3 תשובות
yekhat זה לנסוע לדוגמה "אני רוצה לנסוע"
yezdit זה נוסע לדוגמה "הוא נוסע"
yezdit זה נוסע לדוגמה "הוא נוסע"
יאחת זה לנסוע
ויזדיית להתחיל לנסוע
ויזדיית להתחיל לנסוע
בפעלים שקשורים לתנועה בשפות סלאביות (כולל רוסית) יש בדרך כלל 2 פעלים לכל פעולה אחת בעברית (או 4, אם כוללים את האספקטים של כל פועל, אבל לא נכנס לזה עכשיו). אחת שמקבילה לpresent simple באנגלית, והאחרת- לpresent progressive.
ספציפית עם לנהוג, jezd'it'= present simple, ו jexat'= present progressive.
לדוגמא, אני נוסעת כל יום= ja jezhu kazhdy d'en, משתבש ב'jezd'it
אני נוסעת כרגע= ja sejchas jedu, משתמש ב'jexat.
אותו דבר ניתן לראות עם "ללכת".
ijti: present progressive
xod'it'= present simple
ja ijdu v shkolu: אני (כרגע) הולכת לבית ספר.
ja xozhu v shkolu: אני (באופן כללי) הולכת לבית ספר.
(לחידוד: אני משתמשת בלטיניזציה יותר מוסכמת של רוסית. j מייצג את האות "ייא", y מייצג את האות שנראת כמו bi, שאת הצליל שלה אי אפשר לתאר עם אותיות עבריות או אנגליות, x מייצג "חה", וה ' (כמו שמופיע פעמיים לדוגמא ב 'jezd'it) מייצג את הסימן הרך.
ספציפית עם לנהוג, jezd'it'= present simple, ו jexat'= present progressive.
לדוגמא, אני נוסעת כל יום= ja jezhu kazhdy d'en, משתבש ב'jezd'it
אני נוסעת כרגע= ja sejchas jedu, משתמש ב'jexat.
אותו דבר ניתן לראות עם "ללכת".
ijti: present progressive
xod'it'= present simple
ja ijdu v shkolu: אני (כרגע) הולכת לבית ספר.
ja xozhu v shkolu: אני (באופן כללי) הולכת לבית ספר.
(לחידוד: אני משתמשת בלטיניזציה יותר מוסכמת של רוסית. j מייצג את האות "ייא", y מייצג את האות שנראת כמו bi, שאת הצליל שלה אי אפשר לתאר עם אותיות עבריות או אנגליות, x מייצג "חה", וה ' (כמו שמופיע פעמיים לדוגמא ב 'jezd'it) מייצג את הסימן הרך.