37 תשובות
כן
אני אתאיסט ואני חושב שזה לא כפייה כל עוד לא מכריחים אותך לציית לחוקי הדת
אנונימי
לדעתי כן, כל מקצוע שהוא לא מתמטיקה ואנגלית צריך להיות בחירה
זה לא היסטוריה אמיתית ב100% אבל זה הפולקלור והתרבות של העם היהודי
כמו שיוונים לומדים על המיתולוגיה
כמו שיוונים לומדים על המיתולוגיה
ממש לא. כן זאת מדינה יהודית והתנך הוא ההיסטוריה של העם היהודי, יש אפילו הוכחות ארכיאולוגיות לסיפורים שבתנך. להגיד שזה לא היה קיים זו סתם בורות בעיניי
זו לא כפייה.
זה חשוב ללמוד את התרבות שלנו ואת מה שמאחד אותנו בתור עם.
מעבר לזה שאפשר לקחת את זה פשוט כסיפור גם אם את לא מאמינה,
גם כשלמדתי בספרות על המיתולוגיה היוונית לא באמת האמנתי באלים ובמה שקורה שם ועדיין היה לי מעניין.
גם זה לא שיושבים עלייך ומכריחים אותך להאמין בזה בסך הכל מעבירים את השיעור ואתה מחליט לאיפה לקחת את זה.
זה חשוב ללמוד את התרבות שלנו ואת מה שמאחד אותנו בתור עם.
מעבר לזה שאפשר לקחת את זה פשוט כסיפור גם אם את לא מאמינה,
גם כשלמדתי בספרות על המיתולוגיה היוונית לא באמת האמנתי באלים ובמה שקורה שם ועדיין היה לי מעניין.
גם זה לא שיושבים עלייך ומכריחים אותך להאמין בזה בסך הכל מעבירים את השיעור ואתה מחליט לאיפה לקחת את זה.
לדעתי זה לא כפייה דתית
כולה שיעור, לא מכריחים אותך להפוך לדתייה, את לא חייבת להאמין בזה
כולה שיעור, לא מכריחים אותך להפוך לדתייה, את לא חייבת להאמין בזה
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
אני בחינוך חילוני והם דווקא מדברים על זה בצורה די דתית
אנונימית
אני בחינוך חילוני והם דווקא מדברים על זה בצורה די דתית
אנונימית
לא, זאת לא כפייה דתית.
ארץ ישראל זאת מדינה יהודית, כן, לא משנה כמה לא-יהודיים יחיו כאן, היא הוקמה לישראל.
לפיכך, תנך נחשב כחלק מהעם שלנו, בין אם לדעתך הוא סיפור אגדה ולא הסטוריה, ולכן, לא חושבת שתנך לא צריך להיות מקצוע חובה.
ארץ ישראל זאת מדינה יהודית, כן, לא משנה כמה לא-יהודיים יחיו כאן, היא הוקמה לישראל.
לפיכך, תנך נחשב כחלק מהעם שלנו, בין אם לדעתך הוא סיפור אגדה ולא הסטוריה, ולכן, לא חושבת שתנך לא צריך להיות מקצוע חובה.
לא. כמו שחנג זה חובה..
שואל השאלה:
אנונימית 3
אבל אני חייבת ללמוד את זה בשביל לקבל בגרות, למה?
אנונימית 3
אבל אני חייבת ללמוד את זה בשביל לקבל בגרות, למה?
אנונימית
לדעתי זו לא כפייה.
אף אחד לא מכריח לשמור את התורה ואת המצוות אז מה פה כפייה?
תנך זה לא רק דת, זה ידע כללי. לפני שבועיים ישבתי עם חברות שלי וקראנו כמה פסוקים מהקוראן והברית החדשה כי זה באמת חשוב לדעת ולהבין (ואני גם מקווה ומצפה יום אחד להכיר את הדתות הללו יותר לעומק).
בלי להכיר אפילו את הסיפורים הבסיסים בתנך אי אפשר להבין לעמוק הרבה מאוד דברים בעולם הזה.
אף אחד לא מכריח לשמור את התורה ואת המצוות אז מה פה כפייה?
תנך זה לא רק דת, זה ידע כללי. לפני שבועיים ישבתי עם חברות שלי וקראנו כמה פסוקים מהקוראן והברית החדשה כי זה באמת חשוב לדעת ולהבין (ואני גם מקווה ומצפה יום אחד להכיר את הדתות הללו יותר לעומק).
בלי להכיר אפילו את הסיפורים הבסיסים בתנך אי אפשר להבין לעמוק הרבה מאוד דברים בעולם הזה.
לא, לא חייב להאמין לסיפורים, אני בעצמי כזאת, אבל בתור אנשים שחיים כאן זה הזוי לא לדעת כלום על זה, זה מידע בסיסי בלי קשר לאמונה שכל אזרח ישראלי צריך לדעת, זה כמו שתטוסי למדינה מסוימת ותקראי שם על הדת העיקרית והתרבות, הבגרות אולי מיותרת אבל גם ככה ביטלו.
כן
מצד אחד אפשר להגיד שכן זו כפייהה אבל מצד שני זה כמו ש'כופים' עלינו ללמוד היסטוריה , גם אם את לא קשורה להיסטוריה הזאת , אני חושבת שבכלל לא היה צריך את המקצועות האלה אבל האמת שלא אכפת לי כבר העיקר שסיימתי את הבגרויות בתנך ובהיסטוריה
אנונימית
חד משמעית כן.
אנונימי
כפייה חלונית - השיעורים בבתי הספר הממלכתיים - הם שיעורי אפיקורסות ו*אסור* ע"פ הלכה להשתתף בהם.
אנונימי
שואל השאלה:
אפיקורסות? איך?
אפיקורסות? איך?
אנונימית
לימוד ע"י מורים שלא רואים בתנ"ך כספר קדוש - לימוד ע"פ פרשנות המורה - ולא המפרשים
אנונימי
שואל השאלה:
מאיפה אתה יודע איך המורה רואה את הספר?
מאיפה אתה יודע איך המורה רואה את הספר?
אנונימית
אני יודע שלרוב, הם לא מקיימים אורח חיים דתי - אפירורסים - אין ללמוד מהם.
אנונימי
שואל השאלה:
אפיקורס זה אדם ששונא דתיים, המילה שאתה מחפש זה אתאיסט-אדם שלא מאמין. והתשובה שלך לא עונה על השאלה.
אפיקורס זה אדם ששונא דתיים, המילה שאתה מחפש זה אתאיסט-אדם שלא מאמין. והתשובה שלך לא עונה על השאלה.
אנונימית
אגב, תנ"ך הוא ספר היסטוריה של העם היהודי
יש אנשים, שההיסטוריה לא מקובלת עליהם - אני נתקל בהרבה מכחישי שואה/מעמד הר סיני
יש אנשים, שההיסטוריה לא מקובלת עליהם - אני נתקל בהרבה מכחישי שואה/מעמד הר סיני
אנונימי
שואל השאלה:
תנ"ך זה לא בהכרח היסטוריה. זה הכל אמונה, והשואה לא נמצאת בתנ"ך.
תנ"ך זה לא בהכרח היסטוריה. זה הכל אמונה, והשואה לא נמצאת בתנ"ך.
אנונימית
חמישה הן הנקראים מינים:
האומר שאין שם אלוה ואין לעולם מנהיג,
והאומר שיש שם מנהיג אבל הן שנים או יותר,
והאומר שיש שם רבון אחד אבל שהוא גוף ובעל תמונה,
וכן האומר שאינו לבדו הראשון וצור לכל,
וכן העובד כוכב או מזל וזולתו כדי להיות מליץ בינו ובין רבון העולמים.
כל אחד מחמשה אלו הוא מין.
--
שלשה הן הנקראים אפיקורסין:
האומר שאין שם נבואה כלל ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם,
והמכחיש נבואתו של משה רבינו,
והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם.
כל אחד משלשה אלו הן אפיקורוסים.
שלושה הן הכופרים בתורה:
האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת, אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה,
וכן הכופר בפרושה והוא תורה שבעל פה, והמכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס,
והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו אע"פ שהיא היתה מעם ה', כגון ההגרים.
כל אחד משלשה אלו כופר בתורה.
האומר שאין שם אלוה ואין לעולם מנהיג,
והאומר שיש שם מנהיג אבל הן שנים או יותר,
והאומר שיש שם רבון אחד אבל שהוא גוף ובעל תמונה,
וכן האומר שאינו לבדו הראשון וצור לכל,
וכן העובד כוכב או מזל וזולתו כדי להיות מליץ בינו ובין רבון העולמים.
כל אחד מחמשה אלו הוא מין.
--
שלשה הן הנקראים אפיקורסין:
האומר שאין שם נבואה כלל ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם,
והמכחיש נבואתו של משה רבינו,
והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם.
כל אחד משלשה אלו הן אפיקורוסים.
שלושה הן הכופרים בתורה:
האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת, אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה,
וכן הכופר בפרושה והוא תורה שבעל פה, והמכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס,
והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו אע"פ שהיא היתה מעם ה', כגון ההגרים.
כל אחד משלשה אלו כופר בתורה.
אנונימי
שואל השאלה:
אתה לא יכול לקחת הגדרות מספר אגדות ולהפיץ אותן כאילו הן עובדה.
אתה לא יכול לקחת הגדרות מספר אגדות ולהפיץ אותן כאילו הן עובדה.
אנונימית
בנוגע לתנ"ך - יש הרבה תשובות באתר, אין לי כח להכנס לזה
מצרף תגובה
--
אלו ההגדרות ההלכתיות..
מצרף תגובה
--
אלו ההגדרות ההלכתיות..
אנונימי
מאוד תלוי איך מלמדים את זה. אם מלמדים את זה כמו סיפור ושמים דגש גם על חקר המקרא, זה לא כפיה דתית.
אם מלמדים את זה מנקודת מבט דתית כאילו זה היסטוריה אבסולוטית, זו כן קצת כפיה דתית
אם מלמדים את זה מנקודת מבט דתית כאילו זה היסטוריה אבסולוטית, זו כן קצת כפיה דתית
שואל השאלה:
"הקשוח"
זאת לא היסטוריה אבסולוטית ,לאתאיסטים זה נטו אגדה
"הקשוח"
זאת לא היסטוריה אבסולוטית ,לאתאיסטים זה נטו אגדה
אנונימית
המדינה שלך קרויה נוסדה וזו הדת שלה בגלל מה שאת מכנה "סיפור"
התורה היא המהות שלנו, גם אם את חושבת שהוא לא נכון
מכחישי שואה, זו כפייה שילמדו על הנאציזם? לא
התורה היא המהות שלנו, גם אם את חושבת שהוא לא נכון
מכחישי שואה, זו כפייה שילמדו על הנאציזם? לא
כן
^
^
יש הבדל בין להכחיש משהו עם הוכחות ולהכחיש סתם ספר
^
יש הבדל בין להכחיש משהו עם הוכחות ולהכחיש סתם ספר
לא כפייה דתית, אם כבר שטיפת מח של כפירה.
ובטח שזאת היסטוירה האמיתית שלנו. אבותינו העבירו לנו את מה שהם ראו בעיניהם שלנו.
מי שמכחיש את זה , באותה מידה אפשר לומר גם ששואה - זה לא בהכרח היסטוריה אמיתית שלנו, אלא סה"כ ה אגדת עם שהופצה מתוך אינטרסים יהודים לסחוט כסף מהעם הגרמני, שתהיה הצדקה לתת להם מדינה משלהם וכו'.
גם על ספרי היסטוריה ששם כתובים דברים על השואה, אפשר לומר שזה רק ספר... השאלה היא הםא יש עדות למה שכתוב בספר.
לתנ"ך - כן, זה כל עם ישראל. זה שימינו הרבה מתכחשים לעבר לשהם שהעבירו להם אבותיהם - זה לא מבטל את העדות של אבותיהם.
ובטח שזאת היסטוירה האמיתית שלנו. אבותינו העבירו לנו את מה שהם ראו בעיניהם שלנו.
מי שמכחיש את זה , באותה מידה אפשר לומר גם ששואה - זה לא בהכרח היסטוריה אמיתית שלנו, אלא סה"כ ה אגדת עם שהופצה מתוך אינטרסים יהודים לסחוט כסף מהעם הגרמני, שתהיה הצדקה לתת להם מדינה משלהם וכו'.
גם על ספרי היסטוריה ששם כתובים דברים על השואה, אפשר לומר שזה רק ספר... השאלה היא הםא יש עדות למה שכתוב בספר.
לתנ"ך - כן, זה כל עם ישראל. זה שימינו הרבה מתכחשים לעבר לשהם שהעבירו להם אבותיהם - זה לא מבטל את העדות של אבותיהם.
אנונימי
גם לחיות בארץ ישראל זו כפיה? המינימום זה לדעת למה אתה פה
שואל השאלה:
אנונימי
מה הקשר? השואה זה היסטוריה אבסולוטית, התנ"ך זה דת
אנונימי
מה הקשר? השואה זה היסטוריה אבסולוטית, התנ"ך זה דת
אנונימית
^לא, גם על השואה יש הרבה מערערים, למרות שזה לא בסדר בכלל. אז להגיד שהשואה היא אמת אבסולוטית, לרמות שיש עליה הרבה מערערים (לא שזה מוצדק כל הערערור את זה), ועל התורה - לא (למרות שכל עם ישררלא היה עד לכך שהקב"ה הביא לנו אותה) - זה די צבוע.
ברור שדברי אלוקים חיים היא אמת אבסולטית, בלי קשר לכך האם השואה קרתה או לא.
דת - זה לא משוה שהוא לא אמת (כי הקב"ה לא יתן לנו דברים לא אמיתיים).
ברור שדברי אלוקים חיים היא אמת אבסולטית, בלי קשר לכך האם השואה קרתה או לא.
דת - זה לא משוה שהוא לא אמת (כי הקב"ה לא יתן לנו דברים לא אמיתיים).
אנונימי
בחירה אם לא זאת כפייה דתית