24 תשובות
זוועה.
אין שום ציווי על נשים לעשות משהו יש נשים צדיקות והיו נביאות.
מצווה עליהן להיות צדיקות הנשים הדתיות הן הנשים הטובות ביותר בעולם, ככה אני רואה אותן.. לא רואה משהו פוגעני או לא בסדר, אם היה הייתי נגד. לחילונים לפעמים נדמה דברים מעוותים לפי הסתכלות לא נכונה אבל זה שלהם.
מושלם
מי שאומר שזה רע - שקרן שלא למד יהדות
מי שאומר שזה רע - שקרן שלא למד יהדות
^חד משמעית! אנחנו באמת בגן עדן, אני באמת שמחה שאני אישה גם בגלל זה.
^נהנות.. רק מי שלא מבינות דבר ביהדות לא מעריכות כאלה דברים.
מה שהיהדות מצווה על הנשים להיות
זה רק רבע מכמות המצוות של גברים
זה רק רבע מכמות המצוות של גברים
נהדר. הקב"ה יודע מה שהוא מצווה, והוא ידוע מה טוב להן, והוא חפץ בטובתן.
אנונימי
הקטע שהאישה חייבת לקבל גט או שהיא לא יכולה להתגרש אבל גבר לא חייב גט זה מגעיל. ואופק ה "פריווילגיה" הזאת באה עם הפחד לצאת לרחוב לבד, שריקות וצפירות ממכוניות, שכר שונה על אותה עבודה ועל כל זה הגברים שאומרים שלנשים יש חיים קלים.
^^ בימינו זה ככה, אבל על פי הגמרא (בבא מציעא י) זה בעל כרחה.
אנונימי
אז גבר לא חייב גט כדי להתגרש ואישה כן
בואו נחשוב על חוסר ההיגיון במשפט
בואו נחשוב על חוסר ההיגיון במשפט
הקטע של הגט הוא לא נועד כדי שאישה תיצא קטנה או מושפלת, הדבר האחרון שהדת דוגלת בו הוא פגיעה ועלבון בו או בה, לא צריך להיות דתי כדי להבין זאת... זה נועד כדי לשמור על יחסים בריאים, בואו נדבר על זה שאישה נקנת, גבר אשכרה קונה אישה גם כיום! אני חושבת שזה יותר קשה לגבר להשים בכתובה חצי מיליון (מינימום) ולא לאישה שמבחינתה קם לה הביטחון שאם מחר חלילה קורה משהו היא עשירה! יש דברים בהלכה שמרגישים לנו לא הגיוניים ופוגעניים כמו הגט לאישה והכסף שהבעל משלם אבל זה נועד כדי לשמר יחסים בריאים בנישואין, אם גבר לא יקנה- הוא לא יעריך כי גבר הוא נורא שיכלי ופיזי ולכסף יש המון משמעות בעניו- זה גם עונשו של האדם הראשון להשיג הכל בכסף שבשבילו הוא נקרע, אישה אם היא יכלה להיתגרש על כל דבר הייתה מתגרשת ביום הורמונלי כי הבעל לא הוריד נעליים בכניסה לאוהל/לבית בזמנים של היום. יש מטרה טובה מאחורי דבר שנדמה בעייננו למיותר או פוגעני.
pixie^
שאלו על היחס בדת, מה את מכניסה את השוביניסטיות הכללית לעניין?! את עושה סתם כדי ללכלך עוד? את יודעת שזה לא קשור!!
שאלו על היחס בדת, מה את מכניסה את השוביניסטיות הכללית לעניין?! את עושה סתם כדי ללכלך עוד? את יודעת שזה לא קשור!!
אנונימי
אביטל
עוד סטריוטיפים על נשים...שום אישה לא תתגרש סתם+סטריוטיפים על גברים יהודים (חומדים בכסף). לדעתי או שגם הגבר יצטרך לקבל גט לפני גירושין או שאף אחד לא יצטרך גט
עוד סטריוטיפים על נשים...שום אישה לא תתגרש סתם+סטריוטיפים על גברים יהודים (חומדים בכסף). לדעתי או שגם הגבר יצטרך לקבל גט לפני גירושין או שאף אחד לא יצטרך גט
אנונימי
זה קשור כי הרבה מהדתיים/חרדים שאני מכירה שובינסטים ברמה מזעזעת
זה קשור כי הרבה מהדתיים/חרדים שאני מכירה שובינסטים ברמה מזעזעת
^^זה לא סטריוטיפים, נשים קלות דעת יותר- הן הורמונליות יותר ורגישות יותר ופגיעות יותר וכל זה יכול להביאי אותן למצב שאם תשכח מזל טוב ביום הנישואין היא תתכנן כבר פרידה ככה זה- אין מה לעשות! זאת המציאות, גברים מעריכים יותר דברים כשהם קונים אותו ולא מרוויחים בחינם ככה זה!!! נכון שלא על כולם ויש יוצאי מין הכלל- יש ויש, אבל כמו שגבר חזק יותר זה דיי עובדה שאי אפשר להיתכחש לה בדיוק ככה זה.
^ שמה? שזה "שוביניזם"? אז תקראי לזה איך שבא לך, למרות שהמטרה פה היא לא להפלות נשים לרעה, אל כל מין יש את התפקיד שלו.
מה זה יעזור להתווכח עם הקב"ה? צריך לקבל גזירתו יתברך באהבה. לכן את אמורה לברך בבוקר (אם את יהודיה) "שעשני כרצונו" - להראות הכנעה לה' יתברך שברא אותך מה שאת.
מה זה יעזור להתווכח עם הקב"ה? צריך לקבל גזירתו יתברך באהבה. לכן את אמורה לברך בבוקר (אם את יהודיה) "שעשני כרצונו" - להראות הכנעה לה' יתברך שברא אותך מה שאת.
אנונימי
ה' לא מעורב בעולם כיום לפי האמונה שלי, הוא יצר את העולם וזהו. קוראים לזה דאיזם
דבר גדול ומדוייק, אבל יש הרבה מאוד בעיות ושטויות שנדבקו מסביב בגלל סביבה של גויים או חילונים וצריך לתקן את זה.
pixieperson
"הקטע שהאישה חייבת לקבל גט או שהיא לא יכולה להתגרש אבל גבר לא חייב גט"
בתקופת התורה אשה הייתה חפץ בכל העולם, היהדות הייתה התקדמות ואמרה שהיא מקבלת הגנה וכסף ועוד הרבה דברים שאף אחד אחר לא נתן לה. אם היו מנסים לעשות את הערכים של ימינו האשה הייתה נפגעת כי החברה לא הייתה מכילה את זה ונשים לא רצו בזה - העולם היה מבוסס יותר על עבודות פיזיות ולוחמה.
אחרי שהעולם לקח צעד קדימה היהדות שוב הקדימה אותו וקיבלה את חרם דרבנו גרשום, אשה נישאת ומתגרשת רק בהסכמתה, אסור 2 נשים ועוד...
"אופק ה"פריווילגיה" הזאת באה עם הפחד לצאת לרחוב לבד"
כל האנסים והמטרידנים דתיים? מי מאיים על נשים ברחוב? ולא, הטמטום של אותו מיעוט קיצוני לא הגיע מהתורה (וקיים גם בשאר המגזרים...)
"שריקות וצפירות ממכוניות"
ערסיפ וערבים = דתיים. צא מהסרט.
"שכר שונה על אותה עבודה"
בגלל דתיים ששולטים בכסף, ברור.
ולא, פערי השכר לא כ"כ גדולים.
"ועל כל זה הגברים שאומרים שלנשים יש חיים קלים"
מי אמר? ילד בן 15 שמעולם לא היה נשוי ואתה מאמין שהוא מייצג מישהו? די עם השטויות.
pixieperson
"הקטע שהאישה חייבת לקבל גט או שהיא לא יכולה להתגרש אבל גבר לא חייב גט"
בתקופת התורה אשה הייתה חפץ בכל העולם, היהדות הייתה התקדמות ואמרה שהיא מקבלת הגנה וכסף ועוד הרבה דברים שאף אחד אחר לא נתן לה. אם היו מנסים לעשות את הערכים של ימינו האשה הייתה נפגעת כי החברה לא הייתה מכילה את זה ונשים לא רצו בזה - העולם היה מבוסס יותר על עבודות פיזיות ולוחמה.
