11 תשובות
שואל השאלה:
מי הן 2 בעלות הברית המדוברות?
ששלטו בגרמניה בשנים הראשונות
אנונימית
בהתחלה בעלות הברית שלטו בגרמניה בשנים הראשונות
לאחר מכן פיצלו את גרמניה לגרמניה המערבית שהייתה יותר מחוברת למערב ולאמריקה וגרמניה המזרחית שהייתה יותר מחוברת למזרח ולברית המועצות
ברלין חולקה ל2 והייתה עיר הבירה של 2 המדינות, אבל ברלין של גרמניה המערבית הייתה מובלעת והייתה מרוחקת מאוד מגרמניה המערבית
^^יש 4.
בריטניה צרפת ארה"ב וברה" מ.
שיט קראתי את השאלה לא נכון סורי
שואל השאלה:
אלו היו בעיקר ארהב וברית המועצות?
בריטניה וצרפת היו בצד של ארהב?
זה לידע כללי!
אנונימית
חילקו את גרמניה עד 1949
ארצות הברית שלטה בדרום מזרח
צרפת בדרום מערב
בריטניה בצפון מערב
ברית המועצות בצפון מזרח
חילקו את גרמניה לחלק סובייטי, אמריקאי, בריטי וצרפתי.
ברלין פוצלה גם היא.
האמריקאים, הבריטים והצרפתים איחדו את החלקים שלהם והעניקו לאזור עצמאות, וכך נולדה גרמניה המערבית.
ברהמ השאירה את החלק שלה תחת שליטתה, והוא מה שהיה גרמניה המזרחית.
ב1946 חולקה גרמניה בין בעלות הברית המרכזיות - ברה"מ, ארה"ב, בריטניה וצרפת.
ב1949 הוקמו על שטחים האלה 2 מדינות:

על השטח המזרחי בשליטת ברה"מ קמה גרמניה המזרחית שהייתה חלק מהגוש הקומוניסטי, בירתה הייתה ברלין.

על השטח המערבי בשליטת ארה"ב, בריטניה וצרפת קמה גרמניה המערבית שהייתה חלק מהגוש המערבי, בירתה הייתה בון.

ברלין שהייתה עיר הבירה של גרמניה הנאצית אמנם הייתה בתוך השטח הקומוניסטי אך גם היא חולקה ל2, מזרח ברלין בשליטת גרמניה המזרחית ומערב ברלין בשליטת גרמניה המערבית.
אנונימי
חלק עבר לשליטה רוסית/פולנית/ליטאית.
השאר חולק בין בעלות הברית וברה"מ, ובהמשך פוצל ל3 מדינות:
גרמניה המזרחית, גרמניה המערבית ואוסטריה (שקיבלה עצמאות מחודשת).
אחרי מלחמת העולם השנייה החזירו לפולין את השטח הכבוש וכל מדינה השתחררה מהשלטון הנאצי. אחרי מלחמת העולם השנייה גרמניה למשך זמן מה לא נחשבה כמדינה (לכן גם לא הייתה לה זכות להצביע בהחלטה 181)
אוסטרו הונגריה (אוסטריה+הונגריה) ובגלל זה אחרי מלחמת העולם הראשונה אסרו עליהן לחבור שוב אחת לשנייה כי הן היו מאוד חזקות ביחד
באותו הנושא: