20 תשובות
אני חושבת שמותר כל עוד זה לא לדעת ולדבר על דברים מיניים או משהו
כע מותר יש כאלה שגם מתירים להיות ביחד
מותר רק לצורך. כמו בסופר עם קופאית אבל בלי small talk.
או שירות לקוחות וכדו'
ומשפחה מותר חופשי
אנונימי
עם*
כן, אין איסור על דיבור רגיל, אבל מעדיפים לרוב להימנע מזה, כדי שלא יעלה במוחם "מחשבות אסורות".
פחות. דברים נחוצים בלבד. אסור ללשום בשלום האישה והלראות לה חיבה.
אנונימי
שואל השאלה:
הבנתי
אנונימית
לדבר מותר לגעת אסור
זה מאוד תלוי יש כאלה שכן יש להן ידידים ומדברות חופשי אבל שומרות נגיעה ויש כאלה שלא שפחות מדברות עם בנות רק בעתיד למטרת דייטים
אנונימית
^ אסור ידידים/ידידות
אנונימי
אבל המציאות שדתיים יש להם ידידים ידידות זה מאוד משתנה יש המון סוגים של דתיים
אנונימית
^ דתי לייט זה לא דתי זה מסורתי +
אנונימי
מותר לדבר ברור היא שאלה על בנות דתיות לאן עפתם לא אמרה חרדיות
לשמור נגיעה כן.
לדבר,
שמעי זה עניין שלך. לא חושבת שלא צריך ידידים אני לא רואה פה בעיה .
סתם מגזימים
^ אבל אם זה מישהו שהרבה יותר מבוגר ממנה - אז פה את רואה בעיה, נכון?

רק בידידים שהם בני גילה את לא רואה בעיה, נכון?

ולמה? כי יש את הפחד שהמבוגר יכול לנצל אותה (יש סיכוי כזה, לרמות שזה לא 100 בטוח, אבל לא לוקחים סיכונים)? אז אם יהיה לי ידיד בן גילה - גם איתו היא בקלות יכולה להיכשל לפחות באסיור נגיעה וחיבה וכו'. גם אם הוא לא ינצל אותה מינית.

הלוואי ואדם היה מפחד מהעבירה לפחות כמו שהוא מפחד מסכנה גשמית.
אנונימי
תלוי בגיל
וזה לא קשור ניצול זה פשוט פער גילאים.
אני לא רואה בעיה אם יש ידידות בין בן לבת לא חושבת גם שצריך להתרחק מזה
^ איפה ראינו בהלכה שזה תלוי בגיל?

יש הלכה להתרחק בלי קשר לגיל, ואין סיבה להחמיר עם מישהו שהוא יותר מבוגר ממנה ולהקל עם מישהו שהוא בן גילה.

אתן הלכה כפי שהיא בשולחן ערוך:

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
אנונימי
אוקי אבל שאלת את דעתי לא הלכה.
אבל אני ספציפית לא חושבת שצריך להתרחק מבנים.
בסופו של דבר זה גורם לכל כך הרבה בעיות בעתיד
וכל עוד לא לוקחים את זה למקומות כאלה הכל טוב . כי ככה זה ידידים.
^ אם דעתך שונה מדעת ההלכה - אין לי מה לומר....
אנונימי
לא עניין של דתיות, אלא יהודיות ככלל.
מצטרף לאנונימי - אין לי מה להוסיף.
אנונימי
עקרונית מותר שיחות שיש בהן צורך ולא סתם לפלרטט ללא סיבה
נגיעה חובה לשמור