3 תשובות
yekhat זה לנסוע לדוגמה "אני רוצה לנסוע"
yezdit זה נוסע לדוגמה "הוא נוסע"
יאחת זה לנסוע
ויזדיית להתחיל לנסוע
בפעלים שקשורים לתנועה בשפות סלאביות (כולל רוסית) יש בדרך כלל 2 פעלים לכל פעולה אחת בעברית (או 4, אם כוללים את האספקטים של כל פועל, אבל לא נכנס לזה עכשיו). אחת שמקבילה לpresent simple באנגלית, והאחרת- לpresent progressive.
ספציפית עם לנהוג, jezd'it'= present simple, ו jexat'= present progressive.
לדוגמא, אני נוסעת כל יום= ja jezhu kazhdy d'en, משתבש ב'jezd'it

אני נוסעת כרגע= ja sejchas jedu, משתמש ב'jexat.

אותו דבר ניתן לראות עם "ללכת".
ijti: present progressive

xod'it'= present simple

ja ijdu v shkolu: אני (כרגע) הולכת לבית ספר.

ja xozhu v shkolu: אני (באופן כללי) הולכת לבית ספר.

(לחידוד: אני משתמשת בלטיניזציה יותר מוסכמת של רוסית. j מייצג את האות "ייא", y מייצג את האות שנראת כמו bi, שאת הצליל שלה אי אפשר לתאר עם אותיות עבריות או אנגליות, x מייצג "חה", וה ' (כמו שמופיע פעמיים לדוגמא ב 'jezd'it) מייצג את הסימן הרך.