17 תשובות
לא שונא אבל לא מסכים איתו
לא, אני בעצמי אתאיסטית.
לא
אני שונאת את כולם
פעם היית בהלם שיש דבר כזה אנשים אתאיסטים כי גדלתי במסגרת דתי ממלכתי אבל הפנמתי את זה למרות שאני ממש לא מבינה את זה ואת הזלזול של אתאיסטים מסוימים בקדוש ברוך הוא
אנונימית
שואל השאלה:
פשוט הם הולכים עם הדעה שלהם כמוני אני הולך עם האבולוציה וכאילו טוב שאת דתייה וזה אבל כדיי לך לחשוב על זה טוב טוב אם הוא באמת קיים
פשוט הם הולכים עם הדעה שלהם כמוני אני הולך עם האבולוציה וכאילו טוב שאת דתייה וזה אבל כדיי לך לחשוב על זה טוב טוב אם הוא באמת קיים
פעם ישר, היום אני לא ממהר לשנוא לפני שאני רואה מאיפה זה בא. יש היום אנשים מבולבלים. פשוט בגלל שברור לי שזה לא נורמלי להיות אתאיסט - אז בגלל זה הייתי ככה, אבל עד כמה שזה לא נורמלי - יש בימינו להרבה אשי דחף לזה, יש שטיפת מח על החינוך, תקשורת, חברה, והרבה אנשים לא יודעים איך לענות על השאלות שלהם ומתסבכים.
אז תלוי במקרה.
אם זה מישהו ששי לו שאלות - ל, אבל אם זה מישהו שפשוט קובע את אי קיומו של אלוקים, ומכריז על אי קיומו כ"עובדה" - אז כן. במיוחד אם הוא יוצא על הקב"ה ועל תורתו הקדושה, על תלמידי חכמים...
אז תלוי במקרה.
אם זה מישהו ששי לו שאלות - ל, אבל אם זה מישהו שפשוט קובע את אי קיומו של אלוקים, ומכריז על אי קיומו כ"עובדה" - אז כן. במיוחד אם הוא יוצא על הקב"ה ועל תורתו הקדושה, על תלמידי חכמים...
אנונימי
לא, כמעט כל המשפחה שלי אתאיסטים חח
לא שונאת
אבל לא מסכימה א
אבל לא מסכימה א
^ את דתייה, ומתייחסת לאלוקים כמו לאמונה אישית שלך, ולא כמו למישהו קיים עובדתית, מה שאומר שמי שלא מאמין בו - הוא לא אחד שלא מאמין במה שאת מאמינה, אלא אחד שלא מאמין במי שאמר והיה העולם?
והרמב"ם כתב שכן יש לשנוא תא מי שלא מאמין באחד מתוך י"ג עיקרי האמונ (הוא היה יותר חכם ממך, זה בטוח):
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט, כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סהנדרין).
והרמב"ם כתב שכן יש לשנוא תא מי שלא מאמין באחד מתוך י"ג עיקרי האמונ (הוא היה יותר חכם ממך, זה בטוח):
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט, כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סהנדרין).
אנונימי
לרוב כן.
שואל השאלה:
אנונימי מה אתה מצפה שאני אקרא את כל המגילה הזאת שכתבת שאלתי שאלה פשןטה תענה במקום לכתוב מגילה אני גם לא אתפלא אם אתה כתבת את ספר תורה
אנונימי מה אתה מצפה שאני אקרא את כל המגילה הזאת שכתבת שאלתי שאלה פשןטה תענה במקום לכתוב מגילה אני גם לא אתפלא אם אתה כתבת את ספר תורה
אני אתאיסט.. אז כמובן לא
לא