15 תשובות
נוצריות יש המון
שואל השאלה:
אין מדינה נוצרית אחת. יש מדינות בהן הרוב נוצרי.
אנונימי
יש 150 מדינות עם רוב נוצרי אז לא הבנתי את ההשוואה, אבל הדגשה נובעת לא רק בגלל איחודיות של ישראל בתור מדינת היהודים, אלה מהיסטוריה מיוחדת שאחרי אלפיים שנות גלות ופוגרמים, חזרנו והקמנו על ארץ אבותינו מדינה.
אבל עדיין מדינה יהודית יש רק אחת לעומת מספר המדינות המוסלמיות הערביות והנוצריות או הבודהיסטיות
עדיין חשוב להדגיש למרות שהמדינה גם ככה רחוקה מהדרך הזאת
שואל השאלה:
למה חשוב להדגיש משהו שהוא גם ככה בולט?
אנונימי
חבר, אתה אומר את התשובה בעצמך.
ליהדות אין בעיה עם הנצרות ולהפך (בד"כ)
אבל לאיסלם יש בעיה עם היהדות.
אנחנו מדינה יהודית אחת נגד המון מדינות ערב, לכן ההדגשה.
אם זאת לא התשובה לשאלה שאתה שואל אז לא יודעת מה אתה רוצה חחח, תנסה להעביר אולי את השאלה בדרך אחרת כי לא הבנתי עד הסוף מה אתה רוצה, על איזו הדגשה אתה מדבר? באיזה מובן?
תבדקו מדינות עם נצרות בתור דת רשמית...
(בארצות הברית יש הפרדת *כנסייה* ומדינה)
ישראל היא המדינה היחידה לדת היהודית
פה אנחנו הרוב.
לעומת זאת מה הן מדינות מוסלמיות?
מצרים, סעודיה, לבנון, תורכיה, איחוד האמירויות,
כל אלה מדינות שתושביה הן מוסלמים (רוב)
בנוסף לנוצרים ולאורתודוקסים יש את ארהב ועוד.
ולדת היהודית-מדינה אחת בלבד
שואל השאלה:
אין כזה דבר מדינה נוצרית, זה שהרוב שם נוצרים לא הופך את המדינה לנוצרית, המדינות האלה הן מדינות ללא דת רשמית.
אנונימי
כי המדינות שבעולם לא הולכות לפי דת, פעם היה את זה אבל היום כבר לא.
המדינות הולכות לפי סוג שילטון וסוג תרבות של אזרחים .
בישראל הולכים קודם לפי היהדות ואז לפי הדמוקרטיה. ככה בן גוריון קבע במגילת העצמאות.
בישראל יש רוב מוחלט של יהודים לעומת מדינות אחרון שבהן אין רוב מוחלט של דת
אין מדינות נוצריות. יש מדינות עם נצרות.
במדינה שלנו מתנהלים בעיקר לפי היהדות ובארה"ב, לצורך העניין, לא מתנהלים לפי הנצרות- מתנהלים איתה.
הקטע במדינה היהודית זה שכאילו פה אנחנו אמורים להרגיש שייכים כי אנחנו המעטים בארצות שהן לא ישראל.
שואל השאלה:
לכן ההדגשה הזו היא מיותרת, זה לא שישראל היא מדינה יהודית אחת לעומת המון מדינות נוצריות, מוסלמיות וכו', יש מדינה יהודית אחת, מדינה בודהיסטית אחת והרבה מדינות מוסלמיות.
ברוב העולם אין דת רשמית.
אנונימי
זה חשוב כי אנחנו לא כאלה גדולים ובדרך כלל משווים לארצות המוסלמיות לא הנוצריות
שואל השאלה:
זה לא נכון. במדינת ישראל הולכים קודם כל לפי דמוקרטיה ואז לפי היהדות, איפה בן גוריון קבע שזה הפוך?
יש עקרונות דמוקרטיים שסותרים את היהדות ונמצאים מעליה (כמו חופש הביטוי - דיבור נגד הדת).
במדינה בה הדת נמצאת מעל הדמוקרטיה לא יהיה ניתן לדבר נגד הדת.
איך בכלל אנשים יכולים לחשוב כזה דבר? דת מעל דמוקרטיה? אם דת הייתה מעל דמוקרטיה היה פה שלטון טרור ולמעשה לא הייתה דמוקרטיה כי דת מנוגדת לדמוקרטיה.
אנונימי