33 תשובות
שאלה טובה
כי זה משרד החינוך, לא אכפת להם משום דבר מהם, מי מהם בתכלס? הממשלה, ממתי לממשלה אכפת מאיתנו?
אז דוחפים חומרים של מפץ גדול אבולוציה או ספרות ושיר או מה קרה לשמוליק בסיפור אהבה, או מה קרה עם איטליה לפני 300 שנה, או פרבולות או כל מיני תרגילי מתמטיקה לא יעילים, ובאמת דברים לא יעילים לחיים.
מאשר ללמד על איך להסתדר בחיים, ביטחון, מכתבים, התנהלות, דברים באמת שיעזרו.
אז דוחפים חומרים של מפץ גדול אבולוציה או ספרות ושיר או מה קרה לשמוליק בסיפור אהבה, או מה קרה עם איטליה לפני 300 שנה, או פרבולות או כל מיני תרגילי מתמטיקה לא יעילים, ובאמת דברים לא יעילים לחיים.
מאשר ללמד על איך להסתדר בחיים, ביטחון, מכתבים, התנהלות, דברים באמת שיעזרו.
וואי כל כך
כדי לזרוק אותנו לעולם הגדול ולהנות לראות אותנו בשוק.
כי לא באמת אכפת להם
כי הם מייצרים עובדים שישמרו את הסדר החברתי הקיים, לא אנשים חופשיים שחושבים בשביל עצמם.
כל דבר חשוב
כי מערכת החינוך אגואיסטית ובטוחה שהם יודעים מה הכי טוב בשבילנו
שאלה טובה
למה באמת?
ולמה כל שאלה שלך זה על מערכת החינוך או על הלימודים?
סתם לא באמת אבל קלטתי פתאום...
והתשובה היא כי הם מלמדים את מה ש "הם רואים לנכון לחשוב"
(פח
ולמה כל שאלה שלך זה על מערכת החינוך או על הלימודים?
סתם לא באמת אבל קלטתי פתאום...
והתשובה היא כי הם מלמדים את מה ש "הם רואים לנכון לחשוב"
(פח
כי אין באמת, מה שהכי מלמד לחיים זה החיים עצמם
כי בית ספר זה ביביסיתר לילדים , כדאי שיהיה להם מה לעשות ויהיה מה שיחזיק אותם אז לא באמת מענין אותם . אלא העיקר שהילדים במוסדות ולא ברחוב
מסכימה עם העניין שאולי צריך להוסיף שיעורים בנוגע לעתיד וכל זה (לפחות בכיתות גבוהות). למרות שתכלס לא חייב בית ספר כדי ללמוד את זה.
בבית ספר אנחנו לומדים דברים שגורמים לנו לפתח חשיבה, גם אם יש מקצוע שלא נראה לנו חשוב במיוחד בסופו של דבר אנחנו רוכשים יכולות. זה נותן לנו פתח למקצועות שונים שעלולים גם לעניין אותנו ולעזור להמשך.
מעבר ללימודים זה מקום חברתי ואי אפשר להגיד שבתי ספר מתייחסים אלינו כמו אל רק רובוטים - יש טיולים, טקסים, סדנאות, שיעורי חינוך, התנדבויות, שיעורי ספורט, מגמות למיניהן.
אז אולי יש שיטות שפחות אפשר להסכים איתן, ולא תמיד בית הספר פועל נכון, אבל כאילו הלו אנחנו צריכים לפתח את המוח איכשהו ולהיפתח לנושאים שונים שאנחנו גם עשויים לאהוב ולהתעניין בהם.
טוב אני חייבת לשאול משהו - למה אתם תמיד חושבים שכל העולם נגדכם? מה זה כל הקונספירציות האלה שאתם כותבים? כל כך קל להאשים את מערכת החינוך בזמן שאתם מבריזים מהשיעורים שהם דווקא מעבר למקצועות לימודיים. אם לא ילמדו אותנו את כל הדברים האלה איך ניפתח לתחומים חדשים? איך ימשיכו לפתח טכנולוגיות? טלפונים, טלוויזיות, הנדסה ועוד - כל זה נוצר מהמתמטיקה ומהפיזיקה שאתם כל כך שונאים. מתישהו הדור הצעיר יהיה חלק מהדור המבוגר שיעסוק בכל העבודות האלו. באמת במקום לכעוס כל הזמן תחשבו קצת, בסופו של דבר זה לטובתכם.
בבית ספר אנחנו לומדים דברים שגורמים לנו לפתח חשיבה, גם אם יש מקצוע שלא נראה לנו חשוב במיוחד בסופו של דבר אנחנו רוכשים יכולות. זה נותן לנו פתח למקצועות שונים שעלולים גם לעניין אותנו ולעזור להמשך.
מעבר ללימודים זה מקום חברתי ואי אפשר להגיד שבתי ספר מתייחסים אלינו כמו אל רק רובוטים - יש טיולים, טקסים, סדנאות, שיעורי חינוך, התנדבויות, שיעורי ספורט, מגמות למיניהן.
אז אולי יש שיטות שפחות אפשר להסכים איתן, ולא תמיד בית הספר פועל נכון, אבל כאילו הלו אנחנו צריכים לפתח את המוח איכשהו ולהיפתח לנושאים שונים שאנחנו גם עשויים לאהוב ולהתעניין בהם.
טוב אני חייבת לשאול משהו - למה אתם תמיד חושבים שכל העולם נגדכם? מה זה כל הקונספירציות האלה שאתם כותבים? כל כך קל להאשים את מערכת החינוך בזמן שאתם מבריזים מהשיעורים שהם דווקא מעבר למקצועות לימודיים. אם לא ילמדו אותנו את כל הדברים האלה איך ניפתח לתחומים חדשים? איך ימשיכו לפתח טכנולוגיות? טלפונים, טלוויזיות, הנדסה ועוד - כל זה נוצר מהמתמטיקה ומהפיזיקה שאתם כל כך שונאים. מתישהו הדור הצעיר יהיה חלק מהדור המבוגר שיעסוק בכל העבודות האלו. באמת במקום לכעוס כל הזמן תחשבו קצת, בסופו של דבר זה לטובתכם.
כי זה משרד החינוך
מטומטם לדעתי אבל כן
מטומטם לדעתי אבל כן
יש ויש
היסטוריה - בית ראשון, בית שני, סיפורים מקראיים, פידואליזם, מלחמת העולם הראשונה, השנייה, השואה, אנטישמיות, ציונות, המהפכה התעשייתית, החקלאית, הדפוס, הרנסאנס, המלחמה הקרה וכו' האם כל אלו לא חשובים?
מה לגבי אזרחות? לדעת איך הדמוקרטיה עובדת ומה היא לא חשוב?
מתמטיקה - לקרוא גרפים, לשרטט גרפים, להבין סדרות, איך להשתמש בגיאומטריה וכו זה לא חשוב? פשוט זה שחדו"א מורכבת לא רואים לזה שימוש בחיי היום יום אבל כן במקצועות מסוימים ברמה גבוהה
עברית - טוב... הרבה מהחומר בלשון באמת מיותר וחסר פואנטה
כלכלה, לפחות ניהול בסיסי של כסף גם אם מלמדים תכלס מתלמדים תוך כדי החיים ובעיקר בשירות הצבאי או דרך ההורים
אנגלית, אם כבר לא מלמדים ברמה גבוהה מספיק
מדעים? כימיה וביולוגיה? לפחות מה שנלמד בחטיבה ברובו מאוד חשוב
זה פשוט שתלמידים רגילים להתלונן... הם לא סקרנים מספיק
היסטוריה - בית ראשון, בית שני, סיפורים מקראיים, פידואליזם, מלחמת העולם הראשונה, השנייה, השואה, אנטישמיות, ציונות, המהפכה התעשייתית, החקלאית, הדפוס, הרנסאנס, המלחמה הקרה וכו' האם כל אלו לא חשובים?
מה לגבי אזרחות? לדעת איך הדמוקרטיה עובדת ומה היא לא חשוב?
מתמטיקה - לקרוא גרפים, לשרטט גרפים, להבין סדרות, איך להשתמש בגיאומטריה וכו זה לא חשוב? פשוט זה שחדו"א מורכבת לא רואים לזה שימוש בחיי היום יום אבל כן במקצועות מסוימים ברמה גבוהה
עברית - טוב... הרבה מהחומר בלשון באמת מיותר וחסר פואנטה
כלכלה, לפחות ניהול בסיסי של כסף גם אם מלמדים תכלס מתלמדים תוך כדי החיים ובעיקר בשירות הצבאי או דרך ההורים
אנגלית, אם כבר לא מלמדים ברמה גבוהה מספיק
מדעים? כימיה וביולוגיה? לפחות מה שנלמד בחטיבה ברובו מאוד חשוב
זה פשוט שתלמידים רגילים להתלונן... הם לא סקרנים מספיק
דה מגיק^^ אני ממש לא מסכימה, אני לא אומרת שכל מה שאנחנו לומדים הוא לא חשוב, אבל הרבה היו יכולים להוריד ולתת
דגש לנושאים אחרים כמו איך לנהל בית, איך לנהל חשבון בנק וכולי
דגש לנושאים אחרים כמו איך לנהל בית, איך לנהל חשבון בנק וכולי
לben היקר
אם לא היו מלמדים פרבולות, לא הייתה כיפת ברזל, וכנראה היית מת.
אז אני הייתי קורא לזה דיי חשוב
אם לא היו מלמדים פרבולות, לא הייתה כיפת ברזל, וכנראה היית מת.
אז אני הייתי קורא לזה דיי חשוב
הם רוצים להפוך אותנו לעבדים שכירים, ככה טוב למדינה
הם לא רוצים שנדע איך להתנהל עם כסף
רוצים שנעבוד כמו חמורים עד לפנסיה או עד שתצא לנו הנשמה
הם לא רוצים שנדע איך להתנהל עם כסף
רוצים שנעבוד כמו חמורים עד לפנסיה או עד שתצא לנו הנשמה
אותה השאלה בניסוח שונה כל שבוע
אוקיי אני לא תומכת בשיטת לימוד של מערכת החינוך אבל בואו נגיד עכשיו היה שיעור חינוך פיננסי או שיעור ערכים וקבלת האחר או משהו כזה כולם היו מבריזים ולא לוקחים את זה ברצינות וכולם היו מתעצבנים שמבזבזים להם את הזמן הזה
באמת למה
את מכלילה
נגיד בכפר סילבר לומדים חינוך פיננסי,דיפלומטיה, פסיכולוגיה,כלכלה,יזמות עסקית
נגיד בכפר סילבר לומדים חינוך פיננסי,דיפלומטיה, פסיכולוגיה,כלכלה,יזמות עסקית
מערכת חינוך זבל
בכנות, החינוך שהיה בעבר היה הרבה יותר נוראי משל התקופה שאנחנו חיים בה עתה..
כי השיטה של משרד החינוך ישנה ולא ממש אכפת להם
בית הספר מלמד אותנו אזרחות, היסטוריה (שמלמדת אותנו על טעויות העבר וגם הערכה מסויימת של המצב הקיים אם אתה מקשיב חחח), אנגלית (שבלעדיה לא נוכל בכלל לתקשר עם אנשים אחרים בעולם), מקצועות מדעיים שנותנים לנו כלים לפתח המצאות פורצות דרך, מגמות (זה גם תלוי באיזה מגמות יש בבית ספר, אבל יש לך את יכולת הבחירה לבחור את נושא הלימוד שאתה רוצה ללמוד: כלכלה, פסיכולוגיה, אומנות, מדעי המחשב וכו').
בית הספר מעשיר אותנו בהרבה דברים ונותן לנו אפשרות להיות משכילים יותר בהרבה מובנים.
לדעתי בית הספר מלמד דברים חשובים מאוד, אבל בהחלט השיטה קצת מיושנת ולא תזיק לה קצת שיפורים ואפילו הוספת מקצועות (שיתווספו במקום חלק השעות של מקצוע הספרות למשל).
בית הספר מעשיר אותנו בהרבה דברים ונותן לנו אפשרות להיות משכילים יותר בהרבה מובנים.
לדעתי בית הספר מלמד דברים חשובים מאוד, אבל בהחלט השיטה קצת מיושנת ולא תזיק לה קצת שיפורים ואפילו הוספת מקצועות (שיתווספו במקום חלק השעות של מקצוע הספרות למשל).
אני מסכימה חלקית .
מצד אחד נכון , יש המון דברים שבעיניי חשובים ולא מלמדים אותם , ילדים מסיימים בית ספר ולא יודעים בכלל איך לפתוח חשבון בנק ומה זה עוזר ודברים כאלה שאפשרי ללמד אותם בבית ספר .
מצד שני בית ספר מכין אותנו להרבה דברים , נכון אולי להשתמש בפונקציה ריבועית לא תשמש אבל זה מלמד אותנו בעיקר איך ללמוד , אם 12 שנים לא תלמד כשתלך ותרצה ללמוד משהו ש*מעניין אותך* אתה לא תדע איך ללמוד ולזכור אותו כי לא הרגלת את עצמך ללמידה
מצד אחד נכון , יש המון דברים שבעיניי חשובים ולא מלמדים אותם , ילדים מסיימים בית ספר ולא יודעים בכלל איך לפתוח חשבון בנק ומה זה עוזר ודברים כאלה שאפשרי ללמד אותם בבית ספר .
מצד שני בית ספר מכין אותנו להרבה דברים , נכון אולי להשתמש בפונקציה ריבועית לא תשמש אבל זה מלמד אותנו בעיקר איך ללמוד , אם 12 שנים לא תלמד כשתלך ותרצה ללמוד משהו ש*מעניין אותך* אתה לא תדע איך ללמוד ולזכור אותו כי לא הרגלת את עצמך ללמידה
גם אני מחפשת את התשובה,(ספויילר- עברו כמה שנים טובות ועדיין לא מצאתי אותה)
אני חושבת שהם מלמדים דברים שבעקיפין מכינים אותנו לחיים
התמודדות עם עומס, קשרים חברתיים, התנדבות לקהילה וכולי
התמודדות עם עומס, קשרים חברתיים, התנדבות לקהילה וכולי
אני לא מסכימה איתך.
מצטרפת לשאלה
https://forms.gle/wbroydxldpjwp8js6
וואי שאלה טובה הלוואי וידעתי את התשובה