12 תשובות
כשיהיה לגוש תאים הזה לב פועם, פעילות מוחית, גפיים, עיניים, סרקולציה במערכת הדם, והוא ישא בתפקידים הבסיסים של בני האדם, והוא לא יהיה טפיל שחי ברחם של האישה וניזון מהמשאבים של הגוף שלה - רק אז הוא יהיה בן אדם לכל דבר. עד אז, זה בסך הכל גוש תאים טפילי, לא בן אדם חי. וזה בדיוק ההבדל בין אדם חי ונושם שכבר יצא מהרחם לבין עובר.
^
אבל הוא היה אמור להיות חיי ופשוט עצרו את זה
פשוט מנעו ממנו מלחיות בלי קשר לסיבה של למה אותה אישה מפילה זה עדיין נקרא רצח
אבל הוא היה אמור להיות חיי ופשוט עצרו את זה
פשוט מנעו ממנו מלחיות בלי קשר לסיבה של למה אותה אישה מפילה זה עדיין נקרא רצח
כי זה לא...
^^איזה קטע, אפשר להגיד את זה גם על אמצעי מניעה. זה כמו שתגיד שעיקור זה רצח, כי גם שם אתה מונע רבייה וילודה. אבל זהו ש*לקחת חיים* מבן אדם חי, זה לא כמו למנוע חיים האלו להיווצר מלכתחילה. לקחת חיים =/= למנוע מהם להיווצר. הפלה זה לא רצח כי הקבוצת תאים הזו ממש לא נחשבת לבן אדם.
^
גם זה אסור
גם זה אסור
שואל השאלה:
^^מה קשור? זה כבר דבר שיש בו חיים (אומנם הוא עדיין לא חי בכוחות עצמו אבל כן יש בו חיים) ואת בעצם הורגת אותו.
ואמצעי מניעה, זה לגרום שלא יהיה חיים אבל את לא הורגת שום דבר חי.
^ אומנם קונדום אסור בגלל שזה יהיה זרע לבטלה, אבל מותר גלולות.
^^מה קשור? זה כבר דבר שיש בו חיים (אומנם הוא עדיין לא חי בכוחות עצמו אבל כן יש בו חיים) ואת בעצם הורגת אותו.
ואמצעי מניעה, זה לגרום שלא יהיה חיים אבל את לא הורגת שום דבר חי.
^ אומנם קונדום אסור בגלל שזה יהיה זרע לבטלה, אבל מותר גלולות.
אנונימי
^
כן נכון
הנושא הזה מגעיל אותי מידי אז אני אפסיק להגיב פה
לפי דעתי הפלה זה רצח ושום דבר לא ישנה את זה בלי קשר לסיבה של ההפלה
כן נכון
הנושא הזה מגעיל אותי מידי אז אני אפסיק להגיב פה
לפי דעתי הפלה זה רצח ושום דבר לא ישנה את זה בלי קשר לסיבה של ההפלה
את צודקת.
עובר הוא בן אדם וגם לא מגיע לו לחיות
עובר הוא בן אדם וגם לא מגיע לו לחיות
אנונימית
כי העובר בשלבים המוקדמים אינו אדם שלם, הוא לא איזה הומונקולוס המחכה בזרע, המוח והעצבים והלב מתפתחים עם הזמן ועד שיש לו נפש (mind) אין כאן ישות סובייקטיבית שיש לחייה משמעות יותר מחיי עשבים ופטריות.
אמנם אותו יצור יכול לפתח עם הזמן נפש אבל כעת אין לו, אם אני מנעתי את העתיד שבו יהיה לי ילד עם השכנה שלי כי סרבתי להצעתה לזוגיות אז אני רצחתי את הילד העתידי? נכון, אין כאן ילד, אבל אם כן הייתי מסכים והיינו מתאהבים... אז בסוף היה לנו ילד ועכשיו מנעתי את העתיד האפשרי הזה.
לדבר על מניעת קיומה של נפש שבכלל עדיין לא קיימת בכלל זאת שיחה אבסורדית.
אמנם אותו יצור יכול לפתח עם הזמן נפש אבל כעת אין לו, אם אני מנעתי את העתיד שבו יהיה לי ילד עם השכנה שלי כי סרבתי להצעתה לזוגיות אז אני רצחתי את הילד העתידי? נכון, אין כאן ילד, אבל אם כן הייתי מסכים והיינו מתאהבים... אז בסוף היה לנו ילד ועכשיו מנעתי את העתיד האפשרי הזה.
לדבר על מניעת קיומה של נפש שבכלל עדיין לא קיימת בכלל זאת שיחה אבסורדית.
אנונימי
שואל השאלה:
לפי הגמרא אין הבדל^
לפי הגמרא אין הבדל^
אנונימי
"זה כבר דבר שיש בו חיים"
גוש תאים זה לא בן אדם.
להגיד שהפלות זה רצח זה כמו להגיד שלקחת אנטיביוטיקה זה רצח, או לעשות כימותרפיה זה רצח, או לדרוך על הדשא זה רצח. גם שם אתה "רוצח" תאים. אני בטוח שיש לך המון תירוצים, לדוגמה להגיד: "גם אתה גוש תאים", אבל כבר הסברתי את ההבדל בתשובה הראשונה שלי.
גוש תאים זה לא בן אדם.
להגיד שהפלות זה רצח זה כמו להגיד שלקחת אנטיביוטיקה זה רצח, או לעשות כימותרפיה זה רצח, או לדרוך על הדשא זה רצח. גם שם אתה "רוצח" תאים. אני בטוח שיש לך המון תירוצים, לדוגמה להגיד: "גם אתה גוש תאים", אבל כבר הסברתי את ההבדל בתשובה הראשונה שלי.
מעבר לזה,
עובר זה כמו טפיל. עובר זה דבר שגדל במשך 9 חודשים בגוף של האישה, וניזון מהמשאבים של הגוף שלה. זה משהו שחי בתוך הגוף של האישה, כלומר על חשבונה, שואב ממנה חומרים, ואז עוד משפיע על הבריאות הפיזית שלה, כדי שהוא יוכל להתקיים ולהתפתח. זו ממש ההגדרה של טפיל.
אם בא לך ללכת ע"פ החוק, לכל בן אדם יש את הזכות להגן על עצמו. לכן, זו זכותה של כל אישה להגן על עצמה ולחסל טפילים שבגוף שלה. כמו שיש לה זכות להשתמש בפורמולה כדי להיפטר מכינים (לדוגמה), כך יש לה זכות לעשות הפלה.
אין יותר מדי הבדל בין העובר לבין סתם איזה גידול סרטני. הגוף של האימא סוג של "נאבק" בעובר, כדי שהוא לא יעשה מה שבא לו. ואם לאישה בהריון לא מתחשק להיות אותו הפונדקאי שסוחב את הטפיל, זאת זכותה המלאה. לכן, לכל אישה יש זכות לבחור אם בא לה להמשיך להזין את הטפיל הזה או שלא.
עובר זה כמו טפיל. עובר זה דבר שגדל במשך 9 חודשים בגוף של האישה, וניזון מהמשאבים של הגוף שלה. זה משהו שחי בתוך הגוף של האישה, כלומר על חשבונה, שואב ממנה חומרים, ואז עוד משפיע על הבריאות הפיזית שלה, כדי שהוא יוכל להתקיים ולהתפתח. זו ממש ההגדרה של טפיל.
אם בא לך ללכת ע"פ החוק, לכל בן אדם יש את הזכות להגן על עצמו. לכן, זו זכותה של כל אישה להגן על עצמה ולחסל טפילים שבגוף שלה. כמו שיש לה זכות להשתמש בפורמולה כדי להיפטר מכינים (לדוגמה), כך יש לה זכות לעשות הפלה.
אין יותר מדי הבדל בין העובר לבין סתם איזה גידול סרטני. הגוף של האימא סוג של "נאבק" בעובר, כדי שהוא לא יעשה מה שבא לו. ואם לאישה בהריון לא מתחשק להיות אותו הפונדקאי שסוחב את הטפיל, זאת זכותה המלאה. לכן, לכל אישה יש זכות לבחור אם בא לה להמשיך להזין את הטפיל הזה או שלא.
באותו הנושא: