10 תשובות
פשוט כשאתה כותב, תקרא את זה לעצמך בקול תוך כדי.
קוראים בראש את מה שאתה כותב. ככה אתה תבין שמשפט לא יכול להיות-
'דני לא יודע מה לעשות עם ילדים צעירים ממנו הוא הלך לאכול בננה במקום לשחק איתם הוא שונא ילדים' (משפט שהמקלדת חירטטה לי)
אתה תבין שצריך הפסקות בקריאה.
גם לדעתי ככל שקוראים יותר ספרים, או יותר טקסטים כתובים אתה תראה איך ומתי מכניסים פסיקים.
'דני לא יודע מה לעשות עם ילדים צעירים ממנו הוא הלך לאכול בננה במקום לשחק איתם הוא שונא ילדים' (משפט שהמקלדת חירטטה לי)
אתה תבין שצריך הפסקות בקריאה.
גם לדעתי ככל שקוראים יותר ספרים, או יותר טקסטים כתובים אתה תראה איך ומתי מכניסים פסיקים.
שואל השאלה:
חחח אבל אם אני ליד אנשים?
חחח אבל אם אני ליד אנשים?
אנונימי
שואל השאלה:
אני יודע איפה להכניס ומתי פשוט זה לא בא לי טבעי תוך כדי כתיבה
אני יודע איפה להכניס ומתי פשוט זה לא בא לי טבעי תוך כדי כתיבה
אנונימי
שואל השאלה:
אני צריך לקרוא את הפסקה ולהוסיף
אני צריך לקרוא את הפסקה ולהוסיף
אנונימי
שואל השאלה:
ובדר"כ בוואטסאפ או בכלל אין זמן או כוח או סבלנות שאני גם אכתוב גם אקרא ואוסיף סימני פיסוק
ובדר"כ בוואטסאפ או בכלל אין זמן או כוח או סבלנות שאני גם אכתוב גם אקרא ואוסיף סימני פיסוק
אנונימי
שואל השאלה:
חחח אתה מסביר דברים שאני יודע הסברתי הבעיה שלי היא לא איפה ומתי לשים וחוקי הלשון אותם אני יודע עובדה שכשאני קורא אחרי אני מוסיף אבל הרבה פעמים ובדר"כ אני לא קורא אחרי ותוך כדי כתיבה אני לא מוסיף זו הבעיה שלי
חחח אתה מסביר דברים שאני יודע הסברתי הבעיה שלי היא לא איפה ומתי לשים וחוקי הלשון אותם אני יודע עובדה שכשאני קורא אחרי אני מוסיף אבל הרבה פעמים ובדר"כ אני לא קורא אחרי ותוך כדי כתיבה אני לא מוסיף זו הבעיה שלי
אנונימי
שואל השאלה:
רגע אז מה שאתה אומר בעצם שככל שאחרי שאכתוב אקרא ואוסיף סימני פיסוק ואעשה את זה הרבה פעמים זה גם יבוא לי טבעי?
רגע אז מה שאתה אומר בעצם שככל שאחרי שאכתוב אקרא ואוסיף סימני פיסוק ואעשה את זה הרבה פעמים זה גם יבוא לי טבעי?
אנונימי
חחח דווקא ממש נהניתי להסביר
כמו כל דבר זה עניין של הרגל. ברגע שזה יהיה לך בראש כל הזמן, עם הזמן פשוט תתרגל להוסיף את זה בטבעי ותוך כדי כתיבה כי המשפט יראה לך "חסר" בלי זה או סתם מוזר.
כמו כל דבר זה עניין של הרגל. ברגע שזה יהיה לך בראש כל הזמן, עם הזמן פשוט תתרגל להוסיף את זה בטבעי ותוך כדי כתיבה כי המשפט יראה לך "חסר" בלי זה או סתם מוזר.
בעיקר מקריאה של מאמרים, עיתונים, כתבות וכאלה. להבין את המשמעות של סימני הפיסוק. למשל נקודותיים (:) זה לפירוט והרחבה
דוגמה
אני אוהב את הדברים הבאים: לרוץ, ללכת ולטייל
פסיק זה הפרדה בין תחומים שונים
דוגמה
אני אוהב לרוץ, ללכת, לטייל ולשחות
שים לב שלפני הדבר האחרון שנאמר אין פסיק אלא ו החיבור
נקודה בסוף כל משפט חובה.
כשלומדים לשון ותחביר מבינים עוד יותר למשל יש תמורה הנה דוגמא
בנט, ראש ממשלת ישראל, נאם בכנסת היום
יש עוד המון, זה בעיקר מניסיון עד שאפשר בטבעי להשתמש בהם. בהצלחה.
דוגמה
אני אוהב את הדברים הבאים: לרוץ, ללכת ולטייל
פסיק זה הפרדה בין תחומים שונים
דוגמה
אני אוהב לרוץ, ללכת, לטייל ולשחות
שים לב שלפני הדבר האחרון שנאמר אין פסיק אלא ו החיבור
נקודה בסוף כל משפט חובה.
כשלומדים לשון ותחביר מבינים עוד יותר למשל יש תמורה הנה דוגמא
בנט, ראש ממשלת ישראל, נאם בכנסת היום
יש עוד המון, זה בעיקר מניסיון עד שאפשר בטבעי להשתמש בהם. בהצלחה.
באותו הנושא: