34 תשובות
לא הבנתי מה הקשר בין העדה לבין התרבות של אותם אנשים?
יש אנשים שונים לגמרי ממה שאת מתארת ונחשי מה, הם מזרחים
יש אנשים שונים לגמרי ממה שאת מתארת ונחשי מה, הם מזרחים
יכולה להבין אותך אבל מרוקאים הם לא המזרחים הראשונים והאחרונים בעולם, גם לא כל המרוקאים הם מה שרשמת.. אני מזרחית ואשכנזיה יחד וגם יותר מתחברת למנטליות האשכנזית אבל לא שופטת אדם לפי הזרם אליו שייך, החברה הטובה שלי ביותר מזרחית- תימניה ופרסית ואני מתה עלייה עם זה בעלי רוסי אשכנזי הכי אשכנזי שיש, אני נגיד לא מתחברת למוזיקה הים תיכונית אבל לא מרגישה טובה יותר בגלל שאני לא מתחברת וחברה שלי וחלק מהמזרחים כן.. אם את רוסיה גרוזיני קווקזי בוכרי הם מזרחים שתצליחי להתחבר אליהם פשוט כניראה לא הכרת וניסית.
הכל הכללות
תמיד יש כאלה וכאלה
תמיד יש כאלה וכאלה
אין לי בעיה איתך, יש לי בעיה עם איך שציירת אותם כאילו הם סוג של תת-אדם והגברת עם הגינונים המלכותיים והממחטה מסתכלת עליהם בבוז.
קודם כל ההסתכלות שלך על החיים קצת מעוותת, ויש לך תפיסת עולם כאילו לבני אדם אסור להביע כעס ולצאת מהכלים מדי פעם וכולם חייבים להיות בובות חרסינה מקסימות ומאופקות בלי רגש. אז נחשי מה, זה שאת לא מצליחה להזדהות עם האמוציות של אחרים ולהבין אותם לעומק לא מעיד על העדה שלך כתרבותית או טובה יותר מעדויות אחרות. אני מרוקאית וכל המשפחה שלי מרוקאית, ואמנם על אף שהכעס משתחרר הרבה אני חושבת שזה יותר אנושי מאשר להדחיק רגשות כל חיי ולהיות יונית לוי פרצוף פוקר פייס כל הזמן.
אני ממש לא מסכימה איתך שאמוציות חמות פוגעות באיכות שלנו כבני אדם - אלו בסך הכל רגשות וכל אחד מגיב אחרת לסיטואציות בחיים, זה לא הופך אותו לפחות טוב גם אם הוא אדם בעל מזג חם. כל המשפחה שלי היא אנשים מוכשרים ומדהימים, אמנים, בעלי תארים, מנהלי בתי ספר, רופאים, מוזיקאים וחלקם בתפקידי מדע גבוהים, הם יכולים להיות עצבניים לפעמים, אין בזה שום בעיה.
הרבה דעות על מזרחים נובעות מבורות, אבל אני אפילו לא אגיד שהדעות שלך נובעות מהכללה - כי זו תהיה מילה עדינה מדי לתפיסת עולם מעוותת על רגשות ועל גילוי קור רוח כקרח כפי שאת מחשיבה כתכונה נורמטיבית בכל מצב, במיוחד במדינה כמו ישראל. מה לעשות, לא קל לחיות כאן. קל לשפוט אחרים.
קודם כל ההסתכלות שלך על החיים קצת מעוותת, ויש לך תפיסת עולם כאילו לבני אדם אסור להביע כעס ולצאת מהכלים מדי פעם וכולם חייבים להיות בובות חרסינה מקסימות ומאופקות בלי רגש. אז נחשי מה, זה שאת לא מצליחה להזדהות עם האמוציות של אחרים ולהבין אותם לעומק לא מעיד על העדה שלך כתרבותית או טובה יותר מעדויות אחרות. אני מרוקאית וכל המשפחה שלי מרוקאית, ואמנם על אף שהכעס משתחרר הרבה אני חושבת שזה יותר אנושי מאשר להדחיק רגשות כל חיי ולהיות יונית לוי פרצוף פוקר פייס כל הזמן.
אני ממש לא מסכימה איתך שאמוציות חמות פוגעות באיכות שלנו כבני אדם - אלו בסך הכל רגשות וכל אחד מגיב אחרת לסיטואציות בחיים, זה לא הופך אותו לפחות טוב גם אם הוא אדם בעל מזג חם. כל המשפחה שלי היא אנשים מוכשרים ומדהימים, אמנים, בעלי תארים, מנהלי בתי ספר, רופאים, מוזיקאים וחלקם בתפקידי מדע גבוהים, הם יכולים להיות עצבניים לפעמים, אין בזה שום בעיה.
הרבה דעות על מזרחים נובעות מבורות, אבל אני אפילו לא אגיד שהדעות שלך נובעות מהכללה - כי זו תהיה מילה עדינה מדי לתפיסת עולם מעוותת על רגשות ועל גילוי קור רוח כקרח כפי שאת מחשיבה כתכונה נורמטיבית בכל מצב, במיוחד במדינה כמו ישראל. מה לעשות, לא קל לחיות כאן. קל לשפוט אחרים.
אנונימית
^וואו רואים כמה רגשי נחיתות את פורקת כאן
הכל בסדר ילדה
הכל בסדר ילדה
אני? היא מפיצה עלינו סטיגמות, אבל היא מצדיקה את הסטיגמה של אשכנזים מתנשאים.
וכן מותר לי להתעצבן כי אני מרוקאית עצבנית :) ויש לי בעיה עם זה שהיא שופטת אנשים לפי זה שהם קצת עצבניים או פורקים כעס כאילו זה דבר טמא וקוראת להם ברברים ופרינססות. זה לא מרכז האישיות שלהם ולא מה שמגדיר אותם. זאת גזענות.
וכן מותר לי להתעצבן כי אני מרוקאית עצבנית :) ויש לי בעיה עם זה שהיא שופטת אנשים לפי זה שהם קצת עצבניים או פורקים כעס כאילו זה דבר טמא וקוראת להם ברברים ופרינססות. זה לא מרכז האישיות שלהם ולא מה שמגדיר אותם. זאת גזענות.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית - אני אם בן זוגי או ילדיי יעשו משהו שלדעתי לא בסדר אני אסביר להם בנימוס כי אני מכבדת אותם מאשר לצרוח עליהם כדי לפרוק עצבים/להשיג עליהם שליטה. לא כתבתי שאני שונאת אתכם, פשוט לא הצלחתי להתחבר *לאחר שניסיתי*, לא שפטתי בלי להכיר אתכם. את כן מתחברת לכל האנשים ביקום?
לא התנשאתי על אף אחד, פשוט לא מצליחה להתחבר לתרבות הזו, אני אמורה להמשיך להיות בת זוג של מזרחי שכל היום רק צועק עלי ורב איתי ועושה בכוונה מעשים בשביל התענוג שלו לריב?
אנונימית - אני אם בן זוגי או ילדיי יעשו משהו שלדעתי לא בסדר אני אסביר להם בנימוס כי אני מכבדת אותם מאשר לצרוח עליהם כדי לפרוק עצבים/להשיג עליהם שליטה. לא כתבתי שאני שונאת אתכם, פשוט לא הצלחתי להתחבר *לאחר שניסיתי*, לא שפטתי בלי להכיר אתכם. את כן מתחברת לכל האנשים ביקום?
לא התנשאתי על אף אחד, פשוט לא מצליחה להתחבר לתרבות הזו, אני אמורה להמשיך להיות בת זוג של מזרחי שכל היום רק צועק עלי ורב איתי ועושה בכוונה מעשים בשביל התענוג שלו לריב?
אנונימית
^את מכלילה ממש וזה לא תקין
זה מה שהיא עושה, אבל כשהיא עושה את זה זה לגיטימי בעיניה ולא כשאני מציבה לה עובדה שהיא גזענית. העיקר היא מכלילה ואומרת שכל מזרחי צורח על בת הזוג שלו ורב איתה כל היום חחח ומה זה עושה מעשים בשביל תענוג?
אנונימית
שואל השאלה:
לאקס שלי היה מאוד כיף לריב כניראה אז הוא בכוונה עשה מעשים לא יפים (אחרי שתכנן אותם וחשב פעמיים) בשביל התענוג של לריב.
לאקס שלי היה מאוד כיף לריב כניראה אז הוא בכוונה עשה מעשים לא יפים (אחרי שתכנן אותם וחשב פעמיים) בשביל התענוג של לריב.
אנונימית
אל תכלילי בגלל האקס שלך יש סיבה שהוא אקס...אם הייתי מכלילה את כל האקסים מכל העדות שיצאתי איתם...וכן יצאתי גם עם אשכנזי.
אנונימית
בתור אשכנזי גם אני לא
את גזענית
נע את לא חייבת
לגיטימי לגמרי, כל אחד והמשיכה שלו
א. כל השאלה כאן הכללת
ב. אני לא מבינה למה שתשפטי עדה שלמה כשהכרת אנשים מסוימים. אופי ממש לא קשור לעדה, זה קשור לבן האדם, בלי קשר אם הןא מזרחי, אשכנזי וכו'.
ממה שהתרשמתי כאן, את די נוראית, הם בני אדם בדיוק כמוך ואת לא מעליהם או טובה יותר מהם. אין לך שום זכות לשפוט קהילה שלמה של אנשים ככה. כמובן שאין בעיה אם יש אנשים שאת לא מתחברת אליהם, אבל זה לא אמור להיות בגלל שהם מקבוצה כזאת או אחרת, נו באמת, כמה רדוד ושטחי.
מקווה שתביני את זה.
ב. אני לא מבינה למה שתשפטי עדה שלמה כשהכרת אנשים מסוימים. אופי ממש לא קשור לעדה, זה קשור לבן האדם, בלי קשר אם הןא מזרחי, אשכנזי וכו'.
ממה שהתרשמתי כאן, את די נוראית, הם בני אדם בדיוק כמוך ואת לא מעליהם או טובה יותר מהם. אין לך שום זכות לשפוט קהילה שלמה של אנשים ככה. כמובן שאין בעיה אם יש אנשים שאת לא מתחברת אליהם, אבל זה לא אמור להיות בגלל שהם מקבוצה כזאת או אחרת, נו באמת, כמה רדוד ושטחי.
מקווה שתביני את זה.
אנונימית
זאת גזענות לכל דבר
למה להכליל את כל העדה
אולי אני בנאדם שרק אוהב לריב עם אנשים שאין לי עוד מהות בחיים
אולי אני בנאדם שרק אוהב לריב עם אנשים שאין לי עוד מהות בחיים
את לא מתחברת לתרבות המזרחית, לא למזרחים, תדעי לעשות את ההפרדה.
בתור מזרחי אני לגמרי מבין אותך ומזדהה.
בתור מזרחי אני לגמרי מבין אותך ומזדהה.
ונעזוב את זה שזה גזעני
יש להם תרבות נהדרת
מלא חריף על הכל
ג'חנונים
דגים
כן אני אוהב אוכל
יש להם תרבות נהדרת
מלא חריף על הכל
ג'חנונים
דגים
כן אני אוהב אוכל
את אומרת שאת לא גזענית וזה די גזעני. לא כל מזרחי הוא איך שתיארת אני מזרחי ואני בכלל לא דומה למשהו שרשמת פה
אנונימי
אני חצי חצי אבל האמת שאני פחות מקושרת לתרבות המזרחית. זה לא שאני לא מתחברת למזרחים בכללי, פשוט אנשים שהם מאוד מאופיינים עם התרבות המזרחית מרגיש לי שהם פשוט מאוד שונים ממני. כאילו אני מאוד שקטה ואני פחות אוהבת נגיד את הקטע הזה שבצד המזרחי של המשפחה, אנשים שאני בקושי מכירה באים ומאוד פתוחים ומרגיש לי שיש פחות פרטיות, (למרות שאני לא יודעת לגבי כולם אני מסבירה מה אני מרגישה) ולפעמים מרגישה מאוד לא קשורה זה הכל.
אנונימית
אני מבינה אותך
אבל היום ב2022 גב רואים הבדל כזה גדול בין התרבות של האשכנזים למזרחים
כולנו יהודים זה לא שמנה מה העדה שלנו
ולקרוא למרוקאים "חיות" זה מזעזע , החיה היחידה זאת היא
אבל היום ב2022 גב רואים הבדל כזה גדול בין התרבות של האשכנזים למזרחים
כולנו יהודים זה לא שמנה מה העדה שלנו
ולקרוא למרוקאים "חיות" זה מזעזע , החיה היחידה זאת היא
אנונימית
גם אני אשכנזייה ואף פעם לא התחברתי למרוקאים, המרוקאים שאיתי בכיתה שונאים אותי ממש ולמרות שאנחנו אף פעם לא דברנו ולא מכירים אחד את השני, בגלל שאני רוסייה הם צוחקים עלי ומזלזלים
וכן אני חושבת שאני לרוב לא אתחבר למרוקאים כי התרבות שלהם שונה וזה לגיטימי
ואני אף פעם לא יבין מה עובר בראש לאלה שלא אוהבים את האשכנזים מבלי סיבה
וכן אני חושבת שאני לרוב לא אתחבר למרוקאים כי התרבות שלהם שונה וזה לגיטימי
ואני אף פעם לא יבין מה עובר בראש לאלה שלא אוהבים את האשכנזים מבלי סיבה
גם אני ככה. החברים שלי כולם לפחות חצי אשכנזים. חוץ מ-3 חצי חצי ואחד שמינית פרסי(שסולדים מהתרבות הערבית), כולם אשכנזים שלמים. וזה לא שלא נסיתי להתחבר למזרחים, אני גר בעיר עם רב מזרחי. אבל אף פעם לא הצלחתי להתחבר למנטליות הפנאטית, לרעש והצעקות, הקצנת הרגשות, לקללות ושפת הרחוב ולכל שאר המאפינים התרבותיים האלה. והאמת היא שכשנסיתי, זה עשה לי רק רע.
חויתי את אותם דברים שתארת(גזענות על הצד הגרמני שלי["נאצי"] או הרוסי שלי["יא רוסי מסריח תחזור לרוסיה"] וכו'..., מחשבה שהם מלכי העולם בעבודה כשהם "הלקוחות"[בעבודה שלי זה לא בדיוק יחסי עובד לקוח, אבל הם כן קבלו את שרותי והתנהגו בצורה בהמתית, מגעילה והיו בטוחים שהכול מגיע להם], מעגל חברתי עם הרבה ערסים ופרחות שכן רובם... ערסים ופרחות). רב המזרחים נוהגים על פי התרבות הערבית, שעושה לי רק רע. אני לא יכול להתחבר לאנשים כאלה ולא אוהב אנשים כאלה. ופגשתי אשכנזים בודדים שהתנהגו ככה. אבל הם היו מעוט והושפעו מהרוב המזרחי.
חויתי את אותם דברים שתארת(גזענות על הצד הגרמני שלי["נאצי"] או הרוסי שלי["יא רוסי מסריח תחזור לרוסיה"] וכו'..., מחשבה שהם מלכי העולם בעבודה כשהם "הלקוחות"[בעבודה שלי זה לא בדיוק יחסי עובד לקוח, אבל הם כן קבלו את שרותי והתנהגו בצורה בהמתית, מגעילה והיו בטוחים שהכול מגיע להם], מעגל חברתי עם הרבה ערסים ופרחות שכן רובם... ערסים ופרחות). רב המזרחים נוהגים על פי התרבות הערבית, שעושה לי רק רע. אני לא יכול להתחבר לאנשים כאלה ולא אוהב אנשים כאלה. ופגשתי אשכנזים בודדים שהתנהגו ככה. אבל הם היו מעוט והושפעו מהרוב המזרחי.
אני רוסי ואני יכול להבין אותך , אני לא מתחבר אל מזרחים כי הם מסורתיים בדרך כלל וזה ההפך הגמור ממני
אנונימי
^גם אתה גזען. יש הרבה מזרחים חילוניים לחלוטין
אני מתה אנונימי^ " אני לא חושב שאני גזענית בכלל כי אני מזדהה איתך ואני מזרחי"
זה שאתה מזרחי לא אומר שאתה לא יכול להיות גזען, ואתה נשמע כאילו אתה עמוק בשנאה עצמית והדחקה
נשמע כמו בדיחה
זה שאתה מזרחי לא אומר שאתה לא יכול להיות גזען, ואתה נשמע כאילו אתה עמוק בשנאה עצמית והדחקה
נשמע כמו בדיחה
אנונימית
פשוט תגידי שאת לא מתחברת לאנשים אלימים ותוקפניים(שיש המון כאלה שהם אשכנזים) או שאם הם אשכנזים זה בסדר
זה נשמע כמו בדיחה, יש המון מזרחים שיש להם מזג קר ושהם רגועים, את בן אדם בוגר את אמורה לדעת את זה, תקרית עם כמה אנשים לא מכלילה מוצא שלם
זה נשמע כמו בדיחה, יש המון מזרחים שיש להם מזג קר ושהם רגועים, את בן אדם בוגר את אמורה לדעת את זה, תקרית עם כמה אנשים לא מכלילה מוצא שלם
אנונימית
אני באופן כללי לא מתחבר למזרחים בדרך כלל כי אני רק חצי יהודי , ורוב המזרחים חושבים שהם גזע עליון כי הם יהודים ומתנהגים עם חוסר כבוד כלפי אנשים לא יהודים הרבה פעמים
אנונימי
^אתה בעצמך גזען אם אתה מייחס לקבוצה שלמה גזענות
אמא של חברה הכי טובה שלי התגרשה מבעלה האשכנזי שהכה אותה 10 שנים, סתמי את הפה
אנונימית
^דיג'יי
איך קבוצה שלמה אם הוא אמר רב?
איך קבוצה שלמה אם הוא אמר רב?
מבינה אותך
אבל זה תרבויות שונות וזה לגיטימי בעייני.
אני לא אפסול מישהו כי הוא מזרחי, אבל בדרך כלל כל ההתנהגות היא שונה וזה לא מתחבר לי
אבל זה תרבויות שונות וזה לגיטימי בעייני.
אני לא אפסול מישהו כי הוא מזרחי, אבל בדרך כלל כל ההתנהגות היא שונה וזה לא מתחבר לי
אנונימית