7 תשובות
אחותיי את גם חוזרת בתשובה?
בעזרת ה מלא בהצלחה!!!
אשמח ממש לדבר איתך בתור אחת שבאותו מצב, אם תרצי:)
בעזרת ה מלא בהצלחה!!!
אשמח ממש לדבר איתך בתור אחת שבאותו מצב, אם תרצי:)
^ הערה בהחלט חשובה לבנות מעדות המזרח.
אוסיף שבנות אשכזניות רשאיות לברך את הברכות האלה בשם ומלכות.
אוסיף שבנות אשכזניות רשאיות לברך את הברכות האלה בשם ומלכות.
אנונימי
^חוזרת בתשובה(גם אשכנזייה), אם לא באה מבית דתי - מקבלת הוראות מרן ולא מברכת
אנונימי
^ וזה כבר לא בהכרח נכון כאילו חוזרים בתשובה חייבים להיות ספרדים ולא לפי מנהג אבותיהם. כאילו הם לא שייכים יותר לשבט שלהם (מי שנכנס לקהילה להשתקע שם - זה משהו אחר). ואני לא סתם דוחה מה שאמרת, ראיתי ספרים (אם כי בטוחני שאתה למדת ספרים שמורים על על החוזרים בתשובה בהשפעת חכם ספרדי להיות כמנהג הספרדים).
אנונימי
ברכות השחר וברכות התרו - זה חובה.
אם את יכולה להתפלל שחרית - גם טוב, אבל זה משהו שאת לא ממש חייבת, אלא תיפלה אחת ביום, ואת ייכולה לבחור תפילה אחרת.
ברכות השחר והתורה - אולי קצת יותר מ-5 דקות. שחרית? אם תפללי את הכל חצי שעה, אבל את בת ואת יכיולה לקצר נגיד ל-15 דקות? (להתחיל מפסוקי זמרה, קראית שמע ועמידה).
ועדיף שזה יהיה מסידור. אם אל שמעתי שיש אפלקיציה תפילון, אבל לא תוכלי להשתמש בזה בשבת ויום טוב.
אם את יכולה להתפלל שחרית - גם טוב, אבל זה משהו שאת לא ממש חייבת, אלא תיפלה אחת ביום, ואת ייכולה לבחור תפילה אחרת.
ברכות השחר והתורה - אולי קצת יותר מ-5 דקות. שחרית? אם תפללי את הכל חצי שעה, אבל את בת ואת יכיולה לקצר נגיד ל-15 דקות? (להתחיל מפסוקי זמרה, קראית שמע ועמידה).
ועדיף שזה יהיה מסידור. אם אל שמעתי שיש אפלקיציה תפילון, אבל לא תוכלי להשתמש בזה בשבת ויום טוב.
אנונימי
אשרייך
אם את מתפללת שחרית או ערבית, את לא יכולה להגיד 'ברכות קריאת שמע' עם שם ומלכות (דהיינו 'ישתבח', 'ברוך שאמר', 'יוצר', 'המעריב ערבים', 'גאל ישראל', 'השכיבנו' - ברכה לפני ואחרי הלל וכו') כלומר, אם את קוראת אותם, את צריכה להשמיט את החלקים הבאים 'ה' ו'אלוהנו'
- הברכה הרגילה - "בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בִּדְבָרוֹ מַעֲרִיב עֲרָבִים"
- הברכה לאחר צנזור "בָּרוּךְ אַתָּה מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בִּדְבָרוֹ מַעֲרִיב עֲרָבִים" - את החלקים הנ"ל, נשים מכוונות ולא אומרות.
--
בסידור לבת ישראל, החלקים מצונזרים מראש.
צרפתי לך קישור לסידור 'כונת הלב', יש בו את זמני היום ואת כל התפילות ליום-יום - האפליקציה חינמית.
אם את מתפללת שחרית או ערבית, את לא יכולה להגיד 'ברכות קריאת שמע' עם שם ומלכות (דהיינו 'ישתבח', 'ברוך שאמר', 'יוצר', 'המעריב ערבים', 'גאל ישראל', 'השכיבנו' - ברכה לפני ואחרי הלל וכו') כלומר, אם את קוראת אותם, את צריכה להשמיט את החלקים הבאים 'ה' ו'אלוהנו'
- הברכה הרגילה - "בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בִּדְבָרוֹ מַעֲרִיב עֲרָבִים"
- הברכה לאחר צנזור "בָּרוּךְ אַתָּה מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בִּדְבָרוֹ מַעֲרִיב עֲרָבִים" - את החלקים הנ"ל, נשים מכוונות ולא אומרות.
--
בסידור לבת ישראל, החלקים מצונזרים מראש.
צרפתי לך קישור לסידור 'כונת הלב', יש בו את זמני היום ואת כל התפילות ליום-יום - האפליקציה חינמית.
קישורים מצורפים:
אנונימי
ברכות השחר
שמע ישראל
שמונה עשרה
לא אמור לקחת יותר מרבע שעה במקרה הטוב (אלא אם כן את ממש מכוונת שזה אחלה אבל פחות קורה)
שמע ישראל
שמונה עשרה
לא אמור לקחת יותר מרבע שעה במקרה הטוב (אלא אם כן את ממש מכוונת שזה אחלה אבל פחות קורה)
באותו הנושא: