16 תשובות
כן
כן
תעשה מה שבז.. שלך
תעשה מה שבז.. שלך
ממש לא
אנונימי
אממ
מה
מה
אנשים יש הבדל בין יהודי לדתי
בטח שזה לגיטימי, תעשה מה שבא לך
בטח שזה לגיטימי, תעשה מה שבא לך
אדם יהודי הוא אדם המשתייך לעם מסוים. לעם הזה יש דת עיקרית, אך לא כל אנשי העם (או אחד מהם, תיאורטית) חייבים להאמין בה ולקיים את מצוותיה.
כן לגיטימי לגמרי, מה שטוב לך, להיות יהודי לא בהכרח לעשות בר מצווה ולהאמין
שיפגע בך ברק. כופר.
בטח, לגיטימי מאוד
כן אבל אני לא אשקר זה כן קצת מוזר לי כי בכל זאת זה מסורת ויש גם חילונים ואתאיסטים שעושים את זה...
כן
לא הסתכלתי הרבה בתשובות פה, אז אולי מישהו אמר כבר..
אבל להיות יהודי לא קשור בהכרח לחיבור שלך לדת או לרמת קיום המצוות שלך. זה טבוע בך. אתה לא יכול לכאורה לברוח מזה, אפילו אם אתה פורש לכאורה מהעם שלך. נראה שגם הרבה אנטישמיים לאורך הדורות חשבו ככה.
ובכל מקרה שמעתי שגם אנשים שלא מהציבור הדתי עושים בר מצווה, אבל אני בספק שכולם עושים בכל זאת.
אבל להיות יהודי לא קשור בהכרח לחיבור שלך לדת או לרמת קיום המצוות שלך. זה טבוע בך. אתה לא יכול לכאורה לברוח מזה, אפילו אם אתה פורש לכאורה מהעם שלך. נראה שגם הרבה אנטישמיים לאורך הדורות חשבו ככה.
ובכל מקרה שמעתי שגם אנשים שלא מהציבור הדתי עושים בר מצווה, אבל אני בספק שכולם עושים בכל זאת.
עם אתה מתכוון לדתי כמובן שצריך לעשות
אבל עם אתה מתכוון רק לבר מצווה
אז לדעתי חבל שלא תעשה
אבל בחירה שלך המושג בר מצווה האמיתי חל אליך גם עם אתה לא מתייחס עליו אך בשליטתך לתת לו משמעות בעיינך (בעצם כמו לתת משמעות ליום הולדת שחל עליך בין עם תרצה או לו אך בבחירתך לתת לו ייחס וכדי שתיתן כי יש מתנות חחח(
אבל עם אתה מתכוון רק לבר מצווה
אז לדעתי חבל שלא תעשה
אבל בחירה שלך המושג בר מצווה האמיתי חל אליך גם עם אתה לא מתייחס עליו אך בשליטתך לתת לו משמעות בעיינך (בעצם כמו לתת משמעות ליום הולדת שחל עליך בין עם תרצה או לו אך בבחירתך לתת לו ייחס וכדי שתיתן כי יש מתנות חחח(
ולמרות כל מה שאמרתי אני רוצה להוסיף עוד משהו לגיטימי גם לגיטימי
לגמרי, מה שאתה מרגיש שהכי נכון לך. אני לגמרי יהודייה, אבל לא שומרת צום בכיפור למשל.
פחות
לא חייב אירוע, אבל תפילין כן
לא חייב אירוע, אבל תפילין כן
באותו הנושא: