6 תשובות
שואל השאלה:
אני פשוט חושב שאולי אוטופיה לא קיימת ושבעצם הגבול בין אוטופיה לדיסטופיה הוא מאוד מטושטש אם הבנת למה התכוונתי
אני לא חושב שיש הבדל גדול מאוד בין הדברים אבל זאת דעתי אוטופיות לא עובדות ולא יעבדו
אני פשוט חושב שאולי אוטופיה לא קיימת ושבעצם הגבול בין אוטופיה לדיסטופיה הוא מאוד מטושטש אם הבנת למה התכוונתי
אני לא חושב שיש הבדל גדול מאוד בין הדברים אבל זאת דעתי אוטופיות לא עובדות ולא יעבדו
שואל השאלה:
חה שאלה די מטומטמת אני יודע
חה שאלה די מטומטמת אני יודע
יש אוטופיה קיצונית (מושלמת) ויש דיסטופיה קיצונית נגיד כמו בסרטים וסדרות פוסט אפוקליפטיות
מהבחינה הזאת לא כזה מטושטש
אבל כן בתכלס
עד עכשיו כל פעם כשניסו להוציא לפועל אידיאולוגיה מסויימת ככתוב בצורה הכי "אוטופית" שלה כביכול, זה לא צלח-
בין אם קומוניזם, או אפילו אם תיקח דמוקרטיה של היום
אוטופיה נשמע מדהים אבל כן
עד עכשיו לא הצלחנו להשיג סדר עולמנו אוטופי
אז יש משהו במה שאתה אומר
יש המון פגמים בחברה ואין מושלם, בסופו של דבר זה גם מה שהופך אותנו לבני אדם. ככה שאם אם לא נשיג אוטופיה, אולי זה לטובה
מהבחינה הזאת לא כזה מטושטש
אבל כן בתכלס
עד עכשיו כל פעם כשניסו להוציא לפועל אידיאולוגיה מסויימת ככתוב בצורה הכי "אוטופית" שלה כביכול, זה לא צלח-
בין אם קומוניזם, או אפילו אם תיקח דמוקרטיה של היום
אוטופיה נשמע מדהים אבל כן
עד עכשיו לא הצלחנו להשיג סדר עולמנו אוטופי
אז יש משהו במה שאתה אומר
יש המון פגמים בחברה ואין מושלם, בסופו של דבר זה גם מה שהופך אותנו לבני אדם. ככה שאם אם לא נשיג אוטופיה, אולי זה לטובה
שואל השאלה:
אני חושב שהפגמים זה מה שהופך הכול ליפה, אם כולם היו מושלמים החיים לא היו מעניינים ולא היית פוגש אנשים מיוחדים או שונים מדי, דמיין.י איך זה לחיות בעולם שבו כולם מהונדסים גנטית איזה שעמום זה הייתי מת, כאילו בלי קשר הייתי מת כי טיהור גזעי ושיט ואני לא מי יודע מה הכי נקי וטהור אבל בסדר
אני חושב שהפגמים זה מה שהופך הכול ליפה, אם כולם היו מושלמים החיים לא היו מעניינים ולא היית פוגש אנשים מיוחדים או שונים מדי, דמיין.י איך זה לחיות בעולם שבו כולם מהונדסים גנטית איזה שעמום זה הייתי מת, כאילו בלי קשר הייתי מת כי טיהור גזעי ושיט ואני לא מי יודע מה הכי נקי וטהור אבל בסדר
בדיוק.
איך אתה היית מגדיר נאציזם?
הם כשלעצמם ככל הנראה היו מגדירים או הגדירו את זה כאוטופיה. כתפיסה עולמית ובמיוחד מהצד היהודי זו דיסטופיה לכל דבר ועניין.
קומוניזם כאידאולוגיה בתכלס מאוד מעניינת, ובצורה התאורטית שלה הייתי מגדיר אותה כאוטופית. אבל, בכל זאת, קומוניזם הגיע לידי ביטוי בעולם בצורה שונה לגמרי מאיך שנכתב ותוכנן, ולא התקרב במאה אחוז למה שבאמת רצו לעשות, ככה שהקומוניזם שהתקיים ברוסיה למשל, לגמרי הייתי מגדיר כדיסטופיה בחלקה, לא לגמרי כמובן.
הם כשלעצמם ככל הנראה היו מגדירים או הגדירו את זה כאוטופיה. כתפיסה עולמית ובמיוחד מהצד היהודי זו דיסטופיה לכל דבר ועניין.
קומוניזם כאידאולוגיה בתכלס מאוד מעניינת, ובצורה התאורטית שלה הייתי מגדיר אותה כאוטופית. אבל, בכל זאת, קומוניזם הגיע לידי ביטוי בעולם בצורה שונה לגמרי מאיך שנכתב ותוכנן, ולא התקרב במאה אחוז למה שבאמת רצו לעשות, ככה שהקומוניזם שהתקיים ברוסיה למשל, לגמרי הייתי מגדיר כדיסטופיה בחלקה, לא לגמרי כמובן.