17 תשובות
ממש לא
מעבר לכך שלא משנה אם זה ישמש אותך בעתיד, ללמוד דברים חדשים זה תמיד טוב, זו גם מסגרת. מלמדים אותך להתמודד עם דברים, להתמודד עם מסגרת ולחצים ולתקשר עם אנשים. אלה הדברים הכי חשובים שיש.
ואגב, אם היו מבטלים את בית הספר, אנשים היו ממשיכים להתבלבל בין עם לאם.
מעבר לכך שלא משנה אם זה ישמש אותך בעתיד, ללמוד דברים חדשים זה תמיד טוב, זו גם מסגרת. מלמדים אותך להתמודד עם דברים, להתמודד עם מסגרת ולחצים ולתקשר עם אנשים. אלה הדברים הכי חשובים שיש.
ואגב, אם היו מבטלים את בית הספר, אנשים היו ממשיכים להתבלבל בין עם לאם.
לא
לא
כן
לא
אם*
ולא, כנראה שאת גם צריכה את זה
ולא, כנראה שאת גם צריכה את זה
כן
ממש לא, הייתי פשוט מסדרת שם מלא דברים
כן , 90 אחוז מהמקצועות מיותרים
יוצר חלופה. תכלס בתי ספר לא מותאמים לשום סוג של תלמידים לא לחכמים (בית ספר זה ממש בזבוז זמן שלהם ושל הכישרון שלהם) לא של האלה שמתקשים בלמידה (ממש לא נותנים להם את המענה שהם צריכים) ולא הממוצעים (לא מלמדים אותם שום דבר חשוב והרוב מיותר מבזבז זמן והיה יכול להיות מהיר יותר) אני אתחיל מלבטל את "חוק חינוך חובה חינם" כי תכלס יש תלמידים שכל כך לא מקשיבים ולא זוכרים כלום מבית ספר שזה הופך לחוק חינוך חובה לחינם (אם מישהו יושב במקום כלשהו 12 שנה ולא יוצא משם עם כלום זה היה לחינם) ואלה לרוב הממוצעים הם עוברים את הבגרויות אבל אם חודשיים אחרי זה נותנים להם לעשות את הבגרות שוב פעם הם יכשלו. הילדים שצריכים עזרה: הם לא מקבלים את העזרה שהם צריכים (ברוב המקרים) וגם אם כן אז לא מספיק ולכן הם לא יכולים להתפתח.
המחוננים: הם (ברוב המקרים) יכולים לעשות הרבה יותר ממה שהם עושים שם, אם רק יתנו להם במקום לתת להם לשבת בכיתה שעות על גבי שעות במשך שנים, פעם אולי היתה בעיה אבל היום יש את האינטרנט ותלמיד מחונן (שלרוב יותר קל להם ללמוד/ללמוד מהאינטרנט) יכול בחצי שעה להספיק את כל מה שלומדים באותה שנה.
אני לא אתחיל לפרט על איך שמעריכים תלמידים ומערכת השעות אבל המערכת ברובה נוראית הזויה ישנה ולא מתאימה למי שבה.
זה לפחות הניסיון שלי אולי משהו ישתנה בעתיד....
המחוננים: הם (ברוב המקרים) יכולים לעשות הרבה יותר ממה שהם עושים שם, אם רק יתנו להם במקום לתת להם לשבת בכיתה שעות על גבי שעות במשך שנים, פעם אולי היתה בעיה אבל היום יש את האינטרנט ותלמיד מחונן (שלרוב יותר קל להם ללמוד/ללמוד מהאינטרנט) יכול בחצי שעה להספיק את כל מה שלומדים באותה שנה.
אני לא אתחיל לפרט על איך שמעריכים תלמידים ומערכת השעות אבל המערכת ברובה נוראית הזויה ישנה ולא מתאימה למי שבה.
זה לפחות הניסיון שלי אולי משהו ישתנה בעתיד....
לא.
משנה את משרד החינוך אבל לא מבטל את הבית ספר
כןכןכןכן
בטח שלא, איך אני אלמד דברים בשביל העתיד שלי? אבל יש הרבה דברים שהייתי משנה, כמו מבחנים כל כמה זמן ושיעורי בית, דברים כאלו שמעמיסים על התלמידים...
לא
לדעתי צריך לשנות למשהו אחר לגמרי. לא לומדים דברים חשובים, הלמידה שטחית ולא מעמיקה. לא מאתגרים, לא מעודדים למצויינות ויצירתיות, אלא מצפים שנשנן חומר לבגרויות, ואחריהן נשכח אותו.
זה פשוט הופך לבזבוז זמן! ונכון שחשוב לפגוש אנשים, להכיר חברים. אבלל! כמו שמערכת החינוך, ומתחתיהם בתי הספר והמורים פועלים היום, מעודדים את התלמידים שפוגעים ונותנים להם עוד כוח. לא מחנכים לגיבוש ולקבלה. אין שום טעם בהם כמקום למפגש חברתי. באופן הזה הם לרוב מסבים יותר נזק מעזרה.
לכן, או שישנו אותם לגמרי, או שימצאו חלופה חדשה. ככה זה פשוט לא יכול להמשיך - זה לא הגיוני שבבתי ספר רבים נלמד 11 שעות ביום. מצפים מאיתנו להמשיך ללמוד גם בבית, למצוא תחביבים ולהיפגש עם חברים. אבל למי יש כוח אחרי ימים כאלה? רק רוצים לישון ! בשנים האלה אמורים להנות, אך איך אפשר אם רק מצופה מרובנו ללמוד כל היום. או שיש כאלה שפשוט מוותרים על ההשכלה.
אז צריך חלופה שתהיה באמצע - תיתן חופש לעשייה עצמית, להתפתחות ולמידה של כל אחד עם עצמו וגם ללמידה מועילה במסגרת, כמו גם מפגשים עם ילדים בני גילם.
זה פשוט הופך לבזבוז זמן! ונכון שחשוב לפגוש אנשים, להכיר חברים. אבלל! כמו שמערכת החינוך, ומתחתיהם בתי הספר והמורים פועלים היום, מעודדים את התלמידים שפוגעים ונותנים להם עוד כוח. לא מחנכים לגיבוש ולקבלה. אין שום טעם בהם כמקום למפגש חברתי. באופן הזה הם לרוב מסבים יותר נזק מעזרה.
לכן, או שישנו אותם לגמרי, או שימצאו חלופה חדשה. ככה זה פשוט לא יכול להמשיך - זה לא הגיוני שבבתי ספר רבים נלמד 11 שעות ביום. מצפים מאיתנו להמשיך ללמוד גם בבית, למצוא תחביבים ולהיפגש עם חברים. אבל למי יש כוח אחרי ימים כאלה? רק רוצים לישון ! בשנים האלה אמורים להנות, אך איך אפשר אם רק מצופה מרובנו ללמוד כל היום. או שיש כאלה שפשוט מוותרים על ההשכלה.
אז צריך חלופה שתהיה באמצע - תיתן חופש לעשייה עצמית, להתפתחות ולמידה של כל אחד עם עצמו וגם ללמידה מועילה במסגרת, כמו גם מפגשים עם ילדים בני גילם.
באותו הנושא: