"לפני שניכנס ללימוד המשנה ברצוננו להציג שני אירועים שהתרחשו בשתי מסעדות: בחוק הישראלי אין חובת הזנה כחלק מהשכר, אבל בענף המסעדות מקובל שהעובדים מקבלים ארוחה מתפריט המסעדה. לפניכם שני מקרים: * במסעדת היוקרה "דלישס", שבה כל מנה כולה בסביבות 300 שח, החליטו בעלי המסעדה לא לתת למלצרים מנות מתפריט המסעדה. * במסעדת הדגים "יוחנן הסנדלר" הגבילו את העובדים. מותר להם לאכול רק מנות שעולות פחות מ-80 שח.
חשבו על שני המקרים. לפני דעתכם, האח יש לעובדים זכות לדרוש יותר ממה שהמעביד מציע?"