23 תשובות
צריכים מישהו שידריך אותם.. שינהיג אותם ויעזור להם
מנהיג אותם
הוא כמו הגורו שלהם אומר להם מה לעשות ומנחה את טקסי הפולחן שלהם
הם כאילו המנהגים של הדת, אלה שבודקים ואומרים מה עושים, לא?
(מדברת מתוך ידע כללי בלבד, אז זה לא הרבה)
(מדברת מתוך ידע כללי בלבד, אז זה לא הרבה)
כי הם לא יכולים לחשוב לבד צריכים מישהו שיעזור להם
בהלכה כתוב שאדם צריך רב, ההלכה זה חוקי החיים של אנשים דתיים.
א. זה לא קשור לחרדים, אלא לכל היהודים שבעולם.
ב. מה לעשות שלא כולנו שוחים בים התורה? בדיוק כמו שלא כולנו רופאים, לא כולנו אנשי טכנולגויה וכו'. כמו שלהבדיל בתחומי חול - יש את האנשים שמתחמים באותו תחום ואנשי מקצוע שלו, ואל כל אחד אמור לעשות דברים על דעת עצמו במשהו שהוא לא מתחמה בו - על אחת כמה וכמה במה שקשור לתורה הקדושה, שזה ברומו של עולם, שכן יש לזה השלכות לעולם הבא.
ב. מה לעשות שלא כולנו שוחים בים התורה? בדיוק כמו שלא כולנו רופאים, לא כולנו אנשי טכנולגויה וכו'. כמו שלהבדיל בתחומי חול - יש את האנשים שמתחמים באותו תחום ואנשי מקצוע שלו, ואל כל אחד אמור לעשות דברים על דעת עצמו במשהו שהוא לא מתחמה בו - על אחת כמה וכמה במה שקשור לתורה הקדושה, שזה ברומו של עולם, שכן יש לזה השלכות לעולם הבא.
אנונימי
קודם כל, כל היהודים צריכים רב, כי אנחנו חיים בחברה ולכל אחד יש תפקיד שלו, כמו שבגוף יש את איברים שאחראים על דברים מסוימים ככה גם בחברה. צריכים את הרב בתחומים שקשורים לתורה והלכה ובכללי שאלות מוסר כדי לשמור על הרוח ועבודת ה' יתברך, כמו שצריכים את הרופא כדי לשמור על בריאות הגוף, או את הקצינים שישמרו על ביטחון המדינה.
שואל השאלה:
הבנתי מה שאתם אומרים למרות שאני חושבת שרוב הרבים (לפחות לפי הסטריאוטיפ) הם ממש מבוגרים, זה קצת מפחיד לחשוב שאדם סנילי יכול לקבוע דברים חשובים במדינה, לא אומרת שכל הרבים המבוגרים סניליים לכאורה אבל לפי ההיגיון אפשר להבין שהגיל עושה את שלו
הבנתי מה שאתם אומרים למרות שאני חושבת שרוב הרבים (לפחות לפי הסטריאוטיפ) הם ממש מבוגרים, זה קצת מפחיד לחשוב שאדם סנילי יכול לקבוע דברים חשובים במדינה, לא אומרת שכל הרבים המבוגרים סניליים לכאורה אבל לפי ההיגיון אפשר להבין שהגיל עושה את שלו
שואל השאלה:
מה שאני מתעניינת זה מעניין אם בודקים דברים כאלה אצל רבים אם הכושר אבחנה שלהם מסוגל לעמוד בפעולות שהוא עושה למען המדינה
מה שאני מתעניינת זה מעניין אם בודקים דברים כאלה אצל רבים אם הכושר אבחנה שלהם מסוגל לעמוד בפעולות שהוא עושה למען המדינה
^^מה זה הגילנות הזאת? פתאום אפליה זה בסדר כשנוח? אם היית חולה במחלה קשה (חס ושלום) היית הולך לרופא צעיר שרק סיים את ההתמחות שלו ולא לאדם מבוגר בעל ניסיון עצום רק בטענה שהוא יכול להיות "סנילי"?
שואל השאלה:
^מקווה שלא פגעתי באף אחד זאת לא הכוונה '^^
ואני באמת מבינה שהניסיון בא עם הגיל אבל בגילאי 70+ יש מחלות, איבוד זיכרון ועוד מלא לא עלינו והמוח כבר לא מה שהיה אז יש מבוגרים שכבר הראש שלהם לא צלול
^מקווה שלא פגעתי באף אחד זאת לא הכוונה '^^
ואני באמת מבינה שהניסיון בא עם הגיל אבל בגילאי 70+ יש מחלות, איבוד זיכרון ועוד מלא לא עלינו והמוח כבר לא מה שהיה אז יש מבוגרים שכבר הראש שלהם לא צלול
אם היית ידועת שיש הבדל עצום בין זקן עם הארץ לזקן תלמיד חכם - לא היית שואלת את השאלה הזאת.
זקן עם הארץ עם השנים באמת נהיה יותר גרוע ומתפוגג.
לא כן, זקן תלמיד חכם, שרק משתפר עם השנים, כמו שנאמר "עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה, דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ. לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר ה', צוּרִי וְלֹא עלתה [עַוְלָתָה] בּוֹ" (תהילים צב, טו-טז).
זקן עם הארץ עם השנים באמת נהיה יותר גרוע ומתפוגג.
לא כן, זקן תלמיד חכם, שרק משתפר עם השנים, כמו שנאמר "עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה, דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ. לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר ה', צוּרִי וְלֹא עלתה [עַוְלָתָה] בּוֹ" (תהילים צב, טו-טז).
אנונימי
למה עם ישראל היה צריך את משה רבינו?
הדת היא דבר מאוד מורכב, צריך מישהו שמכיר רוצה ישר והפוך כדי שיפסוק דברים המשתנים בהתאם לדור ולמצב, שינחה וידריך, שייתן מענה. זה כמו שאי אפשר שהעם ינהל את המדינה בלי ראש ממשלה שבקיא בכל החוקים ומתמודד עם הדברים. אז ככה זה לגביי הדת. זה גם אוסף את הקבוצה, קל יותר ללכת אחריי מנהיג ומורה דרך מאשר לגשש באפלה.
פשוט מאד מקיימים את ההלכה "עשה לך רב והימלט מן הספק"
בן אדם תכתוב רבנים לא רבים
לא יודע הם צריכים איזה מישהו שיחרטט להם טיפה דברים כדי שיהיה להם במה להאמין...
(cancelled here we go)
(cancelled here we go)
זה לא קשור לחרדים כמו שהספרדים הולכים לפי הרב עובדיה יוסף
מי יגנוב כסף לכולם ??
אנונימי
^ ליסטים, פושעים וכו'. בדדרך כלל הם אנשים חילונים. לא צריך להיות רב בשביל זה.
אנונימי
שואל השאלה:
אני מכבדת חרדים ואני גם מאמינה בה' מה שמחזיק אותנו לא לגנוב, לא לעשות רע לאחר לאתאיסטים יש את המצפון בלבד
אני מכבדת חרדים ואני גם מאמינה בה' מה שמחזיק אותנו לא לגנוב, לא לעשות רע לאחר לאתאיסטים יש את המצפון בלבד
כל מערכת חוק צריכה אדם שיהיה בקיא בה על כל גווניה, למה נחקק כך ולא אחרת? מה הוביל לחקיקה? מהם טעמי החקיקה? מתי נחקק כל חוק? וכו'; ק"ו שמדובר בתורה הקדושה. באוניברסיטה יושבים עשרות כאלו (קוראים להם פרופסורים למשפט), אבל בגלל שמחד גיסא הם לא ממלאים את תפקידם כראוי (הם מרשים לעצמם לגעת, ולו טיפה, בתחומים שאינם המשפט הישראלי. הסיבה שהרבנים החרדיים אוצרים בתוכם כ"כ הרבה ידע היא שהם מכירים אך ורק תורה), ומאידך גיסא אזרחים במערב נרתעים מפשיזם מאז מלחמת העולם השנייה, ובנוסף גם הם מרשים לעצמם לחלוק על החוק, בשל כך אותם חכמי המשפט לא זוכים לכבוד האדיר של הרבנים (וכמובן גם בגלל עוד סיבות, למשל שלחכמי המשפט אין סמכות חקיקה וכו').
באותו הנושא: