44 תשובות
אכן כן
זה תלוי ע"פ איזה רב הולכים
תלוי לפי איזה רב הולכים...
תלוי מי הרבנים
כל אחד הולך לפי הרב שלו, וגם כששמים פאה זה צריך להיות פאה כשרה
זה אומר פאה קצרה ולא צעקנית
הפאות הארוכות והמקושטות כביכול, הן בדרך כלל יותר יפות מהשיער הטבעי שלהן אז הן שמות את הפאה רק כי היא יפה ולא כי היא באמת רוצה לשים פאה כי צריך
בכל מקרה את הפאות האלה אסור
אפשר הסבר איזה רבנים נוטים להגיד שזה בסדר ואילו אומרים עם מטפחת?
הרב עובדיה יוסף אסר פיאה, יש הרבה מעידות המזרח שלא חובשות פיאה
כן.האיסור בהלכה הוא שלא יראו את השערות.לכן מותר לשים פאה
מה אבל כאילו זה נגיד לכל העדות יש רבנים שונים נגיד קווקזים אשכנזים ספרדים וכו והם יעני מבטאים את מה שנהוג לפי דעתם לאותה קבוצה?
^לא, זה לא קשור לעדה
כל בן אדם מחליט לפי מי ללכת, בכללי יש גדולים שהם הפוסקים העיקרים ושאר הרבנים הולכים ע"פ הם..
רבי נחמן זה מי שהמשפחה שלי הולכת אחריו את יודעת אולי מה פוסקים לגבי המטפחת והפיאה? מעניין אותי
אבדוק לך
לדעתי אסור^
זהו זה גם ממש הגיןני כי אם אתחזק אז לא ארגיש שלמה לשים פאות אלא לכסות את השיער לגמרי ככה אצלנו כל המשפחה גם הסבתות שלנו דתיות והם תמיד עם מטפחת אף אחת אף פעם לא הלכה עם פאה זה למה עניין אותי
הרוב הקובע של הרבנים לא מאשרים את זה כיוון שזה לא חוכמה אמורים להסתיר את השיער, דברי עם רב
את הולכת לפי הרב שלך, ולא לפי המשפחה שלך.
יש רבנים רבים שמתירים, יש רבנים רבים שאוסרים, אפשר ללכת לפי המתירים
כן אבל אנחנו לא הולכים על פי רב אנחנו הולכים על פי מישהו גדול אצלנו זה רבי נחמן
נראה לי שרבי נחמן לא התיחס לזה, יש בברסלב כל מיני, אם כי בברסלב יש כמות רבה יותר של נשים שלא הולכות עם פיאה.
בקיצור,תשאלי רב, את יכולה לבחור רב כרצונך
לא יודעת לא מבינה בזה
בכל מקרה אני יודעת שההיגיון שלי לא ייתן לי לשים פאות אני גדלתי בבית מסויים שככה זה ובלב שלי אני ארגיש שלמה במידה ואתחזק ואתחתן שאכסה את השיער ולא אלבש שיער פייק
כן הרבי מליובאוויטש ( חב"ד ) אומר שפאה עדיפה על מטפחת כיוון שבמטפחת יכול להיווצר מצב שיראו את השיער ובפאה אי אפשר כמובן תלוי איך שמים אבל פאה בחבד זה הכי מהודר ומקובל
הקטע הוא שלא תראי אישה חבדניקית אם מטפחת מחוץ לבית שלה בעיקרון
לא יודעת כל הפואנטה זה להראות שיער מטעמי צניעות ולשים פאה גם אם היא צנועה לא יודעת כאילו בעיניי יהיה צנועה לכסות אותו במטפחת בידיים שלי ולא לכסות אותו בשיער שהוא לא שלי
כאילו כל רב צודק במה שהוא אומר אני לא אומרת כלום כן פשוט לא יודעת לי זה פחות מתאים זה למה גם אמרתי לאותה אחת שאמרה שרבי נחמן נראה לה שלא הולכים עם פאות כי זה הגיןני בגלל שכל המשפחה שלי מאמינה ברבי נחמן וככה זה הולך אצלנו הבנות מרגישות צנועות יותר עם מטפחת ולא פאה
בסדר גמור כל אחד הולך לפי מה שהרב אומר לו זה כנראה הכי טוב בשבילו
אני בעיקרון חושבת שיש מטפחות שלא מכסות את השיער אז באיזשנו מקום פאה כן עדיפה על מטפחת
והפאה זה שיער מעובד שעבר כלכך הרבה
זה לא נקרא שיער אמיתי
אבל את האמת מטפחת זה יפה גם פאה
טבל מטפחת זה יפה , זה כאילו מראה יותר יהודי באיזשהו מקום
אני חושבת ככה
כן בדיוק אני רוצה לכסות את השיער שלי ולא לשים עליו שיער סינטטי ככיסוי מבינה.
בסדר גמור בעיקרון עצם זה שאת שמה כיסוי זה כבר טוב וכל נוהג לפי איך שמקובל בקהילה במקום שהוא נמצא , הכל בסדר
וכל אחד *
תלוי ברב בעיקרון
זה באמת תלוי ברבנים, אבל קראתי את הדיון על פה מי שהולך לפי רבי נחמן ממש לא שם פאה, יש את היותר "מודרניים" שאומרים שהם אשכנזים ואשכנזים רובם כן עם פאות אז הם לקחו על עצמם את ההיתר על פאה אבל בעיקרון רבי נחמן אומר שלא.

אבל באמת גם בפאות יש צנועות ויש פחות, כאילו אם יש לך פאה עד התחת לא עשית מזה כלום, ואת יודעת מה זה גם יכול להיות בפאה קצרה שלא עשית מזה כלום זה גם מאוד תלוי מה האישה משדרת, היא יכולה ללכת ברחוב ולשדר תסתכלו עלי בין עם היא עם פאה קצרה או ארוכה לבין עם היא עם מטפחת, וברגע שהיא משדרת את זה זה כבר לא נכון, כאילו זה צריך מאוד להיזהר כי נכון יש את המצווה של לכסות את השיער אבל ברגע שזה כאילו גורם לך לעשות עבירה אחרת, אז לא אמרתי שלא לכסות את השיער פשוט צריך להיזהר במה אתה משדר לאנשים...
בדרך כלל עדות אשכנז שמות פאה
האמת שיש על זה מחלוקת בין זרמים שונים ביהדות ( חרדים ) , חלקם אומרים שלשים פאה רק מגרה ואסור על פי ההלכה ושאישה צריכה להיות תמיד עם כיסוי ראש , וחלקם האחר אומר שאישה יכולה להיות עם פאה שמכסה את כל השיער הטבעי ואין לראות את השיער הטבעי , אז זה תלוי לאיזה זרם חרדי אנשים מתכוונים כי זה עניין ונושא שמאוד שנוי במחלוקת.
כן בוודאי שמותר.
לשיטת חב''ד זה יותר מהודר ממטפחת.

חבר יש רק בארתור
יש לך טעות, הסיבה שבגללה צריך לכסות את השיער היא לא בגלל משיכה, אלה בגלל שבשיער של אישה נשואה יש כח, וכשגבר זר רואה אותו, זה נותן כח לטומאה. (ולכן, גם אישה עם שיער מכוער צריכה לכסות את הראש).

הכיסוי המהודר ביותר, הוא הכיסוי בו לא רואים את השיער בכלל. ובפאה בניגוד לכיסוי, לא רואים את השיער בכלל.

זה שפאה ארוכה לא אומר שהיא לא כיסוי ראש מהודר.
וכמובן, אין איסור להיות יפה.
ובוודאי שאשה שלובשת פאה ארוכה מכסה את הראש.
הבעיה היא, שכמו כל בגד אחר, גם פאה צריכה להיות צנועה. אבל זה כבר עניין אחר שלא קשור לכיסוי ראש.
(כמו חצאית, שכמובן שמי שהולכת עם חצאית אדומה שמכסה את מה שצריך לכסות אין לה בעיה מבחינת הכיסוי, אלה רק מבחינת צניעות זו בעיה).

בא נגיד כך, מבחינת כיסוי ראש עדיף אישה עם פאה ארוכה עם גוונים והכל, מאשר מישהי שרואים לה חלק ניכר מהשיער כשהיא עם מטפחת.
לא

יש כאלו שמתירים
על בסיס מה אתה אומר שלא?
זו גמרא מפורשת.
הרב עובדיה
אז תגיד לשיטת הרב עובדיה לא,
הרב עובדיה זה לא היהדות.
שואל השאלה:
בעזרת השם יבוא יום שתהיה רק דרך אחת ובלי עדות ורבנים שאומרים מה שנוח להם
אנונימית
שום רב לא אומר מה שנח לו.
התורה לא צריכה להיות דרך אחת, 70 פנים לתורה, וברוך ה' שיש תורה כל כך גדולה, עם כל כך הרבה סברות שאפשר להעמיק בה וללמוד בה.

שיגיע משיח, הוא יגיד לנו מה האמת המדוייקת ביותר, אבל עד אז ''אלו ואלו דברי אלוקים חיים''.
שואל השאלה:
כן התכוונתי למשיח
אנונימית
אז עם זה אני מסכים (:
רק היה לי חשוב להבהיר שרבנים לא אומרים מה שנח להם, אלה הכל על פי תורתנו הקדושה.
(כמובן שיש רבני שקר, אבל לא עליהם מדובר).
יש הרבה חוזרות בתשובה שהן לא חובשות פיאה, יש כאלה שלפעמים הן חובשות לאירועים, כי פיאה זה לא הכי נוח, וגם זה לא מרגיש להן בטוב
להתהדר עם פיאה
אני חוזרת בתשובה ואני אשים פאה
^^בדיוק
מטפחת מרגיש לי הרבה יותר צנוע כל יום לקום בבוקר לכסות בידיים שלי בכיסוי את השיער שלי ולקשור במקום לשים עם סיכות כל בוקר שיער מזויף בכדי לכסות את השיער שלי זה פשוט לא מרגיש לי נכון מבין
ככה אצלנו בדורות היו קושרים עם הידיים במטפחת אף אחד לא היה שם פאה גם כי זה יקר וגם כי זה מהודר מדי מבחינתנו
כל אחד ישלו את הצניעות שלו