12 תשובות
המפץ הגדול
אנונימי
כאדם לא מאמין, לא יודע, אולי המפץ הגדול, אולי אנחנו פשוט בתוך חור שחור? אולי באמת אלוהים.
אבל כרגע הכל תיאוריות.
זה שאנחנו לא יודעים סיבה למשהו לא צריך ישר לרוץ אלוהים עשה אלוהים זה.
זה שלא מצאנו את הסיבה לא אומר שהיא לא קיימת.
המפץ הגדול
לא מרגיש לי אמין שאיזה מישהו אחד פתאום ברא את העולם , כמו שאת לא מאמינה שהיה אתה המפץ הגדול
כל אחד והאמונה שלו
המפץ הגדול
אבא קריר העלה סרטון ב 2007 ויצר את המפץ הגדול עם הכוס קפה שהוא שתה שם
המפץ הגדול
גם לפני 2000 שנה כולם אמרו אלוהים אלוהים הוא עושה הכל. ואז התחיל המדע לפרוח (1500 שנה מאוחר יותר אבל עדיין).
ופתאום אנחנו מבינים, חשבו שאם אנשים חולים אז אלו מכות מאלוהים, מסתבר שלא זה סתם חיידקים או ווירוסים.
חשבו שאלוהים מביא עלינו גשם, מסתבר שלא זה סתם התאדות של מים שהופכים לעננים.
חשבו המון דברים ואמרו אלוהים אלוהים ואז הסתבר שיש הסבר.
זה שלא מצאנו אותו עדיין לא אומר שהוא לא קיים.
כן, התנך זה כלום בשבילי. בן אדם המציא הכל.
את באמת חושבת שיש איזה סיפור שקרה עם מישהו עם מטה שפשוט הכה באדמה וים נחצה לשניים באמת?
אנונימית
שאלה מעצבנת ששואלים יותר מידי

אני חושב שהמפץ הגדול קרה, אבל גם בריאת העולם
תן לי שנייה להסביר איך זה מתחבר: האנשים התפתחו מאבולוציה, מה שאפשר לראות עוד היום בחיות אחרות, מקומות שונים אז גזעים שונים
בבריאת העולם אומרום שזה קרה לפני 3000 שנה, בזמן שהמפץ הגדול קרה לפני מליארדים, אותם הזמנים בתנך לא היום עם מספרים כל כך ענקיים, 3000 זה היה בין המספרים הכי גדולים באותה התקופה, והטענה השנייה שלי זה מתי שהתחלנו להפסיק לצייר על קירות ולכתוב את מה שאנחנו חושבים
בטח סיפורי התנך היו מציור לפה לאוזן, היו כאלה שידעו את רוב הנתונים בעלפה ושיננו אותם
אותם האנשים שיננו מספר שהיה מצוייר על קיר בן 4 ספרות, הם לא ידעו את הזמן שעבר מאז כי ספירה קרתה הרבה מאוד אחרי שסיפרו את הסיפור, אז אילו התאוריות שלי
המפץ הגדול והתנך אני חושבת שהוא היה חולה נפש ואז כאילו ראה ודיבר עם אלוהים ובכללי סתם אגדה
אנונימית
אני לא יודעת איך היקום נוצר, אני חושבת שלא הגיוני לקפוץ למסקנות מחוסר הידע לאלוהים.
אנונימית
המפץ הגדול הוא נושא ממש מורכב בשביל להסביר אותו בפשטות יהיה שעה כדי להבין את כל חוקיות של כימיה/פיזיקה

בשבילי התנך זה כן משהו

התנך בשבילי זה תיעוד היסטורי לעם מסוים שחיי פעם אבל כל מה שנוגע לאלוהים די משאיר אותי בספק ובשאלות

כמו לדעתי אדם וחווה לא היו קיימים

וסיפורים כמו יציאת מצריים כנראה כן קרו אבל

לפי ממצא היסטורי של מצרי לפני כמה אלפי שנים שכתב שהתרחשו הרבה אירועים שנשמעים כמו 10 המכות. כל הקטע שכל אחד מהאירועים המכתב הסביר, כמו המכה הראשונה דם מסופר שהם זרקו גופות לים אז כנראה זה מה שקרה

(דווקא אני מאוד מאוכזב הסיפור הזה ממש מגניב)


התנך הוא לא המצאה כי הוא היסטורית נכון בהרבה מקריים (טוב לפחות לא ההתחלה כמו אדם וחווה והתיבה של נח וכל זה)

התנך מנקודת מבט אתאיסטית היא בסך הכל פרי הדמיון של מקרים אמיתיים

זאת אומרת: מקריים אמיתיים שאנשים במהלך השנים ספרו אגדות וסיפורים והפכו את הסיפור להרבה יותר גדול ממה שהוא באמת היה