31 תשובות
אסור
יש מי ששומע ויש שלא
אני אישית דתייה ושומעת
בעקרון אסור
שואל השאלה:
ישנם רבנים שמקלים בעצמאות לא?
אנונימית
למה שיהיה מותר??
מותר בלג בעומר
אנונימי
כעיקרון אסור אבל לדעתי זה חג אז אני מתיר לעצמי
אסור
אין קשר ליום העצמאות
בכללי אסור
יש מקלים שאומרים שמותר,אני אישית שומעת היום ומחר וזהו.
^ זה לא חג בכלל ממש לא.
אנונימי
יום העצמאות זה יום שמח לעם ישראל
מותר לשמוע שירים להתגלח ולהסתפר
^ זה יום עצוב אם כבר
אנונימי
^לך אולי לשאר עם ישראל זה יום שמח
^ לכופרים שלא ראויים להיקרא יהודים
אנונימי
^תינוקות שנשבו
אתה יכול להתווכח זה לא ישנה כלום המון הרבנים מתירים ואתה מתווכח עם טענות של נטורתי קרתא או משהו בסגנון
^ ח*ל!נ*ם זה לא תינוקות שנשבו
הם יודעים טוב מאוד שהם עושים דברים שאסור, הם פושעי ישראל.
לא סתם ביום כיפור אומרים "בישיבה של מעלה. ובישיבה של מטה. על דעת המקום ברוך הוא. ועל דעת הקהל הקדוש הזה. אנו מתירין להתפלל את העברינין:
עבריינים, לא שוגגים ולא תועים ולא תינוקות שנשבו
אנונימי
תינוקות שנשבו נאמר רק על הגויים שמאמינים בכל מני דתות מזוייפות כי הם לא יודעים שהדת שלהם שקרית, ואבות אבותיהם האמינו בזה, אז הם שבויים בדת שלהם.

יהודים לעומת זאת, יודעים טוב מאוד שהם בדת האמת. ועדיין בוחרים שלא לשמור תורה ומצוות.
אנונימי
החזון איש הרב דוד צבי הופמן הרב יעקב ישראל קניבסקי הרב אהרן יהודה לייב שטינמן הרב גרשון אדלשטיין הרב יעקב אדלשטיין הרב חיים קניבסקי רבי מנחם מנדל שניאורסון והרב מרדכי אליהו הרב עובדיה יוסף


תתווכח איתם
אף אחד מהם לא הרב שלי
אנונימי
לא אמרתי שאחד מהם הוא הרב שלך אמרתי שתתווכח איתם בנוגע להאם חילונים הם תינוקות שנשבו
ורוב הרבנים של היום לא יודעים באמת לפסוק הלכה, להעתיק ולהגיד "הוא אמר ככה ואני לא מסכים איתו, והוא אמר ככה ואני כן מסכים איתו", זה לא פסיקת הלכה, זה ליקוט הלכה.
פסיקת הלכה זה להגיד אני אומר ככה ולהביא הסברים והוכחות וסיבות למה זה ככה.
כמובן הם מביאים עוד דעות שמחזקות אותם, אבל הם פוסקים הלכה מעצמם ולא אומרים "אני חושב כמוהו" אלא רק מביאים עוד דעות דומות כדי לחזק את דעתם. והם יכולים לפסוק הלכות משלהם כמו שהתירו חשמל ביום טוב והביאו את הרב עוזיאל שהיה הרב הראשי הראשון לישראל, הוא לא סתם אחד הוא היה משהו מיוחד... ידע להתיר מה שאף אחד אחר לא יכל
אנונימי
ככה עושים פוסקי ההלכה האמיתיים
אנונימי
חילונים הם עבריינים נקודה. שאותם רבנים ייתוןכחו עם המחזורים של יום כיפור
אנונימי
החזון איש אמר את זה על סמך דברי הרמב"ם שבימינו כל החילונים הם אנוסים משום שבימינו אין רואים ניסים והשגחת ה היא מאד נסתרת ו"אין מי שיודע להוכיח" כלומר אין מי שיודע להציג בפניהם את חובתם לשמור את המצוות באופן שאם לא יקשיבו הם ייחשבו כרשעים

זה לא ליקוט הלכה
בכללי כיום אין יותר מדי מה לפסוק חוץ מבמקרים מיוחדים
מי אמר שהעבריינים זה דווקא החילונים? מי אמר שזה לא כל מי שחטא?
תקופת הרמב"ם זה לא תקופתינו
היום הם יודעים טוב מאוד שצריך לאכול כשר, וצריך לשמור שבת, וצריך להניח תפילין, אבל הם לא עושים את זה. מבחירה כי לא בא להם. עבריינים.
אנונימי
כי עבריינים הכוונה לכופרים ואפיקורסים שפתאום ביום כיפור באים לבי"כ ולא נוגעים בטלפון ומחשב וצמים.
אבל יום למחרת חוזרים לסורם
האומר אחטא ואשוב אין מוחלין לו
אנונימי
תניא א"ר טרפון תמה אני אם יש בדור הזה שמקבל תוכחה אם אמר לו טול קיסם מבין שיניך אמר לו טול קורה מבין עיניך אמר רבי אלעזר בן עזריה תמיהני אם יש בדור הזה שיודע להוכיח

אם בתקופתם בקושי היו יודעים להוכיח קל וחומר שהיום
אוקיי אבל עדיין הם עבריינים כי הם מודעים לעובדה שהם עושים עבירות, לא אכפת להם מהדת. יצא לי לדבר עם חילונים פה, הם פשוט מזעזעים אותי. כמות השנאה שלהם לדת ושהם אומרים ש"אין בעיה להתבולל, כולנו בני אדם", ושהם רוצים לרצוח חרדים, ושחילול שבת זה "לא כזה גרוע" פשוט להקיא איכ.
והם יודעים שזה אסור דאורייתא ועדיין אומרים את זה, הם אומרים שלא אכפת להם שאסור והם 'מברכים' את ה'
אנונימי
אסור והיה אסור גם לפני זה
לך על פי דעת רבותיך
הרב שלי פסק לי שאסור (מחבר בהלכה ובאגדה)