2 תשובות
יש לי סיכום מטורף בלשוןן שלחי הודעה בפרטי
תלמדי בע"פ סימני זיהוי, לדוגמה:
בגזרת נלי"ה כל שמות הפועל מסתיימים ב- xות (לגלות, לבנות, להראות, להקנות...),
בגזרת נעו"י בבניין הפעיל יש צליל קבוע של a ואז i, בגזרת נל"א כל הפעלים מסתיימים ב- א' נחה (ואפשר לשים לב שהצלילים בה מאוד דומים לצלילים של הפעלים בגזרת השלמים), בבניין נפעל בגזרת השלמים יש חד"ק סד"ק בזמן עתיד (חיריק/סגול, דגש, קמץ - סגול רק לגוף מדבר (אני)), בגזרת נפי"ו בניין הפעיל הצלילים הם הו-מו-יו(o) לעבר, הווה, עתיד בהתאמה וכו'.. בזמן המבחן, תריצי לעצמך את הכללים האלה בראש וכך יהיה לך יותר קל לזהות את הגזרות והבניינים של כל פועל. בהצלחה!
בגזרת נלי"ה כל שמות הפועל מסתיימים ב- xות (לגלות, לבנות, להראות, להקנות...),
בגזרת נעו"י בבניין הפעיל יש צליל קבוע של a ואז i, בגזרת נל"א כל הפעלים מסתיימים ב- א' נחה (ואפשר לשים לב שהצלילים בה מאוד דומים לצלילים של הפעלים בגזרת השלמים), בבניין נפעל בגזרת השלמים יש חד"ק סד"ק בזמן עתיד (חיריק/סגול, דגש, קמץ - סגול רק לגוף מדבר (אני)), בגזרת נפי"ו בניין הפעיל הצלילים הם הו-מו-יו(o) לעבר, הווה, עתיד בהתאמה וכו'.. בזמן המבחן, תריצי לעצמך את הכללים האלה בראש וכך יהיה לך יותר קל לזהות את הגזרות והבניינים של כל פועל. בהצלחה!
באותו הנושא: