוא בחיים.
אם הוא לא בחיים אז מהו?
אין למדע דרך לקבוע הרבה דברים זו לא סיבה תמיד ללכת איתם.. יש גם הגיון בריא.
אם הוא לא בחיים אז הוא מתחיל להיווצר וכשיצור מתחיל להיווצר הוא עדיין לא חי
פשוט וקל
אנונימי
אבל למה זה כזה משנה? גם חיידק נחשב יצור חי זאת לא שאלה כזאת רלוונטית לדעתי. אני הייתי מגדיר עובר כיצור חי, כאורגניזם מבוסס תאים שנבדל מהסביבה שלו, מגיב לה וכו
אנונימי
שואל השאלה:
^^^נכון, אבל פשוט קודם לא נימקת. לא נימקת קודם למה אתה חושב שדופק קובע חיים. עכשיו נימקת.
אנונימי
שואל השאלה:
^^^למה אתה מתכוון "מתחיל להיווצר"?
^^עדיף להגדיר אורגניזם בהקשר הזה.
אנונימי
אני מבינה את כוונתך..
אבל מבחינתי הוא חי, גם אם הוא רק מתחיל להיווצר.
אומרים שבהפלה כשהרופא מנסה להפיל אותו העובר מנסה לברוח.. הוא מנסה להציל את עצמו (כנראה בשלב יחסית מתקדם) וזה מזעזע שבסוף שולפים אותו ככה, ורוצחים אותו.
אתה יכול להגיד שפשוט עצרת את התהליך של יצור מלהתפתח אבל ברגע שיש לו כבר אינטרס לחיות.. להציל את עצמו.. זה רצח מבחינתי. ורצח יכול להתקיים רק כאשר אתה לוקח חיים.
אורגניזם זה המונח הלועזי ליצור חי זה אותו דבר
אנונימי
שואל השאלה:
^כן, ואתה צריך להגדיר יצור חי בהקשר הזה
אנונימי
אני חושב שהשאלה המוסרית פה מדברת פחות על האם העובר חי ויותר על האם הוא בן אדם. וההגדרה של בן אדם זה בכלל נושא בפני עצמו.
לדעתי, אפשר להחשיב עובר כבן אדם מהרגע שיש לו תודעה. בכל אופן, גם את הרגע הזה בעייתי לקבוע.
זה חד משמעית יצור חי כמו שחיידק הוא יצור חי


אבל ממש לא אכפת לי להוציא אותו מהרחם בטרם עת. מוחעחעחעחע..
. .
לא לפני יותר מחודש.. עובדתית זה פשוט גוש תאים.. עדיין אין לו את מה שצריך כדי שיחשב חי
ברור שכן כל תא הוא יצור חי
שואל השאלה:
^אבל אפשר גם לטעון שהעובר הוא חלק מהאם, ואז הוא לא יצור חי בפני עצמו.
אנונימי
אם הוא יצור מהאם אז זה כמו שהיא תקרוט את יד ימין שלה.
המעשה הזה לא אמור להיות דבר טוב.

בנוסף לזה שהוא לא יצור מהאם כי בלי הגבר הוא לא יכול להיות קיים, ככה שזה יצור אם כבר בשיתוף פעולה.

בנוסף לזה שהם קיבלו החלטה והם צריכים לעמוד בה. למה יצור אחר צריך לסבול בגללם?
עובר הוא יצור חי, הוא בנוי מתאים חיים ולכן הוא יצור חי.
יש הרבה אנשים שתלויים במכונות הנשמה ותרופות כלשהן, זה אומר שאם הם לא יכולים לחיות בלי זה אז הם לא נחשבים יצור חי? לא.
המדע קובע שעובר הוא יצור חי, כל הוויכוח המוסרי הזה מיותר.
שואל השאלה:
^היד שלך היא יצור חי?
היא בנויה מתאים
אנונימי
^יד לא מקיימת את מאפייני החיים
עובר כן
שואל השאלה:
^אנשים עקרים לא מקיימים את כל מאפייני החיים.
פרדים לא מקיימים את כל מאפייני החיים.
הנקודה היא שהמדע לא סגור על מה חי ומה לא
אנונימי
המדע בהחלט סגור על זה חחח
הוויכוח הזה מיותר ואתה מוכיח את הנקודה שלי
כל הטיעונים המוסריים האלה מיותרים
שואל השאלה:
^איך? מה לגבי כל הדוגמאות שציינתי?
אנונימי
אתה יודע למה התשובות והטיעונים שלך שגויים, תעשה את החיפוש שלך ואת המחקר שלך :)
שואל השאלה:
^אני ליטרלי שאלתי למה הם לא נכונים. בשיעור הראשון שהיה לי בחטיבה בביולוגיה, המורה (מורה לביולוגיה, כנראה יותר מוסמכת ממך) אמרה שלמדע אין הגדרה מדויקת לחיים, בפשטות בגלל שהמדע עוד לא מכיר את כל סוגי החיים הקיימים.
אנונימי
והמורה שלי שכנראה מוסמכת יותר ממך אמרה שהחיים מתחילים בהפריה ושעובר הוא יצור חי
תעשה את המחקר שלך, זו נטו בעיה שלך לא שלי