אחרי שהעולם לקח צעד קדימה היהדות שוב הקדימה אותו וקיבלה את חרם דרבנו גרשום, אשה נישאת ומתגרשת רק בהסכמתה, אסור 2 נשים ועוד...
"אופק ה"פריווילגיה" הזאת באה עם הפחד לצאת לרחוב לבד"
כל האנסים והמטרידנים דתיים? מי מאיים על נשים ברחוב? ולא, הטמטום של אותו מיעוט קיצוני לא הגיע מהתורה (וקיים גם בשאר המגזרים...)
"שריקות וצפירות ממכוניות"
ערסיפ וערבים = דתיים. צא מהסרט.
"שכר שונה על אותה עבודה"
בגלל דתיים ששולטים בכסף, ברור.
ולא, פערי השכר לא כ"כ גדולים.
"ועל כל זה הגברים שאומרים שלנשים יש חיים קלים"
מי אמר? ילד בן 15 שמעולם לא היה נשוי ואתה מאמין שהוא מייצג מישהו? די עם השטויות.
הא הא למדתי את זה היום
הגמרא מתעצבנת למה כתוב נקנית
זה בגלל שאחד מהדברים הם כסף, משלמים לה דינר כסף
כיום זה נדוניה
זה פירוש א'
פירוש ב':
משמעות של קנייה- שייכות
לא שייכות כחפץר
הכוונה לכך שהיא אסורה בביאה לכל שאר העולם חוץ מבעלה כמובן
ורק להסבר, בעל לא מלשון בעל חפץ
אלא בתור בעילה, שזה לשכב.
ובתורה לא כתוב בעל אלא אישה- האיש שלה
בעל בתורה זה שם של עבודה זרה
הגמרא מתעצבנת למה כתוב נקנית
זה בגלל שאחד מהדברים הם כסף, משלמים לה דינר כסף
כיום זה נדוניה
זה פירוש א'
פירוש ב':
משמעות של קנייה- שייכות
לא שייכות כחפץר
הכוונה לכך שהיא אסורה בביאה לכל שאר העולם חוץ מבעלה כמובן
ורק להסבר, בעל לא מלשון בעל חפץ
אלא בתור בעילה, שזה לשכב.
ובתורה לא כתוב בעל אלא אישה- האיש שלה
בעל בתורה זה שם של עבודה זרה
^^ אז יש לך בעיה אם את חושבת שהקב"ה ברא אותנו בלי מטרה ועזב אותנו.
כאילו שאל אפכת לו מאיתנו למרות שהוא זה שברא אותנו, מה שמראה על חוסר שלמות שלו.
כאילו שאל אפכת לו מאיתנו למרות שהוא זה שברא אותנו, מה שמראה על חוסר שלמות שלו.
אנונימי
אנונימי
אתה מוכיח את הנקודה שלי.
אתה מוכיח את הנקודה שלי.
pixieperson, רוצה להתעלם מזה שאשה מקודשת לגבר (ולכן צריכה גט והיא לא יכוהל לעזבו אותו סתם ככה), ואיש לא מקדוש לאשתו (שכן התורה לא אוסרת עליו לשאת עוד אישה אם הוא רוצה ויש לו אפשרות)?
לא חולקים על אלוקים בשביל "שיוויון". הקב"ה לא ברא אותנו שווים (כי אם הוא רוצה שנהיה שווים - למה ברא אותנו 2 מינים?).
לא חולקים על אלוקים בשביל "שיוויון". הקב"ה לא ברא אותנו שווים (כי אם הוא רוצה שנהיה שווים - למה ברא אותנו 2 מינים?).
אנונימי
מצויינת, הרי מה עדיף אישה שתלך ברחוב חצי לבושה וכל הבנים מסתכלים עליה והיא נשואה, ברור שעדיף צנועה וחסודה.
באותו הנושא: