21 תשובות
בטח שיש. לרוב טיפול בחשיפה הוא מאוד יעיל , ובמקרים מסוימים שילוב של תרופות ותרגילים להרגעת חרדות.
לי מאוד עזר לעבוד, ככה יש יותר מגע עם אנשים וזה מאוד עוזר
מאמינה שיש
שואל השאלה:
אני עם פסיכולוג מגיל 4 והוא לא עזר לי עדיין בכלום!
אני עם פסיכולוג מגיל 4 והוא לא עזר לי עדיין בכלום!
אנונימית
תתחילי לעשן וייפים לי אישית זה עזר
אולי כדאי לנסות פסיכולוג חדש, או לנסות טיפולי cbt / nlp
הלכת לפסיכיאטר? אולי כדאי לנסות להתאים תרופות
הלכת לפסיכיאטר? אולי כדאי לנסות להתאים תרופות
שואל השאלה:
כן הלכתי גם לפסיכיאטר וגם לקלינאית תקשורת וגם לטיפול באומנות ולטיפול בכלבים - באמת ניסיתי הכול ושום דבר לא עזר.. הרגשה זבל.
כן הלכתי גם לפסיכיאטר וגם לקלינאית תקשורת וגם לטיפול באומנות ולטיפול בכלבים - באמת ניסיתי הכול ושום דבר לא עזר.. הרגשה זבל.
אנונימית
ניסית טיפול בחשיפה?
שואל השאלה:
מה זה טיפול בחשיפה?
מה זה טיפול בחשיפה?
אנונימית
נראה לי שבטיפול את אמורה להיחשף לדברים שמפחידים אותך אני חושבת, לפעמים אני נחשפת בחוץ להרבה דברים שהיו מפחידים אותי
שואל השאלה:
אממ לא עפה על זה חחח
שה לא נשמע כיף ככ
אממ לא עפה על זה חחח
שה לא נשמע כיף ככ
אנונימית
אני מבינה , זה לא נעים, שמעי אני צריכה לעבור חשיפה ואנשים כל הזמן וזה קשה לי אבל אני עושה את זה,ואני עוד עם חרדות, הייתי בקניון פקאינג כמה פעמים , בעיר שלי, בפתח תקווה ובעזריאלי , הייתי ממש מפוחדת ולחוצה התחלתי לאט לאט להתרגל לשם, קניתי דברים, אני נוסעת לבד באוטובוס לקניון שם, הייתי בסנטר ואני גם עם עובדת סוצאלית וגם מלווה תעסוקית וגם אני נפגשת עם אנשים שם שהם על רצף אוטיזם, כן זה לא פשוט, שתדעי שבהתחלה לא חשבתי לנסוע לבד באוטובוס לבד פלוס שאני בעצמי לומדת באוניבריסטיה על קורס מבוא לפסיכולוגיה מעשית וגם אני מחפשת זוגיות באתרי הכריות, האם זה קל לי? לא, אני אוותר ? אולי אבל אין הרבה בריריות, מאז הטיפול אני קצת מרגישה שאני יכולה לעשות דברים גם לצייר או לנסוע לבד, יש עדיין דברים שקשים לי ועדיין יהיה לי אתגר בכל זה, ועדיין אני עושה את זה, לא אומרת שיהיה קל להיחשף לרבה אנשים ולא לפחד מביקורת וכל זה, אבל ביקורות וזה חלק מהחיים וגם דברים לא נעימים, אני עושה הרבה מדיטציות להירגע וגם מבלה זמן בכתיבה.
טיפול פסיכולוגי יכול להפחית את החרדה
הייתה לי חרדה חברתית מאוד קשה כשהייתי ביסודי ובחטיבה, לא מחשיבה את עצמי כחולת נפש אפילו שאני סובלת מחרדות אחרות בחיים בלי קשר. זו סתם מילה מדכאת.
אבל מה שעזר לי מאוד להתגבר על החרדה החברתית זה להכריח את עצמי להתמודד במצבים החברתיים שמהם חששתי.
אבל מה שעזר לי מאוד להתגבר על החרדה החברתית זה להכריח את עצמי להתמודד במצבים החברתיים שמהם חששתי.
שואל השאלה:
וואי איזה יפה מצדך שאת ככה תומכת..
סליחה שאני ככה מסובבת לך את הראש..
אני ממש אוכלת לך את הראש עם כפית..
וואי איזה יפה מצדך שאת ככה תומכת..
סליחה שאני ככה מסובבת לך את הראש..
אני ממש אוכלת לך את הראש עם כפית..
אנונימית
אני לא יודעת, לפעמים אני מפחדת כמוך שיצחקו עלי ויבקרו אותי ויגידו ככה וככה ,אז אני מנסה לעשות מדיטציות ולנטרל את זה אבל אני מבינה שתמיד תהיה ביקורת, אני מנסה לכתוב אבל הפחד לפעמים עוצר אותי וגם אני מנסה לצייר אנימה וזה. אני מבינה את החרדות , גם לי יש עדיין חרדות, שיש מקרים לא טובים לפעמים החרדות חוזרות להיות חזקות ומשגעות אותי, שאין והכול נרגע הן שקטות, אבל הן עדיין נשארות בתודעה שלי, גם לפעמים קשה לי לבטוח באנשים בגלל מה שקרה לי עם שני אנשים פה , אני בטיפול כל יום ראשון ורביעי ואני מנסה לעשות מה שאני יכולה, יש עוד דברים שהם יהיו לי לאתגר לא פשוט בחיים כולל זוגיות שאני לא יודעת איך אני אצליח ואתמודד וגם המוות וגם החיים עצמם ועתיד . יש מלא חרדות במוח שלי שלפעמים משגעות אותי רוב הזמן אני מנסה לראות משהו שעוזר לי להתמודד עם זה ולשכוח אותן קצת, אני מבינה שאת מרגישה ככה בגלל החרדה, גם אני לפעמים חושבת שאני מעיקה על אנשים או חופרת להם, לרוב אני פחות מדברת או מבטאת את עצמי, כולנו עושים את זה שיש לנו חרדות חברתיות, אז את לא צריכה להרגיש שאת חופרת, מותר לך לבטא את עצמך ולשאול.
אני טיפלתי בחרדה החברתית שלי ועכשיו היא כמעט ולא קיימת.
הלכתי לטיפול אצל פסיכולוגית מעולה שמטפלת בסוג קצת שונה מהטיפול הקונבנציונלי, לא זוכרת איך קוראים לו אבל זה פחות חפירות על העומק של דברים ולמה הם קורים ויותר עבודה פרקטית על איך להתמודד. במקביל גם הלכתי לאבחון והתחלתי לקחת כדורים וזה גם ממש עזר ותמך בטיפול.
טיפול בחשיפה היה חלק מזה, זה בעצם הסתכלות על החרדה כמין שריר שצריך לפתח כדי להקל עליה. אז משנים גישה מ"לפתור את החרדה" ו"להיפטר ממנה" ל-ללמוד איך לחיות איתה. ומתחילים לאט לאט לעשות דברים שמחוץ לאיזור הנוחות (בהתחלה הדברים הכי קטנים ובקצב שלך מתקדמים) ובעצם "לאתגר" את עצמך ו"לאמן את השריר" של ההתמודדות עם החרדה.
אם היית בטיפול כבר מלא זמן עם אותו הפסיכולוג וזה לא עוזר יכול מאוד להיות שהוא כבר לא מתאים לך וכדאי לנסות להחליף, יש מלא שיטות לטיפול בחרדות ולכל אחד מתאים משהו אחר- תחפשי מישהו שמבין ספציפית בחרדות וחרדה חברתית בפרט אצל בני נוער.
בהצלחה!:)
הלכתי לטיפול אצל פסיכולוגית מעולה שמטפלת בסוג קצת שונה מהטיפול הקונבנציונלי, לא זוכרת איך קוראים לו אבל זה פחות חפירות על העומק של דברים ולמה הם קורים ויותר עבודה פרקטית על איך להתמודד. במקביל גם הלכתי לאבחון והתחלתי לקחת כדורים וזה גם ממש עזר ותמך בטיפול.
טיפול בחשיפה היה חלק מזה, זה בעצם הסתכלות על החרדה כמין שריר שצריך לפתח כדי להקל עליה. אז משנים גישה מ"לפתור את החרדה" ו"להיפטר ממנה" ל-ללמוד איך לחיות איתה. ומתחילים לאט לאט לעשות דברים שמחוץ לאיזור הנוחות (בהתחלה הדברים הכי קטנים ובקצב שלך מתקדמים) ובעצם "לאתגר" את עצמך ו"לאמן את השריר" של ההתמודדות עם החרדה.
אם היית בטיפול כבר מלא זמן עם אותו הפסיכולוג וזה לא עוזר יכול מאוד להיות שהוא כבר לא מתאים לך וכדאי לנסות להחליף, יש מלא שיטות לטיפול בחרדות ולכל אחד מתאים משהו אחר- תחפשי מישהו שמבין ספציפית בחרדות וחרדה חברתית בפרט אצל בני נוער.
בהצלחה!:)
יש גם איזו קבוצת תמיכה כזאת ששמעתי עליה לילדים עם חרדה חברתית, אולי שווה לברר על זה
אני התחלתי לעשן וייפים וזה מאוד עזר לי
אולי יש כן משהו שיכול לעזור לך,השאלה אם את משתפת פעולה או שמטפל עוזר לך או שלא עוזר לך, זה תלוי, אולי יש טיפול שכן יכול להתאים לך, אני גם עם חרדה חברתית ועוד, הטיפול שאני מטופלת בו הוא נירופידבק . אז זה עוזר לי כן . שום דבר כן יכול לעזור לך, אל תוותרי יקרה
שואל השאלה:
איך אתם משלימים עם העובדה שבעצם אתם נחשבים ל.. חולי נפש? כאילו, בלי להעליב, גם אני כזאת, אבל כן
איך אתם משלימים עם העובדה שבעצם אתם נחשבים ל.. חולי נפש? כאילו, בלי להעליב, גם אני כזאת, אבל כן
אנונימית